Suht järkevää kirjoitusta?

Liana

http://blogit.iltalehti.fi/hanna-markuksela/2012/02/02/kaksitoista-kovaa-karppausvinkkia/

Tämän yllä olevan linkin takana olevan artikkelin voisi jokainen karppaaja ja karppauksen vastustaja lukaista. Asenne on rento ruokaa kohtaan, ihan jokaista kohtaa en niele ilman lisäinfoa, mutta tämä on lähellä omaa VHH-ruokavaliotani ja lähellä erittäin monen tuttuni ruokavaliota...

Tuo juttu on selkeästi "naisellinen versio", vai onko?

En kopio koko juttua, kun se on suht pitkä.

Kommentteja?

12

119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liana
      • Liana

^ Miksi haluat käyttää minun nimimerkkiäni? Eikö omat ansiosi riitä?

Nimimerkkivarkaus ei ilmeisesti ole rikos, vaikka toisena henkilönä esiintyminen on, mutta helvetin huonoa käytöstä se on ja kertoo paljon tekijästä. Kaikki keinot ovat sallittuja "sodassasi" muita vastaan.

Olisit aivan hyvin voinut laittaa tuon linkkisi, joka kylläkin on jo ollut täällä eikä vain kertaalleen, ja käyttää ihan jotain omista lukuisista nimimerkeistäsi. No, et sinä varmaankaan ole tarkoittanutkaan olla parhaimmillasi minun silmissäni. Siihen nähden näet uskomattoman paljon vaivaa takiani.

• joku vaan
        Liana kirjoitti:

^ Miksi haluat käyttää minun nimimerkkiäni? Eikö omat ansiosi riitä?

Nimimerkkivarkaus ei ilmeisesti ole rikos, vaikka toisena henkilönä esiintyminen on, mutta helvetin huonoa käytöstä se on ja kertoo paljon tekijästä. Kaikki keinot ovat sallittuja "sodassasi" muita vastaan.

Olisit aivan hyvin voinut laittaa tuon linkkisi, joka kylläkin on jo ollut täällä eikä vain kertaalleen, ja käyttää ihan jotain omista lukuisista nimimerkeistäsi. No, et sinä varmaankaan ole tarkoittanutkaan olla parhaimmillasi minun silmissäni. Siihen nähden näet uskomattoman paljon vaivaa takiani.

Toisena henkilönä esiintyminen ei ole rikos. Se muuttuu rikolliseksi vasta kun sitä käytetään muussa rikoksen tekoon..

• joku vaan

Linkit ovat juuri tuota varten.

Juu, ihan asiallinen artikkeli. Ei ole mitenkään naisellinen, enemmänkin järkevä.

• Liana

Tässä taas todella järkevää kirjoitusta!
      http://www.pronutritionist.net/mielikuvia-karppauksesta/

Kaikille luettavaa MIELIKUVISTA, joita karppauksesta annetaan.

Laatikainen on ravitsemusterapeutti ja työskentelee Helsingin Lääkärikeskuksessa.

-

"Minä olen miettinyt miettimästä päästyäni sitä, että mistä monille lääkäreille, diabeteshoitajille ja ehkä joillekin ravitsemusasiantuntijoillekin (?) on syntynyt niin kovin vääristynyt kuva vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta. Osittain jäljet johtavat mielestäni lehtien ja TV:n kuvittamistapaan. Vai mitä olet mieltä?"
      ...
      "Lopuksi

Reilu kolme vuotta sitten olin perehtynyt H-U-O-N-O-S-T-I vähähiilihydraattiseen ruokavalioon.

Kun kuulin sanoja kuten “Atkins, vähähiilihydraattinen ruokavalio, alakarppaus” mieleeni tunki lähinnä voin, juuston, pekonin ja kerman (mieli)kuvia. Siis juuri noita “Karppaus tökkii” -kuvia. Minulle riitti, kun joku guru lisäksi kertoi, että karppaus on muotidieetti ja se on aivan kauheaa kovan rasvan läträämistä, johon diabeetikot kuoli jo 1920-luvulla. Ei tehnyt mieli ottaa selvää yhtään enempää.

Onneksi oli, ja on, sosiaalinen media ja ajoittain ärsyttävät keskustelukumppanit. Nyt tiedän, että vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta voi olla myös selvää hyötyä. Ja että karppaus lisää monien henkilöiden kasvisten ja öljyjen käyttöä. Iso osa terveydenhuollon ammattilaisista ei vieläkään usko tätä. Ja tällä menolla ei usko koskaan. Asiaa ei juurikaan auta edes se, että parhaissa karppaustutkimuksissa on kyllä kuvattu melko yksityiskohtaisesti pekonikarppauksesta poikkeava tyyli, jota koehenkilöt ovat karpatessaan noudattaneet. Kuvat puhuvat."

• ___________________.

laatikainen on ravitsemusterapeuteista kaikkein myönteisimmin ja asiallisimmin suhtautunut karppaukseen.

jonkin verran myös omaa kokemusta on asiasta, lyhyen kokeilun muodossa.

televisiossa turhan herrasmiesmäisesti suhtautui matti uusituvan karppauksen vastaiseen esiintymiseen. uusitupa olisi pitänyt lytätä luuloineen studion nurkkaan.

ehkä kuitenkin tapa jolla laatikainen toi asian esille on paras käytettävissä oleva, säilyttihän uusitupa kasvonsa joten kuten, eikä keskusteluyhteys toivottavasti kokonaan katkennut.

pitää käydä taas lukemassa reijon tekstejä ja niihin tulleita kommentteja.

• Janttersson

Tyypillistä. Miksiköhän monet vhh:sta kovaan ääneen kohkaavat on niin perinjuurin aggressiivisia? Aina on joku sota menossa milloin mitäkin vihollista kohtaan ja toinen pitäisi "lytätä studion nurkkaan"... Laatikainen ja Markuksela osaavat puhua myös vhh:sta asiallisesti ja jälkimmäinen myöskin huumorilla höystettynä. Tätä lisää.

• joku vaan
        Janttersson kirjoitti:

Tyypillistä. Miksiköhän monet vhh:sta kovaan ääneen kohkaavat on niin perinjuurin aggressiivisia? Aina on joku sota menossa milloin mitäkin vihollista kohtaan ja toinen pitäisi "lytätä studion nurkkaan"... Laatikainen ja Markuksela osaavat puhua myös vhh:sta asiallisesti ja jälkimmäinen myöskin huumorilla höystettynä. Tätä lisää.

Ehdottomasti.

Fanatismilla ja aggressiivisuudella vain karkotetaan ihmisiä. Ihan sama kuin yrityksen asiakaspalvelussa, ääliömäinen käyttäytyminen vie asiakkaita.

• ___________________.

"Tyypillistä. Miksiköhän monet vhh:sta kovaan ääneen kohkaavat on niin perinjuurin aggressiivisia? Aina on joku sota menossa milloin mitäkin vihollista kohtaan ja toinen pitäisi "lytätä studion nurkkaan"... Laatikainen ja Markuksela osaavat puhua myös vhh:sta asiallisesti ja jälkimmäinen myöskin huumorilla höystettynä. Tätä lisää"

tuolla kokemuksella joka uusituvalla pitäisi olla ei pitäisi tulla esittämään tuollaista potaskaa julkiseen tiedotusvälineeseen kuin mitä siellä esitti. tietysti laatikaisella on myös tarve pysytellä jonkunlaisissa väleissä julkiseen päätöksentekoon.

muuten leimataan hihhuliksi

. tosiasia on kuitenkin että aika on ajanut uusituvan ohi ja pahasti. jos joku on fanaattinen sitä on uusitupa toistuvilla typerillä lausunnoillaan ja väärien asioiden painotuksillaan.

• Liana

Olen samaa mieltä kanssasi (kanssanne), on parempi käyttäytyä sivistyneesti, vaikka toinen ansaitsisikin jotain muuta. Keskusteluyhteyden menetyksellä ja siltojen polttamisella ei saavuta juurikaan mitään.

Menehän sitä itse kullakin hermo joskus ja saa ihmisellä temperamenttia olla! Varsinkin, kun nyt ON sitä energiaa...

• lA963BGerY

VIISAS käyttää temperamenttinsa ja energiansa oikein. Ei vaikuta kovin viisaalta, jos itsehillintä pettää ja ajatus ei ei ehdi perässä. Siitä tulee kielltämättä agressiivinen kuva.
      En ota kantaa aiheuttaako k.o.dieetti agressioita. Jokainen päätelköön itse.

• ___________________.

jos on relun 60v kantanut ylipainoa yrittäen sitä virallisilla ohjeilla pudottaa, aina epäonnistuen. kun löytää tavan jolla painonpudotus toimii helposti tuntee itsensä petetyksi olepa siinä hyväntahtoinen.

virallinen ravitsemusvalistus rotanmyrkky-puska etunenässä teilasi valtaantultuaan atkinsin, josta VHH on eräs muunnos.

tyhjänpäiväistä kärsimystä aiheuttaen tässä, kuten sikapiikkijutussakin ilmeisesti ahneuttaan teki atkins vastaisuuden kuten myös sikapiikki tivolin. siitä sai thl 6 000 000 ja toistasataa sairasta lasta.

onko puska hölmö vai rikollinen vaiko molempia. julkisuudesta on kuitenkin pysytellyt pois. trollit jotka puskaa puolustavat kumotkoot väitteeni.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1920
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe