Viehätyttekö yksinomaan naisista ja onko suuntautumisenne tarkkaan rajattu? Onko teillä ollut tunteita miehiä kohtaan ja jos näin, niin mikä siihen on vaikuttanut?
Kysymys
21
492
Vastaukset
- ei lesbo
no kuka helvetti tähänkin on miinuksen laittanut? ihan asiallinen kysymys. ap:lle tiedoksi ettei kannata kyllä periaatteessa tulla tollasia tänne lesbopalstalle kysymään koska heti tyrmätään ja ajatellaan että on joku vitsi eikä kukaan vastaa koskaan asiallisesti tai tosissaan tällaisiin kysymyksiin. aika lapsellisia katsos nää lepakot. mutta laittakaa vaa miinuksia, senhän te osaatte.
- f4ck
ainos epäasiallinen ja kiukkuinen tässäki ketjussa oot sä. Kukas se lapsellinen nyt on sitten? Sähä haukut etukäteen varmuuden vuoksi? Painu vittuun, se ei ole pahalla sanottu vaa ihan avartamaan seksuaalisia kokemuksiasi.
- vink vink
Tiedoksi vaan, että nimensä mukaisesti tämä palsta on lesboille suunnattu.
- 8+13
No eikös sana "lesbo" tarkoita juurikin naista joka on kiinnostunut naisista?
Kyllä, viehätyn pelkästään naisista, miehiä kohtaan ei ole kaveruutta kummempia tunteita. - tyttö_tuollainen_91
Ihan fiksu kysymys mun mielestä... Mun mielestä seksuaalinen suuntaus ei ole aina niin yksi selitteistä. Ei ainakaan mulla...En menisi itseäni sanomaan bi-seksuaaliksi, vaikka olen ihastunut elämässäni todella moneen mieheen näen nykyäänkin hyvännäköisiä miehiä. Mutta, siihen se jää. Seksuaalista vetoa en tunne yhtään... En voisi kuvitella et olisin yhdessä miehen kanssa. Systeemillä katsoa saa, mutta ei koskea.
- *
En ole koskaan ollut ihastunut tai rakastunut mieheen, en kiinnitä huomiota hyvännäköisiin miehiin kadulla, en ole ajatellut miehestä että onpa ihana. En mä ole mitenkään rajannut suuntautumistani, niin se vaan menee.
Mihinköhän tarkoitukseen tämänkin gallupin tuloksia on aikeena käyttää? Lesbon määritelmään kuuluu, ettei tunne seksuaalista tai emotionaalista vetoa miehiin.- 13+17
Ai jaa. No kyllä mä voin platonisesti viehättyä jostain älykkäästä ja hauskasta ihmisestä. Eikä se sano mitään mun suuntautumisesta. Myös tunteiden/älyn tasolla voi olla connection ihan ilman mitään romanttisia fiiliksiä.
- *
13+17 kirjoitti:
Ai jaa. No kyllä mä voin platonisesti viehättyä jostain älykkäästä ja hauskasta ihmisestä. Eikä se sano mitään mun suuntautumisesta. Myös tunteiden/älyn tasolla voi olla connection ihan ilman mitään romanttisia fiiliksiä.
Totta kai mäkin voin olla hyvä ystävä miehen kanssa ja jopa tuntea syvää yhteenkuuluvuutta jne. Oletettavasti ap tarkoitti kysymyksellään just niitä romanttisia fiiliksiä, tai muuten kysymyksessä ei ole mitään järkeä.
- zzzzZZZZZzzzzzxoxoxo
13+17 kirjoitti:
Samaa mieltä
- hymhyms
Ihan hyvä kysymys, senkin takia kun pelkkä sana "nainen" voi tarkoittaa nykyään aika paljon muutakin.
Voi kysyä samaan syssyyn riittääkö että toinen on nainen, vai onko siinä jotain yksityiskohtaisempaa mikä tekee siitä naisen mistä tykkää?
Esim. juridisesti mies, joka vaikka käynyt kaikki operaatiot läpi, minkä jälkeen voi myös juridisesti sanoa olevansa täysin nainen, mitä on tuntenut jo paljon ennen operaatioita. Myös näyttää sen jälkeen stereotypisesti naiselta mitä tunsi jo olevansa.
Jos jotkut sanoo, että tottakai tarkoittavat sillä ketkä ovat syntyneet tytöiksi. Mitä sekin tarkoittaa? Ei niin mitään jos vähän ajattelee laajemmin tuotaki. Kun ei ole pelkästään niitä stereotypisia naisia eikä miehiäkään, siten miten yleisesti ne nähdään.
Miten sitten voisi vastata? Tietysti kannattaa olla mahdollisimman yksinkertainen näissä asioissa. Ei näitä järjellä tarvitsekaan selittää tai ajatella. Menee muuten turhan monimutkaiseksi. Riittää avoin mieli ottaen toiset huomioon, ilman tarvetta kategorisoida tai analysoida jokainen vastaantuleva.
Minäkään en pysty kertomaan tarkkaan jollekin mikä olen, koska jos kerron jonkin sanan tai lauseen, se ei kerro samaan aikaan mitään, ainoastaan suuntaa antavasti. Eli lähinnä mielikuvan sille toiselle mikä sillä itsellään jo oli päässänsä, miten se näkee muut sen nimen alla.
Kuka määrää, ketkä kuuluvat olla ja mitä? Jos toinen sanoo olevansa tuota, ja toinen sanoo etkä varmasti voi olla koska se kuuluisi olla tätä, niin meneekö asia nyt ihan tolla lailla oikein.
Näyttää sekavalta paasaamiselta koko teksti mutta tarkoitin vain laittaa ihan tällä lailla....sekavia mietteitä näistä. Anteeksi jos juna kaatui jo raiteiden viereen tässä vaiheessa.- Azca
Niin. Paljon on kyse vain eri ihmisten näkökulmasta / maailmankatsomuksesta. Joku voisi sanoa lesboista (tai ainakin erityisesti butcheista) että nämä eivät ole oikeita naisia, kun heillä on oma mielikuvansa millaisia oikeat naiset ovat.
Ei voi tuijottaa pelkkää kehoa arvioidessa toisen sukupuolta. Äidiltäni on leikattu syövän takia munasarjat ja kohtu. Jos ajatellaan typerää juridiikka, hän on steriili joten hän voisi yhtä hyvin olla lain mukaan mies. Myös yksinkertaisten yleistysten typeryyden luulisi kaikkien tajuavan jos edes hetken asiaa ajattelee; "oikeilla naisilla on kuukautiset," "oikeat naiset synnyttävät lapsia," jne...
Mikä jää ratkaisevaksi asiaksi, on henkilön mieli ja persoonallisuus. Se ei näy päältäpäin, joten henkilön oman tuntemus minuudestaan voi olla välillä konfliktissa ympäristön kanssa.
Mutta mitä tulee itse aiheeseen, niin sekin on hyvin monimutkainen asia. Tunteina platoninen rakkaus ja seksuaalinen halu voivat herätä samoista kohteista, tai sitten tunteista toinen voi kohdistua laajemmin tai kapeammin. Seksuaalinen kiinnostus voi edellyttää tiettyjä tekijöitä, tai tietyntyyppinen kokonaisuus voi ratkaista. Sehän on selvä, ettei ketään kiihota ihan kuka vaan perusteena pelkkä oikea sukupuoli.
Romanttisen rakkauden syttymisen syyt eivät ole vielä auki tiedemaailmalle. xD Jossain määrin se on ehkä sekoitus siitä millaiset tunteet tulevat toisen persoonallisuudesta, olemuksesta ja ulkonäöstä... ja päälle iso ripaus feromoneja, jotka aiheuttavat tosiaan sen mihin sukupuoleen selkeästi tuntee vetovoimaa.
Vielä sekavampaa paasaamista... :D
Olen ehkä oikeammin panseksuaali kuin lesbo... Joten kyllä, jos miehen luonne ja olemus viehättävät. Mutta ulkoisesti pidän enemmän naisista.
- uu8899
Ei tarkkaan rajattu. Bi tai pan, kaiketi helpompaa sanoa vain bi, panseksuaaliksi lukeutumalla saa vain omituisen kaikki käy - leiman( vaikka panseksuaalisuus ei sitä tarkoitakaan) ja biseksuaalikin tietyn määritelmän mukaan ihminen, joka kykenee tuntemaan vetoa miehiin tai naisiin tai henkilöön sukupuolesta riippumatta.
Olen siis ollut ihastunut, kiinnostunut miehistä, naisista ja transnaisistakin( tai siis hölmöä kai laittaa tuo liite trans eteen, jos kuitenkin luokittelen heidät naisiksi. Noh viimeisin ihastus kokopäivätyttöön. Mutta ei tullut mitään :(
Mutta olen siis valmis ihastumaan ja kiinnostumaan ihmisestä sukupuolesta riippumatta. Tällä hetkellä siis en nyt ole oikein miestuulella, eli kiinnostaa enemmän naiset, mutta en nyt miehiäkään tyrmää. Vaikka ei vielä kokemuksia naisista. - umppuaukeaa
olen ollut viehättynyt voimakkaasti naisista. Nyt myöhemmin jonkin verran miehistä (seksuaalisesti) ja olen ehkä menossa aseksuaaliin suuntaan. Niin että lappu luukulle. Tai sitten tauon jälkeen jokin suunta alkaa taas vetää puoleensa ;)
- xoxoxoxoxxxx
Seksuaalisuus on muuttuvaa. Se saattaa muuttua läpi elämän samoin kuten muut " arvot" tai tarpeet tai vastaavat halut.
Ei tarkoita sitä, etteikö olisi "oikea" lesbo, vaikka miehet kiinnostaisivatkin. Kaikki riippuu tilanteesta, ihmisesta ja vastapuolesta. Ja myös suhteesta, onko tosiaankin kiinnostus enemmän fyysistä vai jotain muuta. Vaikka kylläkin "oikean" lesbon määritelmään kuuluukin se, että ei olla miesten kans. Mutta entäs jos otetaan huomioon raiskauksen tai pakkosuhteiden uhreja? Eivätkö hekään ole enää "oikeita " lesboja, kun kerran ovat olleet miehen kanssa kontaktissa.
Vähän kärjistetty ajatus, mutta kumminkin.- mjuhh
Yksi lievä esimerkki voisi olla nainen, joka on miehen kanssa parisuhteessa. Mies/transmies on voinut käydä korjausleikkauksissa. Nainen voi silti sanoa olevansa lesbo. Onkohan se ns. hyväksyttävämpi asia kuin jos nainen sanoisi itseään lesboksi, vaikka on suhteessa cis-miehen kanssa, jota myös rakastaa henkisesti sekä fyysisesti.... Koska molemmathan ovat tossa asiassa miehiä.
Olishan tollanen aika naurettavaa jos joku oikeasti olisi sitä mieltä, ettei nainen ole enää lesbo, jos väkisin maannut miehen kanssa. - näin meillä
mjuhh kirjoitti:
Yksi lievä esimerkki voisi olla nainen, joka on miehen kanssa parisuhteessa. Mies/transmies on voinut käydä korjausleikkauksissa. Nainen voi silti sanoa olevansa lesbo. Onkohan se ns. hyväksyttävämpi asia kuin jos nainen sanoisi itseään lesboksi, vaikka on suhteessa cis-miehen kanssa, jota myös rakastaa henkisesti sekä fyysisesti.... Koska molemmathan ovat tossa asiassa miehiä.
Olishan tollanen aika naurettavaa jos joku oikeasti olisi sitä mieltä, ettei nainen ole enää lesbo, jos väkisin maannut miehen kanssa.Näin just, aika naurettavaa olis jos joku väittäis, että ei enää ole lesbo kun on raiskattu, hyväksikäytetty, pakko/kulissisuhteessa miehen kanssa tai myy itseään rahasta miehille...
- Half Woman
Tai transnainen ei ole nainen ja onko transnainen nainen vaikka olisi pre - op.
- jääpuikkoko
Aseksuaalisuus on nykyään kova sana, ei kiinnosta miehet ja naiset on liian vaikeita.
- opiumpopium
jää energiaa muihin tärkeämpiin tekemisiin kuin seksiin! Seksi ja rakkaus on yliarvostettua oopiumia kansalle
- hmph
Ei aseksuaalisuus tuota tarkoita......
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731930Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462