Työvoimakoulutus kieltäytyminen / eroaminen

samuli77

Luin mollin sivulta karensseista ja sain vaikutelman että jos itse hakee jonnekin koulutukseen eikä mene niin karenssia ei tulisi. Siis eikö pitäisi olla TE-keskuksen osoittama toimenpide että karenssi paukkuu?

Aika epäselviä nuo karenssihommelit..

5

380

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zazuz

Kyllä se hakeminen katsotaan sitten niin sitouttavaksi, että ihan sama oletko hakenut itse vai onko vaimos hakenut sun puolesta (on tapahtunut) vai onko eka tullut osoitus kurssille.
      Samat sanktiot koskee kaikkia. Jos ei ole hyväksyttävää syytä kieltäytyä, niin sääntöjen mukaan tuskin koskaan on, niin tulee karenssi.

Kukapa niitä hakemuksia jaksaisi alkaa perkaamaan, että hakiko se-ja-se nyt itse vai käskikö joku sitä hakemaan ,ja kuka käski ja miten se sitten todistettaisiin jne jne.

Yksinkertaisesti vaan, niin homma toimii ku junan vessa.

Karenssi tuli sillekim hakijalle, joka haettuaan kurssille huomasi että sinne on aivan mahdottomat kulkuyhteydet. Se oli voi voi ja liian myöhäistä. Jos olet hakenut, niin se on sitten niin.
      Harkitse tarkkaan.

• ihsflhsl

harkitse tarkkaan haetko.karenssii pukkaa jos et mene.

• zdfbdfbfd

Jeps. Kaksi kk. pamahtaa armotta ja seuraavasta vielä enempi.

• itse_katoaa

Ei ole sellaista asiaa kuin "itse hakeminen". Vaikka kirjoitat oma-aloitteisesti hakemuksen oppilaitokseen ja sinne pääset niin se on te-keskuksen osoitus tuohon oppilaitokseen.

• JU485756

TYÖSSÄOLOEHTO VARMA.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe