http://www.cert.fi/tietoturvanyt/2012/02/ttn201202071049.html
Asenna tietokone uudelleen
40
190
Vastaukset
(24 8) / (98000 24275)*100= 0,026%
Mielettömän pieni luku kun ottaa huomioon että Windowseja waretetaan ja käyttäjissä on mukana tietotekniikasta täysin pihalla olevia joilla on esim. koneen käyttöjärjestelmänä Celeron. (Tositapaus joka sattui omalle kohdalle. Kysyin työpaikalla eräältä naisihmiseltä mikä käyttöjärjestelmä hänellä on koneessa ja sain vastaukseksi Celeron. Koneessa oli kuulemma sellainen tarra jossa luki Celeron.)
Ehkä niillä virustorjunnoillakin sentään jotain tekee kun sellainen on yleensä kaikilla asennettuna vaikka ohjelmien päivitykset olisivatkin miten sattuu.- T: me nikit
jaa heräsitte...
- Linux the power!!
Oikeaan KÄYTTÖJÄRJESTELMÄÄN ei tarvitse asentaa virustorjuntoja. No LINUX onkin ylivoimainen so?.
Linux the power!! kirjoitti:
Oikeaan KÄYTTÖJÄRJESTELMÄÄN ei tarvitse asentaa virustorjuntoja. No LINUX onkin ylivoimainen so?.
Totta, vähänkään osaava ei tarvitse taustalla toimivaa virustorjuntaa, mutta niinkuin tuosta jutustani käy ilmi, niin Windows puolella on paljon sellaisia käyttäjiä joita tietotekniikka ei kiinosta pätkääkään, niin heille virustorjunnalle on enemmän käyttöä..
Itse käytin XP konetta pitkän aikaa ilman taustalla pyörivää virustorjuntaa koska koneessa oli vain 512 Mt muistia ja halusin sen kaiken hyödyllisempään käyttöön. Haittaohjelmia silti tasan 0 (NOLLLA)- Hmmm...
f.e.dzerzhinsky kirjoitti:
Totta, vähänkään osaava ei tarvitse taustalla toimivaa virustorjuntaa, mutta niinkuin tuosta jutustani käy ilmi, niin Windows puolella on paljon sellaisia käyttäjiä joita tietotekniikka ei kiinosta pätkääkään, niin heille virustorjunnalle on enemmän käyttöä..
Itse käytin XP konetta pitkän aikaa ilman taustalla pyörivää virustorjuntaa koska koneessa oli vain 512 Mt muistia ja halusin sen kaiken hyödyllisempään käyttöön. Haittaohjelmia silti tasan 0 (NOLLLA)Mistä tiiät että oli tasan nolla? Ei ne välttämättä itestään ilmoittele jos ne on koneella.
Hmmm... kirjoitti:
Mistä tiiät että oli tasan nolla? Ei ne välttämättä itestään ilmoittele jos ne on koneella.
Aina kun olin asentamassa jotain uutta ohjelmaa niin tarkistin sen ensin käsikäyttöisesti virustorjuntaohjelmalla ennen asennusta ja siinä samassa yhteydessä tuli silloin tällöin tarkistettua kone muutenkin.
Nykyään tämä pieni virustorjuntaohjelman tuoma lisä tietoturvaan hoituu automaattisesti koska virustorjunta on taustalla käytössä.- Wow!
f.e.dzerzhinsky kirjoitti:
Aina kun olin asentamassa jotain uutta ohjelmaa niin tarkistin sen ensin käsikäyttöisesti virustorjuntaohjelmalla ennen asennusta ja siinä samassa yhteydessä tuli silloin tällöin tarkistettua kone muutenkin.
Nykyään tämä pieni virustorjuntaohjelman tuoma lisä tietoturvaan hoituu automaattisesti koska virustorjunta on taustalla käytössä.Mikä virustorjunta ohjelma voi tunnistaa tunnistamatonta? Semmonen ratkaisi kaikkien ongelmat, viiruksia ei enään olisi koska ne voitaisiin tunnistaa heti koneelle asentuessaan. Kerro heti ohjelman nimi!!
Wow! kirjoitti:
Mikä virustorjunta ohjelma voi tunnistaa tunnistamatonta? Semmonen ratkaisi kaikkien ongelmat, viiruksia ei enään olisi koska ne voitaisiin tunnistaa heti koneelle asentuessaan. Kerro heti ohjelman nimi!!
