Saako nainen hakea miesten haulla??

Kauhistus (ko)?

Olen pari kertaa niin tehnyt, kauniisti kysynyt ja sanonut, ettei tosiaan ole pakko lähteä.
No, molemmilla kerroilla ovat lähteneet ja sanoneet, että tottakai voi näin hakea.
Miksi noin tein? No, en omaa tanssituttavuuksia oikeastaan yhtään. Hinku on päästä tanssimaan, tietenkin.
Ja hakemani henkilöt ovat olleet ns. hyviä tanssijoita.
Onko nyt synneistä suurin tullut tehtyä ;)

28

575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saa, kunhan odottaa

      Itse toimin hakuvuoron ollessa vastakkaisella sukupuolella niin, että odottelen jonkin aikaa ja annan hakuvuorossa oleville mahdollisuuden tehdä valintansa. Jos minua ei haeta ja hakuhässäkkä on selvästi rauhoittunut, niin sitten vasta teen oman haun. Heti haun alettua ei minun mielestä saa mennä tekemään hakua toisten vuorolla, mutta pienen odottelun jälkeen se on Ok.

      • On jo käytössä

        Jollakin tanssilavalla olen nähnyt ilmoitustaululla tiedotteen minkä mukaan haku jatkuu "naiset saa hakea" sen jälkeen kun miesten hakuvuoron haku on tasaantunut.


      • Onjo käytöstä
        On jo käytössä kirjoitti:

        Jollakin tanssilavalla olen nähnyt ilmoitustaululla tiedotteen minkä mukaan haku jatkuu "naiset saa hakea" sen jälkeen kun miesten hakuvuoron haku on tasaantunut.

        Onko tosiaan , tuollaisia erivapauksia? Jo nyt on ....kele kun naiset ujuttautuu vain kaikelaiseen lisäbonuksiin ja viimekädessä kohta "hyväksytty käytäntö" on että naiset hakee milloin huvittaa ja miehet jos heille erikseen annetaan jokin aikapätkä?

        On olemassa Miesten haku, Naisten haku ,sekahaku,vuorohaku, ensihaku,vastahaku,kiitoshaku,eiköhän noista jo löydy kaikille sopia kun on vielä Naistentanssejakin siis ei Miesten tansseja ollenkaan.

        Vieläkö pitää olla hakukehoittelu jollei tule haetuksi niin voi 20 sekunnin jälkeen itse hakea mutta sillä ehdolla ettei saa rukkasia ??


      • Tanssietiketti
        Onjo käytöstä kirjoitti:

        Onko tosiaan , tuollaisia erivapauksia? Jo nyt on ....kele kun naiset ujuttautuu vain kaikelaiseen lisäbonuksiin ja viimekädessä kohta "hyväksytty käytäntö" on että naiset hakee milloin huvittaa ja miehet jos heille erikseen annetaan jokin aikapätkä?

        On olemassa Miesten haku, Naisten haku ,sekahaku,vuorohaku, ensihaku,vastahaku,kiitoshaku,eiköhän noista jo löydy kaikille sopia kun on vielä Naistentanssejakin siis ei Miesten tansseja ollenkaan.

        Vieläkö pitää olla hakukehoittelu jollei tule haetuksi niin voi 20 sekunnin jälkeen itse hakea mutta sillä ehdolla ettei saa rukkasia ??

        Ei siinä mitään erivapautta ole. Se kuuluu paikalliseen tanssietikettiin eli paikan hakaukäytäntöä.


    • Säännöistä piittaam.

      Riippuu tietenkin, kuka hakee ketäkin. Jos osaat tanssia, ja haettava mieskin osaa. Niin mikä ettei. Ikärasismi tietenkin täytyy ottaa huomioon.

      Ja jos mies on innokas ja rohkea hakemaan, niin hän haluaa itse hakea naisensa. Mutta, jos miehestä näkee,että hän liikkuu ja on hädissään, eikä vain saa haettua.
      Silloin on sinun tilaisuutesi oikea hetki tullut.

      Mutta hae kumminkin. Mitä niistä säännöistä ja mielipiteistä. Huomenna tämä ilta on jo historiaa. Ja jos olet töpännyt hakemalla miestä väärään aikaan, niin huomenna voit jo nauraa koko asialle.

    • hakemus

      Saa toki hakea , haettavahan sen päättää miten reagoi. Samoin naistenhaulla miehen hakiessa.

      • Seija Uljasvirta

        No ei saa väärällä haulla hakea, kun ne hakuvuorot on tarkoitettu yleisesti noudatettavaksi. Toinen juttu on jos hakee silleen näkymättömästi, että on vaikka etukäteen sopinut jossain juomapaikalla tietyn tanssin tanssimisesta.

        Sellainen Kaabro, joka hakee naistenhaulla antaa itsestään ymmärtämättömän tai röyhken kuvan.


      • Siitä vain hakemaan
        Seija Uljasvirta kirjoitti:

        No ei saa väärällä haulla hakea, kun ne hakuvuorot on tarkoitettu yleisesti noudatettavaksi. Toinen juttu on jos hakee silleen näkymättömästi, että on vaikka etukäteen sopinut jossain juomapaikalla tietyn tanssin tanssimisesta.

        Sellainen Kaabro, joka hakee naistenhaulla antaa itsestään ymmärtämättömän tai röyhken kuvan.

        No mitä se haittaa jos haetaan? Ainahan voi kieltäytyä, jos ei halua tanssia ja nimenomaan hakuvuoron ollessa itsellä on hyvinkin hyväksyttävää kieltäytyä.


      • Seija Uljasvirta
        Siitä vain hakemaan kirjoitti:

        No mitä se haittaa jos haetaan? Ainahan voi kieltäytyä, jos ei halua tanssia ja nimenomaan hakuvuoron ollessa itsellä on hyvinkin hyväksyttävää kieltäytyä.

        No sitä se haittaa, että jos on naistenhaku, niin silloin on naisille annettava valta päättä, kenen kanssa haluavat tanssia. Se on naistenhaku se. Jos joku Pölhökustaa on sitä mieltä, että hänellä on oikeus hakea milloin vaan, niin ikään kuin ottaa sen naisen valinnan mahdollisuuden itselleen. Sekahaun aikana saa molemmat hakea.
        Säikeen alkuperäinen kysymys oli saako nainen hakea miesten haulla, jossakin vaiheessa joku käänsi asian miesnäkövinkkeliin.

        Hakusääntöä rikkoa haluavat vierittävät vastuun toisille väärinpäin tehdystä hausta verukkeella, että voihan haettava olla samalla aaltopituudella hakijan kanssa ja antaa pakit, mutta se pakkienkaan antaminen ei ole hyvän käytöksen omaaville naisille mikään ilo ja kunnia, joten he valitsevat usein sen pienemmän pahan ja suostuvat sopimattomaan hakuun.


      • Pölhöhkökustaa
        Seija Uljasvirta kirjoitti:

        No sitä se haittaa, että jos on naistenhaku, niin silloin on naisille annettava valta päättä, kenen kanssa haluavat tanssia. Se on naistenhaku se. Jos joku Pölhökustaa on sitä mieltä, että hänellä on oikeus hakea milloin vaan, niin ikään kuin ottaa sen naisen valinnan mahdollisuuden itselleen. Sekahaun aikana saa molemmat hakea.
        Säikeen alkuperäinen kysymys oli saako nainen hakea miesten haulla, jossakin vaiheessa joku käänsi asian miesnäkövinkkeliin.

        Hakusääntöä rikkoa haluavat vierittävät vastuun toisille väärinpäin tehdystä hausta verukkeella, että voihan haettava olla samalla aaltopituudella hakijan kanssa ja antaa pakit, mutta se pakkienkaan antaminen ei ole hyvän käytöksen omaaville naisille mikään ilo ja kunnia, joten he valitsevat usein sen pienemmän pahan ja suostuvat sopimattomaan hakuun.

        Muuttaako sekään mielipidettäsi, että haku tehdään vasta sitten, kun varsinainen hakuaalto on mennyt ohi? Eli annetaan hakuvuorossa olevien tehdä ensin haku, jos niin haluavat.

        Jos ajattelet sitä, että hakuvuorossa oleva on tehnyt päätöksen, että ei nyt hae ketään, eikä halua tanssia, niin eikös hän voisi silloin mennä vähän sivummalle ja mielellään istua penkille, jolloin häntä ei niin helposti haettaisi. Aika moni hakematta jättänyt nainen kuitenkin lähtee mielellään tanssimaan. Varsinkin kokemattomat naiset suorastaan odottavat miehiltä hakuja, kun eivät itse uskalla hakea. Ongelmia tuntuu olevan lähinnä ns. nirppaosaston naisilla, kun väärällä hakuvuorolla tuleva hakija onkin liian huono tanssija. Heille suosittelisin juuri tuota sivummalle vetäytymistä, jos ei miellyttäviä tanssittajia ole.


      • Seija Uljasvirta
        Pölhöhkökustaa kirjoitti:

        Muuttaako sekään mielipidettäsi, että haku tehdään vasta sitten, kun varsinainen hakuaalto on mennyt ohi? Eli annetaan hakuvuorossa olevien tehdä ensin haku, jos niin haluavat.

        Jos ajattelet sitä, että hakuvuorossa oleva on tehnyt päätöksen, että ei nyt hae ketään, eikä halua tanssia, niin eikös hän voisi silloin mennä vähän sivummalle ja mielellään istua penkille, jolloin häntä ei niin helposti haettaisi. Aika moni hakematta jättänyt nainen kuitenkin lähtee mielellään tanssimaan. Varsinkin kokemattomat naiset suorastaan odottavat miehiltä hakuja, kun eivät itse uskalla hakea. Ongelmia tuntuu olevan lähinnä ns. nirppaosaston naisilla, kun väärällä hakuvuorolla tuleva hakija onkin liian huono tanssija. Heille suosittelisin juuri tuota sivummalle vetäytymistä, jos ei miellyttäviä tanssittajia ole.

        Muuttaa se, kyllä niinkin voi toimia. Siinä on sosiaaliset tuntosarvet käytössä.

        Jos hakuetikettiä ei noudatettaisi, olisi pelkkiä sekahakutansseja, ei olisi naistentansseja, vuorohakutansseja. Kysymys ei ole naisen kesyttämisestä kotieläimeksi tai joksikin vikisijäksi, vaan oman panoksensa tanssielämän kehitykseen antavaksi, aktiiviseksi ihmiseksi.


      • TanssietikettMuuttuu
        Seija Uljasvirta kirjoitti:

        Muuttaa se, kyllä niinkin voi toimia. Siinä on sosiaaliset tuntosarvet käytössä.

        Jos hakuetikettiä ei noudatettaisi, olisi pelkkiä sekahakutansseja, ei olisi naistentansseja, vuorohakutansseja. Kysymys ei ole naisen kesyttämisestä kotieläimeksi tai joksikin vikisijäksi, vaan oman panoksensa tanssielämän kehitykseen antavaksi, aktiiviseksi ihmiseksi.

        Tanssietiketti näyttää muuttuvan varmasti mutta hitaasti siihen suuntaan että hakuvuoro jatkuu sekahakuna kun hakuaalto on tasaantunut.

        Muutamat tanssien järjestäjät ovat edistäneet mainittua tanssietiketin muutosta.


    • Tanssiruoska

      Ilman muuta saat hakea. Niin tein itse myös naistentunnilla. Ei hakuaikoja kannata lakina ottaa. Suurin osa ostaa tanssilipun ja pääasia on päästä tanssimaan.

      • Tanssinakki

        Etkö sitten muuten olisi naisten tunnilla päässyt tanssimaan?


      • Kauhistus (ko)?
        Tanssinakki kirjoitti:

        Etkö sitten muuten olisi naisten tunnilla päässyt tanssimaan?

        AP vastaa:
        Kyllä minua haetaan aika tavalla. Mutta mutta....
        Kun itse bongaan selvästi hyviä miesviejiä ja haluaisin päästä sellaisten kanssa tanssimaan. Ei siinä mitään, jos esim. hyvän fuskukappaleen vetää tasaisena foksina alusta loppuun. Mutta, kun se toistuu ja toistuu ...Mutta lähden tottakai, kun haetaan tanssimaan.
        Kun itse kuitenkin haluaisi mennä "käden ali ja yli ja sivu", tiedätte varmaan mitä tällä tarkoitan?


      • Tanssiruoska
        Tanssinakki kirjoitti:

        Etkö sitten muuten olisi naisten tunnilla päässyt tanssimaan?

        Kyllä, mutta en mielestäni tarpeeksi.


    • Kuka hakisi seinäkukkasta? Tanssitaitoa on kuin Havís Amanda -veistoksella, ikää ja kokoa ei ihan samanmoisesti... Kun joskus pujahdan (ilmais)tansseihin, niin todennäköisesti palelen penkillä niin kauan, kunnes lähden itsekseni pyörähtelemään tai muutoin vain liikkumaan alueella yleisön joukossa.
      Olenkin ehdottanut järjestäjille, että joskus järjestettäisiin tanssittajien vuokrauspalvelu. Näin tanssitaitoiset saisivat myös hankittua hieman rahaa harrastuksestaan... Pulma vain taitaa piillä siinä, että askeltaitureita viedään muutoinkin kuin maksusta. (Itselläni ei sitä paitsi taitaisi olla edes rahaa kovin moneen maksulliseen tanssiin vuodessa ... mutta tulipahan heitettyä tällainenkin ehdotus.)

      • Ilmaiseksi

        No eipä lopu "konstit" ehdotuksina? Voi hyvänen aika! Siis ahneus ei lopu eikä tyydytä mihinkään vaan miehestä on saatava työkalu ns kaikkeen vaivaan. Että maksullisia tanssittajia Havis Amandalle.

        Tanssimaan kun lähden en todellakaan lähde tansittamaan maksusta enkä muustakaan syystä ongelmayksilöitä.

        Harrastustanssijoiden ja aitojen ihmisten joukosta onneksi löytyy vapautuneita ja välittömiä sekä reilujakin ns: ajassaolevia tanssijoita ja he saavat vientini kenelle se kelpaa.


      • Ei ihan uutta

        Olen ollut kerran tansseissa, joissa oli maksullisia tanssittajia. Rahat menivät johonkin hyväntekeväisyyskohteeseen. Hirmu vähän tuli porukkaa paikalle.


    • Ei naistenhakua

      Ei saa hakea,minä itse päätän jos haluan tanssia.

      • ,kjygkjh

        Näinhän se on. Eihän miestenkään tarvitse tanssia kaikkien kanssa jos meitä pidetään vastenmielisinä haisevina vanhuksina.


      • ,kjygkjh kirjoitti:

        Näinhän se on. Eihän miestenkään tarvitse tanssia kaikkien kanssa jos meitä pidetään vastenmielisinä haisevina vanhuksina.

        Voiko järjestyshenkilö poistaa tansseista henkilön, joka seinakukkasuuteen tympääntyneenä hakee vastinetta lippurahoilleen niin, että lähtee itsekseen tanssimaan parien joukkoon?


      • Sekaan vaan!
        piruitte kirjoitti:

        Voiko järjestyshenkilö poistaa tansseista henkilön, joka seinakukkasuuteen tympääntyneenä hakee vastinetta lippurahoilleen niin, että lähtee itsekseen tanssimaan parien joukkoon?

        Esakalliolla ainaskin eräs mies näkyi tanssivan yksin parien joukossa hikipäässä :). Ei kai se kiellettyä ole, kunhan vaan kestää muiden katseet. Huomiohan kiinnittyy luonnollisesti tällaiseen yksin tanssivaan, vaikka sillä ei mitään pahaa tarkoitettaisi. Lavan edessä on luontevampi yksikseen jorailla.


      • Sekaan vaan
        piruitte kirjoitti:

        Voiko järjestyshenkilö poistaa tansseista henkilön, joka seinakukkasuuteen tympääntyneenä hakee vastinetta lippurahoilleen niin, että lähtee itsekseen tanssimaan parien joukkoon?

        Melko yleistähän se on, että jotkut jorailevat itsekseen, varsinkin jos musiikki on jotain rokki/diskotyyppistä. Eikä siinä mitään pahaa ole, kunhan osaa huomioida muut tanssijat, eikä aiheuta törmäyksiä.


    • Toimii hyvin

      Varsinkin tämän kesän aikana on vakiintunut tapa, että naiset sen jälkeen kun miesten haku on ohittanut ensimmäisen aallon. Ja ei siitä mitään isompaa haloota ole edes syntynyt. Näin on jopa kehoitettu hakemaan.

    • Tanssiruoska

      Ilman muuta saa hakea. Ei hakuajat ole kiveen hakattu ohje. Pääasia, että pääsee halutessan tanssimaan.

    • Pipo ei kiristä

      Suvaitsevaisuus, hauskuus, huumorintaju olisi kaikille suotavaa. Tanseissa pitää saada nauttia tanssimisesta. Tiukkapipot on erikseen ja se on heidän ongelmansa jos eivät hyväksy näitä uudistuksia ja vapauksia molemmin puolin. Sellaisten kanssa en haluaisikaan tanssia. Vapaus kaikilla hakea jos on uskallusta.

    • valasrantavalaat

      Kyllä saa, jos olet kaunis. Jos sitten paikat on alkaneet roikkua ja se kalja kerääntyä keskivartaloon, on ehkä parempi että vaan odottelet vuoroasi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      235
      2028
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1044
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1041
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      840
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      98
      794
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      706
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe