Hei.
Mitkä lääkkeet on teidän mielestänne hyviä/auttavat paniikkihäiriöön?
Itselläni mennyt Orloc aiemmin... Ei toimi.. :(
Temesta ja diabam ovat olleet ahdistuksiin.
Paniikkilääkkeet..?
20
1887
Vastaukset
- sofi
mulla on cipralex...oon syöny sitä yli vuoden ja hyvin toimii:)
- Sisi
Kiitoksia sofi vastauksestasi.
Tuliko sinulle siitä lääkkeestä kuinka alkuoireita? Sivuvaikutuksia?
- sofi
aluksi oli huono olo ...mutta sitten se jäi pois kokonaan..cipralex on mulle ainakin ollu tosi hyvä lääke...
- Sisi
Kiitoksia vastauksesta.
Hyvä tietää. Ja tosi hienoa, että lääke toimii sinulla. Katsotaan nyt sitten mitä lääkäri on mieltä lääkityksen ehdotuksesta. Paniikki on kuitenkin saatava hallintaan, näin en voi jatkaa elämää... :(
- sofi
ei niin mutta toivotaan että saat sellaset lääkkeet jotka auttaa sua:)
- näimpä
Mä olen käyttänyt jo monta vuotta Seroxat 20mg, aluksi masennuksen hoitoon ja myöhemmin paniikkihäiriöön... ja mulle ainakin auttaa todella hyvin :) Tosin otan enään vain puolikkaan tapletin päivässä.
- mr
Mulla on kans Seroxat lääkkeenä ja toimii =) Syön joko kokonaisen tai puolikkaan, riippuu siis millainen kausi on menossa eli jos paniikkioireet alkaa nostamaan päätään, nostan lääkityksen tuohon kokonaiseen tablettiin.
- s
Cipralex auttaa ja vie paniikin pois!Toi mulle kylkiäisenä sitten vaan tosi pahan hikoilun ja 20 kiloo lisää painoa!
- näimpä
Propral on myös tehokas jännityksen estoon ja sosiaalisten tilanteiden pelkoon, ja toimii tietenkin myös paniikkihäiriöön... hidastaa sydämmen tiheälyöntisyyttä. Olen joskus kova jännittämään tietyissä tilanteissa ja nappaan naamaan puolikkaan proprallin ja pystyn toimimaan ihan normaalisti ilman paniikin pelkoa =)
- mr
Propralista pitää vaan muistaa se, että sehän ei oo rauhoittava ja kaikilla se ei toimi. Tokihan se sitä sydämen sykettä alentaa ja jo pelkästään se voi toimia monellakin, mutta ainakin mulla se ei auta kunnon paniikkioireisiin. Hienoa että sulle se toimii =)
- näimpä
Jep =) Luojan kiitos että mulla toimii (siis propral). On auttanut mua monessa hankalassa tilanteessa :) Onneksi nykyään mulla noi paniikkikohtaukset tosi harvassa.. On se niin kamala tunne kun se iskee :( Itse en ole koskaan käyttänyt rauhoittavia, Seroxat on mulla auttanut siihen ahdistukseen...
On tämä ihmisen elämä välillä niin ihmeellistä !! Monesti mietin miksi juuri mulle on tullut tällainen riesa mutta toisaalta taas asiat vois olla pahemminkin =) - Qwinny
Minulla on toimineet mm. Sepram, Cipralex ja efexor. Valitettavasti haittana on täydellisen libidon katoaminen.
Nyt yritän vain elää ilman lääkitystä eteenpäin. Lääkkeethän ei sairautta paranna, vaan piilottavat sen. Käytännössä häiriön kanssa on mahdotonta opetella elämään, jos survot itsesi täyteen kemikaaleja.
Proprali olen myös kokeillut ja sehän auttaa noihin fyysisiin oireisiin ihan kivasti. Henkistä ahdistusta ja kohtauksen pelkoa ei kuitenkaan kadota minnekkään. Joo, cipralex tai sen edeltäjä, jossa on puolet samaa ainetta
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sitalopraami
se kuitenkin vaan antaa pari vuotta selvittää elämäntilanentta. Ei ne paniikkikohtaukset tapa, mutta mulla vaan tulee hankalasti. Vai autoa ajaessa.- farm.
"Joo, cipralex tai sen edeltäjä, jossa on puolet samaa ainetta
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sitalopraami
"
Tarkalleen ottaen kyse on eri lääkeaineista, eli essitalopram ei ole sama kuin citalopram tuplana. - 13
Kannaattaa kokeilla cymbaltaa. Mulla poisti paniikkioireet kokonaan ja pystyn toimimaan nykyään normaalisti. Suht uusi lääke niin en tiedä kuinka hyvin lääkärit hoksaa kirjoittaa reseptiä.
- ammattipotilas
Tyypillinen amatöörin vastaus. Se että lääke on toiminut sinulle, ei tarkoita että se välttämättä hyödyttäsi muita. Cymbalta on masennuslääke (SNRI) ja kallis sellainen. Mielummin kannattaisi kokeilla vaikka venlafaksiinia, joka myös on SNRI-lääke, mutta huomattavasti edullisempi.
Joka tapauksessa lääkäri lienee paras suosittelemaan lääkkeitä, kun tietää yksittäisen potilaan tilanteen nettikirjoittelijaa paremmin. ammattipotilas kirjoitti:
Tyypillinen amatöörin vastaus. Se että lääke on toiminut sinulle, ei tarkoita että se välttämättä hyödyttäsi muita. Cymbalta on masennuslääke (SNRI) ja kallis sellainen. Mielummin kannattaisi kokeilla vaikka venlafaksiinia, joka myös on SNRI-lääke, mutta huomattavasti edullisempi.
Joka tapauksessa lääkäri lienee paras suosittelemaan lääkkeitä, kun tietää yksittäisen potilaan tilanteen nettikirjoittelijaa paremmin.Cymbalta kallis, muistaakseni hinnnaksi tuli n. 17 € / kk ?
- ammattipotilas
Lue tuolta: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=lam00064#s3
- plöö
Diapam ja Rivatril. Kaikki muut ovat täyttä paskaa. Srri- lääkkeitä en suuhuni työntäisi.
- xanax1
2mg rivat on ihan päteviä bentsoja, mutta diapameja en suuhuni työnnä muuta, kuin pakon edessä. Edes 5x10mg diatsepaamia ei riittänyt antamaan unta. Eivätkä tehoa mulla edes paniikkihäiriöön järkevällä annostuksella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481230
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55561
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462