Olen työtön jolla on paljon mennyt maksamattomia laskuja/pikavippejä ulosottoon.
En ole sossun asiakas ainakaan viellä.
Mietin vain jos ryhdyn sossun asiakkaaksi pitääkö minun ilmoittaa ,että minulla on paljon velkaa joka on mennyt ulosottoon sossulle?
pitääkö sossulle kertoa ulosotosta
11
154
Vastaukset
- vanha asiakas
Ei tarvi kertoa mitään mitä eivät kysy ja siltäkään ei kaikkea tarvi kertoa vaikka kysyisivät. Ainoastaan vastauksia tarvitsee antaa asioista jotka merkkaavat tulo meno-osassa jotakin.
Aikanaan sain kutsun sossuun ja siellä täti katseli tiliotteitani ja uteli mikä maksu tämä on entä tämä ja mitä noin kallista olen ostanut ym. Vastasin vain aivan tyynenä etteivät ne ole asioita jotka vaikuttavat tuen saantiin joten ne ovat omia asioitani.- Älä velkaannu
Eivät ne tulot ja menot ole omia asioitasi, jos olet mankumassa veronmaksajien rahoja itsellesi sosiaalitoimen toimeentulotukena.
Niin kauan kun roikut toisten siipeilijänä, ovat raha-asiasi julkisia rahanjakajaa kohtaan.
- ..
Tulot ja menot, velat vaikuttavat toimeentuloosi, mikset kertoisi. Velkaantuminen ei ole oma syy, kun pyrit hoitamaan asiat hyvin, kuka voi moittia.
- Älä velkaannu
Pikavipit eivät ole osoitus, että asioita hoidetaan hyvin. EI TODELLAKAAN.
Erilaiset erääntyneet kulutusluotot ja ylipäätään yli varojen eläminen eivät osoita järkevää talouden pitoa.
Velkaantuminen on yksinomaan oma syy.
Kuka muu siihen olisi muka syyllinen? - vanha asiakas
Velat eivät vaikuta tukeen milläänlailla joten miksi niistä kertoisi?
- ..
vanha asiakas kirjoitti:
Velat eivät vaikuta tukeen milläänlailla joten miksi niistä kertoisi?
Olin joko saamassa tai maksamassa perikunnan kuluja, ne otettiin huomioon, summat eivät olleet isoja, mutta pakko maksaa.
Kulutusluottoja ei tietty huomioida.
Ulosottomaksuthan suhteutetaan maksukykyyn.
- 33
Täällä ainakin on 4 sivua täytettävää A4 koon papereita ja kyllä siinä tuokin kysymys esiintyy.
Lisäksi on vuosittain joulukuun hakemuksessa toimitettava verotuspäätös, josta ilmenee veronpalautus/-maksu. Palautus on tuloa, maksu ei ole menoa.- sjdbhasjbhds
Eipä sosku sillä tiedolla mitään tee.Ainoastaan sitten joudut kertomaan,kun saat veronpalautuksia,että et saakaan kun ne menee ulosmittaukseen.Tuossakin tilanteessa on vain oma hyötysi kertoa veloista:muutenhan veronpalautukset lasketaan tuloksi.
- ...
Siis sun nimenomaan kannattaa mainita, että sulla on ulosotossa paljon velkaa.
- vamha asiakas
Ei se merkkaa mittään vaikka kerrot tai jätä kertomatta.. Eivät huomioi maksuja muuten kuin mitä olusotosta menee suoraan.
- kyllä...
Ei pidä mutta se kannattaa ehdottomasti!Mikäli ulosottona oleva summa on sinun itsesi sopima,sitä ei hyväksytä menoksi,joiden perusteella toimeentulotuen laskelmassa arvioidaan avun tarpeesi suuruus!Mikäli maksettavana oleva summa on ulosottoviraston määräämä se hyväksytään menoihin sellaisenaan.Tiesitkin varmaan että kun tuloistasi vähennetään pakolliset,toimeentulotukeen hyväksytyt menot niin mikäli jäljelle jäävä summa on pienempi kuin normin perusosa,olet oikeutettu saamaan sen summan verran tukea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741943Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481240
- 59688
- 201675
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55571
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako192556- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462