imetyspulmia 3-viikkoisen kanssa

TurhaUtunuT

Hei!
Osaisikohan joku fiksumpi auttaa, tai kertoa omia kokemuksia tms.?

Minulla on nyt hieman yli kolmeviikkoinen vauva. Täysimetys, vauva on kasvanut hyvin. Kun hän oli päivää vaille 3 viikkoa, oli viimeeksi neuvola. Koska paino oli noussut hyvin jne., otettiin tutti tiiviimmin käyttöön... Nyt kun hän on tuttia tiiviimmin syönyt (imutarve on kova) 5 päivää, tuntuu että rinnalla imuote on kadonnut... Tai sitten meillä on joku muu ongelma. Mutta vauva siis syö melkoisen tiheästi (puolen tunnin välein, muutamat pidemmät unet, kuitenkin max.2h), nukahtaa nopeasti rinnalle ja lopettaa imemisen. Nopeasti rinnalle nukahtamisella tarkoitan alle 5min, kun aiemmin hän imi aina yli 20min.
Saan nännin vedettyä pois vauvan suusta, mikä ennen ei onnistunut. Lisäksi hän kiskoo päätään taaksepäin nänni vielä suussaan ja kiukkuaa.
Tämä tuntuu todella inhottavalta ja turhauttavalta, kun imetys oli lähtenyt sujumaan kuitenkin hyvin. Tosin imetys onnistui hyvin vain makuuasennossa, mutta enää ei siinäkään.

Rintapumppua minulla ei ole, käsin pumppaamalla saan pisaroita aikaiseksi... Sen enempää en ole yrittänytkään.
Tänään en ole tuttia vauvalle antanut, mutta ei sekään tunnu kovin hyvältä vaihtoehdolta, sillä hän on todella kova imemään. Nyt hän imee ilmaa, joten vatsavaivoja odotettavissa...

Niin, ja pissaa tulee runsaasti. Vatsa on nyt viime päivinä toiminut n.36h välein (kaksi kertaa näin), sitä ennen päivittäin.

Olen todella todella todella kiitollinen jos joku osaa auttaa!

3

414

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hnghnh

itse menen huomenna sairaalan imetyspolille. netistä löytyy myös hyviä imetystuki puhelin numeroita joihin voisit soittaa ja kysyä apua.

• hrtrr

Kolmeviikkosella vauvalla on tiheän imun kausi. Siksi hän viihtyy rinnalla tiheästi ja nukahtelee kesken kaiken jne. Älä hermostu yhtään vaan koita jaksaa. Hän tilailee enemmän maitoa, jotta jaksaa kasvaa. Sama kausi on edess kuuden viikon, 3kk ja 6kk iässä. Tuo rinnalla leikkiminen kuulostaa ihan normaalille, ainakin meidän lapset on tehneet juuri sitä samaa. Se on inhottavan tuntoista ja yleensä minä pistän meijerit piiloon siinä vaiheessa kun vekslataan. Jos alkuunsa jo vekslaa niin sitte siirrän vähän syöttöä myöhemmäksi niin yleensä maistuu. Varsinaiset rintaraivarit taas on oma juttunsa ja niiden kanssa jelppiä löydät parhaiten imetystukilista.net

Kaikista näistä asioista löydät tietoa tuolta, joten paljon vain kärsivällisyyttä niin kyllä se siitä!

• sitäpä se on

Samaa tulin sanomaan kuin edellinen vastaaja, eli juuri tuossa kolmen viikon iässä on tiheän imun kausi. :) Vauva siis tilailee kasvaessaan lisää maitoa. Rasittaviahan nuo on nuo kaudet, mutta niistä ei siis tarvitse huolestua. Anna vauvan olla rinnalla niin paljon, kuin hän haluaa ja käy tosiaan tsekkaamassa apua tuolta imetystuesta. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      244
      2044
    2. Missä tapasit kaivattusi

ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      121
      771
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe