Manipulointi tapahtuu joskus automaattisesti

Kylmät kädet

Yritin saunaillassa olla mahdollisimman ystävällinen kaikille ja neutraali keskusteltavien asioiden suhteen, mutta tajusin vasta jälkeenpäin vieneeneni keskusteluja pikkuhiljaa haluamaani suuntaan.

Voisin melkein vannoa, että tämä tapahtui automaattisesti, ylemmän entiteetin tahdosta.

14

445

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikki ihmiset manipuloivat halusivat, tai eivät...

Miten ihmiset voisivat keskustellakaan, jos toinen ei alkaisi viemään koskaan keskustelua haluamaansa suuntaan?
      Siinä jaariteltaisiin vain koko päivä jostain säästä...

• like a hurricane

Indeed!

Enkä sanoisi jotain keskustelun viemistä manipuloinniksi, vaan normaaliksi vuorovaikutukseksi. Kun ruvetaan puhumaan jostain tietyn tavoitteen haluamiseksi niin voidaan alkaa puhumaan sillä oikealla nimellä..

mielestäni aloittaja hakee jonkilaista manipuloijan/narsistin statusta, tosin huonolla menestyksellä. Olen sen huomannut että ne ihmiset jotka sanoo olevansa edellä mainittuja vedetään kuin pässiä narussa :)

• Kylmät kädet

Todellista narsistin puhetta.

Keskustelua ei tarvitse viedä kummankaan osapuolen haluamaan suuntaan. On olemassa kompromissi, josta molemmat osapuolet saavat kanssakäymisen kiintiön täyteen ilman, että joku jää tappiolle.

• A

Ota rauhallisesti äläkä ajattele niin paljon itseäsi. Kylmät kädet lämmin sydän.

• Manipuloit taas

Aika hämärään jää yksityiskohdat... ei voi sanoa juuta tai jaata. Esität asian ainakin itsesi kannalta neutraalisti, mutta todellisuus taitaa olla hieman muuta.

Nyt manipuloit muita ihmisiä puolellesi täällä kertomalla vain sen puolen asioista jonka haluat.

• Kylmät kädet

Hiljennyn välittömästi vaikka kesken lauseeni aina, jos vain joku muu avaa suunsa. Silti huomaan loppuillasta olevani suunapäänä, ikään kuin en olisi antanut muille puheenvuoroa.

• Hitto soikoon

Mikä on sinun ongelmasi? Ei ihan avaudu minulle.
      Toiset ihmiset ovat puheliaaampia/suulaampia luonnostaaan. Moni arempi ihminen voi olla tällaisten ihmisten seurassa olla helpottunut, että joku hoitaa puhumisen heidän puolestaan. Osa voi tienkin olla harmissaan kun ei saa sanaansa väliin. Miksi kirjoitat asiasta tänne narsistipalstalle? Kohta kaikki normaalit ihmisluonnon varianttien ns. ääripäät luetaan narsismin piikkiin.

• M.B.

Ne luetaan jo.. :)

• Kylmät kädet

Palautteesta päätellen ei ikinä uskoisi, että kyseessä on Narsistien palsta.

Minä olen manipuloiva narsisti. Itsemurhayritykseni jälkeen vasta aloin keskittymään muiden ihmisten kirjoituksiin ihan oikeasti.

• M.B.
        Kylmät kädet kirjoitti:

Minä olen manipuloiva narsisti. Itsemurhayritykseni jälkeen vasta aloin keskittymään muiden ihmisten kirjoituksiin ihan oikeasti.

Itsemyrhayritykset voi kyllä jo laskea aikamoisen manipulaattorin harrastukseksi. Sellainen, joka pitää itsemurhaa keinona päästä elämästään eroon (huhujen mukaan tänne synnytään uudestaan ja tämän hetkinenkin elämä on itse valittu) usein onnistuu yhdellä yrittämällä.

Tämä on keskustelupalsta, jolla on otsikointi keskustelulle. Tämä ei ole Narsistien palsta eikä Narsistien Uhrienkaan palsta. Otsikkokin lienee viitteellinen, eikä tiukasti velvoittava :)

• Aivan hirrrveän
        Kylmät kädet kirjoitti:

sairasta.

• Kylmät kädet
        Aivan hirrrveän kirjoitti:

sairasta.

Olen sairas, mutta täysin harmiton.

• IhmiskuntaS.N.Kuka?

Mulla ne on jo pitkään hoituneet iällä, näöllä, koolla ja sisimmällä sekä niihin liittyvillä feminiinisillä ja maskuliinisillä eleillä sekä inhimillisyydellä, empatialla ja loogisuudella. Ihan kaikkeen no ehkä nämä samat vastaukset.

"Klaustrofobinen Deja Vu: Haluan nostaa syytteen ja hallita ihmisiä."
      -' vittuako pidätte väärää henkilökuntaa!

Tästä on kulunut jo ikuisuus, miksi näkymättömällä saisi luoda ammattia ja miksi sillä saisi seurailla ihmisiä, kuin täydellisyyttä luoden? Hän käveli ikkunan ohitse, kun olin nähnyt hänet viimeisen kerran. Mulla oli kehossa, sen sydän- ja verenkiertoelimistön psykologisessa termissä, coping-keinossa paha virhe, paha paranoidia ja empatia-inho. Se oli suggestiopedinen ja yleisterveydellinen riski, joku sanoisi sitä maskuliinisuudeksi. Mulle se oli osoittava harha, väärä hypnoositaso, suggestiottomuus harhaisella vajaamielisyydellä, frustraatiolla.
      Aivan kuin katsoisit samaa maisemaa kahdesta eri ikkunasta. Näkisit näistä vain oman täysmielisyytesi, sen enempää kenenkään ohjaamatta. Sen näki kasvoista, täysin terveistä kasvohermoista.
      -Kysytkö mielestäsi liian intiimejä asioita? Ymmärrättehän, ettei näin saa toimia ihmissyönnin takia.
      -Nyt mää tajusin, sinne ei saakaan mennä empatia-inhon ja nuolenkärjen takia skitsofrenioissa.
      -"Siinä kun voisi olla, rasismissa." Kolmiulotteisuuden riistäminen koulutuksen yhteydessä on rikos. Eskari-leikki on defenssi.
      - "Säkin olet mulle tärkeä." Samaa aikaa mietin, että miten Aune oli mulle tärkeä. No, Alexander-tekniikan kautta.
      -"Heitetään Aune meneen ja muuta säkin meille." Olin käsittänyt, että uimaopettajallani oli jotenkin huono olla kotona. Aunen huoneessa oli paljon viherkasveja. Mä olin käsittänyt, ettei toisella isälläni, jota valheenpaljastus-testistö luki käsittämättömäksi, joksikin hahmoterapeutiksini, ja läheiseksi ihmiseksi, elämäni tärkeimmäksi lähimmäiseksi. Yllättävän läheinen... Tiesin sen jo, näinhän sen hänen ulkonäöstään. Miksi minun piti nähdä tätä ulkonäköä? Ikä, näkö, koko ja sisin-skitsofrenioiden, ja humanistinen ylilyövän omaneduntavoittelun, kun ikä, näkö, koko ja sisin-hallusinogeenin takia, josta oli jo muodostunut epäterveellä tavalla paranormaali yleisterveydenhuollinen haitta, yleisterveydellinen epäinhimillinen kokemus, maailma ja elämänkaari. Mulle tarjottiin siis janaa.... Mun Aquaterapiaa, ohjasi sen tilaaja, poliisilääkäri, aviomies ja hahmoterapeutti, kun se "hieman" poikkesi siitä normaalista uimakoulusta, sitä onnen ja vapauden tunnetta.
      - "Miksei huoltajalle ole ilmoitettu?", kysyi tuo, tumma pitkä mies, huoltaja.. "Vaikka edes mulle...."
      -En vain kykene muistamaan, en pysty ilmoittamaan kieltävän keskustelumentelmän hektisyydeltä, ja kyseenalaistavan keskustelumenetelmän impulsiivisuudelta.

• Ihmiskunta Sinde

Hyi, saatana mistä olet kiinnostunut, jostakin meriitistä. Sitä voi lainailla, hyvään tarkoitukseen, varmasti sellaiselta terveeltä ihmiseltä. Miten muuten mielenterveyttä luokitellaan tällaisessa maailmassa, jossa joku suomenkielinen sukunimi tarkoittaa yhteistä näköä, ja autistista huutelua, kuten eläimellinen krusifiksi, kyvyttömyyden ja libidon kautta, tai sukupuolenvaihtoa tarkoittava suomenkielinen sukunimi, joka skitsofrenian alisteilla ja pakotteilla, sekä hallusinogeenien, omaneduntavoittelun ja yhteiskunnan painostuksella ja panettelemisen parittamisella tarkoittaa fokusaation ollessa tuottamatta, ja assosiaation laukaisemattomana, suoraa sukupuolen vaihtoa, jopa ehdottellen. Tai suomenkielinen sukunimi, joka tarkoittaa psykologiaa ja yleensä sen tämänhetkisellä ammattitaidottomuudella, luoden tarpeen heijateiden luomiseen, alistamisella, pakottamisella painostamisella.

On ihan itsestään selvää, että tällaiset heijasteettomat omaneduntavoittelut vähitellen luovat, vihan ja valheellisuuden, kuten humanistinen todellisuus kautta, esim. täysin valheellisen minkäkuvan iän, näön, koon ja sisimmän osalta. Ei mun tarvitse sanoa behavioristisuuteen sellaista, kognitiivisuuden takia. Et voi luoda maailmaasi, jossa olisi sääntöjä ja määräilyä, kuten "lapsi meni väärään paikkaan."

"Sain jäädä kouluuni, erään tutun lapsenvahdiksi, hän lapsenvahtisi."
      Isäni, sen tuntemattoman, jonka perheessä en asu, ja jonka ainoaksi lapseksi en halua jäädä, halusi välttämättä tutkia tällaistakin asiaa, jopa läheisyydellä, lähestymisellä ja lähimmäisyydellä loukkaamalla. Hän asui lapsenvahtini perheen naapurissa, ja oli siksikin tuttu. Oli vielä niin monta asiaa selvittämättä ikävän kovuudesta, kun se kerran vastasi koko hänen ammattiaan ja ympäristöä, maailmaa rengastuksineen ikä, näkö, koko ja sisin-hallusinogeenin luodessa osoitellen valheellista turvallisuutta ja todellisuutta, yhteiskuntaa.
      - "Olin melko nuori." Mä en oikein käsitä tällaista totuutta ja valhetta.... Valheellisuutta tahallaan, jopa fyysisillä raiskauksilla luotuna, säännöillä, määräyksillä, (ja jatka tätä lausetta: ooo )
      Kuinkas vanha mä nyt sitten olinkaan? Siinä 7-vuotias, tämä opiskelija.
      - Että silleen....
      Mun isä, jonka perheessä asun, halusi kohdistaa lähinnä kohdistaa haukkumista, hän oli Ventuskartano Ry:n peilauksen uhri.
      - Ei näitä pysty järjestämään.
      - Tää on aika vakava asia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1197
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      190
      551
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe