Ei varmaan kukaan rutisi viljelijöiden eläkkeistä mitään jos ne maksettaisiin kansaeläkkeen nimellä, eläke johon jokaisella on oikeus oli ollut työssä tai ei. Viljelijöiden eläketaso ei taida olla juuri tuota kansaneläkettä suurempi.
Samoin olet laskenut sellaisia summia mukaan jonka rahoitukseen viljelijät itse osallistuvat MYEL maksullaan joita ovat lomitus, tapaturmavakuutus. Minusta on myös väärin kieltää muilta niitä samoja etuja joita myös itsellä on, muoto voi hieman erota mutta joiden tarkoitus ja merkitys on sama.
“Miksi ihmeessä te teette sitä raskasta ja epämiellyttävää työtä ja me maksamme siitä helvetilliset tuet? Eikö olisi kaikille parempi että ette tekisi sitä kun se on niin raskasta, epämiellyttävää ja kallista?”
En ehkä ole oikea henkilö vastaamaan, mutta on hyvä että on olemassa ihmisiä jotka työskentelevät maatalouden parissa, sillä ihmiskunnan olemassa olo perustuu juuri ruuan hankkimiseen. Se että jotkut hoitavat ruuantuotannon aiheuttaa sen että muilla on mahdollisuus keskittyä muuhun toimintaan. Ajatteles sellaista tilannetta että joutuisit itse tuottamaan kaikki yhden vuoden ruokatarvikkeet, riittäisikö aika silloin esim. nettisivuston ylläpitämiseen?
Kalleus on myös suhteellista, koska ruokaan menevän rahan osuus kokonaismenoista on jatkuvasti pienentynyt (tilastokeskus) ja veroja on tälläkin vaalikaudella laskettu jo 3 miljardin verran eli enemmän kuin maksetaan maataloustukea.
Elämä on kompromissi kahden asian välillä; sen mitä itse tahtoo ja sen mitä toiset tahtovat.
Viljelijä eläkkeensä ansainnut.....
35
130
Vastaukset
- -
-
- -
-
- ---
- kirjoitti:
-
---
- ---
- kirjoitti:
-
---
- ---
- kirjoitti:
-
---
- ---
- kirjoitti:
-
---
- ---
--- kirjoitti:
---
---
- ---
---
- ---
--- kirjoitti:
---
---
- -
-
- -
-
- -
-
- -
-
- -
-
- -
-
- "Ansainnut"
Maatalousyrittäjäin eläkelaki MyEL säätää, että
valtion on maksettava maanviljelijäeläkeläisten
eläkkeestä se osuus, mihin tarkoitusta
varten perustettu eläkeyhtiö MELA ei pysty.
Vuonna 1999 valtion osuus oli 74 %, josta se on
noussut siten, että vuonna 2012 jo 78 % maksettavista
työeläkkeistä katetaan valtion osuudella.
Euromääräisesti valtion osuus lähentelee
580 milj. euron summaa.
MELA kertoo vuosikatsauksessaan v. 2010, että uusia
vanhuuseläkkeitä alkoi vuoden aikana 1668 kpl ja
eläke oli suuruudeltaan keskimäärin 898 €/kk.
Eli tuosta 898 € kuukausieläkkeestä n. 22 % eli 198 €
oli MELAn omalla vakuutusmaksutulolla katettua,
lopun 700 € tullessa veronmaksajien maksamista veroista.
Jos jonkun muun ammattiryhmän jäsen, kuin maanviljelijä,
saisi itse kerryttämäänsä työeläkettä 198 € kuukaudessa,
maksaisi valtio hänelle takuueläkettä siten, että hänen
lopullinen eläkkeen määränsä nousisi 681,51 €/kk.
Miten ihmeessä on olemassa kansalaisryhmä maanviljelijät, jolle
maksetaan veronmaksajien rahoista eläkeapu 700 €/kk, kun
sitä kuka tahansa muu kansalainen saa samansuuruisella
oma työeläkerahoituksellaan vain 484 € kuukaudessa?
Tästä on perustuslain edellyttämä kansalaisten tasapuolinen
kohtelu kaukana, ja jäljelle jää vain kysymys:
Onko MyEL vain suuri huijaus, savuverho, jonka turvin
yhdelle ryhmälle tarjotaan muita kansalaisia paremmat edut? - Valehtelet,
"Ansainnut" kirjoitti:
Maatalousyrittäjäin eläkelaki MyEL säätää, että
valtion on maksettava maanviljelijäeläkeläisten
eläkkeestä se osuus, mihin tarkoitusta
varten perustettu eläkeyhtiö MELA ei pysty.
Vuonna 1999 valtion osuus oli 74 %, josta se on
noussut siten, että vuonna 2012 jo 78 % maksettavista
työeläkkeistä katetaan valtion osuudella.
Euromääräisesti valtion osuus lähentelee
580 milj. euron summaa.
MELA kertoo vuosikatsauksessaan v. 2010, että uusia
vanhuuseläkkeitä alkoi vuoden aikana 1668 kpl ja
eläke oli suuruudeltaan keskimäärin 898 €/kk.
Eli tuosta 898 € kuukausieläkkeestä n. 22 % eli 198 €
oli MELAn omalla vakuutusmaksutulolla katettua,
lopun 700 € tullessa veronmaksajien maksamista veroista.
Jos jonkun muun ammattiryhmän jäsen, kuin maanviljelijä,
saisi itse kerryttämäänsä työeläkettä 198 € kuukaudessa,
maksaisi valtio hänelle takuueläkettä siten, että hänen
lopullinen eläkkeen määränsä nousisi 681,51 €/kk.
Miten ihmeessä on olemassa kansalaisryhmä maanviljelijät, jolle
maksetaan veronmaksajien rahoista eläkeapu 700 €/kk, kun
sitä kuka tahansa muu kansalainen saa samansuuruisella
oma työeläkerahoituksellaan vain 484 € kuukaudessa?
Tästä on perustuslain edellyttämä kansalaisten tasapuolinen
kohtelu kaukana, ja jäljelle jää vain kysymys:
Onko MyEL vain suuri huijaus, savuverho, jonka turvin
yhdelle ryhmälle tarjotaan muita kansalaisia paremmat edut?viljelijät maksaa itse eläkkeensä, toisin kuin esim palkansaajat joiden eläkkeet maksaa työnanta..
- Tuet pois kokonaan
Valehtelet, kirjoitti:
viljelijät maksaa itse eläkkeensä, toisin kuin esim palkansaajat joiden eläkkeet maksaa työnanta..
Maajussi tai viljelijän pummi ei ole ansainnut yhtään mitään korostan yhtään mitään, aina on eletty veronmaksajien tuilla. Nyt on oikea aika tarkistaa ylisuuria tukia ja poistaa niitä.
- Peitset tanaan..
Tuet pois kokonaan kirjoitti:
Maajussi tai viljelijän pummi ei ole ansainnut yhtään mitään korostan yhtään mitään, aina on eletty veronmaksajien tuilla. Nyt on oikea aika tarkistaa ylisuuria tukia ja poistaa niitä.
Hollolan "don Quijote" joka taistelee hirveää vihollista, maataloutta vastaan, aseenkantajansa Sancho Panzan, eli arskan kanssa.
- ...
Ei siinä mitään ihmettä ole, valtionosuus perustuu lakiin:
"Valtio kustantaa sen osuuden YEL-eläkkeistä, johon yrittäjien vakuutusmaksurahastot eivät riitä. Valtion osuus määräytyy YEL:n mukaisen eläkemenon ja YEL:n kustantamiseen käytettävissä olevan vakuutusmaksurahaston erotuksena".
http://www.etk.fi/fi/service/yel-eläkkeiden_kustannustenjako/375/yel-eläkkeiden_kustannustenjako - Pikkasen--
kai pitää oikaista noita lukujasi, Keskimääräinen Myel eläke 384euroa/kk ja uusissa eläkeissä tuo luku 495 euroa/kk. Tuo sinun lukusi kun kertoi kokonaiseläkkeen johon kuuluu myös viljelijöiden työeläkkeet. Siitä kun on jo aika kauan että pelkällä maanviljelyksellä on elämään pystynyt;)
- jegyl,
maataloustulo 655 miljoonaa euroa.
http://www.ruokatieto.fi/WebRoot/1037172/sisaltosivu.aspx?id=1173488
maatalousyrittäjät maksavat vakuutusmaksuina 184 miljoonaa euroa
http://www.mela.fi/Tietoa-Melasta/Esittely/Mela-lukuina
185miljoonaa on 655miljoonasta 28,2%.
Tuon perusteella ei voida sanoa että viljelijät maksaisivat pienemmän prodenttiosuuden työtuloistaan eläkemaksuja kuin muutkaan.- Prosentteja
Vuonna 1999 valtion osuus oli 74 %, josta se on
noussut siten, että vuonna 2012 jo 78 % maksettavista
työeläkkeistä katetaan valtion osuudella.
Euromääräisesti valtion osuus lähentelee
580 milj. euron summaa. - Lisää prosentteja
Prosentteja kirjoitti:
Vuonna 1999 valtion osuus oli 74 %, josta se on
noussut siten, että vuonna 2012 jo 78 % maksettavista
työeläkkeistä katetaan valtion osuudella.
Euromääräisesti valtion osuus lähentelee
580 milj. euron summaa.Valtion eläkkeet
Valtion palveluksen perusteella myönnetyt eläkkeet, kuntoutustuet ja perhe-eläkkeet 2 684 808 000
Kunnan, seurakunnan ja yksityisen palveluksen perusteella myönnetyt eläkkeet, kuntoutustuet, perhe-eläkkeet sekä valtionapulaitosten vastaavat eläkkeet 1 078 617 000
Kansanedustajien eläkkeet ja perhe-eläkkeet 12 798 000
Liikelaitosten ja liiketoimintaa harjoittavien valtion virastojen ja laitosten eläkkeet, kuntoutustuet ja perhe-eläkkeet 49 151 000
Valtion eläketurvan piiriin kuuluville henkilöille myönnetyt kuntoutusetuudet 3200 000
15. Eläkkeet (arviomääräraha)
Momentille myönnetään 3 828 574 000 euroa".
http://budjetti.vm.fi/indox/tae/2011/he_2011.html
Tälle vuodelle yli nelja miljardia ja siinä on vain valrtion maksamat, kuntapuolelta tulee toinen mokoma..
Valtion palveluksen perusteella myönnetyt eläkkeet, kuntoutustuet ja perhe-eläkkeet 4 098 663 000 - Valtion palvelu
Lisää prosentteja kirjoitti:
Valtion eläkkeet
Valtion palveluksen perusteella myönnetyt eläkkeet, kuntoutustuet ja perhe-eläkkeet 2 684 808 000
Kunnan, seurakunnan ja yksityisen palveluksen perusteella myönnetyt eläkkeet, kuntoutustuet, perhe-eläkkeet sekä valtionapulaitosten vastaavat eläkkeet 1 078 617 000
Kansanedustajien eläkkeet ja perhe-eläkkeet 12 798 000
Liikelaitosten ja liiketoimintaa harjoittavien valtion virastojen ja laitosten eläkkeet, kuntoutustuet ja perhe-eläkkeet 49 151 000
Valtion eläketurvan piiriin kuuluville henkilöille myönnetyt kuntoutusetuudet 3200 000
15. Eläkkeet (arviomääräraha)
Momentille myönnetään 3 828 574 000 euroa".
http://budjetti.vm.fi/indox/tae/2011/he_2011.html
Tälle vuodelle yli nelja miljardia ja siinä on vain valrtion maksamat, kuntapuolelta tulee toinen mokoma..
Valtion palveluksen perusteella myönnetyt eläkkeet, kuntoutustuet ja perhe-eläkkeet 4 098 663 000Valtion palveluksen perusteella myönnetyt eläkkeet, kuntoutustuet ja perhe-eläkkeet 2 684 808 000 Sanomattakin selvää, Valtio palveluksesta ansaittu eläke?
- Niin,
Valtion palvelu kirjoitti:
Valtion palveluksen perusteella myönnetyt eläkkeet, kuntoutustuet ja perhe-eläkkeet 2 684 808 000 Sanomattakin selvää, Valtio palveluksesta ansaittu eläke?
mitä siitä ?
- Onko
Niin, kirjoitti:
mitä siitä ?
jussit Valtion työtekijöitä, sofhoosiorjia?
- Palkan ainakin
Onko kirjoitti:
jussit Valtion työtekijöitä, sofhoosiorjia?
valtio maksaa, etkö sitä tiennyt ?
- Onkos
Palkan ainakin kirjoitti:
valtio maksaa, etkö sitä tiennyt ?
jussi viran vai toimenhaltija tai peräti tyämies, heh?
- Ammatinharjoittajia,
Onkos kirjoitti:
jussi viran vai toimenhaltija tai peräti tyämies, heh?
jolle valtio maksaa palkan Suomen ruokkimisesta, mikä tässä on vaikea käsittää ?
- Joo o
Ammatinharjoittajia, kirjoitti:
jolle valtio maksaa palkan Suomen ruokkimisesta, mikä tässä on vaikea käsittää ?
Valtio maksaa, juu eläkemaksusta n.75-78% ja EU:n sekä kansallisen tuen mutta muuta en ymmärrä!
- 100 prosenttia,,
Joo o kirjoitti:
Valtio maksaa, juu eläkemaksusta n.75-78% ja EU:n sekä kansallisen tuen mutta muuta en ymmärrä!
poliisille, hoitajalle,opettajalle,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
- On--
Tulosvastuulinen pankin ja yhteiskunnan renki:)
- Nousujohteinen
Vuonna 1999 valtion osuus oli 74 %, josta se on
noussut siten, että vuonna 2012 jo 78 % maksettavista
työeläkkeistä katetaan valtion osuudella.
Euromääräisesti valtion osuus lähentelee
580 milj. euron summaa. - Valehtelet,
Nousujohteinen kirjoitti:
Vuonna 1999 valtion osuus oli 74 %, josta se on
noussut siten, että vuonna 2012 jo 78 % maksettavista
työeläkkeistä katetaan valtion osuudella.
Euromääräisesti valtion osuus lähentelee
580 milj. euron summaa.kyllä summa mitä valtio ja yhteiskunta maksaa verovaroista eläkkeitä ja eläkemaksuja on 10 miljardin pinnassa ei pitäisi antaa väärää tietoa..
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2512053- 841238
- 901067
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171055- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 122779
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701