Haen perustyöttömyysturvaa kelalta.
Minulla oli muutaman tunnin työ tammikuussa, joka kirjoitetaan kelan hakupaperiin "työssä 2 h" "sinä ja sinä päivänä" (yht palkkaa kertyi 120 e). Ok. Se on selvä, mutta minulla oli myös joulukuussa työ. Joulukuulta en hae peruspäivärahaa vaan vasta tammikuun alusta eteenpäin. Osa joulukuun palkasta kuitenkin (n.430 e) maksettiin tililleni vasta tammikuun 15 pv. Mutta työ siis tehty joulukuussa! Tammikuun papruihin en sitä voi laittaa että "työssä","työssä" jne, koska se oli joulukuussa tehtyä.
Voin toki liittää kopion palkkakuitista.
Lasketaanko joulukuussa tehty työ, josta palkka maksetaan vasta tammikuussa, tammikuun kelan saataviin. Koska jos lasketaan, niin sittenhän minun ei kannata hakea tammikuulle lainkaan peruspäivärahaa vaan aloittaa hakeminen vasta helmikuun alusta.
Mitä tässä nyt tekisi? Minkä kuun alusta sitä hakisi?
miten joulukuun työtulo vaikuttaa
1
76
Vastaukset
- 12
No sitä ei haeta minkäänKALENTERIkuun alusta, se haetaan siltä ajanjaksolta mikä on määrätty.
Eli minkä päivien kohdalle olet kirjoittanut työssä,työtön, työtön jne. Siitä sitten täyttämään eteen päin. (sähköisestä asioinnista KELAn sivuilta voit tarkistaa, voit tarkistaa siitä paperistakin joka on tullut sinulle 16 tai 17 tammikuuta)
Itse "unohtaisin" sen parin tunnin työn tammikuussa.
Siis sosiaalitoimistoa voi kiinnostaa se koska rahat ovat tilillä eli käytettävissä.
Työttömyysturvassa kiinnostaa se olitko töissä vai työtön.
ps. jos nyt et ole vielä vienyt sitä ensimmäistäkään lappua, niin asia selviää kun täytät sen (siinä ei kysytä tilipäivää)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731920Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462