Rakkaalla avopuolisollani oli viimeksi kuukautiset jouluviikolla, eli alkoivat 20.12.2011. Positiivinen ja vahva raskaustesti tehtiin 20.01.2012, eli n. 2.5 viikkoa sitten.
Eilen illalla kuitenkin tuli katsottua joku lapsettomuudesta kertova ohjelma, jossa ihmiset isoilla rahoilla hankkivat lapsen - periatteessa vasten luonnon tahtoa, eli tuli sellainen olo, että meneekö tämä homma nyt niin kuin toivoo ja odottaa, eli millä todennäköisyydellä se lapsi löytyy sieltä ultrassa, syntyy sitten syyskuussa jne?
Sitä kun on tällainen joka asiassa pettymään joutunut yksilö, että aina pettyy ja ei auta kuin laittaa leuka rintaan ja mennä kohti uusia pettymyksiä paremman toivossa, niin sitä ajattelee tälleen asiasta johon ei voi itse vaikuttaa. Todellakaan lapsen saaminen ei ole itsestään selvyys silloin kun se aikaan saatetaan, vaan lukemani perusteella heti alkuun on iso prosentti jotka tulevat keskenmenona ulos ilman että nainen tietää. sitten 3- 4 päivää kuukautisten alkamisajankohdasta on todella kriittistä. Eka 12 viikon aikana 10% keskenmenoriski sinne kuuteen raskausviikkoon, ja 6 viikkoa kun on täynnä, on vielä 5% riski jne. Ja kun lukee tarinoita, niin moni luulee olevansa raskaana, mutta ultrassa ei mitään löydykkään. - olisihan se hirveä pettymys.
Pelottaa vähän se ultra, vaikka kyllä meillä nainen raskaupahonvointia potee, rinnat on isontuneet kohta yhdellä koolla ja epätasaisesti (onneksi toinen ottanut toista kiinni), painoa tulee, on väsynyt jne - niin ja se selkeä plussatesti ja kuukautisetkin viimeksi silloin joulukuussa. Kerskenmenoja ei meillä eikä etenkään naisen suvussa ole muuta kuin yhdellä, mutta sekin heti pitkäaikkaisilla hoidoilla hankitun lapsen saamisen jälkeen kuulema.
Asiasta en ole vielä kenellekään uskaltanut puhua, vaikka kiva olisi esimerkiksi mummoille kertoa että pitkään odotettu lapsenlapsi on tulossa.
- Olen vähän "kujalla" asiassa nyt, eli jos haukkumisen sijaan neuvoisitte, koska me lasta toivovat miehet olemme nyt tällaisia jotka halutaan tietää lapsesta eikä siitä millainen auto tulee hankkia.
Avopuoliso teki positiivisen testin, mutta miten homma etenee?
17
934
Vastaukset
- vihaanen!
herää kysymys että jos esim on onnetttomuudesta johtuva hedelmättömyys ja apua saa hoidoilla,miten luonto sotii tätä toimenpidettä vastaan? siinä vaiheessa kun ihmisen oma elimistö on valmis tekemään kaikki valmistusaineet lasta varten,minusta se ei ole luonnotonta. sitten kun aletaan miehen sisällä kasvattamaan lasta,mitä se on sinusta?
niele nyt vaan ylpeytesi,keskity uuden elämän rakentamiseen äläkä piikittele muita kommenteillasi. täällöä on myös hoidoilla raskaaksi tulleita.- Holestunut tuleva "i
Ei ollut tarkoitus loukata. En myöskään miettinyt asiaa sen koommin, että todellakin jos onnettomuudessa menee mahdollisuus hoidottomaan lapseen. Mutta kun tuossa juuri luin aiheesta, niin jäi sellainen "maku" asiaan nyt. Anteeksi.
- päiviKki*
Holestunut tuleva "i kirjoitti:
Ei ollut tarkoitus loukata. En myöskään miettinyt asiaa sen koommin, että todellakin jos onnettomuudessa menee mahdollisuus hoidottomaan lapseen. Mutta kun tuossa juuri luin aiheesta, niin jäi sellainen "maku" asiaan nyt. Anteeksi.
Ei, mä katselin hetken ohjelmaa hiljaa toivotut. Kyllä siinä vaan kuulsi läpi ainakin yhden pariskunnan kohdalla, että kyse on pakkomielteestä, eikä terveestä halusta. On eri asia menettää raskautumiskykynsä jossain onnettomuudessa (mikähän se mahtaisi olla?!) kuin myötää tosiasia, että jotkut pariskunnat yksinkertaisesti vaan eivät natsaa sukusoluiltaan, eikä raskaus ala luonnollisesti. Mielestäni tulisi aina miettiä sekin asia, että miksi näin on? Sukusoluissa saattaa olla koodivirhe, joka estää yhdistelmän syntymisen. On aika riskaapelia väkisin yrittää aikaansaada sitä mitä luonto yrittää estää. Lapset kuitenkin ovat kautta aikain periaatteessa saaneet alkunsa yllättävän helposti, suorastaan vahingossakin.
Aloittajaisälle:
Tällä hetkellä et voi muuta kuin antaa ajan kulua. Kertomasi keskenmenon riskit ym. ovat tosiasioita, jotka kuuluvat jokaiseen raskauteen. Epävarmuus on osa elämää, eikä sen ehkäisemiseksi tai poistamiseksi ole mitään vakuutta. Ei voi mennä kuin päivä kerrallaan. Tältä pohjalta voi ajatella, että syntyessään lapsen on saanut, ei sitä ole hankittu. Hankkeen voi aina varmistaa, saanti on ihan armossaan. - no johan on
päiviKki* kirjoitti:
Ei, mä katselin hetken ohjelmaa hiljaa toivotut. Kyllä siinä vaan kuulsi läpi ainakin yhden pariskunnan kohdalla, että kyse on pakkomielteestä, eikä terveestä halusta. On eri asia menettää raskautumiskykynsä jossain onnettomuudessa (mikähän se mahtaisi olla?!) kuin myötää tosiasia, että jotkut pariskunnat yksinkertaisesti vaan eivät natsaa sukusoluiltaan, eikä raskaus ala luonnollisesti. Mielestäni tulisi aina miettiä sekin asia, että miksi näin on? Sukusoluissa saattaa olla koodivirhe, joka estää yhdistelmän syntymisen. On aika riskaapelia väkisin yrittää aikaansaada sitä mitä luonto yrittää estää. Lapset kuitenkin ovat kautta aikain periaatteessa saaneet alkunsa yllättävän helposti, suorastaan vahingossakin.
Aloittajaisälle:
Tällä hetkellä et voi muuta kuin antaa ajan kulua. Kertomasi keskenmenon riskit ym. ovat tosiasioita, jotka kuuluvat jokaiseen raskauteen. Epävarmuus on osa elämää, eikä sen ehkäisemiseksi tai poistamiseksi ole mitään vakuutta. Ei voi mennä kuin päivä kerrallaan. Tältä pohjalta voi ajatella, että syntyessään lapsen on saanut, ei sitä ole hankittu. Hankkeen voi aina varmistaa, saanti on ihan armossaan.Anteeksi, mutta en kykene ollenkaan ymmärtämään moista asennetta. Suurin osa hoidoilla alkunsa saaneista lapsista on täysin terveitä ja normaaleja, joten on naurettavaa vedota johonkin tuollaiseen. Eikö kannattaisi jättää myös kaikki sairaudet hoitamatta? Onhan syöpä nyt merkki ilman muuta siitä, että ihminen on elinkelvoton ja joutaakin kuolla pois? Jos itsellä on mahdollisuus hankkia lapsia luonnollista kautta, niin siitä sopii olla onnellinen, mutta ei kieltää toisilta harrasta toivetta lapsesta. Tiesitkö, että raskautuminen voi olla niinkin pienestä asiasta kiinni, kuin emättimen happamuudesta? Jos tämä pieni asia korjataan, niin raskaus voi saada alkunsa luonnollisesti. Mutta onko sekin sitten merkki siitä, että ei pitäisi lapsia hankkia, eikä tuota pientä vikaa korjata? Täysin terveet sukusolut, kaikki normaalisti, mutta väärä happo-emäs -tasapaino. Kannattaa miettiä näitä asioita vähän syvällisemmin ja ennen kaikkea muistaa, että on syytä huolehtia omasta elämästä ja tekemisistään, ei muiden. Minä en ainakaan koe olevani niin jumalallinen olento, että voisin alkaa kieltämään muilta niinkin suurta asiaa kuin omaa lasta, vaikka sen saamiseen lääketieteen apua tarvittaisiinkin.
- oma kantani asiaan
päiviKki* kirjoitti:
Ei, mä katselin hetken ohjelmaa hiljaa toivotut. Kyllä siinä vaan kuulsi läpi ainakin yhden pariskunnan kohdalla, että kyse on pakkomielteestä, eikä terveestä halusta. On eri asia menettää raskautumiskykynsä jossain onnettomuudessa (mikähän se mahtaisi olla?!) kuin myötää tosiasia, että jotkut pariskunnat yksinkertaisesti vaan eivät natsaa sukusoluiltaan, eikä raskaus ala luonnollisesti. Mielestäni tulisi aina miettiä sekin asia, että miksi näin on? Sukusoluissa saattaa olla koodivirhe, joka estää yhdistelmän syntymisen. On aika riskaapelia väkisin yrittää aikaansaada sitä mitä luonto yrittää estää. Lapset kuitenkin ovat kautta aikain periaatteessa saaneet alkunsa yllättävän helposti, suorastaan vahingossakin.
Aloittajaisälle:
Tällä hetkellä et voi muuta kuin antaa ajan kulua. Kertomasi keskenmenon riskit ym. ovat tosiasioita, jotka kuuluvat jokaiseen raskauteen. Epävarmuus on osa elämää, eikä sen ehkäisemiseksi tai poistamiseksi ole mitään vakuutta. Ei voi mennä kuin päivä kerrallaan. Tältä pohjalta voi ajatella, että syntyessään lapsen on saanut, ei sitä ole hankittu. Hankkeen voi aina varmistaa, saanti on ihan armossaan.Totuus on kuitenkin se, että kuudennelle viikolle ehtineistä raskauksista 95% menee loppuun saakka hyvin, eli 5% keskeytyy rv 6 jälkeen. Viikoilla 1- 6 siis tulee eniten keskenmenoja ja olikohan nyt niin, että 70% näistä keskenmenoista tulee naisen edes tietämättä että oli periaatteessa "raskaana". Tähänkin km-riskiprosenttiin, eli siihen 10 prossaan ennen 12 raskausviikkoa, kun lasketaan ihan kaikki nekin, kun on tehty ennen kuukautisia malttamattomana se plussa, kailotettu koko maailmalle raskaus ja sitten tulee kuukautiset jotka vievät sen alkion mukanaan ulos ja pois.
Eli; mitä enempi päiviä kuluu, sitä pienempi keskenmenotodennäköisyys.
Ja uskon, että keskenmenoista enin osa tapahtuu ennen kun edes kuukautiset tulevat, seuraavaksi eniten ekana neljänä päivänä kuukutisten poisjäännistä ja ne loput tulee siksi enimmiltä osin, kun todellakin stressataan ja joka välissä kustaan siihen raskaustestiin, vaikka siinä ei ole mitään järkeä ja siitä hyötyy vain raskautsestivalmistajat rahallisesti.
Aloittajalle Laskutoimitukseni mukaan sinulla on nyt 96% mahdollisuus saada lapsi. Mutta jos suvuissanne ei ole keskenmenoja tapahtunut, on mahdollisuus joku luokkaa 99% periatteessa, koska keskenmenot ovat sukurasite yleensä ellei ole vakavia peerusssairauksia, päihderiippuuutta ym.
-Oli se uhden illan dokkari ja sen henkilöt kyllä aika suorastaan päästään vialla. Siinä taas luontoa vastaan taisteltiin kemikaaleilla niin kuin olla ja voi. Kun katsoi niitä pariskuntia niin tuli mieleen, etä mitään muuta yhteistä ei ole kuin se, etä nainen pakkomielteisesti haluaa lasta ja se mies on vain väline jolla hankitaan se lapsi. Jotenkin oli epämiehekkäitä ne miehet - sori vaan kun sanon- ja eukko päsmäsi minkä kerkesi raivon vallassa. - päiviKki*
no johan on kirjoitti:
Anteeksi, mutta en kykene ollenkaan ymmärtämään moista asennetta. Suurin osa hoidoilla alkunsa saaneista lapsista on täysin terveitä ja normaaleja, joten on naurettavaa vedota johonkin tuollaiseen. Eikö kannattaisi jättää myös kaikki sairaudet hoitamatta? Onhan syöpä nyt merkki ilman muuta siitä, että ihminen on elinkelvoton ja joutaakin kuolla pois? Jos itsellä on mahdollisuus hankkia lapsia luonnollista kautta, niin siitä sopii olla onnellinen, mutta ei kieltää toisilta harrasta toivetta lapsesta. Tiesitkö, että raskautuminen voi olla niinkin pienestä asiasta kiinni, kuin emättimen happamuudesta? Jos tämä pieni asia korjataan, niin raskaus voi saada alkunsa luonnollisesti. Mutta onko sekin sitten merkki siitä, että ei pitäisi lapsia hankkia, eikä tuota pientä vikaa korjata? Täysin terveet sukusolut, kaikki normaalisti, mutta väärä happo-emäs -tasapaino. Kannattaa miettiä näitä asioita vähän syvällisemmin ja ennen kaikkea muistaa, että on syytä huolehtia omasta elämästä ja tekemisistään, ei muiden. Minä en ainakaan koe olevani niin jumalallinen olento, että voisin alkaa kieltämään muilta niinkin suurta asiaa kuin omaa lasta, vaikka sen saamiseen lääketieteen apua tarvittaisiinkin.
Sinä ylireagoit, en tiedä tietenkään miksi. En tekstissäni kieltänyt lääketieellistä puuttumista raskauden aikaansaamiseksi, enkä esittänyt muitakaan kovin jumalallisia mielipiteitä: niitä ei minulla ole, koska olen ihminen, en jumala.
Sinä et varmaankaan voi kieltää sitä, etteikö joillain menisi lapsensaanti hinku ikäänkuin vähän yli, ikäänkuin siitä tulisi koko elämän ja arvon mitta. Ikäänkuin elämässä ei olisi muuta arvokasta. Tästä on kyse, ei siitä, annanko kelle oikeuden lisääntyä millä tavoin vai en. Jokainen lisääntyköön tai olkoon lisääntymättä, mutta ei liene pahaksi ajatella asiaa muutenkin kuin yhdeltä kantilta. - Tänx
päiviKki* kirjoitti:
Sinä ylireagoit, en tiedä tietenkään miksi. En tekstissäni kieltänyt lääketieellistä puuttumista raskauden aikaansaamiseksi, enkä esittänyt muitakaan kovin jumalallisia mielipiteitä: niitä ei minulla ole, koska olen ihminen, en jumala.
Sinä et varmaankaan voi kieltää sitä, etteikö joillain menisi lapsensaanti hinku ikäänkuin vähän yli, ikäänkuin siitä tulisi koko elämän ja arvon mitta. Ikäänkuin elämässä ei olisi muuta arvokasta. Tästä on kyse, ei siitä, annanko kelle oikeuden lisääntyä millä tavoin vai en. Jokainen lisääntyköön tai olkoon lisääntymättä, mutta ei liene pahaksi ajatella asiaa muutenkin kuin yhdeltä kantilta.Asiaa.
- vähän laajuutta
päiviKki* kirjoitti:
Sinä ylireagoit, en tiedä tietenkään miksi. En tekstissäni kieltänyt lääketieellistä puuttumista raskauden aikaansaamiseksi, enkä esittänyt muitakaan kovin jumalallisia mielipiteitä: niitä ei minulla ole, koska olen ihminen, en jumala.
Sinä et varmaankaan voi kieltää sitä, etteikö joillain menisi lapsensaanti hinku ikäänkuin vähän yli, ikäänkuin siitä tulisi koko elämän ja arvon mitta. Ikäänkuin elämässä ei olisi muuta arvokasta. Tästä on kyse, ei siitä, annanko kelle oikeuden lisääntyä millä tavoin vai en. Jokainen lisääntyköön tai olkoon lisääntymättä, mutta ei liene pahaksi ajatella asiaa muutenkin kuin yhdeltä kantilta.Ja sinä ihan oikeasti kuvittelet, etteivätkö nuo mainitsemasi asiat olisi pyörineet vuosia lapsettomuushoidoissa käyneiden mielessä? Että he ajattelisivat asiaa vain yhdeltä kantilta? Et voi olla niin yksinkertainen, että luulet tuollaisen dokkarin perusteella voivasi tehdä päätelmiä siitä, mitä kaikkia ajatuksia dokkarissa esiintyneet pariskunnat ovat lapsettomuusprosessin aikana käyneet läpi.
- ._.
Ap varmaankin tarkoitti tuota dokkaria, jossa jopa 70-vuotiaat naiset hommasivat itsensä raskaaksi. Naisia jotka tekevät lapsen itselleen muutamaksi vuodeksi kuollakseen vanhuuteen kun lapsi on vielä pieni.
Me ollaan melkein samoilla ajoilla liikenteessä, 21.12 edelliset kuukautiset ja seitsemännellä viikolla ollaan siis molemmat :) Mieheni selvästi jännittää laillasi näitä "riskiviikkoja" koska epäröi vielä puhua lapsesta.
Itsekin stressasin kovasti mutta totesin stressaamisen todennäköisesti vain pahentavan riskiä kun en saanut nukuttua enkä syötyä.
Nyt päätin vain iloita raskaudesta ja odottaa ensimmäistä ultraa!
Älä lue liikaa noita tilastotietoja, minäkin seuraan vain odotus-palstaa ja hyppään lukematta yli kaikki ikävät kohdat.
Vauvanvaatteita ja -tavaroita en ole vielä uskaltanut ostaa etteivät toisi huonoa onnea. :)- dokkarista
Eilen tuli kyllä myös koskettava Hiljaa toivotut -dokumentti lapsettomuudesta. Ei siinä mitään 70-vuotiaita ollut, vaan ihan vaan nuoria pariskuntia, joilla ei lapsen saanti ilman hoitoja onnistu. Aika ajattelematonta kyllä, jos ap kyseiseen dokkariin viittasi ja pitää luonnottomana hoidoilla lapsen aikaansaamista. Se on niin helppo sanoa, jos itse pystyy luomusti lapsen saamaan.
- ._.
dokkarista kirjoitti:
Eilen tuli kyllä myös koskettava Hiljaa toivotut -dokumentti lapsettomuudesta. Ei siinä mitään 70-vuotiaita ollut, vaan ihan vaan nuoria pariskuntia, joilla ei lapsen saanti ilman hoitoja onnistu. Aika ajattelematonta kyllä, jos ap kyseiseen dokkariin viittasi ja pitää luonnottomana hoidoilla lapsen aikaansaamista. Se on niin helppo sanoa, jos itse pystyy luomusti lapsen saamaan.
Ok, en tiennytkään. Anteeksi väärinkäsitys. Tuossa nyt ei ole mielestäni mitään ihmeellistä, ihanaa että moni voi saada mahdollisuuden vanhemmuuteen vaikkei luontaisesti onnistukaan.
Tarkoitin itse tuota liv:ltä tullutta "Liv D: Tulin äidiksi 70-vuotiaana" -dokkaria. - asdxcfgt67
._. kirjoitti:
Ok, en tiennytkään. Anteeksi väärinkäsitys. Tuossa nyt ei ole mielestäni mitään ihmeellistä, ihanaa että moni voi saada mahdollisuuden vanhemmuuteen vaikkei luontaisesti onnistukaan.
Tarkoitin itse tuota liv:ltä tullutta "Liv D: Tulin äidiksi 70-vuotiaana" -dokkaria.Joo se 70-v dokkari oli aivan kamala, se oli luonnotonta.
Se tosiaan ei ole mielestäni yhtään luonnotonta jos hoidoilla saa lapsen, mutta sitä eivät voi sellaiset ihmiset vaan tajuta jotka eivät ole sitä kokeneet. Itsellä siis IVF vauva masussa ja vasta olin 23v hoitoon mennessäni enkä luomuna olisi todennäköisesti onnistunut koskaan.
- läntti
Tällä hetkellä ei oikein auta kuin toivoa parasta. Minullakin mies oli eka aika epävarmana eikä suostunut sanomaan oikeastaan kenellekään.. Nyt on viikkoja 11 4 ja pikkuhiljaa alkaa toivo herätä, lähimmille kavereille ja sukulaisille on kerrottu, mutta vieläkään ei olla rohjettu esim. vauvanvaate osastolle.. :)
Nyt vain olette avokin kanssa tukena toisillenne ja juttelette huolista ja toiveista ja odottelette tulevaa. Siinä ne viikot kuluu ihan kummasti ja yhtäkkiä huomaatte että tässähän alkaa laskettu aika lähetä..
Onnea teille odotukseen!- läntti
niin ja yksi kiva homma on mennä kaksplus.fi tai vau.fi ja ottaa raskauslaskuri niin sieltä voi katsoa ja opetella vauvan kehittymistä. Itse pidän enemmän kakspussan laskurista.. :D
- 17+18
Onnittelut raskaudesta! Äläkä murehdi turhia. Vanha suomlainen tapa on ollut että ku 12vk on ylitetty niin silloin raskaudesta voi alkaa kertoa koska keskenmenon riski on merkittävästi pienentynyt. Useimmiten keskenmeno tulee niin varhaisessa vaiheessa että nainen ei tiedä vielä olevansa raskaana vaan luulee keskenmenoa kuukautisiksi. Ja tässäkin asiassa luonto hoitaa tehtävänsä eli keskenmeno johtuu siitä, että alkio on jollakin viallinen eli siitä ei voisi kehittyä elinkelpoista lasta.
- JonnaJonna
Alkuun: onnittelut toivotusta raskaudesta!
Ja kivalta asenteelta kuulostaa, että mieskin on heti alkuun kiinnostunut, joskin vähän huolestunutkin, tulevan lapsen hyvinvoinnista! Kaikissa huusholleissa ei näin ole, vaimosi saa olla iloinen noin osallistuvasta miehestä.
Huolet ovat kyllä ihan ymmärrettäviä, alkion elämän jatkumisesta ei aina alkuviikoilla tiedä. Itselläni on takana keskeytynyt keskenmeno, jossa alkion todettiin menehtyneen joskus jo viikolla 5, mutta tuli ilmi varhaisultrassa viikolla 7, ettei elämää enää ollut. Ei ollut mitään oireita, ultrassa koko ei vaan vastannnut viikkoja.
Vaikka suru oli suuri, oli tapahtuma kuitenkin hyväksyttävissä: jokin kehityshäiriö oli tod näk syynä siihen, että luonto hoiti asian noin. Nyt olen jälleen onnellisesti raskaana, viikolla 10.
Itse neuvoisin asennoitumaan niin, että yrittäisi olla turhaan huolehtimatta ja jos niin ikävästi käy, että raskaus menee kesken, yrittäisi suhtautua siihen niin, että luonto hoito asian parhain päin.
Toki kannattaa tehdä voitavansa ihmisalun hyvinvoinnin turvaamiseksi: välttää tiettyjä ruoka-aineita (joista listoja löytyy netistä monesta suunnasta) listeriavaaran ohittamiseksi, huolehtia muutenkin monipuolisesta ruokavaliosta ja riittävästä levosta plus liikunnasta/ulkoilusta. Ja oman itsen takia mielenrauhasta.
Ja aina voi mennä yksityiselle varhaisultraan, jossa rv7 lähtien on mahdollista kuulla sydänäänet (ei kyllä aina näin varhaisessa vaiheessa, joten joissain tapauksessa liian aikainen varhaisultra voi lisätä stressiä) ja nähdä vastaako alkio viikkoja. itselleni varhaisultra oli tässäkin raskaudessa tärkeä, koska tottakai pelkäsin toisen keskeytyneen keskenmenon mahdollisuutta. Onneksi sydän kuitenkin löi ja pikkuinen vastasi viikkoja.
Onnea odotukseen! - vauvojaaaa
on ihana lukea myös miesten aatteita ja pelkoja raskaudesta!
itselläni ensi raskaus päättyi ultraan kun todettiin tuulimuna raskaus.
nyt olen uudelleen raskaana ja on ollut täyttä piinaa tämä vatvominen!
en tiedä lohduttaako se mutta eka ultra on pian ja jos ei onnistanut niin uutta yritystä vaan :).
itselläni ainakin epäonnistuneen raskauden ja onnistuneen raskauden erot ovat olleet huimat.
epäonnistuneella kerralla ainut raskaus oire oli painon nousu.
nyt onnituneella kerralla:pahoinvointi rintojen arkuus ja kasvu, väsymys, ravinnon lisä tarve yms.
kyllä meille tuossa viimeviikolla vilkutteli ultrassa terve noin 3cm vaavi :).
edeleen pelottaa kaikki mahollinen raskaus myrkytys yms.
varatkaa aikaa neuvolaan siellä myös antavat hyviä ohjeita ja kuuntelevat ja antakaa asioiden mennä omalla painollaan!
onnea teille suuresti ja toivottovasti kaikki menee hyvin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2352028- 841228
- 891044
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1141041J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847- 123840
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa98794- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124706- 23701