Miten lopettaa?

Artturi

Miten olette saaneet ryyppyputken katki? Itsellä mennyt nyt 3 viikkoa huuruissa ja joka aamu meinaa paniikkikohtaus tulla. Alkais jo riittämään tämä!

23

2679

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sp

Juohan vielä jonkun aikaa niin kyllä se henki lähtee, me muut tehdään töitä sillä aikaa ja maksellaan veroja. Vittu että vituttaa tommoset luuserit.

• öhöhöh..

Tasan kaksi perusvaihtoehtoa:
      1. Laakista poikki, ja kärsimällä kärsit, mitä tilasit ja maksoit.
      2. Hitaasti alenevin määrin loivennus alas nollaan asti. Vaatii monta vuorokautta.
      Varavaihtoehtoina nukahtamislääkkeiden ja rauhottavien haku A-klinikalta, mutta sinne ei kännissä mennä, jos aikoo jotain saada.
      Tai saman A-klinikan kautta hakeutuminen katkolle, jolloin voit mennä konttaamallakin.

• päivä kerralla

Nro. 1 ei ole vaihtoehto, se on hengenvaarallinen menetelmä. Vieroitusoireisiin voi kuolla ja juoppohulluus iskee äärettömän helpolla. Jos ei kuole, sairaalaan joutuu.

Vaintoehtoja on olemassa kaksi.

1 Hallittu alasajo
        2 A-klinikka

Jälkimmäinen toimii varmemmin.

• Älä kehtaa

edes noin vähästä mainita, vaan juo lisää niin monta vuotta kun et enää yksinkertaisesti kykene koska olet niin henkisesti kuin ruumiillisesti loppu.
      Niin tein minäkin ja olin käytännöllisesti katsottuna parikymmentävuotta kestohumalassa käyttämällä kaikkia aineita millä sai päänsä sekaisin. Sen enempää en koettelemuksista tai vaivoista ala kertomaan, mutta kokeilemallahan se jokaiselle selviää jos henkiin jää. Itse kuuluin niihin vaikka kymmenittäin tuttuja kuolikin eikä se kovin kaukana ollut itsellänikään moneen kertaan, mutta "maailmassa on kahenlaista tuurii, on hyvvää ja on huonoo.."
      Tämä vain sen vuoksi että turha on neuvoja kenellekään jakaa koska ne kuitenkin unohtuu heti sen jälkeen kun on kohmelosta selvinnyt ja muutaman päivän kerännyt voimia

• ex-masentunut

"Tämä vain sen vuoksi että turha on neuvoja kenellekään jakaa koska ne kuitenkin unohtuu heti sen jälkeen kun on kohmelosta selvinnyt ja muutaman päivän kerännyt voimia "

Inhottavan totta. Halu raitistua vaatii jonkinlaisen pohjalla käymisen, mutta se voi toki olla erilainen eri ihmisille. Joillekin riittää megalomaaniset krapulat, jonkun pitää kärähtää ratista, jonkun tuhota elimistönsä, ja joillekin ei auta mikään.

Jokunen vuosi sitten olin sairaalassa (en alkoholin takia) ja viereisellä punkalla makasi täysin keltainen keski-ikäinen mies. Lääkärin käydessä selvisi, että miehen maksa-arvot ovat pahasti punaisella ja viina on tehnyt jo tuhojaan. Oli pääsiäisen aika ja sairaala kotiutti potilaita niin paljon kun pystyi. Naapurini odotti lääkärin lupaa lähteä ja jännitti miltei täristen, saako luvan lähteä ennen kuin alkot menevät siltä päivältä kiinni...

• Kello.Seppä

Vaikeetahan se on, mutta onnistuu ominkin voimin. Ainakin 3 viikon putki. Suorita alasajo kaljalla tai lonkerolla ja niin, että aamupäivällä juot max. pari kaljaa pahimpaan tärinään. Sitten ruokaa ja muuta juotavaa. Hieman kevyttä ulkoilua ja hyvä on, jos pystyt nukkumaankin päiväseltään. Iltaa kohden jälleen pari-kolme olutta. Tärkeintä on, ettet päästä hommaa karkaamaan lapasesta jo aamusta -> iltapäivällä känni päällä. Koita ajaa alas vaikka kolmessa päivässä, koko ajan annoksia vähentäen. Voit selvitä suht kivuttomasti, paitsi että unettomuus saattaa rassata muutaman yön.

Jos kaverilta saat parit pamit niin helpottaa huimasti. Mutta silloin ei enää tippaakaan alkoholia.

• ex-masentunut

Katkoista ei ole kokemuksia, mutta tuo "hallittu alasajo" toimi ainakin itselläni. Tein niin että suurin piirtein puolitin aina juomiseni seuraavaksi päiväksi. Aikaa se ottaa ja unettomuutta/levottomuutta riittää. Pamit auttaa ahdistukseen ja betasalpaajat vapinaan.

Helpottaa jos suhtaudut (alasajon ajaksi) alkoholiin kuin lääkkeeseen, että otat sitä vain vierotusoireisiin, et yhtään känniin. Ota siis korjaava vasta kun tarvitset korjausta, älä etukäteen varmuuden vuoksi.

Varaa pariksi päiväksi leffoja, kirjastosta saa dekkarisarjoja, joissa on "katsottavaa" 4x2h. Ulkoile aina kun on levoton olo, jos vaan pystyt. Raitis ilma ja sokerilimut auttavat huonoon oloon. Baariin ei kannata mennä edes yhdelle, kun ei se siihen yhteen kuitenkaan jää.

Ja kun pääset vihdoin takaisin elävien kirjoihin, niin suo tovi ajatukselle, josko se olisi elämäsi viimeinen ryyppyputki.

• temppis2

paras neuvo on, mene rohkeasti terveyskeskukseen ja pyydä päästä pikaisesti katkolle. Sinulla on siihen oikeus ja siellä pidetään hyvää huolta. Saat tarvittaessa lääkityksen kuten esim. unilääkkeet antamaan hyvää unta ja pahimpiin kauheisiin tiloihin myös Diapamia.
      Lääkkeet ei sinänsä ole kovin kaunis juttu mutta ne auttavat pahimman yli ja saat inhimillisen elämän reunasta kiinni, mieti sitten haluatko siihen tilanteeseen takaisin vai oliko se siinä.
      Olen itse katkot kokeillut muutamaankin kertaan, nyt olen ollut yli 2 vuotta raittiina alkoholistina ja olen todella onnellinen, päivä kerrallaan.
      Hartaasti toivon teille selviytyjille tsemppiä ja voimia hakea teille kuuluvaa huolenpitoa ja hoitoa..

• (&)

Lähete katkolle kannattaa hakea A-klinikalta.
        Siellä vaitiolovelvollisuus myös pätee, etkä päädy muuta kuin heidän rekistereihin.
        Terveyskeskuksen kautta haettuna juoppousleima seuraa hautaan asti, ja merkinnät leviävät työterveyshuoltoon, ja myös työnantajalle. Kokemusta on.

• A & O

- Loppu tulee olemaan siellä, missä on alku.
      - Jos haluat jonkin asian heikentyvän, sen pitäisi antaa ensin kukoistaa.
      - Ei vältellen, vaan kokemusten kautta kypsyen.

• kun on aika

Korkki kiini ja se on siinä!

• pam pam

Itse katkaisen putken aina syömällä reilusti diapamia, noin 2-5 päivän ajan. Aloitan pamien rouhimisen kun promillet laskee alle kahden.

Pidän keinoa hyvänä!

• rtfuyghijkl

Milläs katkaiset sen pamien rouhimisen? Viinalla, ja kierre jatkuu vaan...

• =?=

"Aloitan pamien rouhimisen kun promillet laskee alle kahden."
        Miksi sekopää sekakäyttäjä jatkuvasti jauhat tuota shittiä?
        Haluat siis toisetkin itsesi kaltaisiksi.

• ToeJokiKustaa
        =?= kirjoitti:

"Aloitan pamien rouhimisen kun promillet laskee alle kahden."
        Miksi sekopää sekakäyttäjä jatkuvasti jauhat tuota shittiä?
        Haluat siis toisetkin itsesi kaltaisiksi.

Kaikki Pamit ja muut pitää kiertää kaukaa ainoastaa jos joutuu sairaalaan niin siellä voi ottaa.
        Viinaputki muuttuu muuten lääketokkuraan ja se on helvetinmoista sitten on todella vaikeaa päästä irti jos syö lääkkeitä ja viinaa.

Paljon vetta ja kevyttä liikuntaa, mietiskelyä ja musiikkia.

• Artturi

No niinhän siinä kävi, että katkolle menin, joka ainakin tällä hetkellä tuntuu tosi hyvältä ratkaisulta. Nyt olen saanut nukuttua muutaman yön kuin pikku lapsi ja aamulla ollut tosi hyvä olo. Ei rapulasta tietoakaan! Olo on kuin uudesti syntyneeltä. Tiedän toki, että vaikeita aikoja on tulossa, mutta nyt mennään hetki/päivä/viikko kerraallaan ja toivotaan ettei viinanpiru saisi uudestaan otetta. Nytkun muistelen viime viikkoa, jolloin joka aamu herätessä piti ottaa 2-3 olutta samantien, että saisi pahimmat tärinät jne... pois ja ne oksentelut, niin oikeen puistattaa. En halua ketään ruveta neuvomaan millään tavoin, mutta ainakin minulla tuo katko toimi tosi hyvin, ainakin näin lyhyen ajan kokemuksella.

• Artturi

2 päivää vaille puolivuotta raittiutta takana ja edelleen sitä mieltä, että kannatti mennä!

• kerrallaanpäivä

Onnittelut ja kiva, että kerroit tilanteesi!!

• kerrallaanpäivä

Kuis menee?

• lkjäuåopiuåäpi

Suomessa on jopa melko hyvä terveydenhuolto ! kävely sinne onnistuu todennäköisesti vielä omilla jaloilla ! Sen sijaan että kyselee suomi24 palstoilla päteviä neuvoja yläaste ikäisiltä !

• Kylmät kädet

Putkessa joka ainoa pieni kipu sisuskaluissa laukaisee paniikkikohtauksen, johon on otettava muutama annos.

Näin se vain toimii. Ihmettelet itsekin, miten se puristus lakkasi välittömästi, kun otit siihen pari olutta.

• lässyn lässyn

Lässyn lässyn

• kerran kokenut

teille jotka pidätte noita diapameja jonkunasteisina huumeina nini ei voi kun nauraa... itse join 2 kk putkeen ja loiventaen lopetin koska lääkäri puhelimessa niin sano... pari päviää oli vaan heikko olo ja uni ei tullu... sitte aattelin ku yks ilta väsytti että meen nukkuun ku viimeinkin väsyttää.. niin voin kertoa että sillon tulee ne liskot iholle ja itse aloin kuulemaan rakkaimpien ihmisten puhetta siitä mitä kauheaa ne sulle tekisivät... siitä sitten lääkäriin ja lääkäri sanoi että delirium tremens ilman varsinaista deliriumia eli sekavuustilaa(alkoholipsykoosi) , ja määräsi diapameja ja otin sen mitä reseptissä luki ja johan helpotti... kun oireet loppu niin loppu pamien käyttökin... ei niihin jää koukkuun tai tuu tarvetta ellet ole joku sekakäyttäjä... minua ne auttoivat erittäin hyvin ja lääkäri reissun jälkeen tunsin olevani taas oikea ihminen enkä pohjalle vajonnut denso... yhden vinkin annan:älkää juoko sen takia et pelottaa lopettaa vaan menkää lääkäriin, he suhtautuivat minuun kuin äiti lapseen ja kuunteli ja antoi apua... eivät haukkuneet tai morkanneet... kysyivät vain että meinaanko viel jatkaa ja että jos tulee tilanteita että juominen jatkuu niin ottakaa yhteyttä... ei ne päätä silitelly mut olivat ymmärtäväisiä ja mihkään rekistereihin työnantajalle jne. ne eivät mene!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      251
      2053
    2. Missä tapasit kaivattusi

ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1238
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1055
    5. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      122
      779
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe