Oletteko siis jok'ikinen tällä palstalla kirjoitteleva aborttia kannattava tehneet joskus elämässänne abortin? Vai onko täällä olemassa ainuttakaan sellaista "ulkopuolista", joka ei ole tehnyt aborttia eikä näillä näkymin tule tekemään, mutta jolla on silti myönteinen kanta ko. asiaan.
Kysymys aborttia kannattaville
85
246
Vastaukset
- Toini Kura-Pötkö
Voihan sitä joku muu tarvita aborttia, vaikkei itse tarvitsisikaan. Siksi oikeus pitää olla, vaikkei sitä kukaan koskaan tarvisikaan. Ja onpa käynyt tässä elämäni varrrella niinkin, että kiivas abortinvastustaja on itse sitten kovassa paikassa joutunut tekemään abortin. Minusta se opettaa suhtautumaan viimeistään toisiinkin ihmisiin inhimillisemmin.
- Huoh...
Mitä "inhimillistä" siinä on, että tekee abortin tai sallii sellaisen? Sehän on erittäin kaukana inhimillisyydestä! Ettekö jo tajua? Abortti on synnyttämättömän lapsen surmaamista!
- pupu tupuna
Huoh... kirjoitti:
Mitä "inhimillistä" siinä on, että tekee abortin tai sallii sellaisen? Sehän on erittäin kaukana inhimillisyydestä! Ettekö jo tajua? Abortti on synnyttämättömän lapsen surmaamista!
"Ettekö jo tajua? Abortti on synnyttämättömän lapsen surmaamista! "
--etkö tajua että tuo mitä paasaat abortista on vain sinun mielipiteesi!! ei se ole yleistä faktaa saati lain sanelemaa. se on vain puhtaasti sinun mielipiteesi, yritä nyt ymmärtää etteivät kaikki läheskää näe aborttia muuna kuin raskauden keskeytyksenä jossa naisen kohdusta poistetaan solumöykky jota nainen ei halua syystä taikka toisesta lapseksi asti kohdussaan pitää ja synnyttää.
milloin oikeesti ymmärtäisit että nykymaailmassa on naisia jotka eivät lapsia koskaan halua jolloin heille myös parhain ratkaisu vahingon sattuessa on abortti, vai kuinkakohan moni nainen mielestäsi haluaa hyvää hyvyyttään vain synnyttää lapsen jotta sen voi sitten pois antaa? tuskin kovin moni siihen suostuu. nainen joka ei lapsia halua ei myöskään halua "kokea" raskauden ja synnytyksen "ihanuuksia". - Yritä sä ymmärtää
pupu tupuna kirjoitti:
--etkö tajua että tuo mitä paasaat abortista on vain sinun mielipiteesi!! ei se ole yleistä faktaa saati lain sanelemaa. se on vain puhtaasti sinun mielipiteesi, yritä nyt ymmärtää etteivät kaikki läheskää näe aborttia muuna kuin raskauden keskeytyksenä jossa naisen kohdusta poistetaan solumöykky jota nainen ei halua syystä taikka toisesta lapseksi asti kohdussaan pitää ja synnyttää.
milloin oikeesti ymmärtäisit että nykymaailmassa on naisia jotka eivät lapsia koskaan halua jolloin heille myös parhain ratkaisu vahingon sattuessa on abortti, vai kuinkakohan moni nainen mielestäsi haluaa hyvää hyvyyttään vain synnyttää lapsen jotta sen voi sitten pois antaa? tuskin kovin moni siihen suostuu. nainen joka ei lapsia halua ei myöskään halua "kokea" raskauden ja synnytyksen "ihanuuksia".vihdoin että ne kurjat faktat ei kiistomutuilla muutu mikskään!! Ja niin kauan kun et kykene mitenkään todistaan etteikö abortti ois pikkuisten ihmisten tappamista, on ihan turha kiihkota mistään pelkistä "mielipiteitstä"!!
"nykymaailmassa on naisia jotka eivät lapsia koskaan halua jolloin heille myös parhain ratkaisu vahingon sattuessa on abortti"
Samaa itsekkyyttä sekin, kun lasta ei suostuta antaan muualle elämään. - pupu tupuna
Yritä sä ymmärtää kirjoitti:
vihdoin että ne kurjat faktat ei kiistomutuilla muutu mikskään!! Ja niin kauan kun et kykene mitenkään todistaan etteikö abortti ois pikkuisten ihmisten tappamista, on ihan turha kiihkota mistään pelkistä "mielipiteitstä"!!
"nykymaailmassa on naisia jotka eivät lapsia koskaan halua jolloin heille myös parhain ratkaisu vahingon sattuessa on abortti"
Samaa itsekkyyttä sekin, kun lasta ei suostuta antaan muualle elämään."Samaa itsekkyyttä sekin, kun lasta ei suostuta antaan muualle elämään. "
--en pitäisi sitä itsekyyteenä jos tulisin raskaaksi ja tekisin abortin. en koskaan halua lapsia niin kuvitteletko todella pienessä mielessäsi että haluaisin silloin kokea sen kaiken raskaudesta ja synnytyksestä vain sen takia että joku toinen saisi sen mun lapseni? juu kiitos mutta ei kiitos.. sun mielestä se voi olla itsekyyttä, mulle se on vain sitä etten halua elämääni pilata tuollaisella asialla. ja tiedän etten edes koskaan pysty olemaan raskaana terveydellisistä syistä.
joten miksi pilaisin kehoni ja terveyteni sen takia että joku muu saisi jotain mitä on halunnut pitkään? en mäkään ole saanut muutamia asioita vain sen takia että olen pitkään niitä toivonut eikä kukaan ole niitä minulle antanut.
"Ja niin kauan kun et kykene mitenkään todistaan etteikö abortti ois pikkuisten ihmisten tappamista, on ihan turha kiihkota mistään pelkistä "mielipiteitstä"!!"
--ja mitä tähän tulee niin edelleen mielipiteesi abortista on vain sinun mielipiteesi.. minulle edelleen abortti on solumöykyn poisto naisen kehosta jonne se ei siinä tilanteessa kuulu. ihan sama kuin kasvaimen poisto.. - Liekehtivä sikiö
pupu tupuna kirjoitti:
milloin oikeesti ymmärtäisit että nykymaailmassa on naisia jotka eivät lapsia koskaan halua jolloin heille myös parhain ratkaisu vahingon sattuessa on abortti, vai kuinkakohan moni nainen mielestäsi haluaa hyvää hyvyyttään vain synnyttää lapsen jotta sen voi sitten pois antaa? tuskin kovin moni siihen suostuu. nainen joka ei lapsia halua ei myöskään halua "kokea" raskauden ja synnytyksen "ihanuuksia".Omasta mielestäni edellinen kirjoittaja juuri toi esille oman mielipiteensä, eikä ainakaan itselläni ollut vaikeuksia ymmärtää, että kyse on hänen mielipiteestään. Käsittääkseni jokaisella on oikeus ilmaista mielipiteensä. Toisekseen hän ei tainnut mainita viestissään, että se olisi faktaa.
- Liekehtivä sikiö
pupu tupuna kirjoitti:
"Samaa itsekkyyttä sekin, kun lasta ei suostuta antaan muualle elämään. "
--en pitäisi sitä itsekyyteenä jos tulisin raskaaksi ja tekisin abortin. en koskaan halua lapsia niin kuvitteletko todella pienessä mielessäsi että haluaisin silloin kokea sen kaiken raskaudesta ja synnytyksestä vain sen takia että joku toinen saisi sen mun lapseni? juu kiitos mutta ei kiitos.. sun mielestä se voi olla itsekyyttä, mulle se on vain sitä etten halua elämääni pilata tuollaisella asialla. ja tiedän etten edes koskaan pysty olemaan raskaana terveydellisistä syistä.
joten miksi pilaisin kehoni ja terveyteni sen takia että joku muu saisi jotain mitä on halunnut pitkään? en mäkään ole saanut muutamia asioita vain sen takia että olen pitkään niitä toivonut eikä kukaan ole niitä minulle antanut.
"Ja niin kauan kun et kykene mitenkään todistaan etteikö abortti ois pikkuisten ihmisten tappamista, on ihan turha kiihkota mistään pelkistä "mielipiteitstä"!!"
--ja mitä tähän tulee niin edelleen mielipiteesi abortista on vain sinun mielipiteesi.. minulle edelleen abortti on solumöykyn poisto naisen kehosta jonne se ei siinä tilanteessa kuulu. ihan sama kuin kasvaimen poisto.." ... kuvitteletko todella pienessä mielessäsi ... "
Anteeksi, mutta nyt en voi minäkään olla viilaamatta vähän pilkkua. Olisiko kannattavaa harkita ensin, mitä kirjoittaa toisesta? Itselläni, kuten ei kenelläkään muullakaan, ole sellaista suoranaista, varmaa tietoa hänen mielensä suuruudesta tai pienuudesta. - pupu tupuna
Liekehtivä sikiö kirjoitti:
Omasta mielestäni edellinen kirjoittaja juuri toi esille oman mielipiteensä, eikä ainakaan itselläni ollut vaikeuksia ymmärtää, että kyse on hänen mielipiteestään. Käsittääkseni jokaisella on oikeus ilmaista mielipiteensä. Toisekseen hän ei tainnut mainita viestissään, että se olisi faktaa.
"Käsittääkseni jokaisella on oikeus ilmaista mielipiteensä. "
--missään ei tätä väittämää kukaan olekaan kiistänyt? vai onko? jokaisella on oikeus mielipiteisiinsä sehän on päivän selvää, mutta miksi väittää totuutena jotain mikä on vain toisen omaa mielipidettä?
"Toisekseen hän ei tainnut mainita viestissään, että se olisi faktaa. "
--eipä ehkä juuri kyseisessä viestissä näin tehnytkään, mutta kun vastauksena tulee "Ja niin kauan kun et kykene mitenkään todistaan etteikö abortti ois pikkuisten ihmisten tappamista, on ihan turha kiihkota mistään pelkistä "mielipiteitstä"!!" voi vallan hyvin päätellä että tämä ko kirjoittaja pitää "abortti on murha" mielipidettään faktana.. jonka on myös monesti täällä suoraan sanonutkin ja vaatinut kumoamaan oman mielipiteensä "faktoilla" miksi näin pitäisi tehdä? muuttuisiko toisen mielipiteet muuksi? - Odottelemme yhä
pupu tupuna kirjoitti:
"Käsittääkseni jokaisella on oikeus ilmaista mielipiteensä. "
--missään ei tätä väittämää kukaan olekaan kiistänyt? vai onko? jokaisella on oikeus mielipiteisiinsä sehän on päivän selvää, mutta miksi väittää totuutena jotain mikä on vain toisen omaa mielipidettä?
"Toisekseen hän ei tainnut mainita viestissään, että se olisi faktaa. "
--eipä ehkä juuri kyseisessä viestissä näin tehnytkään, mutta kun vastauksena tulee "Ja niin kauan kun et kykene mitenkään todistaan etteikö abortti ois pikkuisten ihmisten tappamista, on ihan turha kiihkota mistään pelkistä "mielipiteitstä"!!" voi vallan hyvin päätellä että tämä ko kirjoittaja pitää "abortti on murha" mielipidettään faktana.. jonka on myös monesti täällä suoraan sanonutkin ja vaatinut kumoamaan oman mielipiteensä "faktoilla" miksi näin pitäisi tehdä? muuttuisiko toisen mielipiteet muuksi?niitä lukuisat kerrat jo annetut viralliset sivustot kumoavia todisteitasi sille ettei abortti ole ihan FAKTASTI TAPPAMISTA eikä alkiot/sikiöt IHMISIÄ....
- kerronpa minäkin
Huoh... kirjoitti:
"Ettekö jo tajua? Abortti on syntymättömän lapsen surmaamista!"
En tajua enkä tule koskaan tajuamaankaan!!! - pupu tupuna
Odottelemme yhä kirjoitti:
niitä lukuisat kerrat jo annetut viralliset sivustot kumoavia todisteitasi sille ettei abortti ole ihan FAKTASTI TAPPAMISTA eikä alkiot/sikiöt IHMISIÄ....
juurikin tätä tarkoitin!
ja sinulle "Odottelemme yhä" ethän sinäkään ole faktaksi pystynyt vieläkään todistamaan väitteitäsi.. joten sanotaanko näin et tää väittely ei johda mihinkään.. joten annatko jo olla? - Jokainen (muu)
pupu tupuna kirjoitti:
juurikin tätä tarkoitin!
ja sinulle "Odottelemme yhä" ethän sinäkään ole faktaksi pystynyt vieläkään todistamaan väitteitäsi.. joten sanotaanko näin et tää väittely ei johda mihinkään.. joten annatko jo olla?on nähnyt ne moneen kertaan annetut todisteet joita et vaan halua myöntää. Joten turha kippuroida enää, se on pelkästään noloa. Jonkunhan täällä on pakko oikoa valheitasi, että em. asiat ois muka pelkkää mielipidettä.
- Liekehtivä apina
" ... kuvitteletko todella pienessä mielessäsi ... "
Anteeksi, mutta nyt en voi minäkään olla viilaamatta vähän pilkkua. Olisiko kannattavaa harkita ensin, mitä kirjoittaa toisesta? Itselläni, kuten ei kenelläkään muullakaan, ole sellaista suoranaista, varmaa tietoa hänen mielensä suuruudesta tai pienuudesta.Anteeksi vaan itsellesi, mutta kun olet sokaistunut puolustamaan tätä yhtä ja samaa henkilöä, oletko sen verran raottanut silmälappuja että näkisit miten se itse kirjoittelee muille? Ja paaaaljon loukkaavammin kuin mielen suuruudesta tai pienuudesta puhuen.
Ja hänen mielestään se on fakta, abortti = murha. Kysy vaikka tältä henkilöltä itseltään. Samaa mieltähän se on siitäkin että alkio = lapsi. :D - pupu tupuna
Jokainen (muu) kirjoitti:
on nähnyt ne moneen kertaan annetut todisteet joita et vaan halua myöntää. Joten turha kippuroida enää, se on pelkästään noloa. Jonkunhan täällä on pakko oikoa valheitasi, että em. asiat ois muka pelkkää mielipidettä.
nii.. sä väität kokoajan että sanakirjassa sanotaan että abortti on murha.. et tätä ole vieläkään pystynyt todeksi näyttämään.. mutta kun kerran olet taas niin varma omasta mielipiteestäsi niin antaa olla.. en mä ala sun mielipiteitäsi täällä kumoamaan.. satun nimittäin omistamaan omankin elämän palstan ulkopuolella..
sun mielipiteesi on sun mielipiteesi ei yleinen fakta sanoitpa mitä tahansa.. - Liekehtivä sikiö
Liekehtivä apina kirjoitti:
Anteeksi vaan itsellesi, mutta kun olet sokaistunut puolustamaan tätä yhtä ja samaa henkilöä, oletko sen verran raottanut silmälappuja että näkisit miten se itse kirjoittelee muille? Ja paaaaljon loukkaavammin kuin mielen suuruudesta tai pienuudesta puhuen.
Ja hänen mielestään se on fakta, abortti = murha. Kysy vaikka tältä henkilöltä itseltään. Samaa mieltähän se on siitäkin että alkio = lapsi. :D"Anteeksi vaan itsellesi, mutta kun olet sokaistunut puolustamaan tätä yhtä ja samaa henkilöä, oletko sen verran raottanut silmälappuja että näkisit miten se itse kirjoittelee muille"
Hienoa tulkintaa jälleen. Ensinnäkin, mistä olet saanut päähäsi, että puolustelen häntä? Mitä puolusteltavaa itselläni hänen kirjoituksissaan olisi sen kummemmin kuin muidenkaan keskustelijoiden? Toiseksi, luuletko, etten jo tietäisi, mitä mainitsemasi keskustelija on kirjoitellut toisille? - pupu tupuna
"Anteeksi vaan itsellesi, mutta kun olet sokaistunut puolustamaan tätä yhtä ja samaa henkilöä, oletko sen verran raottanut silmälappuja että näkisit miten se itse kirjoittelee muille"
Hienoa tulkintaa jälleen. Ensinnäkin, mistä olet saanut päähäsi, että puolustelen häntä? Mitä puolusteltavaa itselläni hänen kirjoituksissaan olisi sen kummemmin kuin muidenkaan keskustelijoiden? Toiseksi, luuletko, etten jo tietäisi, mitä mainitsemasi keskustelija on kirjoitellut toisille?"Ensinnäkin, mistä olet saanut päähäsi, että puolustelen häntä? "
--miksi puutut ainoastaan abortti oikeuden kannattajien kirjoituksiin? miksi et vastustajan kirjoituksiin kiinnitä mitään huomiota?
"Toiseksi, luuletko, etten jo tietäisi, mitä mainitsemasi keskustelija on kirjoitellut toisille?"
--eipä siltä vaikuta kun edelleen mielestäsi on tärkeämpää puuttua abortti oikeuden kannattajien kirjoituksiin jatkuvasti (ja yksittäisiin sanoihin vielä enemmän) mutta vastustaja saa kirjoitella kaiken maailman törkyä tänne ilman että hänen kirjoituksiin puuttuisit millään tasolla.. joten miksiköhän täällä kuvitellaan että puolustelet tätä yhtä ainoaa vastustajaa täällä? mietihän.. - Ja kuten todettu
pupu tupuna kirjoitti:
nii.. sä väität kokoajan että sanakirjassa sanotaan että abortti on murha.. et tätä ole vieläkään pystynyt todeksi näyttämään.. mutta kun kerran olet taas niin varma omasta mielipiteestäsi niin antaa olla.. en mä ala sun mielipiteitäsi täällä kumoamaan.. satun nimittäin omistamaan omankin elämän palstan ulkopuolella..
sun mielipiteesi on sun mielipiteesi ei yleinen fakta sanoitpa mitä tahansa..se abortti vaan nyt sattuu SOPIMAAN kaikilta osin siihen sanakirjan määritelmään, etkä muuksikaan oo kyenny osottaan. Ja miksi muutenkin jakutat sitä murhaa jatkuvasti, kun tässä on puhuttu nytkin TAPPAMISESTA??
"en mä ala sun mielipiteitäsi täällä kumoamaan.."
Etpä varmaan kun et edelleenkään niitä osotettuja FAKTOJA kykene kumoamaan :) se on nyt tullu todellakin aivan selväks. - Liekehtivä sikiö
pupu tupuna kirjoitti:
"Ensinnäkin, mistä olet saanut päähäsi, että puolustelen häntä? "
--miksi puutut ainoastaan abortti oikeuden kannattajien kirjoituksiin? miksi et vastustajan kirjoituksiin kiinnitä mitään huomiota?
"Toiseksi, luuletko, etten jo tietäisi, mitä mainitsemasi keskustelija on kirjoitellut toisille?"
--eipä siltä vaikuta kun edelleen mielestäsi on tärkeämpää puuttua abortti oikeuden kannattajien kirjoituksiin jatkuvasti (ja yksittäisiin sanoihin vielä enemmän) mutta vastustaja saa kirjoitella kaiken maailman törkyä tänne ilman että hänen kirjoituksiin puuttuisit millään tasolla.. joten miksiköhän täällä kuvitellaan että puolustelet tätä yhtä ainoaa vastustajaa täällä? mietihän.."miksi puutut ainoastaan aborttioikeuden kannattajien kirjoituksiin? miksi et vastustajan kirjoituksiin kiinnitä mitään huomiota?"
Tjaa, tämä sama asia jäi näköjään vaivaamaan edelleen joitakin. Vastaus on, että koska nimenomaan luotan teihin, että osaatte keskustella rakentavammin, jos vain haluatte. Olisitte tyytyväisiä, että jaksan vaivata päätäni kritisoimalla teitä. Eräs sanontakin kertoo, että terve keskustelija sietää kritiikkiä. Minä suorastaan nautin kritiikistä. Uskokaa tai älkää, mutta itse siis sisimmässäni nautin tästäkin, että täällä viitsitään kyseenalaistaa omia kirjoituksiani.
Se, etten vastaa jonkun tietyn keskustelijan kirjoituksiin, ainakaan kovin usein, ei tarkoita sitä, että en kiinnittäisi koko asiaan mitään huomiota. Pystyisittekö miettimään asiaa yhtään toisesta näkökulmasta, että miksi en vastaa jollekin toiselle? - jee jee
"miksi puutut ainoastaan aborttioikeuden kannattajien kirjoituksiin? miksi et vastustajan kirjoituksiin kiinnitä mitään huomiota?"
Tjaa, tämä sama asia jäi näköjään vaivaamaan edelleen joitakin. Vastaus on, että koska nimenomaan luotan teihin, että osaatte keskustella rakentavammin, jos vain haluatte. Olisitte tyytyväisiä, että jaksan vaivata päätäni kritisoimalla teitä. Eräs sanontakin kertoo, että terve keskustelija sietää kritiikkiä. Minä suorastaan nautin kritiikistä. Uskokaa tai älkää, mutta itse siis sisimmässäni nautin tästäkin, että täällä viitsitään kyseenalaistaa omia kirjoituksiani.
Se, etten vastaa jonkun tietyn keskustelijan kirjoituksiin, ainakaan kovin usein, ei tarkoita sitä, että en kiinnittäisi koko asiaan mitään huomiota. Pystyisittekö miettimään asiaa yhtään toisesta näkökulmasta, että miksi en vastaa jollekin toiselle?"Pystyisittekö miettimään asiaa yhtään toisesta näkökulmasta, että miksi en vastaa jollekin toiselle?"
Varmaan siksi, että se on sairas... - Liekehtivä apina
"miksi puutut ainoastaan aborttioikeuden kannattajien kirjoituksiin? miksi et vastustajan kirjoituksiin kiinnitä mitään huomiota?"
Se, etten vastaa jonkun tietyn keskustelijan kirjoituksiin, ainakaan kovin usein, ei tarkoita sitä, että en kiinnittäisi koko asiaan mitään huomiota. Pystyisittekö miettimään asiaa yhtään toisesta näkökulmasta, että miksi en vastaa jollekin toiselle?Puhut kuin olisit joku palstan virallinen valvoja :D osallistu itsekin keskusteluun, äläkä valvo muiden kirjoituksia. Tai jos vielä on pakko ääneen kritisoida vailla omaa mielipidettä(?), kritisoi tasapuolisesti molempien puolien kirjoituksia.
- Liekehtivä sikiö
Liekehtivä apina kirjoitti:
Puhut kuin olisit joku palstan virallinen valvoja :D osallistu itsekin keskusteluun, äläkä valvo muiden kirjoituksia. Tai jos vielä on pakko ääneen kritisoida vailla omaa mielipidettä(?), kritisoi tasapuolisesti molempien puolien kirjoituksia.
Yhtä hyvin voisinkin kritisoida toisen osapuolen tekstiä, jos aihetta on, mutta vaikuttaa tällä hetkellä siltä, että kovin moni tekee sitä puolestani. Mutta haluaisin vain, että se kritiikki pysyy rakentavana eikä toisen solvaamisella tai syyttelyllä, kuten olen ennenkin maininnut.
- Liekehtivä sikiö
Huoh... kirjoitti:
"Ettekö jo tajua?"
Kyllä, minä ainakin käsitin kantasi. - Liekehtivä sikiö
Yritä sä ymmärtää kirjoitti:
vihdoin että ne kurjat faktat ei kiistomutuilla muutu mikskään!! Ja niin kauan kun et kykene mitenkään todistaan etteikö abortti ois pikkuisten ihmisten tappamista, on ihan turha kiihkota mistään pelkistä "mielipiteitstä"!!
Samaa itsekkyyttä sekin, kun lasta ei suostuta antaan muualle elämään.Olet maininnut välillä, että joku kiihkoaa jostakin. Tarkentaisitko, mitä mahdat tarkoittaa tuolla käsitteellä "kiihkoaminen"?
- Liekehtivä sikiö
Odottelemme yhä kirjoitti:
niitä lukuisat kerrat jo annetut viralliset sivustot kumoavia todisteitasi sille ettei abortti ole ihan FAKTASTI TAPPAMISTA eikä alkiot/sikiöt IHMISIÄ....
Miksi et itse etsi niitä? Ainakin pystyisit ilmaisemaan täällä sen, että jos et sitten millään löytänyt mitään todisteita, voit siinä tapauksessa kertoa, että tuskinpa mitään vedenpitävää faktaa silloin onkaan olemassa ko. asioista.
- Liekehtivä sikiö
jee jee kirjoitti:
"Pystyisittekö miettimään asiaa yhtään toisesta näkökulmasta, että miksi en vastaa jollekin toiselle?"
Varmaan siksi, että se on sairas...Onko tuo sinusta muka järkevä näkökulma?
- Voi voi
Jokainen (muu) kirjoitti:
on nähnyt ne moneen kertaan annetut todisteet joita et vaan halua myöntää. Joten turha kippuroida enää, se on pelkästään noloa. Jonkunhan täällä on pakko oikoa valheitasi, että em. asiat ois muka pelkkää mielipidettä.
"Jokainen (muu)n nähnyt ne moneen kertaan annetut todisteet joita et vaan halua myöntää. "
Puhu kuule vaan omasta puolestasi. Sun todisteidesi tason kyllä jokainen vakkari tietää ala-arvoisiksi. - Ja sun sakkis
Voi voi kirjoitti:
"Jokainen (muu)n nähnyt ne moneen kertaan annetut todisteet joita et vaan halua myöntää. "
Puhu kuule vaan omasta puolestasi. Sun todisteidesi tason kyllä jokainen vakkari tietää ala-arvoisiksi.todisteita ei oo kukaan nähnykään :DDD että etpä oo aivan paraskaan puhuja.. mutta ethän sä tietty tossa epätoivossas muutakaan voi kun väittää päivänselviä faktoja "ala-arvosiks" ym. säälitävää horinaa.
- Toini Kura-Pötkö
Huoh... kirjoitti:
"Mitä "inhimillistä" siinä on, että tekee abortin tai sallii sellaisen"
No siinä on sulle loppuiäksi miettimistä.
- Lisää hyviä kysymyks
Onko sama abortinvastustaja kirjoitellut tänne palstalle jo vuodesta 2006 lähtien, vai kenties vieläkin aiemmin?
Uskooko tämä samainen abortinvastustaja Jumalaan?- Kelle se kuuluu
Mitä jonkun toisen kirjoittelijan asiat mahtaa itsellesi kuulua? Niin. Meneppä itseesi.
- Surkuhupaisaa
Kelle se kuuluu kirjoitti:
Mitä jonkun toisen kirjoittelijan asiat mahtaa itsellesi kuulua? Niin. Meneppä itseesi.
Mikä näihin kysymyksiin vastaamisessa tuntuu näin vaikealta? Miksi kiertelet ja kaartelet koko ajan? Mitä järkeä on mainostaa aina tuota samaa, että "meneppä itseesi"?
- Toini K-P
Itse jäljitän toistuvan jargonin jo vuoteen 2002.
- vastaanpas
En ole tehnyt aborttia enkä usko että tulee koskaan tarvettakaan. Omakohtaisesti minulle olisi siis aivan sama onko abortti kielletty vai sallittu mutta kannatan aborttia sillä mielestäni jokaisella naisella tulee olla oikeus valita.
- Mitä tuli sanottua
Valinta? Eihän se voi olla mikään valinta (ainakaan tervejärkinen sellainen), jossa päätetään omasta mukavuudesta ja synnyttämättömän lapsen tappamisesta.
- henkilö X
Mitä tuli sanottua kirjoitti:
Valinta? Eihän se voi olla mikään valinta (ainakaan tervejärkinen sellainen), jossa päätetään omasta mukavuudesta ja synnyttämättömän lapsen tappamisesta.
Se jatkaako raskauttaan vai keskeyttääkö sen, on valinta ihan riippumatta siitä, miten tervejärkisenä kukakin sitä pitää.
- Olen puhunut
En ole tehnyt aborttia, tosin vähän aika sitten olisin sen tehnyt, jos olisi käynyt ilmi, että olen raskaana. Onneksi en ollut, en olisi jaksanut sitä rumbaa. Mutta itse asiaan. Puollan aborttia, koska naisella täytyy olla oikeus määrätä omasta kehostaan. Kyllä, abortti on itsekäs teko, mutta raskaus, synnytys (ja mahd. lapsen pitäminen) ovat niin suuria asioita, että naisella onkin oikeus olla itsekäs siinä tilanteessa.
Tämän lisäksi inhoan lapsia. Näin ei välttämättä olisi, elleivät vanhemmat kasvattaisi lapsistaan eläinrääkkääjiä, rikollisia ja ties mitä. Niin kauan, kun ei osata kasvattaa kunnon kansalaisia, abortti on oikea valinta.
Sitten kolmanteen. Eikö maailmassa ole tarpeeksi (=liikaa) kodittomia lapsia, jotka odottavat, että heidät adoptoidaan? Ei niitä tarvitse lisää tehdä, ensin edelliset "pois alta". Sitäpaitsi vastustajien välittäminen loppuu tasan siihen, kun lapsi on ulkona, enää se syntynyt lapsi ei kiinnosta. Sitten etsitään uusi haukuttava- Turhaa kärjistelyä
ja abortinsuosijat kai menis tarjoon niille kodittomille ym "liian huonoissa oloissa" eläville lapsille kuolemaa "parempana" vaihtoehtona... ??
"Sitäpaitsi vastustajien välittäminen loppuu tasan siihen, kun lapsi on ulkona, enää se syntynyt lapsi ei kiinnosta."
Taas tätä lapsellista tekopyhistelyä!! Abortinsuosijathan ei halua antaa lapsille mitään mahdollisuuttakaan HYVÄÄN elämään!! Sitäpaitsi syntyneillä lapsilla on jo lainkin myöntämät oikeudet elää jne., joita valvotaan viranomaisten toimesta. Eikä sulla sitäpaitsi oo mitään tietoo paljonko joku vastustaja tekee syntyneidenKIN hyväks. Joten niin kauan voit pitää turpasi ummessa valhesyytöksiltäs. - Olen puhunut
Turhaa kärjistelyä kirjoitti:
ja abortinsuosijat kai menis tarjoon niille kodittomille ym "liian huonoissa oloissa" eläville lapsille kuolemaa "parempana" vaihtoehtona... ??
"Sitäpaitsi vastustajien välittäminen loppuu tasan siihen, kun lapsi on ulkona, enää se syntynyt lapsi ei kiinnosta."
Taas tätä lapsellista tekopyhistelyä!! Abortinsuosijathan ei halua antaa lapsille mitään mahdollisuuttakaan HYVÄÄN elämään!! Sitäpaitsi syntyneillä lapsilla on jo lainkin myöntämät oikeudet elää jne., joita valvotaan viranomaisten toimesta. Eikä sulla sitäpaitsi oo mitään tietoo paljonko joku vastustaja tekee syntyneidenKIN hyväks. Joten niin kauan voit pitää turpasi ummessa valhesyytöksiltäs.Joku ongelma vai miksi MINUN mielipiteeni korventaa sinua noin paljon? Olin asiallinen ja mitä sinä teet, tulet haukkumaan. Todella kypsää
- Ja sullekin...
Avan turhaa tekopyhistellä niin kauan kun sinäkään et halua antaa niille lapsille EDES ELÄMÄÄ!!! Maalailet vaan piruja seinille ja väkerrät väkisin ongelmia, katotaan sitten uudelleen kun niillä lapsilla ei ois mahdollisuutta HYVÄÄN eläm'ään edes siellä viranomaishuostassa (niillä harvoilla jotka sinne edes joutuskaan..)!! Ja minähän en ole likikään niitä jotka haluaa ne lapset survoo enneaikojaan ja itsekkyyttään manan majoille....
- Liekehtivä sikiö
Turhaa kärjistelyä kirjoitti:
Taas tätä lapsellista tekopyhistelyä!! Abortinsuosijathan ei halua antaa lapsille mitään mahdollisuuttakaan HYVÄÄN elämään!! Sitäpaitsi syntyneillä lapsilla on jo lainkin myöntämät oikeudet elää jne., joita valvotaan viranomaisten toimesta. Eikä sulla sitäpaitsi oo mitään tietoo paljonko joku vastustaja tekee syntyneidenKIN hyväks. Joten niin kauan voit pitää turpasi ummessa valhesyytöksiltäs."Joten niin kauan voit pitää turpasi ummessa valhesyytöksiltäs."
Olipas järkevästi sanottu.
- Ketjun aloittaja
Enkös minä esittänyt selvän kysymyksen aloituksessa, johon toivoisin vastauksia turhan väittelyn sijaan? Toivoisin vastauksia myös tämän palstan ns. vakituisemmilta kirjoittajilta.
- kerronpa minäkin
Olen tehnyt abortin ja olen sen puolella. Kaikkia naisia ei ole luotu äideiksi, yksin on paljon mukavempaa ja vapaampaa.Tehkööt ne lapsia jotka haluavat, tehkööt ne abortin jotka eivät lapsia halua. Abortissa ei ole mitään ongelmaa ellei siitä tehdä ongelmaa jonnin joutavalla moraalisella höpötyksellä.
- Liekehtivä sikiö
kerronpa minäkin kirjoitti:
Olen tehnyt abortin ja olen sen puolella. Kaikkia naisia ei ole luotu äideiksi, yksin on paljon mukavempaa ja vapaampaa.Tehkööt ne lapsia jotka haluavat, tehkööt ne abortin jotka eivät lapsia halua. Abortissa ei ole mitään ongelmaa ellei siitä tehdä ongelmaa jonnin joutavalla moraalisella höpötyksellä.
"Abortissa ei ole mitään ongelmaa, ellei siitä tehdä ongelmaa jonnin joutavalla moraalisella höpinällä."
Abortissa ei ehkä sinun mielestäsi ongelmaa ole, mutta jonkun toisen silmin voi olla ja se tosiseikka kannattaa hyväksyä. En itse pidä keskustelua abortin moraalisuudesta pelkkänä jonnin joutavana höpötyksenä, sillä asioista on hyvä voida keskustella. - Jos sulla ei oo
(muka) mitään ongelmaa siinä niin miks oot joka väliin rutkuttamassa turpaas niille jotka siitä haluaa keskustella myös moraaliselta kannalta?
- järkyttynyt
Viestisi kertoo karun totuuden. Haluat kyllä olla miehen kanssa tekemisissä, mutta vastuuta et halua kantaa. Suosittelen laittamaan piuhat poikki. Ei tuohon muuta enää voi sanoa. :(
- Tuo eukko
järkyttynyt kirjoitti:
Viestisi kertoo karun totuuden. Haluat kyllä olla miehen kanssa tekemisissä, mutta vastuuta et halua kantaa. Suosittelen laittamaan piuhat poikki. Ei tuohon muuta enää voi sanoa. :(
on onneksi jo varmaan siinä iässä ettei muutenkaan tarvi enää mitään ehkästä.. on tehny kuulema abortin 70-luvulla.
- kerronpa minäkin
Jos sulla ei oo kirjoitti:
(muka) mitään ongelmaa siinä niin miks oot joka väliin rutkuttamassa turpaas niille jotka siitä haluaa keskustella myös moraaliselta kannalta?
"jos sulla ei oo"
Saatte keskustella ihan vapaasti, sanoin vain mielipiteeni, tämä on käsittääkseni keskustelupalsta jossa jokainen, joka haluaa, voi ilmaissta mielipiteensä, myös minä niin kuin sinäkin.
- Dara
En ole tehnyt aborttia, enkä usko että muutoin kuin vakavien terveyssyiden tähden tekisinkään. Kannatan aborttioikeutta, kannatan siis valinnanvapautta.
- Täällä yksi
Hyväksyn abortin, vaikka itse en ole tehnyt aborttia.
Syy: koska minusta geneettinen yksilöys alkion kohdalla ei riitä antamaan sille ihmisoikeuksia. Tuntevaa persoonaa ei ole vielä olemassa, joten tulevan elämän menetys on alkiolle samaa luokkaa kuin ollessaan pelkkä sukusolu.
Lisäksi minusta asia on selkeästi nähtävä naisen itsemääräämisoikeutena omasta kehostaan ja lisääntymisestään. - henkilö X
En ole tehnyt aborttia enkä usko tekevänikään. En usko tulevani enää raskaaksikaan. Kannatan aborttioikeutta. Vaikken itse sitä tarvitsisikaan, mitä ilmeisimmin monet muut tarvitsevat.
- Ulkopuolinen321
Ei tässä mitään aborttia tarvitse tehdä, että puolustaa
järkevämpää vaihtoehtoa eli abortin laillisuutta.
Ei tarvitse myöskään tehdä aborttia, että ymmärtää
alkion ja vastasyntyneen vauvan ihmisarvon eron. - Ahti Ala-Kelli
En tee varmuudella koskaan aborttia, mutta kannatan 100% oikeutta aborttiin, jos joku semmosta tarvii. Ei kai kellään ole oikeutta kieltää toiselta jotain palvelua, vaikkei itse sitä käytäkään???
- bioloogikko
Minulle ei ole koskaan tehty aborttia. Omalla kohdallani vain terveyssyyt olisivat sille peruste. Mutta kannatan silti naisten oikeutta teettää abortti myös muista syistä.
- filosohvi
Samoin täällä. Oikeus aborttiin pitää olla sitä pitää pystyä tarvittaessa käyttämään. Ihan hyvä jos ei tule itse tarvitsemaan mutta mistä sitä koskaan tietää. Ennustaminen on vaikeaa, varsinkin tulevaisuuden ennustaminen.
Ja omat periaatteet joutuu joskus vaan muuttamaan.
- notrolling
no itsehän en aborttia halua tehdä (oli raskauden syynä sitten raiskaus tms.) mutta siitä vaan jos siltä tuntuu en ole aborttia vastaan jokaisen oma asiahan se on!
- Dumdumdum
Kannatan aborttia viimeisenä mahdollisuutena. Ensin hoidetaan ehkäisy kuntoon ja jos jotain on mennyt pieleen niin jäkiehkäisy ja sitten vasta abortti.
Tuskin tulen tekemään aborttia, mutta mielestäni on hyvä että sellainenkin mahdollisuus on tarjolla. - Ristiriitaista..
Moni näkyy kertovan ettei itse tekisi aborttia mutta sallii sen muille. Jotain väärää tai ainakin moraalisesti epäilyttäväähän siinä täytyy nähdä, vai miksei muka muuten tekis sitä itsekin?
- Ymmärrystä hieman
Nimimerkille Ristiriitaista:
Eihän ihmisten elämät mene samalla tavalla. Minusta on todella outoa, että joku ei tällaista ymmärrä. Jos itselläni on toimeentulo, parisuhde ja muu kunnossa ja yllätysraskaus ei olisi mikään katastrofi, niin naapurilla ei välttämättä ole mikään kunnossa että voisi lapsesta huolehtia. Voi olla kurjat olosuhteet ja silti tulee raskaaksi siitä yhdestä ainoasta kerrasta, kun sai tai kuvitteli saavansa joltain toiselta ihmiseltä sylillisen ymmärrystä ja lämpöä. - Mutta vaikka
Ymmärrystä hieman kirjoitti:
Nimimerkille Ristiriitaista:
Eihän ihmisten elämät mene samalla tavalla. Minusta on todella outoa, että joku ei tällaista ymmärrä. Jos itselläni on toimeentulo, parisuhde ja muu kunnossa ja yllätysraskaus ei olisi mikään katastrofi, niin naapurilla ei välttämättä ole mikään kunnossa että voisi lapsesta huolehtia. Voi olla kurjat olosuhteet ja silti tulee raskaaksi siitä yhdestä ainoasta kerrasta, kun sai tai kuvitteli saavansa joltain toiselta ihmiseltä sylillisen ymmärrystä ja lämpöä.ois sama tilanne kun jollain toisella, esim. joku kertoo ylempänä ettei tekis sitä edes raiskattuna, mutta oletettavasti sallis muille siinä tilanteessa? Eikö tämä tarkota sitä että kuitenkin näkee siinä raiskauksesta alkunsa saaneen lapsenkin abortissa jotain eettisesti väärää, vai miksei itse tekisi edes sillon? Tuskin kukaan varta vasten raiskaajan lastakaan toivoo??
- Dara
Mutta vaikka kirjoitti:
ois sama tilanne kun jollain toisella, esim. joku kertoo ylempänä ettei tekis sitä edes raiskattuna, mutta oletettavasti sallis muille siinä tilanteessa? Eikö tämä tarkota sitä että kuitenkin näkee siinä raiskauksesta alkunsa saaneen lapsenkin abortissa jotain eettisesti väärää, vai miksei itse tekisi edes sillon? Tuskin kukaan varta vasten raiskaajan lastakaan toivoo??
Minä en näe abortissa raiskaustapauksessa kerrassaan mitään moraalisesti väärää. Päinvastoin, minusta olisi moraalisesti väärin kieltää abortti raiskatulta. Vaikka eri mieltä vastustajien kanssa esim. vastuunkantokysymyksessä monesti olenkin, pystyn silti ymmärtämään heidän perustelunsa, että omista valinnoistaan tulee vastuu kantaa. Pidän sitä validina argumenttina, vaikken samaa mieltä siitä, mikä sitä vastuunkantoa on, aina olekaan. Raiskattua naista ei kuitenkaan mitenkään voida moraalisesti vastuuttaa raskauden alkamisesta, joten siksi minusta olisi moraalitonta velvoittaa hänet jatkamaan sitä vastoin tahtoaan.
Itse en usko, että tekisin aborttia edes vaikka minut raiskattaisiin. Tähän on syynä yksinkertaisesti se, että minä haluan lapsen. Minä olen tahtomattani lapseton, pian 40-vuotias nainen. Uskon, että jos nyt raskaaksi tulisin, se olisi minulle erittäin todennäköisesti ainutkertainen tilaisuus saada edes yksi ainoa lapsi. Tällä elämänkokemuksella ajatellen, minulla ei tosiaan olisi minkäänlaista halua sössiä sitä kaiketi ainoaa tilaisuutta, joka minulle annettaisiin saada eräs elämäni hartaimmista toiveista toteutumaan. Vartavasten raiskaajan lasta en tietenkään toivo, mutta toivon lasta. Jos minulle tarjoutuisi tilaisuus sellainen saada, en usko että lapsen biologinen isä nousisi kynnyskysymykseksi, vaikka ällö raiskaaja olisikin. Niin kovasti lasta toivon, edes yhtä ainoaa.
Sillä, mitä minä katson moraaliseksi valinnaksi, ei ole mitään tekemistä tässä asiassa. Oma päätökseni pohjautuisi puhtaasti lapsitoiveeseeni, ei moraalikäsityksiini. Ja ymmärrän erittäin hyvin, että varmaankaan kaikki raiskatut eivät samanlaisessa elämäntilanteessa ole kuin minä olisin. Ymmärrän senkin, etteivät kaikki tällaisessa elämäntilanteessakaan olevat haluaisi raiskaajan lasta synnyttää.
- Ymmärrystä hieman
"ois sama tilanne kun jollain toisella, esim. joku kertoo ylempänä ettei tekis sitä edes raiskattuna, mutta oletettavasti sallis muille siinä tilanteessa?"
"Tuskin kukaan varta vasten raiskaajan lastakaan toivoo??"
Sinulla on ajatuksissa ristiriitaisuuksia eli et ole tätä asiaa pohtinut itseksesi riittävästi. Ensin sanot että joku ei tekisi aborttia edes raiskattuna ja sitten sanot, että tuskin kukaan tekisi niin. Lauseke ei voi olla tosi ja epätosi yhtä aikaa. Lisäksi ei voi tietää, miten yksilö tekisi sitten todellisessa tilanteessa, kun se raiskaus oikeasti tapahtuisi. Asian kuvittelu ja toisen kohdalle osuminen on aivan eri, kuin sen itse kokeminen.
Minusta kirjoituksesi on osoitus siitä, että et ymmärrä, että oma ajatusmaailmasi toimii eri tavalla kuin jonkun toisen ajatusmaailmasta ja ajattelet että muiden asenne ja ajatusmaailma on
1) joko x tai vain vaihtoehtoisesti
2) päinvastainen, johon sisältyy x asiat.
Tätä sanotaan mustavalkoisuudeksi ja jäykäksi ajatteluksi.
On älykkyyttä ymmärtää se, että vaikka minä ajattelen asiasta näin (esim. abortista), voi joku toinen ajatella asiasta eri tavalla ja kohdata aivan erilaisia ongelmia kuin minä, vaikka sen raiskaajan. Voi myös ajatella itse hyvin synnyttävänsä raiskaajan lapsen, vaikka ymmärtää miksi toinen ei sitä voisi tehdä. Jolloin minä en voi lähtökohtaisesti mitenkään tietää ja kuvitella mitä tuntemuksia, tuskaa ahdistusta tai muuta toinen joutuu kohtaamaan, vain omani. Voi olla että siihen aborttiin itsekin päätyisi, jos joutuisi jotain hirvittävää kokemaan. Kontekstihän sen asian ratkaisee. Mutta kun kerran puhuit yleensä aborttisuhtautumisesta, niin sanon että itse en tekisi jos kerran vahinkoraskaus tulisi. Ehkä elinoloni ovat itselläni hyvät ja minulla on sellaisia selviytymiskeinoja , joita muilla ei ehkä ole.- MItä ihmettä??
Miksi aloit tollasia saivarteluja??
"Ensin sanot että joku ei tekisi aborttia edes raiskattuna ja sitten sanot, että tuskin kukaan tekisi niin."
Ai missä kohtaa sanoinkaan ettei kukaan tekis aborttia raiskattuna?? Lapsen toivominen tai ei-toivominen on toki eri asia kuin mitä tekis sillon kun on jo raskaana. Eli uskotko monenkin toivovan että raiskattais ja tulis vielä raskaaks siitä?
Mutta joo, antaa olla.. huomasimme jo ettet kykene vastaamaan alkuperäiseen ristiriita-kysymykseen, tai et vaan ymmärtäny sitä ollenkaan. - Dara
MItä ihmettä?? kirjoitti:
Miksi aloit tollasia saivarteluja??
"Ensin sanot että joku ei tekisi aborttia edes raiskattuna ja sitten sanot, että tuskin kukaan tekisi niin."
Ai missä kohtaa sanoinkaan ettei kukaan tekis aborttia raiskattuna?? Lapsen toivominen tai ei-toivominen on toki eri asia kuin mitä tekis sillon kun on jo raskaana. Eli uskotko monenkin toivovan että raiskattais ja tulis vielä raskaaks siitä?
Mutta joo, antaa olla.. huomasimme jo ettet kykene vastaamaan alkuperäiseen ristiriita-kysymykseen, tai et vaan ymmärtäny sitä ollenkaan."huomasimme jo ettet kykene vastaamaan alkuperäiseen ristiriita-kysymykseen, tai et vaan ymmärtäny sitä ollenkaan."
Hän vastasi alkuperäiseen ristiriita-kysymykseesi jo heti kun sen esitit. Jopa vajaa tunti sen jälkeen kiun sen esitit. Minusta se vastasus on täysin selkeä ja ymmärrettävä. Koska ihmiset elävät erilaisissa elämäntilanteissa, on myöskin ymmärrettävää, miksi he tekevät erilaisia valintoja. Tältä pohjaltahan, ihan ilman moralisointejakin, sitä voi ymmärtää miksi jotkut valitsevat toisin kuin itse valitsisi.
- Naikkonen1977
Mä oon tehny 2 aborttia, enkä kadu. Miks katuisin? En tajua tätä älämölöä. Nyt on kunnon ehkäisy onneks =)
- pupu tupuna
todellakin miksi katuisitkaan.. itsehän sinä tiedät mikä elämässäsi on parasta ja kuuluko siihen mukelot vaiko ei.. :)
- Jos et edes tajua
(mitä en sinänsä ihmettele..) niin miksi tulet tänne edes hölisemään mitään?
Ei voi koskaan tietää katuuko vielä jonakin päivänä ja raskaasti... kuten vaikka sitten kun niitä lapsia alkaakin hinkuamaan mutta niitä ei enää tulekaan. Tai jos vaikka olemassaoleville sattuukin jotain ikävää ja yhtäkkiä onkin taas lapseton....ja ilman aborttia lapsia olisi vielä ne kaksi joita ei olisi tappanut. - naikkoselle
toivon totisesti että sinulla on ehkäisy joka ei enää petä. Abortti ei ole ehkäisykeino, ihmeellistä että annoit sen tapahtu jopa kaksi kertaa! järkyttävää mitä tuhlausta!
- naikkoselle
toivon että joskus edes kadut jotta voit saada tekosi anteeksi. Vain Jeesus voi antaa syntisi anteeksi, siksi kehotan kadu syntejäsi. Jumala näkee sinunkin tekosi. Herra sinua auttakoon.
- sinulle jos et edes
Jos et edes tajua kirjoitti:
(mitä en sinänsä ihmettele..) niin miksi tulet tänne edes hölisemään mitään?
Ei voi koskaan tietää katuuko vielä jonakin päivänä ja raskaasti... kuten vaikka sitten kun niitä lapsia alkaakin hinkuamaan mutta niitä ei enää tulekaan. Tai jos vaikka olemassaoleville sattuukin jotain ikävää ja yhtäkkiä onkin taas lapseton....ja ilman aborttia lapsia olisi vielä ne kaksi joita ei olisi tappanut.Eihän kyseinen henkilö voi haluta lapsia, koska aborttihan kertoo juuri siitä.
- ????
sinulle jos et edes kirjoitti:
Eihän kyseinen henkilö voi haluta lapsia, koska aborttihan kertoo juuri siitä.
Sanoko jossain ettei halua niitä IKINÄ?? Tai ettei sillä jo oo lapsia?
- Sinun vastauksesi
pupu tupuna kirjoitti:
todellakin miksi katuisitkaan.. itsehän sinä tiedät mikä elämässäsi on parasta ja kuuluko siihen mukelot vaiko ei.. :)
hymyilyttävät ilman hymiöitäkin, mutta ei tarkoittamastasi syystä.
- rouva yksinhuoltajal
Ethän nyt vain itse langennut syyttelyyn? se katsos käy sinultakin aika helposti :)
En ole missään kohdin väittänyt ettenkö minä ole tehnyt syntiä. Olen kyllä saanut monta kertaa avun juuri Jeesukselta, on auttanut vaikeitten aikojen yli ja kun tiukilla on ollut, rahakin on järjestynyt sopivasti. Omat sanasi oli uskovia kohtaan solvausta. Kehut vielä että teen syntiä kaikein eniten, voin sanoa sinulle rakkaudella, jokainen on tehnyt syntiä, on sitten vähä tai paljon, samalla viivalla ollaan Herramme edessä. Katso ettet ise kaadu toista syytämällä.
Siunaten.- voi ristus...
Ai että kunhan on kunnon uskovainen niin rahaakin järjestyy? Tuohan on menestysteologia: kunhan uskot ja olet oikein uskova niin kaikki ongelmat ratkeaa ja rahaa satelee taivaasta. Miten voi noin naiivia ollakaan!?
Niinhän viisaat sanoo, että ennen Jeesus ratsasti aasilla, ja nyt aasit ratsastaa Jeesuksella.
Ihmettelen vaan, miten 2000 vuotta sitten elänyt henkilö on järkännyt sulle rahaa? - Järjestyisiköhän
voi ristus... kirjoitti:
Ai että kunhan on kunnon uskovainen niin rahaakin järjestyy? Tuohan on menestysteologia: kunhan uskot ja olet oikein uskova niin kaikki ongelmat ratkeaa ja rahaa satelee taivaasta. Miten voi noin naiivia ollakaan!?
Niinhän viisaat sanoo, että ennen Jeesus ratsasti aasilla, ja nyt aasit ratsastaa Jeesuksella.
Ihmettelen vaan, miten 2000 vuotta sitten elänyt henkilö on järkännyt sulle rahaa?rahaa vaikka kelan ja sossun muodossa. Tietääkseni Suomessa ei ole kukaan kuollut nälkään pitkiin aikoihin ja lapsen kanssa löytyy kattokin pään päälle ihan varmasti.
- sinulle
Se on kylläkin Kristus.
Ethän ole suvaitsematon uskovia kohtaan.
Kuka on puhunut menestysteologiasta, en minä ainakaan.
