H3N2 supervirus?

Pelätäänkö?

Kun suomeen uhkaa H3N2 supervirusta eli olisiko turhaan ottamaan rokotteen?En siis ole riskiryhmässä,mutta onko se vaaraton tai voi se tappava ihmiselle?Pärjääkö perusterve ihminen levolla tämän takia?Jos aiemman H1N1 sairastunut niin ei se voi uudestaan sairastaa toisen kerta.Siis mitä olette mieltä?Aiotteko ottaa rokotetta tai ette?

18

180

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siinäpä sitä

Rokotteen vaarattomuudesta tai vaarallisuudesta ei tiedä kukaan. Siksi onkin ensi sijaisesti aina parempi välttää ainakin ne riskit, mitä piikistä saisi. Superviruksesta on liikkunut väärää tietoa ja jopa uutisankkoja on nähty. Perusterveellä ihmisellä ei ole sen suurempaa hätää, kuin on ollut tähänkään asti. Eipä tule sikanuhakaan uudestaan, kun on luonnollisen vastustuskyvyn hankkinut. Piikkeihin en aio käsiksi käydä.

• mielikuvitus jyllää

• Tore.vaan.

Rokotteet ovat lääketehtaiden kokeilua. ts lääketehtaat ilmeisestikin haluavat kokeilla miten jokin aine ihmisen hermostoon vaikuttaa. Kyseessä on raha ja rahan hankinta sekä samalla lääkeainekokeilu suurelle populaatiolle. Itse en ole ottanut kolmeenkymmeneen vuoteen yhtään ainutta rokotetta, mutta en sitten ole sairastanutkaan mitään influenssia. Olen ollut terveempi, kun kolmekymmentä vuotta takaperin lopetin kaikenlaiset piikkienotot. Oma vastustuskykyni pysyy nyt kunnossa. Vain yksi flunssa on ollut kuusitoista vuotta takaperin. Kiitos sille, että en ole antanut rokotusten heikentää omaa luonnollista vastustuskykyäni.

• xzc zc d
        Tore.vaan. kirjoitti:

Rokotteet ovat lääketehtaiden kokeilua. ts lääketehtaat ilmeisestikin haluavat kokeilla miten jokin aine ihmisen hermostoon vaikuttaa. Kyseessä on raha ja rahan hankinta sekä samalla lääkeainekokeilu suurelle populaatiolle. Itse en ole ottanut kolmeenkymmeneen vuoteen yhtään ainutta rokotetta, mutta en sitten ole sairastanutkaan mitään influenssia. Olen ollut terveempi, kun kolmekymmentä vuotta takaperin lopetin kaikenlaiset piikkienotot. Oma vastustuskykyni pysyy nyt kunnossa. Vain yksi flunssa on ollut kuusitoista vuotta takaperin. Kiitos sille, että en ole antanut rokotusten heikentää omaa luonnollista vastustuskykyäni.

Oisitko siis viiskymppinen ja jättänä piikkailut armeijan perästä? No sinnehän ne kyllä on hyvä jättää. Itekkin jätin, 8,5 vuotta sitten. Ei oo tehny mieli vielä, en oo kai koukussa siis.
        Ei tullu kyllä mielenkään oikeestaan ees kyseenalaistaa mitään rokotuksia ennen hini-ginityksiä enkä varmaan oo ees ollu niistä mitään mieltä enne vuotta 2009. Rokotukset ylipäätään ei siis aiheuttanu mussa juuta eikä jaata, suhtautuminen oli penseää ja laimeaa ympäripyöreilyä.
        Toisin on nyt, haluan aktiivisesti olla erittäin passiivinen rokotusten keräilijä (lue:totaalikieltäytyjä). Vaikka ihan vaan periaatteesta, kuin vittuilevana "kiitoksena" olemattomista narkkiskorvauksista ja jokavuotisista turhista kausikeppimarkkinoinneista.
        Oksettavaa oikeastaan onkin ku jotku mammat kaksplussalla tai joillain muilla vauva-voorumeilla tai vaikka ihan nettisanomalehdissä paahtoaa että muistakaa nyt kaikki ottaa ne kaikki suositusrokoitteet tarpeeksi usein ettei meidän (höpökepeillä ja rokotetesteillä runneltu) vauvamme nyt vaan saa mitään influenssaa tänä syksynä.
        Olkoon liemet siis, eihän noo mitään luonnollisia ai terveellisiäkään aineita

• )=/(()/OIY
        xzc zc d kirjoitti:

Oisitko siis viiskymppinen ja jättänä piikkailut armeijan perästä? No sinnehän ne kyllä on hyvä jättää. Itekkin jätin, 8,5 vuotta sitten. Ei oo tehny mieli vielä, en oo kai koukussa siis.
        Ei tullu kyllä mielenkään oikeestaan ees kyseenalaistaa mitään rokotuksia ennen hini-ginityksiä enkä varmaan oo ees ollu niistä mitään mieltä enne vuotta 2009. Rokotukset ylipäätään ei siis aiheuttanu mussa juuta eikä jaata, suhtautuminen oli penseää ja laimeaa ympäripyöreilyä.
        Toisin on nyt, haluan aktiivisesti olla erittäin passiivinen rokotusten keräilijä (lue:totaalikieltäytyjä). Vaikka ihan vaan periaatteesta, kuin vittuilevana "kiitoksena" olemattomista narkkiskorvauksista ja jokavuotisista turhista kausikeppimarkkinoinneista.
        Oksettavaa oikeastaan onkin ku jotku mammat kaksplussalla tai joillain muilla vauva-voorumeilla tai vaikka ihan nettisanomalehdissä paahtoaa että muistakaa nyt kaikki ottaa ne kaikki suositusrokoitteet tarpeeksi usein ettei meidän (höpökepeillä ja rokotetesteillä runneltu) vauvamme nyt vaan saa mitään influenssaa tänä syksynä.
        Olkoon liemet siis, eihän noo mitään luonnollisia ai terveellisiäkään aineita

Jos matkustat ulkomaille, jätätkö silloinkin suositellut rokotukset ottamatta. Se voi käydä terveydelle todella kalliiksi. Entä tetanus? Jos et ole aikoihin ottanut tehostetta, ei kannata ainakaan puutarhanhoitoa harrastaa. Vaikka mahdollisuus on pieni, on jäykkäkouristus hoitamattomana tappava.

En ole itse tetenuksen tehosteen jälkeen hakenut piikkiä, mutta totaalikieltäytymistä ja ihmisten siihen yllyttämistä pidän yksinkertaisesti typeränä ja edesvastuuttomana.

• jotain hyvääkin
        )=/(()/OIY kirjoitti:

Jos matkustat ulkomaille, jätätkö silloinkin suositellut rokotukset ottamatta. Se voi käydä terveydelle todella kalliiksi. Entä tetanus? Jos et ole aikoihin ottanut tehostetta, ei kannata ainakaan puutarhanhoitoa harrastaa. Vaikka mahdollisuus on pieni, on jäykkäkouristus hoitamattomana tappava.

En ole itse tetenuksen tehosteen jälkeen hakenut piikkiä, mutta totaalikieltäytymistä ja ihmisten siihen yllyttämistä pidän yksinkertaisesti typeränä ja edesvastuuttomana.

No tuo tetanuspiikki onkin siitä hyvä, että sen voi ottaa jälkikäteenkin kuin jonkun katumuspillerin, jos vahinko syntyy. Itse esim. vedin kesällä koipeen kirveellä, joka upposi sääriluuhun. Olen piikin joskus teini-iässä saanut, mutta nyt 57-vuotiaana se varoiksi uusittiin, kun kirves oli likainen ja mahdollisesti multainenkin. Ja hyvin haava parantui .

• Nissani-Hassani

Tuskimpa henz uhkaa juuri muita ko piikkinymfomaaneja. En ottanu sikakeppiä enkä mitään muitakaan keppejä oo ottana sitten armeijan 2003, joten mitäpä tässä pelkäämään..

• Satu L

Oot oikeessa. Mitäs sitä pelkäämään vaikka pelottelevat kaikenmoisilla tavallisilla virustaudeilla. Mä en pelkää ja terve oon ollut ilman noita piikkejäkin.

• asdvasdf

No en tietenkään.

• Just, kun suomeen tuli sikainfluenssa niin minulle tuli kotiin kirje, jossa oli rokotuskutsu, kuulun vakavaan riskiryhmään.
      6 päivän päästä rokotuksesta, minulla oli sikainfluenssa ja se varmistettiin laboratoriossa.
      Olin terve kun menin rokotukseen, mutta sinä talvena en tervettä päivää enään nähnyt.
      Päivystyksessä ulkomaalainen lääkäri oli sitä mieltä että sairastuin rokotuksesta, sen hän sanoi suullisesti ei sitä kirjannut mihinkään.

Minä en ota mitään noita rokotuksia enään, lähtee henki vielä.

• guioiyf

Tapetusta viruksesta ei sairastu.

• tapettuja riittää

• p8979
        tapettuja riittää kirjoitti:

Jopa 80% sairastui tapetusta viruksesta.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8560613

Rokote tekee vasteen, jonka oireet ovat useinkin samat kuin taudilla, mutta paljon lievemmät. Varsinaiseen sikainfluensaan ei rokotteesta sairastu, jos se ei sitten ole ollut jo muhimassa.

• Nahka sissi

Vedän nahkaruiskulla suoraan g-pisteeseen niin oon immuuni taudeille.

• hakotihakoti

Alle 21-vuotiaat ovat suuremmassa vaarassa.
      Sitä vanhemmilla on immuniteettia 1990-luvun alusta.

• asdsfvs

Ai että alle kakskymppiset suurimmassa vaarassa? Milloinkans ihminen on elämässään yleensä kaikkein riskeimmillään ja parhaimmillaan? Eikös juuri 2-kymppisenä: jo 27:na alkaa joidenkin tutkijoiden mukaan alamäki, ainakin fyysinen rappio; ellei koko kehossa niin joissain paikoin. Henkiset kyvyt toki kehittyy läpi elämän.
        En kyllä parhaimmassa kunnossa ollessani lähtisi noin turhan tähen terveyttäni vaarantamaan turhilla rokotteilla

• (/)(&/(%&%¤
        asdsfvs kirjoitti:

Ai että alle kakskymppiset suurimmassa vaarassa? Milloinkans ihminen on elämässään yleensä kaikkein riskeimmillään ja parhaimmillaan? Eikös juuri 2-kymppisenä: jo 27:na alkaa joidenkin tutkijoiden mukaan alamäki, ainakin fyysinen rappio; ellei koko kehossa niin joissain paikoin. Henkiset kyvyt toki kehittyy läpi elämän.
        En kyllä parhaimmassa kunnossa ollessani lähtisi noin turhan tähen terveyttäni vaarantamaan turhilla rokotteilla

Kyse ei ole siitä, onko riskeimmillään ja parhaimmillaan. Kyse on siitä, onko sairastanut samaa tai läheistä tautia niin, että elimistö on kehittänyt edes osittaisen immuniteetin. Jos tauti on tullakseen, ei riskiys mitään auta. Rokotteissa rokottamatta jättäminen on kuitenkin AINA suurempi riski kuin rokote.

• Pelätäänkö?

Kiitoksia vastauksenne ja teidän mielipiteitä mitä tuntuu ja ei.En ollut ottanut sikainfluenssarokotteen eli saattoin ollut sairastunut sikainfluenssan kun epäilin oireen mukaan.Selvisin hengissä kumminkin ja minulta ohimennen olivat potilaita jotka sikainfluenssan saaneita mikään minuun ei pelkäämään.Löysin itse jostakin tiedossa sivulta eli suomessa osassa on jo immuniteettiä ihmisillä.Aika mielenkiintoista.Saattaa voi ollakin myös ihmisillä jotkut on immuunia.Kuulin ystävältäni,että myös nuhaisena torjuu virukset..Hmm.Sairastin noroviruksen,enterorokon ja joku tuntematon tautia että selvisin..ihme.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1943
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1240
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      201
      675
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      571
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      192
      556
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe