Onko Kallio noin kauhea paikka niinkuin elokuvassa kuvataan? Alue näyttää olevan täynnä horjuvia pultsareita, toljottavia narkkareita, kadut täynnä makaavia ihmispoloja- ovatko he edes hengissä.
Joku tällä palstalla suositteli Kallion vanhoja jykeviä kivitaloja, mutta olen kuullut, että niissä asustelee rottia, hämähäkkejä, sokeriotoukkia, turkiskuoriaisia luteita ym. Voiko tällainen ötökkäkammoinen noiden elukoiden seassa elää, eihän siellä uskalla edes nukkua, hämähäkki voi hypätä vaikka yöllä sänkyyn ja varmaan saisin siitä sydänkohtauksen. Onko ilma vanhoissa taloissa terveellistä hengittää, kun niissähän ei ole oikeastaan minkäänlaista ilmanvaihtoa? Saako huonekaluista pyyhittyä millään rasvan, saastan ja lian pölysekoitus, jota varmasti kaduilta tulee paljon sisään. Uskaltaako ikkunaa koskaan keskustassa pitää auki?
Minulla on kyllä työpaikka Vantaalla ja monet minun ystävistäni asuvat Vantaalla, joten Helsingin keskusta ei ole paras mahdollinen asumispaikka.Tikkurilassa on hyviä biletyspaikkojakin, mutta jotkut tutut ovat kertoneet minulle Helsingin keskustan villistä menosta.
Kun näin otteita Pussikaljasarjasta ajattelin, että taitaa sittenkin Kallio olla epäsopiva paikka tällaiselle fiksulle ja somalle tytölle. Voiko Kalliossa asua, elää normaalia elämää? Käydä työssä, kun taloissa on kuulema tosi heikko äänieristys, ja alueella asuu paljon bilettäjiä.
Pussikaljaelokuva Kalliosta-hui kauhia!
11
625
Vastaukset
- Pois paennut.
Ei kannata muuttaa Kalliossa ainakaan mihinkään taloon, jossa on ravintola, kapakka tai thai-hieromo. Ja noita taloja tuolla alueella riittää.
Kalliossa meno ja meininki muistuttaa Tallinnan katujen elämää. Ryöstely ja raiskaus on tavallista, härskeihin huuteluihin ja ehdotteluihin naisten on totuttava. Kalliohan on kuuluisa ilotyttökaduistaan.
Jos haluaa rauhaa ja laatua elämään, ei Kallioon kannata muuttaa. Kalliossa tapahtuu kaikkea hullua ja yleensä kaikki tapahtumat ovat negatiivista, hyvin vähän mitään hyvää.- remontti-rane
Asuin minäkin jykevässä kivitalossa ensimmäisessä kerroksessa Kalliossa. Nyt asun keskustan ulkopuolella omakotitalokunkkuna. Kallion asuntoni on vuokralla, nautin nyt läskivuokraisännyydestä,
Esiinnyn mielelläni stadilaisena, onhan minulla se omistuskämppä keskustassa. Täällä maalla on rauhallista, mutta ei ole muuta tekemistä kuin istua netissä. Kun lunta sataa, aika kuluu mukavasti lunta luodessa. Tulee oltua ulkona, saa hyötyliikuntaa ja kunto kasvaa. Kesällä saa sitten taas ruohoa leikata.
On minulla thai-vaimokin. En olisi varmaan tällaisella luonteella ja pärställä suomalaista vaimoa saanutkaan, mutta taikkukin päärynäpeppuineen kelpaa. - Stadin Starbu
remontti-rane kirjoitti:
Asuin minäkin jykevässä kivitalossa ensimmäisessä kerroksessa Kalliossa. Nyt asun keskustan ulkopuolella omakotitalokunkkuna. Kallion asuntoni on vuokralla, nautin nyt läskivuokraisännyydestä,
Esiinnyn mielelläni stadilaisena, onhan minulla se omistuskämppä keskustassa. Täällä maalla on rauhallista, mutta ei ole muuta tekemistä kuin istua netissä. Kun lunta sataa, aika kuluu mukavasti lunta luodessa. Tulee oltua ulkona, saa hyötyliikuntaa ja kunto kasvaa. Kesällä saa sitten taas ruohoa leikata.
On minulla thai-vaimokin. En olisi varmaan tällaisella luonteella ja pärställä suomalaista vaimoa saanutkaan, mutta taikkukin päärynäpeppuineen kelpaa.Minä asun Kalliossa jämäkässä kivitalossa vuokralla ja elelen mukavasti sossun rahoilla niinkuin moni muukin täällä Helsingin Kalliossa. Nykyäänhän saa laiskotella ihan rauhassa, ei työtä tarjota, jos sitä ei huvita tehdä. Saa biletellä mielen määrin, kaljotella, kapakoita Kalliossa riittää. Kalliossa saa virtsata mihin haluaa ja vaikka viuhahdella, jos sillä mielellä on.
Kun bilettelee myöhään, illat menevät pitkiksi, yöt tulee valvottua ja päivät koisaillaan tokkuroissa, mitään ei kuulu, vaikka taloa hajotettaisiin. Sijoittajat remppaavatkin usein
naapureissa. Pora pärisee, liikenne römisee, melu ja pauke on kova. Mutta pöhnässä sitä ei kuule.
Kellekään rauhaa kaipaavalle tämä Kallio ei sovi asuinpaikaksi. - päärynä.
remontti-rane kirjoitti:
On minulla thai-vaimokin. En olisi varmaan tällaisella luonteella ja pärställä suomalaista vaimoa saanutkaan, mutta taikkukin päärynäpeppuineen kelpaa.pppaska haisee
- Masku Tatti
http://www.meidanperhe.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/998876/vuosaaren_koulussa_rauhatonta
Huh huh, kauheaa on meno Vuosaaressa, eilen ensi-iltansa saanut leffakin kertoo karua todellisuutta. - Asukas kruunuhaasta
huh, huh, taitaa masku tatti olla neitonen Rane-hilda eli Stadin Starbu kalliosta, onkos ranelle sitä miestä löytynyt vielä sieltä kalliosta?
- selväähän se
Multi-Hilda se löytää uusia nimimerkkejä, "Masku Tatti, Asukas kruunuhaasta", no mikäs siinä jos niuvassa on noin virikkeellistä ohjelmaa.
- kananpaskaa,päivää
Kannattaa vaan asustella siellä Vantaalla rauhallisessa lähiössä. Kallioon ei kannata muuttaa juuri noiden mainitsemiesi syiden takia. Niiden lisäksi asunnot ovat kesällä hiostavia pätsejä (35`C) kun ilma ei kierrä mihinkään suuntaan ja aurinko lämmittää kiviseinän kuumaksi. Talvella ilmiö on sitten päinvastainen. Asunnossa on kylmä (18`C) ja seinä ja lattiat jääkylmät ja tuntuvat oikein "hehkuvan" sitä kylmää.
Suosittelen vanhaa taloa arvokkaammalla sijainnilla (esim. Ullanlinna) tai sitten vähän uudempaa rakennustuotantoa. Kallion kopperot joutaisi purkaa ja rakentaa uudet talot tilalle. Aluettakin saisi samalla vähän siistittyä. - pois pois pois...
Hienohelmat eivät kestä Kallion värikkäitä tunnelmia !
KAntsii muuttaa Sörnaisten rauhalliseen idylliin.
- komissaar-kökkö
Kallion ylle B52:sia ja pommittamaan sen minkä ryssä tunaroi, niin on haiseva läävä koko Kallio.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh791954Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971683- 1481260
- 59698
- 225697
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6656- 56600
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako195563- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472