Enkä myöskään ole sanonut että rahaa olisi taivaasta tippunut, nuo ovat sinun omia kuvitelmiasi.
Ja kolmanneksi Jeesus elää, edelleenkin ja toimii ihmisten elämässä.
Kerron tässä hiljan tapahtuneen ihmeen. Nainen on uskovainen, meidän seurakunnassa olevan naisen äiti.
Hän kaatui tässä kolmisen vikkoa takasipäin lonkkansa ja se murtui kahdesta kohtaa pahasti. Hän ei voinut liikuttaa itseään ja kivut olivat kovat lonkassa.
Röntgen kuvissa näkyi siis nuo kaksi murtumaa. Lonkka leikattiin ja kas kummaa rukoukset olivat tehneet tehtävänsä, lonkka oli sileän terve.
Lääkäritkin eivät voineet todeta kuin että ihme on tapahtunut, myönsivät että ovat ennenkin näitä nähneet.
Arvaa oliko iloinen viesti kun tuo tytär kertoi siitä minulle ja meille kaikille.
Rukouksella on suuri voima, se saa aikaiseksi toimia kun Herra heille puhuu.
tuttavani kertoi myös yhden rukousvastauksen.
Hän oli jäänyt yksinhuoltajaksi kahden lapsensa kanssa. Rahaa oli tiukalti ja hän jätti viestin kokoukseen (hengelliseen) lähtiessä Herralle, että hän jotenkin tuon asian järjestäisi ja saisi tuleville päiville lapsille ruokaa.
Hän meni siis kokoukseen, istui siihen penkille ja jäi kuuntelemaan päivän saarnaa. Kun tuli seurakunnan uhrin keräys, eräs mies oli saanut Herralta sanan että tietyssä paikassa istuu nainen joka tarvitsee rahaa, hän oli totellut ja antanut tuon rahan tälle kahden yksin huoltaja naiselle.
No siinä kävi vielä sekin selville että tuo antaja oli minun rakas hengellinen isä joka sen oli antanut. Hän sitä ei koskaan sanonut kelle hän sen oli antanut, mutta jälkeenpäin tuo kyseinen nainen tunnisti sen samaksi jonka tunsin.
Eli rahaa ei sada taivaasta, mutta Herra johdattaa ihmisiä kuten omassakin elämässä.
Kerronpa vielä omastani mitä minulle kävi.
Perheeseemme kuului silloin lapsia, nyt he ovat jo aikuisia ja elävät omaa elämäänsä.
Olin ollut uskossa ehkä vuoden pari, mieheni ei vielä silloin ollut uskossa, mutta hän oli aina myötämielinen uskonasioille.
Autoin anoppiani ison maton pesussa ja kävin sen pesemässä mattolaiturilla, kuivatin sen auringossa ja vein sen puhtosena hänelle.
Olin päivällä vienyt ns. viimeiset pennini pankkiin ja laskut teki 400 mummon markkaa, ja se oli paljo se.
Puhuin siitä Herralle ja luotin että asiamme järjestyy.
Iltapäivällä poikkesi anoppini meille, hän tuli tyköni ja ojensi jotain kädestään minun käteeni. En edes uskaltanut heti katsoa, mutta hämmästykseni ja iloni oli suuri, tuo samainen summa oli siinä kämmenelläni, kyselin miksi hän sellaisen määrän antaa, hän vain sanoi että ota se.
Minulla on suuri Jumala ja meillä kaikilla jotka vain Häntä tahtoo seurata.
Mutta me myös olemme ihmisiä joille ei ole vielä sädekehä kasvanut, suivaannun elämän arvokkaista asioista ja uskallan seistä sanojeni edessä enkä huutele jostain kilpien takaa. Ihan kuin sinäkin uskalsit sanoa minulle päin näköä aasit ratsastaa Jeesuksella. Niinpä, minäkin olen ihminen ja koen valtavaa suivaantumista kun lapsia abortidaan. Koska rakastan Herrani antamia käskyjä, älä tapa.
Kiitos että jaksoit lukea tämän. Jeesus on ollut minullekin armollinen, vaikka olenkin helposti suivaantuva, niin ja miehenikin tuli uskoon, hänelle se oli valtavaa puhetta tuo raha joka tuli takaisin, vain kiertoteitä.
Näitä ihmeitä meille on tapahtunut monet kerrat, siksi uskallan näistä kertoa avoimesti.- vinkkaaja....
"Hän kaatui tässä kolmisen vikkoa takasipäin lonkkansa ja se murtui kahdesta kohtaa pahasti. Hän ei voinut liikuttaa itseään ja kivut olivat kovat lonkassa.
Röntgen kuvissa näkyi siis nuo kaksi murtumaa. Lonkka leikattiin ja kas kummaa rukoukset olivat tehneet tehtävänsä, lonkka oli sileän terve.
Lääkäritkin eivät voineet todeta kuin että ihme on tapahtunut, myönsivät että ovat ennenkin näitä nähneet."
Tiesitkö, että maailmalla on järjestöjä, jotka tarjoavat rahaa juuri tällaisten ihmiparanemisien todisteista? Teillähän on todisteena nyt paitsi röntgenkuvat ennen ja jälkeen, leikkausraportti sekä toki omalla nimellään valmiina esiintyvien lääkäreiden lausunnot havainnoistaan, niin uskoisin että saattaisitte saada rahaa vaikka seurakuntanne tarpeisiin, jos laatisitte hyvin tehdyn raportin fyysisine todisteineen jollekin tällaiselle taholle.
Useat skeptikkojen järjestöt esim. Yhdysvalloissa ilmoittavat netissä tarjoavansa rahaa juuri tällaisista todisteista. Yksi tarjoaa muistaakseni jopa miljoona dollaria. Sama tarjous tosin on ollut voimassa jo vuosia ja vuosia, mutta jostain syystä, yhtään oikeita todisteita ei ihmeille olekaan löytynyt, edes miljoonan dollarin houkuttelemana, kun niitä oiikeasti tarvittaisiin... Mutta teillähän nyt siis ihan oikeat röntgenkuvat, leikkausraportit ja lääkärilausunnotkin olisi esittää, eikös?
- vinkkaajalle
No eikös se tuosta selvinnyt että kuvat on otettu.
Ja noilla ihmeillä ei kukaan normaali uskova tee rahaa, nehän ovat Jumalan tekemiä ihmeitä jotka eivät ole rahalla ostettavissa ja myyskentelyyn tarkoitettu.
Olen itsekin parantunut juuri rukouksella, eikä lääkärien apu auttanut.
Eräältä pastorin rouvalta parantui syöpä päästä ja siitäkin on kuvat ja monet jopa!
Eräs toinen pastori laittoi ja rukoili ja hänen näköhäiriönsä, pääkipunsa, huimauksensa parani heti siinä ja olo oli jo hyvä. Hän meni lääkäriin ja lääkäri ei ollut millään halunnut uskoa että jotain ihmettä olisi tapahtunut, olihan hän käynyt hänen vastaanotollaan ja tuo syöpä oli jo niin paljon levinnyt että se painoi näköhermoja ja aiheutti noita edellä olevia häiriöitä. Sitä ei voinut leikata, koska se oli kuin viiden sormen haarautuma aivorungon ympärillä.
Kuvat otettiin ja siellä ei siis enää löytynyt muuta kuin tyhjä painautuma siitä kohtaa missä se oli ollut. Nyt tämä nainen on siis terve, synytti vielä yhden lapsen ja toimii miehensä rinnalla seurakunnassa. Pastori itse on tämän minulle kertonut, enkä epäile yhtään hänen kertomustaan. Koska hänellä on koska vaan näyttää ne kuvat. Mutta tänne en niitä tule jakelemaan.
Jokainen voi sitten uskoa tai ei. Itse olen kävelevä ihme myöskin. :)
Raamattu kehottaa meitä todistamaan, aivan kuin se Seinäjoen Helluntaiseurakunnassa tapahtunut nuoren naisen parantuminen rullatuolista, hän työnsi rullatuoliaan, lihakset oli vielä heikossa kunnossa, hänellä oli sairaus joka parani tuossa tilaisuudessa, näin itse tuon tapauksen. :) siitä oli pitkän aikaa Stremngilla pyörimässä tuon tytön kertomus, hänen ystävättärensä oli häntä saattamassa invalidi taksilla. Suku tietää mitä on tapahtunut ja kaikki ne jotka olivat tuossa tilaisuudessa, tämä tapahtui viime syksynä 2011. Hän sai jopa ensimmäiset kenkänsä ja kertoi niistäkin.
Paljon voisi kertoa, mutta eipä tästä tämän enempää.- vinkkaaja
"No eikös se tuosta selvinnyt että kuvat on otettu."
Juu, siinä anonyymi henkilö väitti tällaisten kuvien otetun. Se, että anonyymi henkilö netissä jotain väittää, ei ole todiste mistään. Sen sijaan niiden kuvien, leikkausraportin ja lääkärilausuntojen julkituominen jo todistaisi.
"Ja noilla ihmeillä ei kukaan normaali uskova tee rahaa, nehän ovat Jumalan tekemiä ihmeitä jotka eivät ole rahalla ostettavissa ja myyskentelyyn tarkoitettu."
Kukaan normaali uskova tuskin itselleen moisia rahasummia haluaisikaan, kannattihan Jeesuskin jo hyvin askeettista elämäntapaa. Sen sijaan ne rahat voisi käyttää vaikkapa hyväntekeväisyyteen, muita, hädänalaisia ihmisiä auttaakseen. Niillä rahoilla uskovainen voisi tehdä paljon hyvää, auttaa paljon, eli tehdä juuri sitä mihin Jeesuskin meitä kehotti.
Mutta jollei helposti saatava raha hädänalaisten auttasmiseksi normaaleja uskovia kiinnosta, niin toki nämä todisteet varmasti jokin media vastaanottaa ilmaiseksikin ja tutkii asiaa enemmän. Eikös yksi Kristinuskon tärkeimmistä jutuista ole myöskin evankeliumin levittäminen kaikelle kansalle? Ajattelepas, miten tehokkaasti evankeliumia saisitte levitettyä todistamalla sen, että ihmeitä todella tapahtuu, että Herra niitä oikeasti tekee, eivätkä ne olekaan vain uskovaisten omia kertomuksia. Kaikkein skeptisimpienkin olisi vain uskottava sen jälkeen, kun heille todella, fyysisin ja oikein todistein osoitettaisiin Herran tekemiä ihmeitä.
"Raamattu kehottaa meitä todistamaan"
Hienoa! Sittenhän varmaankin mielellänne kokoatte tästäkin tapauksesta selkeän raportin todistusaineistoineen, jotta voitte tosiaan tehdä kuten Raamattu teitä kehottaa. Teillähän on olemassa kaikki tarvittavat aineistot siihen, että voitte todistaa ihmeen tapahtuneen myös niille, jotka eivät jo valmiiksi usko, jotka uskovat vasta todisteita saatuaan. Mikä teitä estäisikään :)
Ja kuten sanottu, rahaa teidfän ei varmasti tarvitse vastaanottaa, jollette kerran ole kiinnostuneita sellaista hankkimaan hyväntekeväisyyteenkään.
- vinkkaajalle
Huomaan ettet tiedä paljoakaan uskovien elämästä.
Raotanpa sinulle vähäsen. Media ei kiinosta sen tähden että sillä tehdään rahaa, kuten maailman ihmiset lehtien lööpissä, kuka on eronnut ja taas mennyt uusiin naimisiin uuden rakkauden kanssa.
Jumalan ihmeet eivät ole myyskentelyä varten!
Avustustyötä tehdään jatkuvasti seurakuntien kautta, KAN-työ
http://www.kan.fi/
, vankilatyö, lasten hätäapu, kummilapset ulkomailta, Afrikan nälkää näkeviä ja monia muita paikkoja tehdään meidänkin seurakuntamme kautta. Lastenkoteja rakennettu, vesijärjestelmiä käyty seurakuntiemme kautta rakentamassa, kuinka monessa itse olet mukana? kaikki perustuu vapaaehtoisuuteen, kirppari on iso osa avunannossa, myynnillä vaikutetaan isoja asioita, vaatteita viedään köyhille jne.
Uhrivarat kerätään vapaaehtoisuhrina, järjestetään myyjäisiä, erilaisia tempauksia jne.
Nytkin viimesyksynä paikkakuntamme koululaiset saivat vapaapäivän ja saivat mennä seurakunnan kustantamana ajamaan karting autoilla.
Lasten isoja kids-action tapahtumia jossa lapset saavat kokeilla erilaisia pelejä,
http://www.kidsactionnight.fi/
Me emme tarvitse mediaa sen tähden että ihmeillä keräämme niitä, vaikka mediassa Streaming palvelu läehttikin erään nuoren naisen parantumisen rullatuolista.
Käypä katosmassa noita lähetyksiä jos kiinnostaa. Elämää on todellakin muuallakin kuin täällä palstalla, vaikka se tuntuukin aivan muulta :(
Tuossa jotain mitä teemme
http://www.avainmedia.org/tyoalueet/kotimaan_tyo/helluntaiseurakuntien_ohjelmat_tv7-kanavalla
http://www.netmission.fi/fi/etusivu/?id=267
Voit kokea ettei me auteta millään tavoin hädänalaisia, ei tarvitse uskoa.- vinkkaajalle vielä
Jatkuvasti saa maailma tietää uskoontuloista ja parntumisista noiden kanavien kautta.
http://www.patmos.fi/fi/kummiksi/?id=4
http://www.fida.info/
Tuonkin järjestön kautta oma tyttäreni oli miehensä kanssa ulkomailla syksystä toukokuuhun, Fida on maailmankuulu lähetysjärjestö, joka oli ensimmäisten joukossa auttamass tsunamin uhreja.
Meidänkin nuoret saivat olla jakamasa riisiä ja seuraamassa että kylän koululaiset saivat uudet ulkovessat, lääkäriperhe jonka mukana he kiersivät tuolla vaikeissa tilanteissa mukana. - Dara
"Media ei kiinosta sen tähden että sillä tehdään rahaa, kuten maailman ihmiset lehtien lööpissä, kuka on eronnut ja taas mennyt uusiin naimisiin uuden rakkauden kanssa."
TV7? Radio Dei? Antamasi nettilinkit? Mahdolliset uskonnolliset lehdet ja julkaisut? Yleisradion hartausohjelmat ja jumalanpalvelukset?
Eivätkö kaikki nämä ole mediaa? - Daralle
Dara kirjoitti:
"Media ei kiinosta sen tähden että sillä tehdään rahaa, kuten maailman ihmiset lehtien lööpissä, kuka on eronnut ja taas mennyt uusiin naimisiin uuden rakkauden kanssa."
TV7? Radio Dei? Antamasi nettilinkit? Mahdolliset uskonnolliset lehdet ja julkaisut? Yleisradion hartausohjelmat ja jumalanpalvelukset?
Eivätkö kaikki nämä ole mediaa?Tottakai mutta ilmeisesti et lukenut tekstiäni kokonaisuudessaan, medialla ei tehdä rahaa, vaan näitä uskovat tukevat, nämä kaikki kanavat joista otit esimerkin jonka edellä annoin, kerätään raha näihin jotta toiminta pysyy yllä, tarkoitus on kertoa Jeesuksesta, että monet löytävät tien Jeesuksen tykö. Ihmeillä ei siis rahasteta kuten lehdillä jotkut itsensä myyvät jotta saavat siitä rahaa. Ero on tässä.
:)
Noilla kaikilla toiminnoilla tuetaan avuntarvitsijoita joita uskovat tukevat, moni lapsi on saanut uuden kodin, koulun, elämän tarkoituksen, hoitoa kun he sitä tarvitsevat, työpaikan jne.
Kaikki mitä seurakunnassammekin tehdään, kerätään seurakunnan sisällä ja sitten järjestämällä myyjäisiä, kirpputoreja jotta voidaan auttaa vähävaraisia ja monenlaisia avun tarvitsijoita.
Ihmeillä ei kerätä siis rahaa jotka ovat kuin yleistä kauppatavaraa, vaan ihmeillä on tarkoitus sielujen pelastus. :)
Mutta nyt leipomusten pariin.
- monilla ahdistaa
Abortin tekijän osa ei ole helppoa, jollekin se voi olla mutta useimmille se ei sitä ole.
Onneksi seurakunnat auttavat näitä rääkkääntyneitä sieluja selviämään päivästä toiseen, taakat ovat raskaita kantaa yksin, onneksi sielunhoitajat auttavat näistäkin pääsemään yli. Tiedän mistä puhun.- näin minä mietin
Mahtaako ne seurakunnat auttaa niitä rääkkääntyneitä sieluja niin tehokkaasti että rääkkääntymään, että abortintekijä päätyy itsemurhaan juteltuaan jonkun hihhulin kanssa.? Uskaltaako uskonnoliseen apuun koskaan turvautua, jos vaikka tämän palstan tyyliin tulee avuntarvitsijalle pelkkää helvettiin toivottamista ja loputonta kiduttamista, koska se on abortintekijälle vain "oikein".
Abortista ei tule mitään jälkiseurauksia, jos on ollut asiastaan varma. Jos ei ole varma, kannattaa tehdä joku muu ratkaisu.
- efefgwfg
Minä!
En ole koskaan tehnyt aborttia ja tuskin tulen tekemäänkään. Silti mielestäni jokaisella naisella on oikeus aborttiin, oli syy mikä tahansa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh892158Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1381796- 1731333
- 229805
- 65744
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10721- 60720
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211619- 49587
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </347550