Olen työtön ja sossun asiakas.
Minulla on luottotedoissa monta merkintään ja asun tällä hetkellä vuokralla.
Silti minua koko ajan pelottaa jos joudunkin asunnottomaksi joku päivä viellä..
Kun nykyisin on lähes mahdottomuus saada luottotiedottomana asuntoa.
En viitsi edes ajatella asunnon etsimistä itse.
Erään ystäväni exmies sai sossun kautta vuokraasunnon,kun heille tuli avioero. Miehellä oli menneet luottotiedot ja hän oli sossun asiakas.
Sossu etsi hänelle uuden asunnon.
Vuokrasopimukseni päättyy vasta kesäkuussa tässä asunnossa
sen jälkeen minua jo ahdistaa jos joudunkin kadulle,kun tuskin kukaan luottotiedottomalle vuokraa..
etsiköökö sossu luottotiedottomalle asunnon?
11
2597
Vastaukset
- mclömc
1.) Hoida asiasi niin et joudu kadulle. Tuskin se vuokranantaja sinua pois potkii, jos olet vuokrasi maksanut ja maksat jatkossakin. Se nyt on tyhmin mahdollinen temppu jättää vuokransa maksamatta varsinkin kun sen vuokran saa asumistukena ja toimeentulotukena, jos ei muuten rahaa ole.
2.) Jos vuokrasopimus irtisanotaan niin ala heti etsiä itse uutta kämppää ja varaa myös saman tien aika sosiaalityöntekijälle. Ei sossukaan voi tyhjästä taikoa niitä asuntoja, joten on parasta toimia riittävän ajoissa asioiden sujumiseksi. Toisissa kunnissa asunto löytyy heti ja helpolla ja toisissa voi olla vaikeaa. Sossu varmaan yrittää auttaa, mutta siihen ei kannata luottaa, että kaikki asiat hoituvat automaattisesti ilman omaa panosta. - toim heti
Ei sossu etsi asuntoa kuin lapsille ja hekin joutuvat siis huostaan.
Ota selvää, paljonko paikkakuntasi sossu antaa vuokratakuuta ja ala etsimään sitä asuntoa jo nyt äläkä siellä ahdistele. Ota sellainen asunto, missä ei ole rajattu asumisaika! - siin syrjäytymistä
Ei Suomessa sossu etsi asuntoja muille kuin huumeriippuvaisille,9 lapsen kotiäideille ja hanttapuleille ja ulkomaalaisille.Suomalainen huojoon jamaan joutunut kansalainen saa asua kaikkien puolesta esim.veneen alla.Tai voi tappaa itsensä.Ei kukaan siitä välitä.
Sitä jaksan kyllä ihmetellä miten ulkomaalaisille on asunnot järjestettynä nopeammin mitä lentokone kaartaa Suomen ilmatilaankaan.Kyllä siitä jaksetaan paasata ja heistä pitää huolta. - 8+8
"Erään ystäväni exmies sai sossun kautta vuokraasunnon,kun heille tuli avioero. Miehellä oli menneet luottotiedot ja hän oli sossun asiakas.
Sossu etsi hänelle uuden asunnon."
Hyvät hyssykät. Jo kolmas kerta (ainakin) kun tämä sama täti kirjoittaa.
Kyllä, sossu etsii sullekin asunnon, kuten sille miehelle. Syy siihen on se, että ihmistä ei voi laittaa sillan alle. Ja jos asuntoa ei löydy, niin saat asuntolapaikan. Riippuu ihan siitä, missä kunnassa asuu. Eli miten on asuntoja vapaana.
Nyt mietityttää, että mikä fobia kirjoittajalla on, kun aina samasta asiasta jauhaa.
Otan osaa.- toimi heti
Minä en tiedä yhdenkään sossun etsineen yhtäkään asuntoa kenellekään, lukuunottamatta alaikäisiä, jotka he ovat suostuvaisia erottamaan vanhemmistaan enemmän kuin mieluusti.
- lclkmclkmc
toimi heti kirjoitti:
Minä en tiedä yhdenkään sossun etsineen yhtäkään asuntoa kenellekään, lukuunottamatta alaikäisiä, jotka he ovat suostuvaisia erottamaan vanhemmistaan enemmän kuin mieluusti.
Sosiaalityö mitoitetaan palveluntarpeen mukaan. Toiset eivät tarvitse kuin sen ekstrarahan eivätkä edes näe yhtään sossua vuosienkaan asiakkuuden aikana. Toiset ovat moniongelmaisia ja tarvitsevat kädestä pitämistä ihan perusasioidenkin hoidossa.
- toimi heti
lclkmclkmc kirjoitti:
Sosiaalityö mitoitetaan palveluntarpeen mukaan. Toiset eivät tarvitse kuin sen ekstrarahan eivätkä edes näe yhtään sossua vuosienkaan asiakkuuden aikana. Toiset ovat moniongelmaisia ja tarvitsevat kädestä pitämistä ihan perusasioidenkin hoidossa.
Jos tuo pitäisi paikkansa, Suomessa ei olisi asunnottomia.
- lhjjlbljbhp
toimi heti kirjoitti:
Jos tuo pitäisi paikkansa, Suomessa ei olisi asunnottomia.
Kaikki asunnottomat eivät halua tai hae apua eikä kaikille löydy kämppää, vaikka sitä olisi 100 ihmistä etsimässä. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä etteikö sossusta voisi apua saada jos tarve vaatii ja sitä hakee.
- toimi heti
lhjjlbljbhp kirjoitti:
Kaikki asunnottomat eivät halua tai hae apua eikä kaikille löydy kämppää, vaikka sitä olisi 100 ihmistä etsimässä. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä etteikö sossusta voisi apua saada jos tarve vaatii ja sitä hakee.
Mitä sosiaalijeesustelijoita tänne on tullut esittämään propagandaansa... Teoria ja käytäntö on kaksi eri asiaa.
- ,n c,knfd
toimi heti kirjoitti:
Mitä sosiaalijeesustelijoita tänne on tullut esittämään propagandaansa... Teoria ja käytäntö on kaksi eri asiaa.
Niin onko väitteesi siis se, että jos henkilö varaa ajan sosiaalityöntekijälle, niin sosiaalityöntekijä ei auta? Viitsitkö vielä kertoa mitä siellä sitten tehdään kun istutaan tunti sen sossun luona juttelemassa? Luulen, että olet juuri tuollainen rahaa hakeva asiakas, jotka valitettavasti lainsäädännön puutteiden takia vain kuormittavat järjestelmää turhaan eivätkä oikeasti edes tiedä mistä sosiaalityössä on kyse. Itsekin olen samanlainen, mutta tunnen myös systeemin toista puolta kun olen seurannut pahasti alkoholisoituneen sukulaiseni elämää. Sosiaalitoimi on ollut suurena apuna tämän henkilön ongelmissa.
- SUSSU1
SOSSU RULES!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh811973Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1001695- 1801286
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6666- 56600
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472