Täytyy jollekin purkaa omia ajatuksia..
Tänään sitten otin puhelimen käteen ja varasin ajan lääkärille keskustellakseni mahdollisesta raskausden keskeyttämisestä. Olemme mieheni kanssa käynyt jo neuvolassa ja ensi viikolla oli tarkoitus mennä ensimmäiseen ultraan. Mutta loppujen lopuksi päädyin itse tähän vaihtoehtoon vaikka en haluaisi!
Esikoisemme on nyt 13kk, aloitin uuden työn osa-aikaisena työntekijän palvelutalossa kolme viikkoa sitten ja taloudellinen tilanne eikä fyysinen olemus anna nyt periksi pitää tätä pientä ihmettä. Tämä on siis jo neljäs raskauden keskeytys, aiemmat kolme tapahtui vuosina 2005-2007 ollessani 15, 17 ja 18, näistä en ole ylpeä, en missään nimessä mutta tuon aikaisen poikaystävän kanssa ja niin nuorena ei ollut mahdollisuuksia oikein muuhun.
Tätä murhetta... En tiedä tahdonko tätä laisinkaan viedä loppuun, vaan pitää lapsen. Ajatukseni vaihtelee kokoajan.. Mieheni kanssa kun keskusteltiin niin esikoisemme jää ainoaksi lapseksemme, aijoimme siis hoitaa kierukan taikka mies pistää piuhat poikki.
Tällä hetkellä tosiaan asustamme 55m2 kaksioissa mieheni, lapsemme ja kaden ison koiran kanssa. Taloudellinen tilanne ei anna mahdollisuutta vaihtaa asuntoa suurempaan ennen vuotta 2013 puolessa välissä, jo nyt olen ihan poikki koska lapsemme herättää vielä yössä kerran ja työmatkani on pitkät sekä työni raskasta vanhusten nostamista ym. En usko että oma fyysinen ja henkinen terveys jaksaisi toista pientä lasta! Mutta mitä jos tulevaisuudessa tahdonkin toisen lapsen? En vaan millään enään kehtaisi. Se tuska kun tuntee ja tietää että tekee jotain väärin ja tulen tätä katumaan mutta kun tuntuu että vaihtoehtoja ei olisi........
Tekisin mitä vaan että tätä tilannetta ei olisi!
..Voi tätä tuskaa ja päättämisen kamaluutta.
64
298
Vastaukset
- viikkoja jo 10
Tiedätkös ehkä kaikilla ei myöskään ole niin helppoa kuin sulla "helmet sialle". Ainutkaan abortti ei ole ollu helppo, enkä syyttä suotta tehnyt niitä ole. Astuisit saappaisiini, olessani väkivaltaisessa suhteessa kolme vuotta kunnes siitä pääsin eroon nykyisen mieheni avulla. Toivon itsekin että ei olisi tarvinut niitä tehdä ja ennen kaikkea toivoisin että raskausksia ei olisi ikinä tahtunutkaan. Se että sulla on asiat hyvin ei meinaa sitä että tarvii toisille heittää lokaa päin naamaa kun on tarpeeksi paha olla jo muutekin, kiitos tästä!
- Pahin häirikkö
istuu kyllä siellä... vai ottaako ne epämieluisat mielipiteet edelleen sulla noin koville?
- Voi kuule
kato nyt vihdoin sinne peiliis KUKA tässä taas ne henkilöön käyvät valhesyytösnälvinnät alottikaan..!!! Ja näköjään jatkat vaan.. mutta joo, lätise yksinäs vaan sitä p askaas...
- ?
"älä välitä tuosta ihmisestä.. hän haluaa saada paremman olon täällä haukkumalla toisia.."
Miksi siirryit taas henkilökohtaisuuksiin tuossa kommentissa? Ja löytyisikö sinulta argumentteja tuolle väitteellesi? - ?
"edelleen mulle on yksi ja sama sun mielipiteesi"
--->
"ku piti alkaa lätisee typeriä"
Varsin kehittynyt logiikka sinulla. - VALHESYYTÖSPASKAA
Koita nyt painaa siihen vajaaseen kaaliis jo että mä en oo susta ainuttakaan alotusta tehyny!!!! Kato kun sä et oo mitenkään niin kiinnostava että sellasia vaivautusin tekeen :DDDD No eipä oo mun vika että useemman vastustajan olemassaolo on sulle liian traumatisoivaa palaa...
- ?
"sun kirjoitustaitosi on suurempi ongelma"
Ja taas. Väitätkö, ettei tuo koskisi sinua itseäsikin? - Voi voi :)
eihän sun sekopäisille harhoilles ja naurettaville valhemutusyytöksilles voi enää muuta kun XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
- ?
Jos koet, pupu tupuna, olevasi niin asiallinen ja esimerkillinen kirjoittaja, niin koitapas jo todistaa nuo raskauttavat väitteesi oikeiksi tuolle allekirjoittaneelle.
- Kyseinen kirjoittaja
? kirjoitti:
"älä välitä tuosta ihmisestä.. hän haluaa saada paremman olon täällä haukkumalla toisia.."
Miksi siirryit taas henkilökohtaisuuksiin tuossa kommentissa? Ja löytyisikö sinulta argumentteja tuolle väitteellesi?on itse palstalla kertonut, kuinka nauttii saadessaan haukkua täällä abortin tehneitä.
- ?
Kyseinen kirjoittaja kirjoitti:
on itse palstalla kertonut, kuinka nauttii saadessaan haukkua täällä abortin tehneitä.
Ilmeisesti olet sama kuin nimimerkki pupu tupuna.
Olisiko mitään linkkiä siihen keskusteluun, jossa näin todetaan? Tuo ei nyt kuulosta katsos vedenpitävältä, sillä et voi tuolla todistaa vielä yhtään mitään. En usko puheita, vaan konkreettisia todisteita. Samoin tivaan, että missä on se todistusaineisto, josta selviää, kuka aloitti sotimisen täällä ensin. - Kuule samat sanat
ja tuijottele sinne peiliis vaan!!! :DDD Olet kaikkea sitä ja törkyisempää mistä muita täällä kiihkoraivolla syyttelet... aika kiirettä pitäs jos samalla minuutillakin pitäs kirjottaa kahta viestiä ;DDD mutta ethän sä tästäkään tietenkään mitään osaa päätellä...
- ?
Ja itsessäsi et näe taas mitään? Turhaan sinäkään siinä enää jatkat tätä lapsellista väittelyä, koska et nähtävästi pysty todistamaan mitään.
Ja toiseksi, etkö huomaa, että teit juuri itse äsken sitä, että kirjoitit kahdella nimimerkillä, kun vastasit kommenttiini? Minä kirjoitan vain tällä yhdellä, se riittää. Muut kirjoittakoon, millä haluavat. - pupu tupuna
? kirjoitti:
Olisiko mitään linkkiä siihen keskusteluun, jossa näin todetaan? Tuo ei nyt kuulosta katsos vedenpitävältä, sillä et voi tuolla todistaa vielä yhtään mitään. En usko puheita, vaan konkreettisia todisteita. Samoin tivaan, että missä on se todistusaineisto, josta selviää, kuka aloitti sotimisen täällä ensin.mulla on pokkaa kirjoittaa pelkästään omalla nikilläni.. mutta kuvittelet siis tietäväsi mun toiminta tavat niin annahan tulla todisteita että olisin kirjoittanut "Kyseinen kirjoittaja" nikillä... katto ku mä uskon ainoastaan konkreettisiin todisteisiin..
ja se miksi en kirjoita asiallisesti sinulle johtuu ihan siitä että olet vain sama vastustaja hihhuli joka täällä haukkuu kaikkia innoissaan nostaen omaa "statustaan" täällä kuvitellen että olisi jollain tasoa parempi ihminen vaikkakin tällä palstalla sekin on jo todistettu muuksi..
mutta nyt on pakko lähtee töihin tienaa rahaa jotta sinä arvon vastustaja voit täällä taas tämänkin päivän viettää... - ?
pupu tupuna kirjoitti:
mulla on pokkaa kirjoittaa pelkästään omalla nikilläni.. mutta kuvittelet siis tietäväsi mun toiminta tavat niin annahan tulla todisteita että olisin kirjoittanut "Kyseinen kirjoittaja" nikillä... katto ku mä uskon ainoastaan konkreettisiin todisteisiin..
ja se miksi en kirjoita asiallisesti sinulle johtuu ihan siitä että olet vain sama vastustaja hihhuli joka täällä haukkuu kaikkia innoissaan nostaen omaa "statustaan" täällä kuvitellen että olisi jollain tasoa parempi ihminen vaikkakin tällä palstalla sekin on jo todistettu muuksi..
mutta nyt on pakko lähtee töihin tienaa rahaa jotta sinä arvon vastustaja voit täällä taas tämänkin päivän viettää...Sanoinkin, että _ilmeisesti olet_. Se oli siis olettamus, ei varma tieto. Oletin asian näin, koska esitin kysymyksen sinulle, en kenellekään muulle. Sinun olisi hyvä vastata kysymyksiini ja kohdata asia rehdisti eikä paeta tai kierrellä.
Ja kyllä, voit vapaasti saattaa itsesi naurunalaiseksi sillä, että kun pyydän sinua olemaan se fiksumpi osapuoli ja etsimään faktoja väitteillesi, niin et tunnu sitä millään tekevän. Asiaa auttaisi jo vaikkapa linkki siihen viestiketjuun, josta voi löytyä ratkaisevaa tietoa. Yritätkö pimittää sen tiedon vain, koska et kehtaa sanoa totuutta?
"olet vain sama vastustaja hihhuli"
Todista. - Mutta silti on näin
Helmet sialle.
Oletko mielestäsi ansainnut ainuttakaan lasta? Toivottavasti poistavat seuraavaks kohdun jotta uusia uhreja ei varmuudella enää tule! Jo neljättä helmee ollaan polkemassa murskaks lätin lattialle... Hyi helvata. - Dara
? kirjoitti:
Olisiko mitään linkkiä siihen keskusteluun, jossa näin todetaan? Tuo ei nyt kuulosta katsos vedenpitävältä, sillä et voi tuolla todistaa vielä yhtään mitään. En usko puheita, vaan konkreettisia todisteita. Samoin tivaan, että missä on se todistusaineisto, josta selviää, kuka aloitti sotimisen täällä ensin.Suo anteeksi, että sekaannun keskusteluun. En ole sen enempää pupu tupunakaan kuin nimimerkillä "Kyseinen kirjoittaja" kirjoittanutkaan. Mutta pyysit todisteita sille, että tämä vastustaja nauttii saadessaan haukkua abortin tehneitä, ja niitä ajattelin tuoda muutaman näytille.
Tietenkään en voi todentaa, että kyseessä olisi juuri sama henkilö jo siitä yksinkertaisesta syystä, ettei kyseinen henkilö käytä mitään tunnistettavaa nimimerkkiä vaan vaihtelee sitä joka viestissään. Toisaalta keskustelu- ja kirjoitustyylin, kuten myöskin käytetyn reotriikan ja sanavalintojen perusteella voi varsin suuntaa antavia päätelmiä tehdä.
Tässä esimerkki joulupäivältä vuodelta 2007:
>>sekoiluja
25.12.2007 16:09
hauskoja
näillä aborttitrauman hankkijoilla.. oikein viihteellistä hupia.
Mikä nautinto katsella kuinka näitä murhaajia kirvelee vastustajien moralisoinnit ja sitte ne vielä koittaa säälittävänä esittää että joo, ei tässä mitää... :DDDD>>
http://keskustelu.suomi24.fi/node/5199003#comment-27607347
Kuten huomaat, "aborttitrauman hankkineiden sekoilujen" lukeminen on "oikein viihteellistä hupia" ja "murhaajille moralisointi" nautinto.
Tässä seuraavassa puolestaan kerrotaan, kuinka "syyllisyysrypijöiden kärventäminen" on nautinnollista ja oivallista viihdettä:
>>tällä ...
19.1.2009 14:57
päinvastoin :)
palstalla saan monia nautinnollisia hetkiä syyllisyysrypijöitä kärvennellessä..siksi tämä onkin niin oivallista viihdettä :)>>
http://keskustelu.suomi24.fi/node/6734651#comment-35347430
Tässä puolestaan kerrotaan, kuinka viihdettä on hankittu "psyykeraunioparkojen kustannuksella":
>>Ja jos jotain viihdykettä on hankittukin, niin ihan niden psyykenraunio-parkojen kustannuksella jotka on jo siellä traumasuossaan lapsentappaminen tilillä ja omatunto riekaleina, ja jotka silti tulee tänne säälittävinä oikeutteleen itsekästä tekoonsa ja leuhkien ylistään sitä!>>
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9990441#comment-50359937
Tässä puolestaan tuorein esimerkki, joka on palstalta poistettu sittemmin:
>>ja kappas,22.1.2012 18:12
sieltähän se murhanhingun nälvintäpaskatörky taas lähti :DDD
Mieluumminko kuvittelet että yksikään lapsi eläis sunkaltasen omanapaisen tappamiskiihkon kans ja hengenvaarassa, vaiko lapsia suojelevien, normaali ihmisten kanssa??
Juuri sunkaltasten takia täällä on niin nautinnollista laukoo kirveltäviä tosiasioita kaltaistesi veriteoista kun näkee kuinka pahasti se saa tollaset syyllisyyteensä tukahtuvat traumaiitat sekoomaan.
Sinusta lähtee kuvottava kalmanlöyhkä ja kauas. Sinun kanssasi olisi lapsen mahdotonta elää, ihan kirjaimellisesti.>>
Huomaa oheinen kohta: >>täällä on niin nautinnollista laukoo kirveltäviä tosiasioita kaltaistesi veriteoista kun näkee kuinka pahasti se saa tollaset syyllisyyteensä tukahtuvat traumaiitat sekoomaan.>>
Lainaukset puhukoot puolestaan... - En todellakaan
? kirjoitti:
Olisiko mitään linkkiä siihen keskusteluun, jossa näin todetaan? Tuo ei nyt kuulosta katsos vedenpitävältä, sillä et voi tuolla todistaa vielä yhtään mitään. En usko puheita, vaan konkreettisia todisteita. Samoin tivaan, että missä on se todistusaineisto, josta selviää, kuka aloitti sotimisen täällä ensin.ole sama kuin pupu tupuna. Ja Daralta sait jo riittävästi linkkejä. Joko nyt uskot?
- kyselijänainen
Mutta silti on näin kirjoitti:
Helmet sialle.
Oletko mielestäsi ansainnut ainuttakaan lasta? Toivottavasti poistavat seuraavaks kohdun jotta uusia uhreja ei varmuudella enää tule! Jo neljättä helmee ollaan polkemassa murskaks lätin lattialle... Hyi helvata."Oletko mielestäsi ansainnut ainuttakaan lasta?"
Mitä mieltä sinä olet itse? Ansaitseeko aloittaja enää yhtään lasta? Nyt kun hän on päättänyt lapsensa pitää, toivoisitko hänen nyt pyörtävän päätöksensä? - ?????????
kyselijänainen kirjoitti:
"Oletko mielestäsi ansainnut ainuttakaan lasta?"
Mitä mieltä sinä olet itse? Ansaitseeko aloittaja enää yhtään lasta? Nyt kun hän on päättänyt lapsensa pitää, toivoisitko hänen nyt pyörtävän päätöksensä?Ei se voi enää muuta kun yrittää edes jotenkin hyvitellä aiempia julmuuksia, vaikka ei sekään tietysti uhreja enää takasin tuo. Eipä ole ansainnut mutta vielä vähemmän jo olemassaoleva lapsi on ansainnu kuolla..
- viikkoja jo 10
No ei sen väliä, teillä on oikeus mielipiteeseenne. Mä en leiki lasteni elämällä. Eläntilanne ei oo aina vaan niin hyvä. Ja oli taas huono ajatus purkaa omaa tuntoa täällä . Ensinnäkin itselläni on tsiaan 13kk vanha poika ja rakastan häntä ylikaiken enkä missään nimessä antaisi häntä pois, mutta abortit jotka olen teettänyt olivat sen aikaisesta suhteesta mikä ei ollut kovin vakaalla pohjalla ja se oli pelossa elämistä, en olisi voinut saattaa 15 vuotiaana lasta siihen suhteeseen kun itsekin olin lapsi. En olis pärjännyt! Ja jos tiedäisit elämästäni laisinkaan niin et kyllä sanoisi tätä pumpuliprinsessan elämäksi!!
- Höpöhöpö ja seliseli
Tässä maassa on kellä tahansa mahdollisuus pärjätä missä vaan tilanteessa!! Turha selitellä verukkeita itsekkyydelle. Olet leikkinyt jo kolmen lapsesi elämällä ja lisää veriuhreja näkyy olevan tiedossa. Ja mitä ihmeen omaa tuntoa? Eihän sulla sellasta näytä olevankaan.. muuten et ois kyenny lapsias tappamaan etkä hautos jo seuraavaakin tappamista! Sääliksi käy sitä yhtä lapsiparkaa kun joutuu tollasissa käsissä kasvaan. Kai senki tapat sitten ja heität nurkkaan niinkun räsynuken kun satut kyllästyyn kotileikkeihin...
- Heh heh
Sinulla taitaa olla aika kohtuu hyvä elämä, koska kirjoitit sen aloituksesi tänne etkä esimerkiksi masennus-palstalle.
- Etkä oppinut
ehkäisyä käyttämään vielä ensimmäisenkään abortin jälkeen. Viimeistään toisella kertaa pitäisi steriloida.
- Valitse elämä
Arviosa nimimerkki "viikkoja jo 10"
Kirjoituksesi oli koskettava ja toi esiin millaisessa ahdingossa elämääsi taivallat. Talous ja työ ovat ottaneet pääosan elämästäsi eikä Sinulla ole aikaa perheellesi eikä lapsillesi. Olet ajettu niin nurkkaan, että suunnittelet lapsesi surmaamista abortissa.
Oletko ajatellut, onko kaikki koohotus vaivan arvoista? Miksi ette luovu koirista ja anna lapsille tilaa. Lopeta vähäpätöisten asioiden huolehtiminen ja stressaaminen.
Miksi et ottaisi elämääsi omiin käsiisi ja lopettaisi oravanpyörän juoksemisen? Ei lapsien teilaamien muuta elämääsi kuin huonompaan suuntaan. Sellainen lisää tuskaa ja kuoleman surua. Lapset tuovat mukanaan uutta elämää ja onnea.
Rakasta ja hoida lapsiasi, niin kaikki vähäpätöiset ongelmat ratkeavat. Jos jatkat nykyistä kujanjuoksua väsyt eikä elämäntäsi jää paljoa muuta kuin pankkitositteita.
Valitse siis elämä, naiseus ja äitiys. Se on parasta Sinulle ja perheellesi.
Kaikkea hyvää ! - 1977*
Aborttiin ei kannata mennä jos et halua.
Olet väsynyt ja hormonisikin varmasti verottavat osansa, tietenkin vanhoja kliseitä, mutta ota nyt kuitenkin ihan lähtökohdaksi tuo ajatuksesi, että et halua aborttia ja olet raskaana. Sinulla on siis ongelma, koska koet, ettet jaksaisi nyt toista lasta. Ei-anteeksi; sinulla ei ole ongelmaa, vaan sinulla on haaste (ongelmakeskeistä kuvaahan ei saa enää antaa, vaan tavoitesuuntautunutta kuvaa pitää ruokkia). Sinulla on haaste, koska et usko jaksavasi nyt toista lasta. Ota haastetta sarvista kiinni ja ravista; mitä ratkaisuvaihtoehtoja sinulle löytyy, sellaisia joita haluat, eli abortti ei ole sellainen?
Haluaisit enemmän lepoa. -Miten voisit sitä saada keinoilla joita haluat?
Halauisit enemmän rahaa. -Miten voisit sitä saada keinoilla joita haluat?
Halauisit isomman asunnon. -Miten voisit sen saada keinoilla joita haluat?
Minäkin voisin antaa sinulle vinkkejä noihin jokaiseen, mutta mitä se hyödyttäisi, koska kysehän on sinun elämästäsi, sinun haluistasi ja sinun resursseistasi, sinun mielenkiinnonkohteistasi ja sinun tavoitteistasi. - 22
Me mahduttiin 25 m2 yksiöön. Minä, mies ja kaksi lastamme:) Nyt on kolme lasta ja kolmio. Oikeasti pienet lapset eivät moneen vuoteen tarvitse paljoa tilaa ympärilleen. Teillä on aikaa. Ylimääräisen oimaisuuden voi laittaa kirpputorille myyntiin, jos on tilanpuutetta.
Oletko nyt erilainen ihminen kuin silloin kun teit aborttisi?
Pienipalkkainen työ ei muutenkaan tuo perheelle maallista hyvää, joten voit aivan hyvin heittäytyä joksikin aikaa jopa yhteiskunnan elätiksi. Jos et valitse liian kallista asumista tai esim autoa, niin rahaa jää opiskeluun. Opiskelijat vasta selviävätkin pienellä rahalla varrattuna työttömyyteen, mutta sitten on jotain odotettavaakin tulevaisuudelta!
Onko sinulla jo ammatti?
Tupakka on myös turhake samoin kuin alkoholi.
Kaksi lasta pienillä ikäeroilla voi mennä hyvin kätevästi. Samoja vaatteita voi kierrättää lapselta toiselle, lapset saavat seuraa toisistaan ja jopa lasten ystäväpiirikin saattaa muodostua samaksi. Helppoa elämää aikuisille, kun ei tarvitse sopia niin monia leikkitreffejä eri perheiden kanssa, voi opettaa lapset yhtä aikaa uimaan, hiihtämään, luistelemaan jne.- viikkoja jo 10
Lisätäkseni vielä tähän viestiin että kyllä kai olen erillainen, ainakin tavallaan. Kolme edellistä aborttia tein sen aikaisen poikaystäväni kanssa joka oli minua 5 vuotta vanhempi ja aloimme seurustella ollessani 15 vuotias, esim. ensimmäisestä raskaudesta kuulin juuri kun olin täyttämässä 16, kk:set olivat tulleet normaalisti ym. ja jouduin lääkäriin kystan takia, jolloin todettiin että olen myös raskaana vkoilla 8, jolloin tein abortin. Olin juuri aloittanut ammattiopiston ja lapsen äidiksi en olisi ollut valmis, saatikka meidän perheessä se olisi ollut isälleni katastrofi ja asiaa sinne ei enään olisi ollut. En ikinä ole perustanut elämää alkoholin, huumeiden tai tupakan ym. ympärille, ne eivät kiinnosta lainkaan itseäni. Mutta otin aika rennosti ja hälläväliä tyylillä teinielämäni kunnes tapasin nykyisen avomieheni (joka kyllä on 10vuotta vanhempi myös) ja pääsin toisesta suhteesta eroon jossa jälkikäteen ajatellen ei ollut mitään järkeä. Litsasin exän takia koulusta, jätin valmistumisen kesken, lainasimme pankista rahaa yhdessä ( muita hulluja maksu juttuja) jotka ovat nyt suurinosa minun kontoillani ulosotossani maksettavana. Nykyään elämäni on täysin erillaista, meillä on omistusasunto (mieheni), kummatkin meistä käy töissä, hoidamme pientä lastamme parhaan mukaan ja ulkoilemme koirien kanssa runsaasti. Viihdymme kotona ruokaa tehden ja telkkua katsellen.
Että näin..
- viikkoja jo 10
Kiitos tästä asiallisesta kommentista!
Päätimme pitää lapsen! Vaikkakin tulee olemaan tiukkaa ja niistä mistä pystyy on pakko rahaa puristaa kasaan ja oli mikä oli niin yhdessä yritetään tämä juttu hoitaa "kunnialla" kotiin, kyllä me tästä selvitään. Uskon puute omaan jaksamiseen tässä eniten kai oli kyse mutta toivon saavani mieheltäni apuja tulevaisuudessa enmän kuin esikoisen kanssa.
Kaikki menee hyvin loppujen lopuksi, eikö vain?- viikkoja jo 10
Ja lisätäkseni vielä,
ei, valitettavasti minulla ole ammattia :(
Ja tässä olet aivan oikeassa "Tupakka on myös turhake samoin kuin alkoholi. "
onneksi meidän suhteessa minä en käytä kumpaakaan, tai no alkoholia ehkä kerran vuodessa, sekin skumppalasillinen häissä tai uutenavuotena.
Miehenikin alkoholin kulutus on vähäistä, mutta tupakkaa menee aski/2päivää. - Elämä kantaa !
Kiitokset päivän parhaasta viestistä. Tuli hyvä mieli perheenne menestyksen puolesta.
Turvallisessa Suomessa lapsien on hyvä kasvaa. Lapset ovat vanhemmille parasta elämänsisältöä ja parasta mitä yleensä tulee ihmisen kohdalle.
Kun luottaa elmään, ongelmat ratkeavat ja asiat kääntyvät hyvälle mallille.
Kaikkea Hyvää !!
- viikkoja jo 10
anteeksi vain mutta en ole kirjoittanut muuta kuin omalla merkillä, vaikka kuinka muut tekstit vaikuttaisi myös omalta :/
- minnininni
Elämä kantaa. Pitäkäähän hyvää huolta toisistanne.
Jos et vielä kuulu ammattiliittoon, niin ehkä sinun kannattaisi liittyä? Nimitäin, jos liiton jäsenenä ehdit tekemään töitä olikohan se 6 kk, niin saisit ansiosidonnaista äitiys- ja vanhempainpäivärahaa. Jos taas kuntosi ei kestä töiden tekoa, niin sitten vain sairaslomalle. Kohdussa kasvava lapsi on se tärkein. - Elämä kantaa
Älä välitä katkerista abortti-asiamiehistä. He ovat kääreissään ja saaneet nokilleen, kun eivät onnistuneet muiluttamaan lastasi. He ovat täällä hoitamassa parantumatonta traumaansa ja siksi viekottelevat odottavia äitejä ja hamuavat heidän lapsiaan. Aborttiväki tuntee sairasta tyydytystä houkuteltuaan epävarman äidin kammottavaan erehdykseen.
Ole nyt onnellinen lapsestasi ja elämästäsi. Sitä ei kukaan voi enää Sinulta riistää.
Kaikkea Hyvää !! - viikkoja jo 10
minnininni kirjoitti:
Elämä kantaa. Pitäkäähän hyvää huolta toisistanne.
Jos et vielä kuulu ammattiliittoon, niin ehkä sinun kannattaisi liittyä? Nimitäin, jos liiton jäsenenä ehdit tekemään töitä olikohan se 6 kk, niin saisit ansiosidonnaista äitiys- ja vanhempainpäivärahaa. Jos taas kuntosi ei kestä töiden tekoa, niin sitten vain sairaslomalle. Kohdussa kasvava lapsi on se tärkein.Kiitos ja todella paljon kiitos vihjeestä, toimin kaupungilla keikkatyöläisenä palvelukeskusessa joten voisin kai ottaa jhl:n yhetyttä :9
- ????????????????????
Elämä kantaa kirjoitti:
Älä välitä katkerista abortti-asiamiehistä. He ovat kääreissään ja saaneet nokilleen, kun eivät onnistuneet muiluttamaan lastasi. He ovat täällä hoitamassa parantumatonta traumaansa ja siksi viekottelevat odottavia äitejä ja hamuavat heidän lapsiaan. Aborttiväki tuntee sairasta tyydytystä houkuteltuaan epävarman äidin kammottavaan erehdykseen.
Ole nyt onnellinen lapsestasi ja elämästäsi. Sitä ei kukaan voi enää Sinulta riistää.
Kaikkea Hyvää !!Eikös aloittaja ole itsekin "abortti-asiamies" ja "aborttiväkeä"? Vai mitä nuo sanat tarkoittaa?
- viikkoja jo10
Tietysti pidän, mutta en ajattele pientä alkiota/sikiötä vielä vauvani kun en tunne häntä masussa, enkä ole ultrassa nähnyt. Joten tältä kannalta minulla ei ole vielä samanlaista sidettä vauvaan kuin kuin muihin perheenjäseniimme. Asia ei siis tunnu vielä niin todelliselta.
- ...
Mutta se on niin. Saat kyllä itse päättää, mutta asia on todellinen vaikka se ei tuntuisi todelliselta.
- näin
No mistä päättämisen kamaluudesta sinä puhut.
Vastaus kyllä on:
Pidä hänet.
Kun myöhemmin hän syleilee sinua lämpimillä käsillään, ymmärrät, että teit oikein.- Viimeistään nyt
paljastuit pelkäksi provotrolliksi! Eihän tota niele enää kukaan.
- viikkoja jo 10
Mitä hemmettiä?!! Kuka viittii kirjoitella nimimerkilläni!!!!!
- hdiukin
Oletko todellinen ihminen? Olet ainakin ailahtelevainen. Raskautesi ei ole enää aivan alussakaan... MInä en kyllä kestäisi aborttia omalla kohdallani. Yksi lapsi jo olemassa. Mitä mieltä miehesi on abortista?
- viikkoja jo 10
Ensinnäkin joo aloitin kyllä sillä että teen abortin mutta pääsyimme mieheni kanssa pitämään lapsen vaikka kumatkin oli aluksi sitä mieltä että emme jaksa toista lasta näin nopeasti toisen perään ja taloudellisen tilanteen takia. Mutta tämä on jo tyhmää että joku viitsii kirjoitella tänne käyttämälläni nimimerkillä että olisin taas vaihtanut mielipidettäni! Hoihhoijjaa... Ei mukavaa!
- Älä välitä..
viikkoja jo 10 kirjoitti:
Ensinnäkin joo aloitin kyllä sillä että teen abortin mutta pääsyimme mieheni kanssa pitämään lapsen vaikka kumatkin oli aluksi sitä mieltä että emme jaksa toista lasta näin nopeasti toisen perään ja taloudellisen tilanteen takia. Mutta tämä on jo tyhmää että joku viitsii kirjoitella tänne käyttämälläni nimimerkillä että olisin taas vaihtanut mielipidettäni! Hoihhoijjaa... Ei mukavaa!
Joku nyt tuntuu vain olevan kovin katkera siitä että teitkin hyvän ja lapsesi edun mukaisen valinnan..
- Surllista mutta tott
Aborttiväki menetti mielenrauhansa, kun rakastit ja suojelit lastasi.
Aborttien edistäjät ovat täällä usein hoitamassa traumaansa, siten, että he saavat sairasta tyydytystä kun joku muukin teilaa lapsensa mukavuusabortissa. Näin paha kierre jatkuu ja mukavuusaborttien tarauma pyrkii leivämään oman pahuutensa voimalla.
Porukka on niin syvällä, että pahoittavat mielensä lapsen elämästä.... - Joo joo joooooo
ANNA NYT JO OLLA :DD trollauksesi on jo paljastunu. Teet ittestäs vaan kokoajan säälittävämpää tossa epätoivossas! Hoidata ne traumasi muualla.
- Iloitkaa
Tämä sinulle viikkoja jo 10
Näet tästä vauvasi minkä näköinen hän jo on. Teit hyvin kun jatkat odotusta, tiedän että kun lapsi syntyy, olet iloinen kun et päättänyt tehdä lapsellesi mitään ikävää. Voimia" kolmen lapsen äiti, kaksi aika pian peräkkäin syntyneet ja nyt kahden lapsen lapsen mummu. Lapset ovat Herran lahja, sanotaan. :)
http://www.vau.fi/raskaus/Raskausviikot/Viikko-10/
- öö tota
Tehdä abortti kun on omat mukavuudet kysymyksessä. Hei haloo nainen, ei lapsi ole möykky joka on tilanteen tullessa pois laitettavissa. Ota ihmeessä lapsi vastaan, töitä kyllä ehtii tekemään mielin määrin, ajattele miten mukavaa on toinen lapsi leikkitoverina.
- 1977*
Olisipa kiva tietää, mihin aloittaja päätyi oikeasti. Toki voi vastata tähänkin viestiin, mitä on aikonut tehdä, mutta kyllähän apinoija varmasti vastaa myös, joten vaikea tietää mitä aloittaja oikeasti on päättänyt tehdä.
Suren palstan tasoa. Ehkä se voi olla vaikea ksäittää joidenkin, mutta kaikki ei ole niin täydellisen nettisukupolvea, etteivät osaa ehkä sitä oikeaa nettikettiä ja siksi välittävät täälläkin ihmisistä oikeasti, eikä vain profiileina jotka ovat yhdentekeviä...
Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh821985Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1131708- 1801296
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6676- 56610
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472