Toimeentulotuki sairauskuluihin opiskelijalle

hammasvamma

Olis tässä käsillä sellainen tilanne, että olen opiskelija, joka on nostanut kaiken opintolainan ja käy lisäksi töissä. Aikaisempien vuosien aikana kertyneiden velkojen takia rahatilanne on ollut tiukka näilläkin tuloilla, mutta olen kuitenkin pärjännyt. Juuri ennen uuttavuotta minulle aloitettiin juurihoito kahteen etuhampaaseen, mutta useista hoitokerroista huolimatta vaiva uusiutuu kerta toisensa jälkeen. Niinpä joudun nyt hampaanjuuren leikkaukseen, joka maksanee n. 150-200 e lääkkeet sitä edeltävä arviointikäynti ja röntgen. Hammashommiin on tähän mennessä mennyt vajaa 170 e. Rahat eivät millään riitä sekä hoitoon että elämiseen. Vanhempani eivät voi auttaa. YTHS:n hoitaja kertoi että voisin hakea sairauskuluihin toimeentulotukea sossusta ja olenkin nyt alkanut keräillä tarvittavia papereita käyntiä varten. Kuulin kuitenkin toiselta taholta ettei sossu maksaisi mitään takautuvasti. Onko tämä totta? Miten voin sitten ikinä saada korvausta kuluista? Miten olisin muka voinut joulukuun lopussa tietää, että helmikuun alussa joudun leikkaukseen vaivan takia.

6

70

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 28

No sossu katsoo sinun olevan hengissä nyt.
      Sossulle katsoo menosi laskujen eräpäivien mukaan. (ei sairastumisesi mukaan)

Vielä ehdit hakea tammikuulle (ja helmikuulle)

HAKEMUS HETI.
      RIITTÄÄ, ETTÄ KIRJOITAT
      "HAEN TOIMEENTULOTUKEA (nimi, osoite,)"
      Liitteitä ja laskuja ehtii / saa toimittaa myöhemminkin.

ps. älä sitten itke, kun et saa tammikuulle tukea takautuvasti jos nyt et saa lähetettyä yhtä s-postia oleskelukuntasi kirjaamoon. (tai katsovat sinulla olleen tammikuussa rahaa joilla sinun tulisi pärjätä helmikuussa)

• hammasvamma