Apua.... Kelan sivuilta löytyi ohjeet omaisuuden määrän ilmoittamiseen asumistukihakemuksessa, mutten tajua mistään mitään. Osakkeiden arvo lasketaan siitä, mitä ne ovat maksaneet viime vuoden viimeisenä pörssipäivänä. Siis mistä h***sta se selvitetään???? Ja tarkoitetanko tässä niitä osakkeita mitä omistaa tällä hetkellä vai jotka omisti vuoden viimeisenä päivänä???
Entä miten voi tietää, paljonko saa pääomatuloja (osingot ja myyntivoitot) tänä vuonna, arvioidaanko se samaksi kuin vime vuonna? Saako myyntitappiot vähentää jostain?
Pirullinen tilanne meillä. Olen koettanut säästää juurikin omaan asuntoon. Nyt on tulot tosi pienet sekä puolisolla että minulla, mutta pelkään että osakesäästöni vievät asumistuet. Rahaa on toisaalta ihan liian vähän asunnon ostoon, varsinkin kun näillä tuloilla ei uskalla mitään lainoja ottaa.
osakkeet, pääomatulo ja omaisuus
5
398
Vastaukset
- ihme ja kumma
pankista tulee joka vuodenvaihteen jälkeen ilmoitus osakkeista, verotusarvoista ja maksetuista osingoista. etkö ole huomannut jos kerran osakkeita omistat ?
- turvatussu
omaisuusluettelo pankista tulee.minulle ainaskin muuten en osaa sanoa.soitto tai käynti kelassa auttaa asiassasi varmasti.
- mitten2
Siis mitä. Saako asumistukea vaikka on omaisuutta, osakkeita jne...
- 30
""Siis mitä. Saako asumistukea vaikka on omaisuutta, osakkeita jne... ""
saa lapsilisäkin, jotkut saavat myös maataloustukia. - turvatussu
kyllä saa miksi köyhät ei tätä tajua .minäkin kerään pikku hiljaa varallisuutta ja saan asumistukea.pientähän se on mut kuitenki muutama tonni vararahana on ok.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh912184Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1471811- 1731333
- 229805
- 65754
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10741- 60730
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212623- 49597
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349571