Narsisteja ei ole olemassa, siksi kyseinen "oirehtiminen" poistetaan uudesta DSM:stä. Näin ollen ei ole narsistin uhrejakaan, ainoastaan sekopäitä joiden pultit ovat pudonneet yhteentörmäyksessä liian vahvan ihmisen kanssa. Menkää siis "uhrit" hoitoon ja yrittäkää tehdä itsestänne yhtä vahvoja.
Narsismia ei ole
23
127
Vastaukset
- heh,
ihan kiva provo. :)
Haluutko jatkaa? Koitas perustella, miksi vahva narsistiksi kutsuttu ihminen sitten joutuu tekemisiin heikkojen uhrien kanssa, jotka ovat vielä sekopäitä. Ei nimittäin kuulosta oikein järkevältä...- 18+17=35
Noh...narsistit joutuvat tekemisiin niiden KUVITTELEMIENSA heikkojen uhrien ja sekopäiden kanssa syystä, että he voivat KUVITELLA itsensä niiksi vahvoiksi ihmisiksi.
No ehkä joku narsisti voi paremmin perustella asian,
tämä ny oli vain uhrin heitto. Aina ei jaksa olla niin fiksu. - A
18+17=35 kirjoitti:
Noh...narsistit joutuvat tekemisiin niiden KUVITTELEMIENSA heikkojen uhrien ja sekopäiden kanssa syystä, että he voivat KUVITELLA itsensä niiksi vahvoiksi ihmisiksi.
No ehkä joku narsisti voi paremmin perustella asian,
tämä ny oli vain uhrin heitto. Aina ei jaksa olla niin fiksu.> Noh...narsistit joutuvat tekemisiin niiden KUVITTELEMIENSA heikkojen uhrien ja sekopäiden kanssa syystä, että he voivat KUVITELLA itsensä niiksi vahvoiksi ihmisiksi.
Todellisuudentajun on korvannut laukkaava mielikuvitus ja eletään sadussa ja roolitetaan kaikki siihen mukaan erikseen edes kysymättä haluuko leikkiä kanssa. - jglijllkj
A kirjoitti:
> Noh...narsistit joutuvat tekemisiin niiden KUVITTELEMIENSA heikkojen uhrien ja sekopäiden kanssa syystä, että he voivat KUVITELLA itsensä niiksi vahvoiksi ihmisiksi.
Todellisuudentajun on korvannut laukkaava mielikuvitus ja eletään sadussa ja roolitetaan kaikki siihen mukaan erikseen edes kysymättä haluuko leikkiä kanssa.Kuten sinä roolitat palstalla kirjoittavat esim. lapsiksi??
- A
jglijllkj kirjoitti:
Kuten sinä roolitat palstalla kirjoittavat esim. lapsiksi??
Kenties.
- M.B.
jglijllkj kirjoitti:
Kuten sinä roolitat palstalla kirjoittavat esim. lapsiksi??
Roolileikit ovat itseasiassa aika avartavia. Jämäkkys ja tosikkous on vaan niin tappavaa, että kun kerran onnistuu antautumaan oikeasti roolileikkiin, se tunne... Ei ainakaan kehoita kääntymään takaisin samaan vanhaan kaavaan, siihen harmaaseen harmaan miehen puvunkaavaan ainakaan..
- A
M.B. kirjoitti:
Roolileikit ovat itseasiassa aika avartavia. Jämäkkys ja tosikkous on vaan niin tappavaa, että kun kerran onnistuu antautumaan oikeasti roolileikkiin, se tunne... Ei ainakaan kehoita kääntymään takaisin samaan vanhaan kaavaan, siihen harmaaseen harmaan miehen puvunkaavaan ainakaan..
Aikuiset ei opi mitään jos lapset on aina kilttejä.
- Tosi juttu
Tämä on tosiasia. Narsismi poistetaan tautiluokituksesta koska määritelmä on havaittu vääräksi, yhteiskunnan ja ympäristön laajasti aiheuttamaksi käytökseksi.
Ongelma ei ole yksilössä vaan maailmassa jossa elämme. - M.B.
A kirjoitti:
Aikuiset ei opi mitään jos lapset on aina kilttejä.
Ja vielä vähemmän aikuiset oppivat jos aina pukeutuvat harmaaseen pukuun ja pitävät suun viivana ja pitävät huolta vain kiireestään ja päänsärystään :)
- bon voyage
Nasset karkoitetaan nasselandiaan :)
- xcch
Tai sitten nasseja on jo niin paljon että tavikset ovat jo vähemmistö, tämän palstan perusteella voisi niin päätellä.. :) Noinki typerä aloitus sai heti 3 plussaa..
Lisäksi määritelmää on ehkä päässyt peukaloimaan narsistin hovi, seuraava vaihe lienee että narsimin uhrista tehdään täyttä ymmärrystä vailla oleva rikollinen, kuten tällä palstalla on jo tehty. - jjj jjj jjj
Tällainen aloitus ja vielä sen peukuttaminen kertoo sen, mitä tämä palsta on. Täyttä manipulointia, vääriä väitteitä ja huuhaata.
Ihmettelen edelleen että miksi tällaista väärää tietoa markkinoivaa palstaa ylipäänsä pidetään olemassa, koska narsismi on vakava asia ja tuhoaa tuhansien ihmisten elämän Suomessakin.
On hyvin moraalitonta jakaa tuollaista tietoa kuin suurin osa täällä kirjoittavista vakionimimerkeistä tekevät, kun ajattelee että tietoa narsismista etsivät hyvinkin heikoiksi narsistin tekemät uhrit. Narsistihan on nimitys juuri sellaisille ihmisille, jotka tuhoavat toisia ihmisiä henkisesti ja usein fyysisestikin. Tämä on totuus kaikesta täällä olevasta valheellisesta höpötyksestä huolimatta. Missään muualla ei tapaa tällaista narsistien tekojen mitätöimistä ja narsistien nostamista jalustalle.- 20+9=29
Niin.. narsistitkin jakavat sitä "oikeaakin" karua tietoa itsestään/sairaudestaan omalla tavallaan vahvistaen uhrin omia kokemuksia siitä, että sellaista on oikeasti olemassa.
Minua ei sinällään haittaa nuo ns. suorat ilkeät kommentoinnit, tuntemattomien ihmisten henk. koht. mollaamiset.
Sitähän se on...narsismia arkitodellisuudessa.
samoin sivuutan monesti ne monimutoiset hienot psykologiset teoriat, kun niiden tietämys ei mitenkään auta ns. uhria eteenpäin., kun elämä kuitenkin eletään siinä arkitodellisuudessa, ei teorioissa.
Pahimpina pidän niitä kirjoituksia , joissa narsisti itse pukeutuu hyvän kaapuun ja levittää omaa kieroa sanomaansa siitä miten narsistia voi mukamas hallita ja siten syyllistää ihmistä, että vika on hänessä jos hänestä tuntuu pahalta. - noh,
20+9=29 kirjoitti:
Niin.. narsistitkin jakavat sitä "oikeaakin" karua tietoa itsestään/sairaudestaan omalla tavallaan vahvistaen uhrin omia kokemuksia siitä, että sellaista on oikeasti olemassa.
Minua ei sinällään haittaa nuo ns. suorat ilkeät kommentoinnit, tuntemattomien ihmisten henk. koht. mollaamiset.
Sitähän se on...narsismia arkitodellisuudessa.
samoin sivuutan monesti ne monimutoiset hienot psykologiset teoriat, kun niiden tietämys ei mitenkään auta ns. uhria eteenpäin., kun elämä kuitenkin eletään siinä arkitodellisuudessa, ei teorioissa.
Pahimpina pidän niitä kirjoituksia , joissa narsisti itse pukeutuu hyvän kaapuun ja levittää omaa kieroa sanomaansa siitä miten narsistia voi mukamas hallita ja siten syyllistää ihmistä, että vika on hänessä jos hänestä tuntuu pahalta.laitapa linkki kuvaamasi kaltaiseen kirjoitukseen, niin katsotaan, mistä oikein on kyse. Minua alkoi ihan kiinnostaa.
- 2+8=10
noh, kirjoitti:
laitapa linkki kuvaamasi kaltaiseen kirjoitukseen, niin katsotaan, mistä oikein on kyse. Minua alkoi ihan kiinnostaa.
Noh, on kunkin lukijan oma asia, miten toisen kirjoituksen tulkitsee, miltä asia tuntuu...kun sitä lukee oman tietämyksensä ja kokemuksensa valossa.
En minä sinällään halua kenenkään tuntemuksia väittää vääriksi tai oikeiksi ja alkaa niistä väittelemään...kaikilla on oikeus toki omaan tuntemukseensa.
toisen hyvä voi olla toisen paha tai päinvastoin...eikä kumpikaan tuntemus ole sinällään väärä.
Sinäkin varmaan suhtaudut toisten kirjoituksiin omalla tavallasi, joko positiivisesti tai negatiivisesti, sen mukaan millaisia tuntemuksia ne sinussa herättävät, mutta kannattaa muistaa ettei kaikki ole aina sitä miltä ne äkkiseltään näyttää ja tuntuu.
Minusta ny tuntuu tässä kohtaa, että yrität haastaa minut väittelyyn kanssasi siitä että minun tuntemukseni ovat vääriä.
Voi ollakkin, mutta se ei ole sinun ongelmasi, että pitäydytään mielummin asiassa ja jaetaan vaan niitä omia tuntemuksia, minä omiani ja sinä omiasi.
Molemmat kun on itselle niitä oikeita, vaikka toiselle olisivatkin vääriä. - eli,
2+8=10 kirjoitti:
Noh, on kunkin lukijan oma asia, miten toisen kirjoituksen tulkitsee, miltä asia tuntuu...kun sitä lukee oman tietämyksensä ja kokemuksensa valossa.
En minä sinällään halua kenenkään tuntemuksia väittää vääriksi tai oikeiksi ja alkaa niistä väittelemään...kaikilla on oikeus toki omaan tuntemukseensa.
toisen hyvä voi olla toisen paha tai päinvastoin...eikä kumpikaan tuntemus ole sinällään väärä.
Sinäkin varmaan suhtaudut toisten kirjoituksiin omalla tavallasi, joko positiivisesti tai negatiivisesti, sen mukaan millaisia tuntemuksia ne sinussa herättävät, mutta kannattaa muistaa ettei kaikki ole aina sitä miltä ne äkkiseltään näyttää ja tuntuu.
Minusta ny tuntuu tässä kohtaa, että yrität haastaa minut väittelyyn kanssasi siitä että minun tuntemukseni ovat vääriä.
Voi ollakkin, mutta se ei ole sinun ongelmasi, että pitäydytään mielummin asiassa ja jaetaan vaan niitä omia tuntemuksia, minä omiani ja sinä omiasi.
Molemmat kun on itselle niitä oikeita, vaikka toiselle olisivatkin vääriä.et halua (tai pysty) osoittamaan yhtään kirjoitusta, "joissa narsisti itse pukeutuu hyvän kaapuun ja levittää omaa kieroa sanomaansa siitä miten narsistia voi mukamas hallita".
Asia selvä. - 9+2=11
eli, kirjoitti:
et halua (tai pysty) osoittamaan yhtään kirjoitusta, "joissa narsisti itse pukeutuu hyvän kaapuun ja levittää omaa kieroa sanomaansa siitä miten narsistia voi mukamas hallita".
Asia selvä.Niin en halua lähteä sellaiseen väittelyyn, jossa väitellään kunkin ihmisen omista kokemuksista/tuntemuksista.
Kun ne nyt ovat jotain mitä vain ovat, niitä ihan OMIA tuntemuksia , eivät sinällään oikeita tai vääriä.
Oman mielipiteensä ja kokemuksensa, tuntemuksensa jostain asiasta voi kyllä jakaa, vaikka se poikkeiasi jonkun toisen mielipiteistä, kokemuksista ja tuntemuksista.
Keskustelua voi jatkaa aiheesta ja kertoa eriävä mielipiteensä... ilman yritystä etsiä todistusaineistoa siitä, että jonkun ihmisen oma tuntemus olisi väärä.
Joskus täälläkin kokee samanmielisyyttä jonkun kirjoituksen johdosta, joskus taas tekee mieli esittää se oma mielipide/tuntemus asiaan.
Itse nyt kerroin omista tuntemuksistani, millaisia tuntemuksia minussa herää joistain kirjoituksista...sinulla ei ole virinnyt samanlaisia tuntemuksia, turha niistä on silti alkaa väittelemään. - no siis,
9+2=11 kirjoitti:
Niin en halua lähteä sellaiseen väittelyyn, jossa väitellään kunkin ihmisen omista kokemuksista/tuntemuksista.
Kun ne nyt ovat jotain mitä vain ovat, niitä ihan OMIA tuntemuksia , eivät sinällään oikeita tai vääriä.
Oman mielipiteensä ja kokemuksensa, tuntemuksensa jostain asiasta voi kyllä jakaa, vaikka se poikkeiasi jonkun toisen mielipiteistä, kokemuksista ja tuntemuksista.
Keskustelua voi jatkaa aiheesta ja kertoa eriävä mielipiteensä... ilman yritystä etsiä todistusaineistoa siitä, että jonkun ihmisen oma tuntemus olisi väärä.
Joskus täälläkin kokee samanmielisyyttä jonkun kirjoituksen johdosta, joskus taas tekee mieli esittää se oma mielipide/tuntemus asiaan.
Itse nyt kerroin omista tuntemuksistani, millaisia tuntemuksia minussa herää joistain kirjoituksista...sinulla ei ole virinnyt samanlaisia tuntemuksia, turha niistä on silti alkaa väittelemään.kun minä olisin vain halunnut nähdä "niitä kirjoituksia , joissa narsisti itse pukeutuu hyvän kaapuun ja levittää omaa kieroa sanomaansa siitä miten narsistia voi mukamas hallita ja siten syyllistää ihmistä, että vika on hänessä jos hänestä tuntuu pahalta."
(Ajatukset "vääristä tuntemuksistasi" ovat ihan sun omia ajatuksia.) - inhottava palsta
no siis, kirjoitti:
kun minä olisin vain halunnut nähdä "niitä kirjoituksia , joissa narsisti itse pukeutuu hyvän kaapuun ja levittää omaa kieroa sanomaansa siitä miten narsistia voi mukamas hallita ja siten syyllistää ihmistä, että vika on hänessä jos hänestä tuntuu pahalta."
(Ajatukset "vääristä tuntemuksistasi" ovat ihan sun omia ajatuksia.)Älä kysele esimerkkejä koska lue mitä ketjua tahansa niin tuota narsistin hyvään kaapuun pukemista ja oman kieron sanoman levittämistä on hyvin paljon TÄÄLLÄ jokaisessa ketjussa. Tuollaista ei edes tosielämässä tapaa juurikaan, mutta narsistit pitävät tätä palstaa omana temmellyskenttänään, kun ylläpitokaan ei estä heitä ja väärin tiedon levittämistä. Jos uhri aloittaa jonkun ketjun ja kertoo asiasta siltä kannalta miten tuhoava narsisti on uhrin kannalta niin pian siinä on kymmenen narsistien suojelijaa roikkumassa viesteineen, jotka hyvin ivallisesti kumoavat ihan kekstyillä, usein jopa lapsellisilla kommenteillaan.
- 2+12=14
no siis, kirjoitti:
kun minä olisin vain halunnut nähdä "niitä kirjoituksia , joissa narsisti itse pukeutuu hyvän kaapuun ja levittää omaa kieroa sanomaansa siitä miten narsistia voi mukamas hallita ja siten syyllistää ihmistä, että vika on hänessä jos hänestä tuntuu pahalta."
(Ajatukset "vääristä tuntemuksistasi" ovat ihan sun omia ajatuksia.)Niin niin...
ajatukset on ihan omiani...kuten sekin, että jonkun kirjoituksesta mulle tulee tunne siitä, että siinä narsisti yrittää pukeutua hyvän kaapuun.
Jos et sinä koe lukiessasi koskaan sellaisia tuntemuksia, et ole nähnyt sellaisia kirjoituksia...niin se on sitten oma asiasi, oma kokemuksesi.
Minä vain jaoin, ajatukseni, tuntemukseni, ei minun sitä sinulle tarvitse syöttää, kun sinä olet oma itsesi ja sama asia/kirjoitus voi tuntua sinusta ihan toisenlaiselta.
Tuntemuksiaan, mielipiteitä, ajatuksiaan, kokemuksiaan voi jakaa kertomalla niistä, oli ny ne "oikeita tai väärä"...mutta samaa tunnetta/kokemusta ei voi toiselle antaa tai yrittää takoa toisen päähän... - ihan okei,
2+12=14 kirjoitti:
Niin niin...
ajatukset on ihan omiani...kuten sekin, että jonkun kirjoituksesta mulle tulee tunne siitä, että siinä narsisti yrittää pukeutua hyvän kaapuun.
Jos et sinä koe lukiessasi koskaan sellaisia tuntemuksia, et ole nähnyt sellaisia kirjoituksia...niin se on sitten oma asiasi, oma kokemuksesi.
Minä vain jaoin, ajatukseni, tuntemukseni, ei minun sitä sinulle tarvitse syöttää, kun sinä olet oma itsesi ja sama asia/kirjoitus voi tuntua sinusta ihan toisenlaiselta.
Tuntemuksiaan, mielipiteitä, ajatuksiaan, kokemuksiaan voi jakaa kertomalla niistä, oli ny ne "oikeita tai väärä"...mutta samaa tunnetta/kokemusta ei voi toiselle antaa tai yrittää takoa toisen päähän...sä et halua kertoa ja se on sillä selvä.
- ankka
Aloittaja voi taas haistaa pitkän paskan. Kateellinen vain kaikille uhreille tällä palstalla, jäänyt ehkä huomiotta. Ilmiselvä masokisti joka haluaa myös olla uhrin asemassa. Painukoon vittuun täältä. Kiitos.
- iodhfgi
Narsismiko siis poistuu DSM .n tautiluokituksesta sano aloittaja?
aletaanko ne narsistit siis luokittelemaan uudestaan esim: patologisiksi häviäjiksi vai kroonisiksi luusereiksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731920Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462