Olen aina maksanut (suoravelotus asuntolaina) kaikki ajan tasalla. Viisi vuotta asuntoa maksettu. Nyt äkkiä pankki kutsuu käymään ja sanoo jotain tilin huoltoa. Itse en tarvitse kyllä mitään tilihuoltoa?? Nyt on valtion takaus pois putoamassa, voisiko koira olla haudattuna. Maksan tällä hetkellä autolaina myös. En ole vaikeuksissa ollut. Onko pankilla oikeus käytä asikkaan tilillä noin vain vaikka kaikki on kunnossa. Omassa työssäni kyllä en voi asiakkaiden tietoihin ilman perusteetta sisään kirjautua. Ilman perustetta olisi irtisanomispaikka. Mielestäni kun olen kunnollinen kansalainen ei pitäisi asia olla tililleni. Yksinkertaisesti en pitää kun joku penkkoisi uteliaisuudesta vaikka tiliä että miten menee.
pankin oikeudet
6
364
Vastaukset
- 10+2
siis häh ? ...totta helvetissä pankilla on oikeus käydä ja seurata tilien tapahtumia!
- NnnnnIiiii
No siellähän se sit selviää, että mitä niillä on asiaa.
Sehän on kaksipuoleinen sopimus sinun ja pankin välillä, voithan itsekin pyytää kaikista pankeista lainatarjouksen ja mennä tileinesi ja lainoinesi sinne missä on edullisinta sinulle.
Menet ja kuuntelet, mitä niillä on asiaa, mutta jos rupeavat ehdottelemaan koronnostoa ym. niin sanot että haluat selvittää ensin muiden pankkien tarjoukset, jos et ole ehtinyt niitä ennen tapaamista katsoa.
Jos sinulla on tilillä paria tonnia enemmän rahaa, niin luultavasti haluavat myydä sinulle joitakin sijoitustuotteitaan.
Niihinin kannattaa vastata, että harkitsen ja tutustua myös kilpailijoiden tarjontaan. - Vanha kikka
Käynnin idea on se että kauppaavat rahasto-ossareita ja eläkevakutuksia ja mahdollisesti myös vakuutuksia. Kysypä käydessäsi miten on rahastot tuottaneet.
- Fair play, eiks nii?
eiköhän se ole niin, että pankin ei tarvitse kirjautua vaan niillä on tietyistä kriteereistä kootut näytöt ja ajot, ja ne ajot tekee sen listauksen sit automaattisesti.
En tiedä mitää tuosta valtiontakauksesta, että onko siinä joku kesto?
Mutta varmasti yksi ruutu katsoo yleisesti lainoja ja toinen sitten tiliä ja kolmas sitä miten paljon siellä tilillä on negatiivista ja toisaalta positiivista rahaliikettä ja mikä on tilin yleinen kate.
Itseasiassa pankin yksi oikeus on se, että ne on perillä miten käytät rahaa ja paljonko sitä on. Jos nyt olet sitä mieltä, että se on yksin sinun oma asiasi, niin ajattele, jos elämässäsi tulee joku mutka, niin uudessa pankkineuvottelussa pankki voikin sano sinulle, että eivät tunne sinun historiaasi, niin eivät neuvottele.
Fair play on kait paras. Itseasiassa minusta tuntuu, että kun avauksesi oli tuollainen, niin onko sit oikeesti oma tilanteesi niin selvä kuin väität?- ikomaskj
Valtiotakaus oli jotain 12,5% lainasta. Osan sen verran laskea että nyt on valtiontakaus putonnut pois. Vakuutuksissa vielä kesällä nostetiin kotivakutuksen laajusta. Lisäksi on meillä Kesällä erikseen oma-aloitesti otettu pariturva ja siitä kopio myös pankille postitettu. En anna kyllä aivoja huuhdella. On jo monesti soitettu ja ehdotettu kiinteetä korkoa. Jos tililläni kyttävät pitäisi kyllä huomata että palkka on jatkuuvasti ollut hyvässä nousussa sekä alalani eivät työt loppu. Eläkkevakuutuksia on myös yritetty ottamaan. Kiitos en kyllä siihen ansaan menee koska yksinkertaisesti olen selvittänyt periinpohjiin mikä on loputulos. En ole suomalainen siksi ehkä jotkut käytännön asiat tuntuvat oudolta. Olen kyllä 20v. täällä asunut ja veroa maksanut. Toivotavasti ymmärsite nyt kirjoitukseni.
- 24+
ikomaskj kirjoitti:
Valtiotakaus oli jotain 12,5% lainasta. Osan sen verran laskea että nyt on valtiontakaus putonnut pois. Vakuutuksissa vielä kesällä nostetiin kotivakutuksen laajusta. Lisäksi on meillä Kesällä erikseen oma-aloitesti otettu pariturva ja siitä kopio myös pankille postitettu. En anna kyllä aivoja huuhdella. On jo monesti soitettu ja ehdotettu kiinteetä korkoa. Jos tililläni kyttävät pitäisi kyllä huomata että palkka on jatkuuvasti ollut hyvässä nousussa sekä alalani eivät työt loppu. Eläkkevakuutuksia on myös yritetty ottamaan. Kiitos en kyllä siihen ansaan menee koska yksinkertaisesti olen selvittänyt periinpohjiin mikä on loputulos. En ole suomalainen siksi ehkä jotkut käytännön asiat tuntuvat oudolta. Olen kyllä 20v. täällä asunut ja veroa maksanut. Toivotavasti ymmärsite nyt kirjoitukseni.
Jos ja kun sulla on matalan marginaalin aikaan otettu laina, älä missään tapauksessa vaihda kiinteään korkoon! Taantuman vuoksi vaihtuvat korot (Euribor) pysyvät harvinaisen alhaalla ainakin seuraavat 2 vuotta, mahdollisesti pitempään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh892158Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1381796- 1731333
- 229805
- 65744
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10721- 60720
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211619- 49587
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </347550