Täydellistä varmuutta ei tietenkään voi olla vaikka käyttäisi mitä käyttöjärjestelmää mutta jos mitään oireita ( tietoturva päivitysten estyminen, palomuuriohjelman rikkoutuminen, virustorjuntaohjelman rikkoontuminen, ylimääräiset mainokset, ylimääräinen verkkoliikenne joka näkyy ADSL modemin ledeistä vaikka koneella ei pitäisi olla mitään verkkoliikennettä........jne.) ei esiinny ~2-3 vuoden aikana ja virustorjunta ei löydä ikinä mitään niin voi jo olla aika varma että kone on puhdas.
- Meikäläinen2
Linux the power!! kirjoitti:
Oikeaan KÄYTTÖJÄRJESTELMÄÄN ei tarvitse asentaa virustorjuntoja. No LINUX onkin ylivoimainen so?.
käyttää vieläkin konetta jossa on XP ja 512 MB muistia Avira virustorjunta, ei ole kuitenkaan ongelmia tullut, ei ole tosin mitään linnkurypistyksiä tässä koneessa joten se ilmeisesti selittää ongelmien puuttumisen
Wow! kirjoitti:
Mikä virustorjunta ohjelma voi tunnistaa tunnistamatonta? Semmonen ratkaisi kaikkien ongelmat, viiruksia ei enään olisi koska ne voitaisiin tunnistaa heti koneelle asentuessaan. Kerro heti ohjelman nimi!!
Tässä on ylivertaisesti paras virustorjuntaohjelma mitä on olemassa, päihittää kaikki muut vaikka yhdessä 6-1
http://bit.ly/pqIrlT
Tällä olen saanut NT koneissa ainakin toistaiseksi 100% suojan. Windows 98 konetta ei tämäkään pystynyt suojaamaan.- Hups!
f.e.dzerzhinsky kirjoitti:
Tässä on ylivertaisesti paras virustorjuntaohjelma mitä on olemassa, päihittää kaikki muut vaikka yhdessä 6-1
http://bit.ly/pqIrlT
Tällä olen saanut NT koneissa ainakin toistaiseksi 100% suojan. Windows 98 konetta ei tämäkään pystynyt suojaamaan.Eli kaikki olikin vain humpuukia. Windows saastuu jos saastuu ja käyttäjä voi vain sitä koitella estää. Aika sairasta hommaa ja pitkävetistäkin. Linuxia käyttävä voi keskittyä siihen olennaiseen mitä käyttöjärjestelmältä vaaditaan...
Hups! kirjoitti:
Eli kaikki olikin vain humpuukia. Windows saastuu jos saastuu ja käyttäjä voi vain sitä koitella estää. Aika sairasta hommaa ja pitkävetistäkin. Linuxia käyttävä voi keskittyä siihen olennaiseen mitä käyttöjärjestelmältä vaaditaan...
Ei saastu jos pitää ohjelmat ajantasalla ja jos ei ITSE asentele haittaohjelmia koneelleen.
Sama pätee kaikkiin käyttöjärjestelmiin ja muihinkin ohjelmistoihin aivan samalla tavalla.
PS. Et tainnut ymmärtää.
http://bit.ly/pqIrlT- Hups!
f.e.dzerzhinsky kirjoitti:
Ei saastu jos pitää ohjelmat ajantasalla ja jos ei ITSE asentele haittaohjelmia koneelleen.
Sama pätee kaikkiin käyttöjärjestelmiin ja muihinkin ohjelmistoihin aivan samalla tavalla.
PS. Et tainnut ymmärtää.
http://bit.ly/pqIrlTTaasko koitat kiertää FAKTOJA!!!!!!! Windows saastuu ja sinä et sille mitään voi!!
Lopeta tuo hyssyttely!
FAKTA:
"BBC:n haastattelemat asiantuntijat toteavat, että osa haittaohjelmista on päässyt läpi jopa ajantasaisista virustorjuntaohjelmista."
TÄTÄ SINÄ ET VOI KIERTÄÄ MILLÄÄN!!!!!!!! TAJUATKO vai oletko psykopaatti?
http://www.tietokone.fi/uutiset/nettipankkeihin_uudenlaisia_turvalaitteita_rikolliset_ohittivat Hups! kirjoitti:
Taasko koitat kiertää FAKTOJA!!!!!!! Windows saastuu ja sinä et sille mitään voi!!
Lopeta tuo hyssyttely!
FAKTA:
"BBC:n haastattelemat asiantuntijat toteavat, että osa haittaohjelmista on päässyt läpi jopa ajantasaisista virustorjuntaohjelmista."
TÄTÄ SINÄ ET VOI KIERTÄÄ MILLÄÄN!!!!!!!! TAJUATKO vai oletko psykopaatti?
http://www.tietokone.fi/uutiset/nettipankkeihin_uudenlaisia_turvalaitteita_rikolliset_ohittivat"Hyvätkään" virustorjuntaohjelmat eivät oman kokemukseni pohjalta tunnista kuin noin 50% tuoreista haittaohjelmista eli niitä on turha vetää mukaan tähän keskusteluun.
Tuossa uutisessa kuvailtu hyökkäys toimii VAIN jos koneeseen ON JO VALMIIKSI ASENNETTU HAITTAOHJELMA.
Kerro siis miten haittaohjelma asentuu ITSEKSEEN koneelleni????????????????????- Hups!
f.e.dzerzhinsky kirjoitti:
"Hyvätkään" virustorjuntaohjelmat eivät oman kokemukseni pohjalta tunnista kuin noin 50% tuoreista haittaohjelmista eli niitä on turha vetää mukaan tähän keskusteluun.
Tuossa uutisessa kuvailtu hyökkäys toimii VAIN jos koneeseen ON JO VALMIIKSI ASENNETTU HAITTAOHJELMA.
Kerro siis miten haittaohjelma asentuu ITSEKSEEN koneelleni????????????????????No se windows paskasofta saastuu kun avaat oikean nettisivun. Kyllä sinä tiedät olet vaan niin vitun tyhmä. 1. Eli avaat saastutetun sivun ok? 2. Nyt sulla on koneella asennettuna haittaohjelma jota ei virustorjunta huomaa ok? 3. Ja näin windows tekee sitä mitä haittaohjelmalle on annettu tehtäväksi. ok? 4. Älä jauha paskaa!! Kohta mukiset taas että miten ne oikeen asentuukaan... voih wittu!!
Soita mikkiksen tukeen ja kysy asiasta. - 11111111+1
Hups! kirjoitti:
No se windows paskasofta saastuu kun avaat oikean nettisivun. Kyllä sinä tiedät olet vaan niin vitun tyhmä. 1. Eli avaat saastutetun sivun ok? 2. Nyt sulla on koneella asennettuna haittaohjelma jota ei virustorjunta huomaa ok? 3. Ja näin windows tekee sitä mitä haittaohjelmalle on annettu tehtäväksi. ok? 4. Älä jauha paskaa!! Kohta mukiset taas että miten ne oikeen asentuukaan... voih wittu!!
Soita mikkiksen tukeen ja kysy asiasta.i.jod.jhodjodhjodsky ei käy muualla kuin suomi24 sivuilla. Ei se uskalla, saa örkin muuten koneelle.
Hups! kirjoitti:
No se windows paskasofta saastuu kun avaat oikean nettisivun. Kyllä sinä tiedät olet vaan niin vitun tyhmä. 1. Eli avaat saastutetun sivun ok? 2. Nyt sulla on koneella asennettuna haittaohjelma jota ei virustorjunta huomaa ok? 3. Ja näin windows tekee sitä mitä haittaohjelmalle on annettu tehtäväksi. ok? 4. Älä jauha paskaa!! Kohta mukiset taas että miten ne oikeen asentuukaan... voih wittu!!
Soita mikkiksen tukeen ja kysy asiasta.Näillä sivuilla olevia linkkejä *1 olen käynyt moneen otteesseen puolen vuoden aikana läpi ja en ole onnistunut saamaan haittaohjelmaa asentumaan itsekseen koneelle vaikka olen tosissani yrittänyt (ladannut olen toki aika paljonkin kun lähettelin niistä näytteitä MS:lle MSE:tä varten. Nyt MS valvoo jo itse näitä sivuja.)
Näillä sivuilla on lukemattomia juuri nyt käytössä olevia linkkejä aktiivisille hyökkäys-sivustoille:
http://www.malwaredomainlist.com/ *1
http://support.clean-mx.de/clean-mx/viruses.php?sort=id desc&response=alive *1
Joten jos parempaa ei löydy niin lakkaa valehtelemasta.11111111+1 kirjoitti:
i.jod.jhodjodhjodsky ei käy muualla kuin suomi24 sivuilla. Ei se uskalla, saa örkin muuten koneelle.
Ehdotuksia kehiin kiitos, laitan kuvakaappauksen samantien esiin todisteeksi että olen käynyt sillä linkatulla sivulla.
- Hups!
f.e.dzerzhinsky kirjoitti:
Näillä sivuilla olevia linkkejä *1 olen käynyt moneen otteesseen puolen vuoden aikana läpi ja en ole onnistunut saamaan haittaohjelmaa asentumaan itsekseen koneelle vaikka olen tosissani yrittänyt (ladannut olen toki aika paljonkin kun lähettelin niistä näytteitä MS:lle MSE:tä varten. Nyt MS valvoo jo itse näitä sivuja.)
Näillä sivuilla on lukemattomia juuri nyt käytössä olevia linkkejä aktiivisille hyökkäys-sivustoille:
http://www.malwaredomainlist.com/ *1
http://support.clean-mx.de/clean-mx/viruses.php?sort=id desc&response=alive *1
Joten jos parempaa ei löydy niin lakkaa valehtelemasta.Olet oikea pelle! Mistä minä tiedän mistä sivustosta windows saastuu kun käytän vain turvallista Linuxia!!
Faktat on esitetty. Olet psykopaatti joka ei ymmärrä totuutta. Niin minä sinut tulkitsen. Hups! kirjoitti:
Olet oikea pelle! Mistä minä tiedän mistä sivustosta windows saastuu kun käytän vain turvallista Linuxia!!
Faktat on esitetty. Olet psykopaatti joka ei ymmärrä totuutta. Niin minä sinut tulkitsen."Mistä minä tiedän mistä sivustosta windows saastuu .."
Olisit heti sanonut. Minä voin kertoa: Ei mistään.- Jees, löytyi.
f.e.dzerzhinsky kirjoitti:
"Hyvätkään" virustorjuntaohjelmat eivät oman kokemukseni pohjalta tunnista kuin noin 50% tuoreista haittaohjelmista eli niitä on turha vetää mukaan tähän keskusteluun.
Tuossa uutisessa kuvailtu hyökkäys toimii VAIN jos koneeseen ON JO VALMIIKSI ASENNETTU HAITTAOHJELMA.
Kerro siis miten haittaohjelma asentuu ITSEKSEEN koneelleni????????????????????Jos Javan päivität normaalisti niin tulee, itseltäni sellainen löytyikin.
http://java.com/en/download/help/cache_virus.xml
Tosin se löytyikin ja puhdistui. - Hups!
f.e.dzerzhinsky kirjoitti:
"Mistä minä tiedän mistä sivustosta windows saastuu .."
Olisit heti sanonut. Minä voin kertoa: Ei mistään.Olet oikea pelle!!! Windowsit ovat saastuneet. Kannattaa kysyä henkilöltä jolla windows on jo saastunut ja rahatkin on viety tililtä... idiootti! Olet masentava ihminen!...
Jees, löytyi. kirjoitti:
Jos Javan päivität normaalisti niin tulee, itseltäni sellainen löytyikin.
http://java.com/en/download/help/cache_virus.xml
Tosin se löytyikin ja puhdistui.http://aijaa.com/009259521624
Tuo on kyllä ihan oikeaa asiaa sisältävä sivu.Hups! kirjoitti:
Olet oikea pelle!!! Windowsit ovat saastuneet. Kannattaa kysyä henkilöltä jolla windows on jo saastunut ja rahatkin on viety tililtä... idiootti! Olet masentava ihminen!...
Ei sellaiselta henkilöltä tarvitse kysyä mitään, vaan kertoa miten ei enää jatkossa asentele niitä haittaohjelmia koneelleen.
- Hups!
f.e.dzerzhinsky kirjoitti:
Ei sellaiselta henkilöltä tarvitse kysyä mitään, vaan kertoa miten ei enää jatkossa asentele niitä haittaohjelmia koneelleen.
Vielä jossittelen ummppss plöö pläää ja olen nolannut itseni yhtä nopeasti kuin windows imee haittaohjelman. Kyllä nyt jää ilettävä maku windowsista taas kerran.
Hups! kirjoitti:
Vielä jossittelen ummppss plöö pläää ja olen nolannut itseni yhtä nopeasti kuin windows imee haittaohjelman. Kyllä nyt jää ilettävä maku windowsista taas kerran.
"...ummppss plöö pläää ..."
Asia selvä.
Asiallisia argumentteja ei siis enää tule, joten keskustelu lienee päättynyt siihen lopputulokseen että ajantasalla olevaan Windowsiin ei tule haittaohjelmia itsekseen.- Hups!
f.e.dzerzhinsky kirjoitti:
"...ummppss plöö pläää ..."
Asia selvä.
Asiallisia argumentteja ei siis enää tule, joten keskustelu lienee päättynyt siihen lopputulokseen että ajantasalla olevaan Windowsiin ei tule haittaohjelmia itsekseen.Kyllä se vaan imee haittaohjelmia ja ne asentuu automaattisesti. Olet vaan niiin vitun idiootti ettei tee mieli jatkaa koska menee jankuttamiseksi. eipäs kylläpäs jne..
- 999999888888
f.e.dzerzhinsky kirjoitti:
Ehdotuksia kehiin kiitos, laitan kuvakaappauksen samantien esiin todisteeksi että olen käynyt sillä linkatulla sivulla.
Käy tuolta ottaan kk. http://tinyurl.com/2nsg56
- Jees, löytyi.
f.e.dzerzhinsky kirjoitti:
http://aijaa.com/009259521624
Tuo on kyllä ihan oikeaa asiaa sisältävä sivu.Kyllä kyllä, sivu on asiaa ja niin pitikin olla, laitoin vain esimerkkinä tuon kun etsin tietoa mikä songta koneessani oli, olis siis normaalisti päivittänyt Javan mutta MSEssentials ilmoitti että olisi virus, sitten löysin tuon.
Tarkoitin että näköjään normaali päivityksellä voi tulla roskaa. - Hähähää!!!
999999888888 kirjoitti:
Käy tuolta ottaan kk. http://tinyurl.com/2nsg56
Ei taida windows-trolli saada kuvakaappausta tuolta.
Hähähää!!! kirjoitti:
Ei taida windows-trolli saada kuvakaappausta tuolta.
Kuvakaappaus wikipediasta?
- blaah_3g
Hups! kirjoitti:
Kyllä se vaan imee haittaohjelmia ja ne asentuu automaattisesti. Olet vaan niiin vitun idiootti ettei tee mieli jatkaa koska menee jankuttamiseksi. eipäs kylläpäs jne..
Jankkaat ja jankkaat, mutta todisteita et vahingossakaan esitä. Vähän kuin se windows 8 -hörhö.
- windows 8
blaah_3g kirjoitti:
Jankkaat ja jankkaat, mutta todisteita et vahingossakaan esitä. Vähän kuin se windows 8 -hörhö.
"Vähän kuin se windows 8 -hörhö. "
-haista sinä nyt kuule vain uloste. Linkit ja kaikki perusteet jätät aina tahallasi lukematta ja sama riivatun jankutus vain jatkuu sen jälkeen. Sitten esitetään täällä jotain foorumin kuningasta ja luokkaa ylempää olevaa kuin mikäkin pentu. - blaah_3g
windows 8 kirjoitti:
"Vähän kuin se windows 8 -hörhö. "
-haista sinä nyt kuule vain uloste. Linkit ja kaikki perusteet jätät aina tahallasi lukematta ja sama riivatun jankutus vain jatkuu sen jälkeen. Sitten esitetään täällä jotain foorumin kuningasta ja luokkaa ylempää olevaa kuin mikäkin pentu.Niin sinulla on vielä perustelematta, miksi Unix olisi reikäkorttikäyttöjärjestelmä. Itkupotkuraivari ei ole perustelu vaan itkupotkuraivari.
- Dick
Eikö se riitä jos asentaa käyttöjärjestelmän uudelleen, ei tietokonetta.
- Pikku virhe.
Pikku virhe. Tietokonetta ei saa asennettua...
- EL Do Raato
Pikku virhe. kirjoitti:
Pikku virhe. Tietokonetta ei saa asennettua...
Pyydä tietokoneasentaja hommiin, jos et itse kerran osaa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tietokoneasentaja - Pikku virhe.
EL Do Raato kirjoitti:
Pyydä tietokoneasentaja hommiin, jos et itse kerran osaa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/TietokoneasentajaHelpompaa on asentaa käyttöjärjestelmä uudeen.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tietokone
- ~n
"Olet oikea pelle!!! Windowsit ovat saastuneet. Kannattaa kysyä henkilöltä jolla windows on jo saastunut ja rahatkin on viety tililtä.."
Olisit pitänyt Windowsisi päivitettynä.... - Keisari Nero
Voi herranlettas, mä oon nero.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2442044- 841228
- 901067
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171045- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 121771
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701