Minun eräs kaverini, joka on kans syntynyt vl-perheeseen ja jonka olen tuntenut lapsesta saakka, on nyt viime aikoina ruvennut epäilemään voimakkaasti, voiko just tällä tapaa uskoa. Hän on sitä mieltä, että hän varmistaa taivaspaikkansa, kun kuuluu mahdollisimman moneen eri uskon suuntaan ja käymällä tasaisesti jokaisten tilaisuuksissa.
Olen sanonut tälle kyllä monta kertaa, että ei voi palvella monta jumalaa, ja on olemassa vain ja ainoastaan yksi pelastava usko.
Kaverini on kiinnostunut filosofiasta ja itämaisista uskonnoista. Hän onkin pyrkinyt lisäämään uskoonsa niin buddhalaisuutta, kuin monenlaisia filosofioita.
Hän on myös ryhtynyt käymään muiden kristinuskoisina itseään pitävien tilaisuuksissa. Esimerkiksi katolilaisissa ja ortodoksisissa tilaisuuksissa.
Jossain määrin hän on kiinnostunut myös islamin uskosta.
Hänen mielestä kaikki uskonnot ovat mukamas loppukädessä tie samaan, eli taivaaseen. Hän vain uskoo, että taivaaseen voi päästä monilla eri tavoilla. Kun harjoittaa kaikkia uskontoja, mahdollisuudet taivaaseen pääsemiseen ovat paremmat. Hän mm. kieltäytyy nykyään sianlihan syömisestä.
Hän väittää, ettei olisi muslimi, mutta varmuuden vuoksi ei syö sian lihaa.
Hänellä on myös monia muita erikoisia käytänteitä, jotka enemmän ja vähemmän vaikeuttavat hänen elämäänsä.
Olen yrittänyt sanoa sille, että se on joko yksi oikea usko, tai ei mitään. Uskontojen sekametelisopasta ei tule mitään. Oikeasti uskomassa oleva ei voi rakentaa uskoaan oman mielen mukaiseksi.
Itse en pidä tätä kaveriani enää uskovaisena. Moniuskovaisuus on tämän ajan harha. Monet saattavat ajatella, että kun pelaa ns. varman päälle, eli kuulumalla mahdollisimman moneen eri uskontoon, niin varmistaa pelastumisen.
Moniuskovaisuus = epäuskoinen
6
101
Vastaukset
- .-.-.-.-,
Etsivä löytää, kolkuttajalle avataan.
- Hemesti
Jokaisen pitää itse etsiä ja löytää Jumalan valtakunta. Vain silloin saa rauhan, kun on sen löytänyt.
- 18
Otsikkohan jo kertoo kaiken. Moniuskovainen ei ole epäuskoinen vaan päinvastoin paljon uskovaisempi kuin aloittaja, joka uskoo vain yhteen ja on ateisti kaikkien muitten jumalien suhteen.
- 14
Aloittaja:
Mitkä ovat perusteesi monoteismille? Miksi pitäisi vain uskoa yhteen jumalaan jne?
Mitkä ovat omat perusteesi sille, ettet usko useisiin jumaliin? - vl vantaalta
"""Olen sanonut tälle kyllä monta kertaa, että ei voi palvella monta jumalaa, ja on olemassa vain ja ainoastaan yksi pelastava usko."""
On vain yksi pelastava usko ja se on Raamatun mukaan tässä:
Ap. t. 16:31
Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
Room. 10:9
Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
2. Tim. 3:15
ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
JA TÄMÄN YHDEN AINOAN PELASTAVAN USKON OMAA MONET ERI USKONLIIKKEIDEN IHMISET JA SE EI TARKOITA MONIJUMALISUUTTA, KUN MONET ERISUUNNAN USKOVAT IHMISET OMAAVAT TÄMÄN SAMAN AINOAN OIKEAN USKON!- 12
Ja miksi usko pelkästään Raamattuun?
No ei tarvi selittää, koska tiedän jo. Sinä uskot Raamattun sanaan koska Raamatussa sanotaan että se on totta. Tuo mieletön Jumalan lahjana tuleva kehäpäätelmän voima on uskomaton armolahta. Naurettavaa ...
... uskon koska haluan uskoa, eikä minulla ole mitään järjellistä perustetta ... etkä pysty todistamaan toisin, ... jumala on koska jumala on ... rakastan jumalaa ja jeesusta kuten rakastan kaikki virheellisiä johtopäätöksiä ja argumenttivirheitä ... usko ei ole järjen asia ... pyh!
Jos ei ole järjen asia, niin miksi edes uskoa!?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi922773On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622655Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712601Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä952561Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu992118Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl502022Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1411876Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve361855Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk611695Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?171558