Olen kevään poissaolevana oppilaitoksesta koska menin sairaslomalle. Sairaslomani ei kuitenkaan jatku enää helmikuun jälkeen koska kela ei hyväksynyt B-lausuntoa sitä pidemmälle, vaan joudun ehkä menemään työkkäriin tai sossuun.
Ottavatko ne työkkäriin ollenkaan jos olen oppilaitoksen kirjoilla? Kuraattori sanoi että jos ne valittavat niin häneen voi ottaa yhteyttä ja asia hoituisi, mutta koska olen alle 25v ja ammattikouluttamaton niin onko käytännössä kuitenkaan mitenkään mahdollista että pääsen työkkärin kirjoille vai vaativatko he, että jatkan opintojani?
Onko sossun kanssa sama homma?
Opiskelijana työkkäriin
Jauho
1
92
Vastaukset
- 9+12
Et voi olla samanaikaisesti työtön ja opiskelija. Siis opinnot pitää ihan oikeasti keskeyttää (eri asia kuin olla poissaoleva), jos haluaa ryhtyä työttömäksi. Sen sijaan toimeentulotukea voi sossusta saada, vaikka olisi opiskelija. Oma neuvoni on, että hoida alusta asti homma kunnolla ja kunnialla niin ei tarvitse arvailla. Netissä kysyminen on ihan hyvä lähtökohta, mutta mene kuitenkin sinne sossuun ja puhu juttusi selväksi sen sosiaalityöntekijän kanssa niin todennäköisyys edes lähes tyydyttävään lopputulemaan on suurempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh952318Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1791913- 1791456
- 246900
- 79882
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol11796- 62789
- 55702
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako213643Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349611