Tunnistaminen

8+10

Oletteko te koskaan tunnistaneet ketään tuttuanne, joka on kirjoittanut jotain tänne? Mistä?

Itse luulen tunnistaneeni ainakin kaksi, ehkä kolmekin, yksittäisistä viestiketjuista tiettyjen faktojen perusteella.

113

3967

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10+20

en nyt ihan satavarmasti, mutta luulen tunnistaneeni yhden :)

• 1+1

luuletko vai toivotko?

• 10+20
        1+1 kirjoitti:

luuletko vai toivotko?

ei siis ollut kyse mistään itseeni liittyvästä jutusta, vaan luulisin tunnistaneeni yhden kaverini jolla oli vähän hankala tilanne tyttöystävänsä kanssa.

• 4+16
        10+20 kirjoitti:

ei siis ollut kyse mistään itseeni liittyvästä jutusta, vaan luulisin tunnistaneeni yhden kaverini jolla oli vähän hankala tilanne tyttöystävänsä kanssa.

tällä palstalla aika monilla voi olla välillä hankala tilanne tyttöystävän kanssa :)

Ehkä kannattaa monienkin tehdä parannus, niin helpottaa ainakin on toivoa, kun tekee parannuksen.

• Urhoska
        4+16 kirjoitti:

tällä palstalla aika monilla voi olla välillä hankala tilanne tyttöystävän kanssa :)

Ehkä kannattaa monienkin tehdä parannus, niin helpottaa ainakin on toivoa, kun tekee parannuksen.

Mitä noi nimimerkit tarkottaa..? :o

• mmoi : D
        Urhoska kirjoitti:

öö..?? siis noooiiii 4 16?? ihmettelin samaa..

• 8+3
        mmoi : D kirjoitti:

öö..?? siis noooiiii 4 16?? ihmettelin samaa..

tod näk se on vaan se yhteenlaskutoimitus mikä pitää tehdä ennen lähetystä.helppo laiskan nimimerkki =).

• 16+15=31
        4+16 kirjoitti:

Parannus? Mitä tarkoitat? Vaihtaa tyttöystävää vai siis häh

• 6+9=69
        8+3 kirjoitti:

tod näk se on vaan se yhteenlaskutoimitus mikä pitää tehdä ennen lähetystä.helppo laiskan nimimerkki =).

isäs oli laiska ku sua teki

• 666 - 555 = 112
        16+15=31 kirjoitti:

Parannus? Mitä tarkoitat? Vaihtaa tyttöystävää vai siis häh

Parannus tarkoittaa sitä, että ottaa Jeesuksesta uuden tyttöystävän ...

• 666
        6+9=69 kirjoitti:

isäs oli laiska ku sua teki

ja itse olit ahkera antelija, kun sun isäs sua perseeseen pani.

• pööö~~
        666 - 555 = 112 kirjoitti:

Parannus tarkoittaa sitä, että ottaa Jeesuksesta uuden tyttöystävän ...

666-555=111 B)~

• siff siff.
        Urhoska kirjoitti:

No luultavasti ne tarkoittaa sitä, että kusipäät harjoittaa identiteettirikollisuuutta siten, että kirjoittelee vaikkapa nimimerkillä "kakka" ja sitten myöhemmin yhdistelee tekstit ja selville saamansa tiedot henkilöihin, jos joku viaton avautuu. On mullekin tullut vastaan vaikka mitä sairaiden nimimerkkeja: vaniljasider, hölösuukko, idiootti, toljake, temppuilija..ja muuta - kaikki takuuvarmalla oletuksella umpisairaiden nikkejä, jotka herjaa netissä rehellisiä kansalaisia väärillä tiedoilla.

Mulla ei koskaan ole ollut mitään syrjäytyneitä tai tyhmiäkään ihmisiä
        vastaan, ennen kuin perehdyin Suomi24:n anonyymiin viestintään keskustelupalstoilla:sosiologina mun on mahdotonta vihata ihmisiä esimerkiksi
        taustojen, kulttuurien ja persoonien mukaan, mutta Suomi24 osoittaa sen, että alhaisempi moraali alemmilla koulutusluokilla. Suomi24 on opettanut mulle, että inhoan esimerkiksi nuorina synnyttäviä ( aina joissakin ongelmissa niille pässinpieruille, joille ovat maha pystyssä vapaaehtoisesti olleet...), että inhoan ihmisiä jotka jankuttaa " herravihaa" - etenkään kun pässien kanssa keskustelemassa ei koskaan ne kadehtimansa " herrat" edes ole, vaan harjoittavat ihan muuta, kuin netissä haukkumista ja että inhoan , inhoan ns. " kansalaisaktivismia", missä vaikkapa mainostetaan Suomi24:ssa jotakin paria stanan tyhmää perussuomlaiaedustajaa, ikään kuin nämä olisivat jumalia. Tai puhumattakaan jumalan sanan levittämisestä näillä
        netin keskustelupalstoilla, kun näillä tuskin edes
        kristillisistäkään ihmisistä fiksuimmat edes kirjoittaa!

Hus epäsiveellisltä palstoilta sitten, jos ahdistaa, että on ateismia, että on monenlaisia mielipiteitä maailmassa ja muu!

Ja mä en halua, että jonkun vammasen mielestä mä olen lesbo, kosken ole ollut hänen kanssaan kohta varmaan kahteenkymmeneen vuoteeen tekemisissä ja tämä mielisairas - ei tietenkään, kun ei niin rumalla miehen naamalla itselleen naista saa, perheenperustamisesta edes halutessaan puhumattakaan- alkaa netissä ruippia ja saattaa mua ja tuntemiani läheisiä hengenvaaraan luomalla nimissäni profiileja. Että terveisiä vaan "siffolle "
        Kouvola- palstalle ja pikaista paranemista, kun varmaan yhteiksunta sinulle kuitenkin kämpät ja muut maksaa: ainakin se yksiösi Kotkassa aikoinaan haisi sian paskalle, kosket oikein osaa noita hygieniasääntöjä, vaikka netissä profiileja osaatkin luoda.

• ...

Ehkä sillä ei ole aina niin väliä vaikka tunnistaisikin ?

• puunkarahka

Niin, entä sitten vaikka tunnistaisikin?

Ei se, KUKA jotain sanoo, vaan se, MITÄ hän sanoo. Ei henkilöllisyydellä tai sen puutteella voi oikein argumentoida tai keskustella.

• titityyh

Tulee mieleen vähän erilainen asia tosta otsikosta. Viitaten siis ulkona olemiseen, yleisiin paikkoihin, kauppoihin, jne.

Se outo tunne kun tunnistaa mahdollisen "epäilyttävän" ja jos se huomaa sinut.

• Enpä juuri

En ole oikeastaan vaivannut päätäni sillä, tunnistaako joku minua, enkä ole sen paremmin miettinyt, onkohan muissa palstalaisissa ketään tuttuani.

Tietenkin on eri asia, jos jossakin keskustelussa joku "paljastuisi" faktojen vuoksi... Sekin täytyy kyllä muistaa, että monet ihmiset voivat olla samankaltaisissa elämäntilanteissa, eikä aukoton tunnistaminen ole varmasti useinkaan mahdollista. Monilla voi myös olla samankaltaisia kirjoitustyylejä.

Itse en ole pahemmin omaa kirjoittamistani rajoittanut sen perusteella, että joku voisi minut tunnistaa. Ystäväni ovat sen verran fiksuja, että vaikka he minut tunnistaisivatkin, ei sillä kaiketi olisi mitään merkitystä.

• kauhun tasapaino

Kaverini varmaan tunnistaa mut, päätellen käytöksestä. en varmaan tunnustaisi kirjoittaneeni, mutta eipä hänkään varmaan tunnustais käyneensä näillä palstoilla lukemassa ja kommentoimassa...

• 4+5

kysyt "mistä ? " sit sä sanot tunnistanees ainakin..."yksittäisistä viestiketjuista tiettyjen faktojen perusteella. "aikas ympäeripyöreetä ! oisit ny tarkentanut itse kun kysyy rupeet.

• Aikkis

Ei ne tilanteet niin ainutlaituisia ole, etteikö voisi olla monia muitakin samanalaisessa sohjossa. On kans paranoidia miettiä onko joku tuttu vai ei. Antaa lyylien kirjoittaa vaan.

• nimetönnä

Yhden tutun varmasti tunnistin siitä "kelle koira"-jutusta ja tiiän sen eksänkin.Mutta kaippa sen luulis miettineen etukäteen ennenku tänne kirjoitti, että joku vois tunnistaa, ainakin se on pirun fiksun oloinen nainen.
      Mutta ei tulis mieleenkään mennä kommentoimaan irl, eikä se sitä paitsi edes tiedä että oon teikäläisiä.

• vai oliko feikki?

Siinä ketjussa oli kyllä niin erikoisia detaljeita mainittu, että munkin mielessä kävi, että varmasti joku tunnistaa. Mutta kai se sen oli niin ajatellutkin.

• ei tänään

Ei taida olla sellaisia tuttuja jotka tänne kirjoittaisivat, mutta olen kyllä kummastellut miten tänne kirjoitetaan hyvinkin tunnistettavissa olevia asioita (parisuhdekiemuroita, nimiä, kaupunkeja, paikkoja-joissa-se-ihana-ehkä-lesbo-on-töissä/koulussa jne.). Eipä tuo pelkästään tämän palstan ongelma ole, samaa näkee muillakin ihmissuhdepalstoilla, mutta välillä niihin keskustelunavauksiin riittäisi kyllä vähemmätkin yksityiskohdat...

• Miksi?

?

• Ehkä siksi
        Miksi? kirjoitti:

?

että kaikki eivät välitä lukea kaikkia likaisia yksityiskohtia. Siksi.

• ei tänään

Omasta elämästään saa toki paljastaa niin paljon kuin haluaa, mutta olisi kohteliasta kunnioittaa toisen osapuolen yksityisyyden suojaa. Kaikki mitä tänne kirjoitetaan on todennäköisesti täällä vielä kymmenen vuoden päästä ja sitä helpommin löydettävissä hakukoneillakin mitä yksilöllisempiä tietoja viesteissä on.

• Mitä sitten?

...kymmenen vuoden päästä?
        Mitä sellaista voisi kirjoittaa josta haittaa kymmenen vuoden päästä?

• ...
        Mitä sitten? kirjoitti:

...kymmenen vuoden päästä?
        Mitä sellaista voisi kirjoittaa josta haittaa kymmenen vuoden päästä?

No jos ihan etu- ja sukunimellä kirjoittelee, niin ainakin jotkut työnantajat harrastavat työnhaku(ja noin muutenkin)vaiheessa hakijoiden taustoja ja Googlettavat sitten näitä nimiä... Ja ihastukset sun muut ihmiset, jotka ovat kiinnostuneita, niin helppohan se sieltä Googlesta on löytää...

Mutta jostain ympäripyöreistä ihmissuhdekiemuroista ei välttis tunnista aina ja jotkut luulee tunnisavansa, vaikka se on kin joku toinen. Ja se joka kirjoittelee tunnistettavia asioita, niin luulis ottavan huomioon, että jotkue ehkä tunnistaa.

Itse jos kirjoittelen, niin kirjoittelen ihan tietoisesti sellaisia, mitä ehkä muutkin tunnistaa ja ei ne kaveripiirin kesken mitään salaisuuksia ole.

• että sellaista.....
        ... kirjoitti:

No jos ihan etu- ja sukunimellä kirjoittelee, niin ainakin jotkut työnantajat harrastavat työnhaku(ja noin muutenkin)vaiheessa hakijoiden taustoja ja Googlettavat sitten näitä nimiä... Ja ihastukset sun muut ihmiset, jotka ovat kiinnostuneita, niin helppohan se sieltä Googlesta on löytää...

Mutta jostain ympäripyöreistä ihmissuhdekiemuroista ei välttis tunnista aina ja jotkut luulee tunnisavansa, vaikka se on kin joku toinen. Ja se joka kirjoittelee tunnistettavia asioita, niin luulis ottavan huomioon, että jotkue ehkä tunnistaa.

Itse jos kirjoittelen, niin kirjoittelen ihan tietoisesti sellaisia, mitä ehkä muutkin tunnistaa ja ei ne kaveripiirin kesken mitään salaisuuksia ole.

Minä voin kertoa, että teen rikosilmoituksen Suomi24:ssa kokemastani uhkailusta,mustamaalaamisesta ja nettikiusaamisesta. Kenelläkään ei ole oikeutta esiintyä nimissäni netissä. Olen kyllästynyt pelkäämään kuollakseni näissä Suomi24:n nimettömissä keskusteluissa ja se _sairas_, joka minua internetissä mustamaalaa, voi lopettaa käytöksensä, koska minä en _jaksa_ enää pelätä. Ja jos joku on lesbo tai haluaa lesbopalstalla keskustella, käyttäkööt omia kuviaan! Ihan umpisairas se joku tyyppi, joka on kiertänyt perässäni tällä foorumilla haukkumassa ilman nimeä minua jokaisessa keskustelussa, johon otan osaa. Uteliaisuudella tulee olla rajat! En ole jaksanut talteen kaikkia saamiani uhkauksia ottaa, koska olen olettanut, että tätä Suomi24- foorumia joku edes valvoo, mutta se menee yli, jos minusta tehdään henkilö nettiin selkäni takana!!!

• Mitä haittaa vaikka tunnistaa? Mua ei ainakaan, siksi kirjoittelen ihan omalla naamalla.

• hölösuukko

Erinomainen pointti! Ihmiset on ihmeen paranoideja.

• kommentti..,,..,.

Ei vaan näytä omalta naamaltasi... Mun naama tungettu jonkun juntin profiiliin, kiitti kiitos vaan ja oikeudessa nähdään, jos jossakin, jos on tarkoituksellista! Tukkani tosin ei ole ollut punainen sen jälkeen, kun täytin 21- vuotta, vaan viimeksi silloin kun olin 18-vuotias, naamani ei ole erityisen paksu ja jos te kyttäätte vaikka baareissa klikkailemassa viattomista identiteettirikollisuuteen profiileja, niin tietäkää, että asia on poliisijuttu ja poliisit sen tietää. Kortisonikuurin jälkeen naamani tosin oli aika paksu, mutta kuvat jos minusta, eivät ole tuntemieni tai itseni postaamia - tai saatika tuntemieni kuvia kukaan laita nettifoorumille Suomi24.

Nenän olet onnistunut rämpimään multa ja profiilin - ymmärrän, että kaunis nenähän minun nenäni on ja naamakin ja persoona älykäs, mutta silti vähän rajaa. On tietysti kivaa, että copycatit tykkää musta, mutta ei identiteettirikollisuuteen asti.

• voi v*ttumitäpaskaa
        hölösuukko kirjoitti:

Erinomainen pointti! Ihmiset on ihmeen paranoideja.

Ja tuleeko taas vainoamista, että keskustelen muka "itseni" kanssa? Ympäri palstoja perässä roikkumista ja herjaamista ja ahdistelemista ja nimettöminä esitettyjä perättömiä väitteitä ja muuta paskaa? JA VIELÄ S*TANA MUN nettikiusaajalle oikein plussaa annettu! Onpas 'tyylikästä' esiintyä toisen nimissä netissä - joo! Se kuitenkin on rikos - että tiedoksi. Jos kyseessä on se k*sipää, joka elää mielikuvitusmaailmoissaan ja pitää satoja profiileja Suomi24:ssa, niin hoitakaa se jannu nyt jo mielenterveyshoitoon! Minä en ole romanttisessa mielessä kiinnostunut mistään persettä kaivelevasta seonneesta pikkukaverista, joka laittelee pelotteluvideoita minulle netin nimettömällä keskustelupalstalla. Samatenkaan en ole lesbo, enkä omaa Suomi24:n profiilia. Enkä ikinä, ikinä ole harrastanut nettiseuranhakua, yäkkkk!!

Pakko viirata ja pahasti, jos tulee niin uteliaaksi jonkun nimettömän kirjoittelusta netin julkisella nimettömällä palstalla, että alkaa roikkua mun perässä palstalta toiselle ja vainota ja ahdistella kaiken maailman sekopäiden feikkiprofiilien pitäjien kanssa minua viatonta. Ihan joidenkin koulukiusaajien touhua. Saanut oikeasti pelätä niitä sairaita uhkauksia ja kaikkea paskaa, mitä nettiin tärähtäneet on -ilman nimiä tietysti- mulle Suomi24:ssa kirjoitelleet!

Jos on niin sekaisin, ettei tajua sen voivan olla jopa turvallisuusuhka viattomille, että menee luomaan toisen henkilöllä nettiin profiilin, niin v*ttu lukkojen taakse kuuluu sellaiset! Se ei ole mitään hauskaa ollut, kun tuntemattomat ihmiset työkseen pilkkaa netin nimettömällä foorumilla, urkkii jos mistä lie mun tuntemia ihmisiä ja vääristelee kaikkea ihmissuhteita ja riekkuu ja roikkuu kimpussa nimettömässä nettikeskustelussa pelottelemassa sivistynyttä ihmistä, joka ei ketään kiusaa! Harrastuksenanne siis nettikiusaaminen?

Minä en ole halunnut Suomi24:n kirjoittajiin tutustua! Vai "hölösuukko" ja "vanillacider": v*ttu en minä niin yksinkertainen ole, että menisin rekisteröimään nimiini nettiin niin tyhmää nimimerkkiä, kuin "vanilllacider". Jumalauta kunnianloukkaus!

Ja oikein houkuttelette etusivulta minua lukemaan skitsoja ja herjaavia juttuja. Hankkikaa elämä kaikki nettikiusaajat!!! Vai että minä sitten olen oikein julkkis - kiva kun kerrotte minullekin!

• kommentti...,,,.,.

Jaa? Ja etusivulla on tuollainen nimetön avaus. Enpä ole koskaan lesbot- palstalla aiemmin käynyt ja minä olen heteronainen, mutta sen voin sanoa, että ei voi tunnistaa muutoin, kuin että jos näissä keskustelupalstakeskusteluissa mainitaan ihmisten koko nimiä tai jos omalla naamalla ja nimellä joku kirjoittaisi elämänsä tapahtumista yksityiskohtia joista hänet selkeästi voitaisiin yhdistää todellisiin henkilöihin, mutta tuskin kukaan eettinen omalla naamallaan kirjoittaa mitään yksityistä näille palstoille, vaan sitten jos avautuu,niin sitten avautuu nimettä. Itse olen avautunut Suomi24:ssa mm. sairauksistani, kulloisistakin tuntemuksistani, elämässäni epäoikeudenmukaisiksi kokemistani tapahtumista, parisuhteistani ja jos vielä mistä ja ei varmaan olisi kannattanut, olen alkanut ajatella, koska vaikka olen aina eettisesti eli ilman henkilöä ja mitään luonnollisten henkilöiden nimiä mainitsematta kirjoittanut, on perässäni roikuttu nimettömillä herjauksilla ympäri näitä Suomi24:n keskustelupalstoja, eli jotkut tässä Suomi24:ssa kyttää palstoile kirjoittavia, eikä siis havaitusti voikaan luottaa siihen, että jos yhdellä tämän Suomi24:n nimettömällä keskustelupalstalla sanoo jotakin, ettei toisella nimettömällä keskustelupalstalla saisi osakseen asiattomia kommentteja....

Suomi24:n keskustelujen säännöt sanovat, että ihmisten koko nimiä ei saa paljastaa palstakeskusteluissa, noin esimerkiksi. Ja se asia on tietysti itsestäänselvyys jokaiselle täysipäiselle. Samatenkin mikäli käyttää jotakin naamaa kommenttiensa ohessa ( minä en koskaan ole käyttänyt kommenttieni ohessa mitään kuvaa, enkä kuulu tämän Suomi24:n edes jäsenistöön tai ole koskaan kuulunut), tulee sen naaman olla oma naama, tai muuten kyse on identiteettirikollisuudesta. Tämäkin on eettisille nettitoimijoille päivänselvää.

Itse en ole halunnut rekisteröityä Suomi24:n, koskei minua kiinnosta tehdä itsestäni mitään julkkista nettiin tuntemattomille. Enkä tunne ketään muutakaan ihmistä tai tuntemaani, joka kirjoittelisi naamalla Suomi24:ssa, koska tämä Suomi24 on nimetön foorumi.

Suomi24 näkyy olevan täynnä pelkkää pilkkaa, perättömiä väitteitä, feikki- identiteettejä, nettikiusaajia, rasisteja ja mustamaalaajia. Ei ole nautinnollista tämän foorumin keskusteluja lukea.

• niinpä.

On täällä myös juttuja jotka pitävät paikkansa. Toki voi olla epämääräisiä kirjoituksia lisäksi. Oletko käynyt chatissä? Siellä vasta saakin niskaansa joskus kökköä.

• kommentti..,,,..,.
        niinpä. kirjoitti:

On täällä myös juttuja jotka pitävät paikkansa. Toki voi olla epämääräisiä kirjoituksia lisäksi. Oletko käynyt chatissä? Siellä vasta saakin niskaansa joskus kökköä.

Enpä tiedä ja en ole käynyt chatissa, koska sitä varten pitää Suomi24:n sääntöjen mukaan hankkia nimimerkki ja minä en ole Suomi24:n jäsenistössä tahi koskaan esiintynyt henkilöllä Suomi24:ssa.

Suomi24:n asia jokatapauksessa on lopettaa sellaiset keskustelupalstansa tältä foorumiltaan, joita eivät joko aio valvoa tai pysty valvomaan siten, ettei esiinny perättömien väittämistä tällaisessa nimettömässä keskustelussa joko palstoille kirjoittavista tai muista luonnollisista henkilöistä. Muunmuassa "Maailman Menoa" - keskustelupalsta on aivan mahdoton, koska siellä havaitusti feikki-identiteetit pilkkaavat ja herjaavat perättömyyksillä julkkiksia ja ihmisryhmiä ja harjoittavat rasistista kansankiihotusta ihmisryhmiä ja poliittisia ideologioita vastaan täysin estoitta; se on täysin asiaton palsta, jossa tavalliselle ihmiselle on mahdotonta edes mitään sanoa joutumatta herjatuksi ja jossa päivystävät nettihäiriköt vääntävät asiallisetkin kirjoitukset asiattomiksi ja missä tavis saa asiallisiinkin teksteihin vain pilkkaa.

Terveyspalstat sitten... Siellä jos sanoo, että on vähän masentunut, saa vastauksiksi, että pitäisi vetää itsensä jojoon ja muuta.

"Paikkakuntapalstoja" taas ei edes pitäisi olla, paitsi ainoastaan palstoilla omilla koko nimillä kirjoittamiseen perustuvia.

Suhteet- osio: rikollisten varmaan paratiisi, kun viattomat kertovat asioita.

Onkohan tämä Suomi24 tehnyt sen virheen, että on antanut ylläpitäjien oikeuksia tavallisille ihmisille vähän heppoisin tiedoin henkilöistä, kenties? Voiko luottaa, etteivät muka nettiin pimahtaneet hörhöt, jotka ottavat kaiken palstoilta lukemansa totuuksina, tulisi uteliaiksi nimettömässä keskustelussa?

Ja joo sori mä olen hetero, mutta etusivulta minu johdateltiin tähän keskusteluun. Jos tässä on kyse siitä, että joku kaheli nettihäirikkö yrittää väittää persoonastani herjauksia ja perättömiä väitteitä, en voi sille mitään. Itse olen aina toiminut eettisesti Suomi24:ssa. Lesboja ja homoja vastaan minulla ei ole mitään ja äänestin vaaleissa Haavistoa.:)

Minun tuttujani ja minun tuntemiani ihmisiä ei kirjoittele Suomi24:ssa, enkä ole rekisteröinyt nimimerkkiä tälle foorumille koskaan tai esiinny henkilöllä keskusteluissa, koska näihin päiviin asti on anonyymius nimettömillä foorumeilla laissa ihan ollut sallittua, vaikka nyt näkyvät olevan uudistamassa Suomi24:nkin sääntöjä.

• Tytönrakas
        kommentti..,,,..,. kirjoitti:

Enpä tiedä ja en ole käynyt chatissa, koska sitä varten pitää Suomi24:n sääntöjen mukaan hankkia nimimerkki ja minä en ole Suomi24:n jäsenistössä tahi koskaan esiintynyt henkilöllä Suomi24:ssa.

Suomi24:n asia jokatapauksessa on lopettaa sellaiset keskustelupalstansa tältä foorumiltaan, joita eivät joko aio valvoa tai pysty valvomaan siten, ettei esiinny perättömien väittämistä tällaisessa nimettömässä keskustelussa joko palstoille kirjoittavista tai muista luonnollisista henkilöistä. Muunmuassa "Maailman Menoa" - keskustelupalsta on aivan mahdoton, koska siellä havaitusti feikki-identiteetit pilkkaavat ja herjaavat perättömyyksillä julkkiksia ja ihmisryhmiä ja harjoittavat rasistista kansankiihotusta ihmisryhmiä ja poliittisia ideologioita vastaan täysin estoitta; se on täysin asiaton palsta, jossa tavalliselle ihmiselle on mahdotonta edes mitään sanoa joutumatta herjatuksi ja jossa päivystävät nettihäiriköt vääntävät asiallisetkin kirjoitukset asiattomiksi ja missä tavis saa asiallisiinkin teksteihin vain pilkkaa.

Terveyspalstat sitten... Siellä jos sanoo, että on vähän masentunut, saa vastauksiksi, että pitäisi vetää itsensä jojoon ja muuta.

"Paikkakuntapalstoja" taas ei edes pitäisi olla, paitsi ainoastaan palstoilla omilla koko nimillä kirjoittamiseen perustuvia.

Onkohan tämä Suomi24 tehnyt sen virheen, että on antanut ylläpitäjien oikeuksia tavallisille ihmisille vähän heppoisin tiedoin henkilöistä, kenties? Voiko luottaa, etteivät muka nettiin pimahtaneet hörhöt, jotka ottavat kaiken palstoilta lukemansa totuuksina, tulisi uteliaiksi nimettömässä keskustelussa?

Ja joo sori mä olen hetero, mutta etusivulta minu johdateltiin tähän keskusteluun. Jos tässä on kyse siitä, että joku kaheli nettihäirikkö yrittää väittää persoonastani herjauksia ja perättömiä väitteitä, en voi sille mitään. Itse olen aina toiminut eettisesti Suomi24:ssa. Lesboja ja homoja vastaan minulla ei ole mitään ja äänestin vaaleissa Haavistoa.:)

Minun tuttujani ja minun tuntemiani ihmisiä ei kirjoittele Suomi24:ssa, enkä ole rekisteröinyt nimimerkkiä tälle foorumille koskaan tai esiinny henkilöllä keskusteluissa, koska näihin päiviin asti on anonyymius nimettömillä foorumeilla laissa ihan ollut sallittua, vaikka nyt näkyvät olevan uudistamassa Suomi24:nkin sääntöjä.

Asiaa kirjoitit, kiva kun kävit!Mun puolestani voisit kirjoittaa tänne lisääkin, ei aiheen tarvitse olla "lesboinen":D T
        Tosin täällä sähistään jos kirjoitetaan miehistä tai bisse erehtyy tänne palstalle avautumaan mies/nais-sotkuistaan...

Ootko tänne eksyttyäsi lukenut muitakin tän palstan keskusteluja?Mitä mieltä sä oot "meidän" keskusteluista" ja "keskinäisestä kanssakäymisestä"¨
        Kun vuosia sitten ihana sefumme otti ja hylkäsi meidät ;( , keskustelujen taso kyllä laski kuin lehmän häntä.Mutta nyt taas on tunne että täällä kirjoittelee lesbot toisilleen, eikä kaikenmailman pervomiehet ja pikkupojat.

• kommentti...,,..,.
        Tytönrakas kirjoitti:

Asiaa kirjoitit, kiva kun kävit!Mun puolestani voisit kirjoittaa tänne lisääkin, ei aiheen tarvitse olla "lesboinen":D T
        Tosin täällä sähistään jos kirjoitetaan miehistä tai bisse erehtyy tänne palstalle avautumaan mies/nais-sotkuistaan...

Ootko tänne eksyttyäsi lukenut muitakin tän palstan keskusteluja?Mitä mieltä sä oot "meidän" keskusteluista" ja "keskinäisestä kanssakäymisestä"¨
        Kun vuosia sitten ihana sefumme otti ja hylkäsi meidät ;( , keskustelujen taso kyllä laski kuin lehmän häntä.Mutta nyt taas on tunne että täällä kirjoittelee lesbot toisilleen, eikä kaikenmailman pervomiehet ja pikkupojat.

En ole mitään mieltä lesbo- palstan keskustelusta, koska tämä on elämäni ensimmäinen kerta, kun tähän nimettömään keskusteluun tälle nimenomaiselle Lesbot- palstalle kirjoitin. Minä nyt en usko fiksujen miesten olevan mitään pervoja, vaan rasistien mellastuskenttä tämä näyttää olevan - niin kauan kuin voivat sairasta ja vihamielistä kansankiihotustaan harrastaa väärillä nimillä.

Toivottavasti siihen ei tarvitse mennä, että tulisi lisää kunnianloukkausjuttuja. Minä esimerkiksi en ole koskaan esiintynyt Suomi24:ssa henkilöllä, eikä ole kukaan tuntemanikaan, joten jos ja kun joskus tämän Suomi24- foorumin salaiset profiiliarkistot räävitään auki, voi aika paljon sakkotuomioita tippua, koska viattomat eivät pidä siitä, että uteliaat esiintyvät hyvämaineisten identiteeteillä selän takana netissä herjaamassa. Esimerkiksi minä en pidä siitä, että joku urkkisi netissä mun nimellä ja alkaisi sitten herjata kaikkia minun tuntemiani ihmisiä, jos joku viaton minut henkilökohtaisesti tunteva erehtyy esim. luulemaan, että olisin jossakin seuranhakupalvelussa. Tällä palstalla on todella paljon tullut esiin herjaa, missä nimimerkitön yritetään yhdistää henkilösuhteisiin - Miksi? Nimetön keskustelupalsta ei ole seuranhakupalsta tahi yksityisasioiden urkkimisfoorumi, missä ja jollaisten avulla tahrattaisiin viattomien maine.

Pikkupoikien luulen kirjoittelevan omilla foorumeillaan ja hyvämaineisten aikuistenkin miesten välttävän Suomi24:a, noin muutenkin.

• Aivan samaa mieltä
        kommentti..,,,..,. kirjoitti:

Täyttä asiaa. Pahimpaan kohtaamaani häirintään olen törmännyt suomi24.sen Koiramaiset Pulinat- palstalla. Siellä on pari täysin mielenvikaista nettikiusaajaa. On kaivettu kirjoittajien nimiä esiin ja lähetetty heidän puolisoilleen kirjeitä, erään omalla nimellään kirjoittaneen sähköpostiin oli murtauduttu- hänellä on blogikin jossa kertoo aivan hirveitä juttuja tuosta mielisairaasta kiusaajastaan. Kiusaaja on jatkuvasti yhteyksissä joka paikkaan tehden perättömiä ilmiantoja, verottajalle ja joka paikkaan. Ennen oli kiva keskustella siellä lemmikeistä mutta nykyään täysin mahdotonta. Kyseinen kiusaaaja on kertonut lähisukulaisensa olevan töissä tuolla ylläpidossa ja "siksi ette voi minulle mitään"- Aivan sairas ihminen ja tosiaan pitäisi ylläpidon laittaa ikuiseen banniin. Se on kirjoitellut herjauksiaan ja häiriköintejään siellä kohta kymmenen vuotta.

• kamala...,,.,.
        Aivan samaa mieltä kirjoitti:

Täyttä asiaa. Pahimpaan kohtaamaani häirintään olen törmännyt suomi24.sen Koiramaiset Pulinat- palstalla. Siellä on pari täysin mielenvikaista nettikiusaajaa. On kaivettu kirjoittajien nimiä esiin ja lähetetty heidän puolisoilleen kirjeitä, erään omalla nimellään kirjoittaneen sähköpostiin oli murtauduttu- hänellä on blogikin jossa kertoo aivan hirveitä juttuja tuosta mielisairaasta kiusaajastaan. Kiusaaja on jatkuvasti yhteyksissä joka paikkaan tehden perättömiä ilmiantoja, verottajalle ja joka paikkaan. Ennen oli kiva keskustella siellä lemmikeistä mutta nykyään täysin mahdotonta. Kyseinen kiusaaaja on kertonut lähisukulaisensa olevan töissä tuolla ylläpidossa ja "siksi ette voi minulle mitään"- Aivan sairas ihminen ja tosiaan pitäisi ylläpidon laittaa ikuiseen banniin. Se on kirjoitellut herjauksiaan ja häiriköintejään siellä kohta kymmenen vuotta.

Kamalaa kuulla ja otan vilpittömästi osaa, jos todella noin kamalaan häirintään olet törmännyt Suomi24:n palstoilla, kuten kerrot.:( Siiskö jossakin lemmikkieläinpalstallaKIN siis myös sekopäät häiritsee - no ei yllätys. Paskaahan tää koko foorumi on täynnä. Se muuten; se yksityskansalaisten koko nimien mainitseminen mistä puhut, on kyllä _aina ja kaikissa tapauksissa_ rikos, mikäli siis yksityisten kansalaisten henkilöllisyyksiä joku hullu haluaa julkistaa nimettömän nettipalstakeskustelemisen perusteella...

Lemmikkipalstoista minä en tiedä mitään, mutta itse olen törmännyt mm. siihen, että joillakin vaikkapa no sanotaan nyt vaikkapa että "sosiaalituki"- aiheisilla Suomi24:n keskustelupalstoilla palstoilla ilmeisestikin ns. "päivystää" joitakin hulluja, joilla ei koskaan ole mihinkään keskusteluun mitään asiallista sanottavaa, mutta aina herjauksia taskussa ja valmiina, jos joku kysyy jotakin tai vilpittömästi kirjoittaa. Samaiset kai myös esiintyvät feikki- identiteeteillä, eli siis hyypiöt joilla on aikaa aina notkua herjaamassa kaikki aikansa Suomi24:n nettipaltoilla, ovat siellä "rikkaita menestyneitä miehiä" tai vaikkapa "sosiaalipummien vihaajia".

Maailman Menoa- palsta taas näkyy olevan rasistien kansoittama. Jos siellä ei ole joku hommaforumilainen tms. mikä lie hörhö, saa takuulla keskusteluihin perääänsä aktiivisia herjaajia - valitettavasti!

Sairaita nää Suomi24- palstat on kai valitettavasti täynnä. Suosittelisin ottamaan varmuudelta poliisia varten talteen sellaiset sairaat leuhkimiset, missä joku väittää olevansa Suomi24:n ylläpidon työntekijän sukulainen, kuten kerrot. Itsekin harkitsen, että otanko yhdenlaisen hullun nimmarin talteen, joka esiintyy mun naamalla.

Mä myös olen muuten tässä Suomi24:ssa joskus törmännyt suoranaiseen uhkailemiseen, missä jotkut palstojen hörhähtäneet vakkarit leuhki ( taviksia siis kaikki ja ei kukaan ylläpidomn tunnuksilla ainakaan palstoilla...), että kuinka he mielestään he saavat sanoa "mitä vai"n, koska "tuntevat" ylläpitoa. Aikoinaan yritin puuttua esimerkiksi rasismiin ja kuvottavan tyrkyttävään esimerkiksi perussuomalaisten puolueen mainostamiseen eräälläkin tän foorumin IHMISSUHDEAIHEISELLA palstalla, missä ne kilipäät oli "jakamassa aatettaan", mutta sain vaan kuulla, että "v*ttu sä et ole mitään" ja että "me laitetaan reititin sun perään" - eli siis uhkailijoita ja pelottelijoita sivullisia viattomia keskustelijoita kohtaan olivat! Nauroivat suorastaan paskaisesti viattoman munn kustannuksella, mitkä lie siat ne.

Täysijärkiset ei todellakaan kiusaa netissä ketään.

Otan vilpittömästi osaa, jos edes lemmikkieläimistä ei voi netissä Suomi24:ssa keskustella, joutumatta herjatuksi.:( Verottajalle taas jos joku aiheellisesti jostakin voi ilmoitella, tuskin roikkuu netin nimettömissä keskusteluissa, missä kaikki on luuloa ja kaunakorppien mielisairasta anonyymia nettikiusaamista.

• Pelleilyä

Avopuolisoni hylkäsi minut koska halusi olla yksin! Tunnistin hänet kuitenkin jonkun ajan kuluttua nettideittipalstalta ja kun "jäi kiinni" siitä minulle, otti profiilin pois, kunnes löysin hänet täältä taas uudella profiililla!!

• tuttuja on ollut

Minut on tunnistettu, mutta se on toisen oma asia jos hän jättää kertomatta, minkä sille voin? Itse olen myös tunnistanut. Mutta silloin en lähde siihen hommaan että esittäisin muuta. Ihmettelen heitä jotka eivät kerro ja haukkuvat pahasti muita tai vihjailevat asioilla, silloin heillä on jotain pahoja ongelmia. Netti ei ole mikään koston väline, se on raukkamaista kun ei sanota omalla nimellä asioita. Huutelevat vaan puskista törkeyksiä.

• tuttuja on ollut

En tarkoita tätä palstaa, vaan koko nettiä.

• NN

Vastaaja on oikeassa....sinut on tunnistettu jopa useasta nimimerkistä,mutta ei hätiä.....sitä sattuu...;)

• hmm...,,.

No millasta haukkumista on esimerkiksi sellainen, että nimettömälle foorumille vedetään johonkin umpisairaaseen aloitukseen joku kuva vaikka jostakin nimettömän puolitutusta, jonka kanssa nimettä kirjoittava ei kohta kahteenkymmeneen vuoteen ole ollut missään tekemisissä, mutta jonka naaman tunnistaa aloituksen kuvasta ja että sitten aletaan herjata nimetöntä "kateelliseksi" sellaiselle ihmiselle, vaikka keskustelee ei- todellakaan- omilla- henkilöillään- nimettömälle- esiintyvien kanssa, nimettömässä kesustelussa? Itse nimittäisin sitä käytöstä nettistalkkaamiseksi ja herjaamiseksi.

Ei minustakaan netti - tai mikään paikka- ole mikään koston väline ihmisiä tai asioita kohtaan, joista ei pidä. Jos jollakulla olisi jotakin hampaankolossa esimerkisi minua vastaan, toivoisin itse ainakin lähinnä sitä, että sellainen ihminen ottaa puhelimen kätöseensä ja soittaa minulle ja kertoo antipatiansa syyn. Mutta netissä en halua nimetöntä vihaamista osakseni, koska mikään ei ole niin raukkamaista, kuin käydä netissä herjaamaan. Mahdolliset mielipide- eroavaisuudetkin _asioista_ ovat täysin eri asia, kuin joku sairas esim. sellainen käytös, missä esiinnytään toisten luonnollisten henkilöiden nimissä netissä, mielestäni.

• N75.

Olen tunnistanut valokuvista, mutta muuten on vaikea sanoa varmasti onko kyseessä joku tuttu.

• kommentti..,,..,.

Jos mielestänne "tunnistelette" valokuvista, niin sellainen vinkki, että sitten voi miettiä, että kirjoittelisiko kuvan haltija henkilökohtaisesti tuntemanne persoonan perusteella sellaisia juttuja tällaisessa nimettömässä netissä, kuin kuvan kanssa esiintyvä nimetön nimimerkki antaa ymmärtää ja jos mielestänne ei, sitten teidän tulee feikki- identiteetti havaitessanne ottaa puhelinsoitto sille ystävällenne ja kertoa, että joku saattaa esiintyä hänen kuvillaan netissä, että sen tietäisi sitten herjattukin. Yleensä jo pelkkä asiaton nimimerkki ja kuva siinä ohessa riittää kertomaan, että kyseessä tuskin on tuntemanne fiksu. Ihmisten valokuvia esimerkiksi ei saa netistä repiä feikki- nettiprofiileihin, jos vaikka häirikkö kuinka utelias esimerkiksi puolituttunsa asioista, ihmissuhteista tai vaihtoehtoisesti ilkeämielinen perättömien väittäjä internet- mustamaalaaja olisi kyseessä asiattomassa netititoiminnassa.

Minä esimerkiksi en halua nähdä omia tai tuntemieni ihmisten kuvia netissä, enkä etenkään tällaisissa nimettömissä Suomi24:n tyyppisissä paikoissa, koska jos niin tapahtuuu,on kyseessä rikollinen toimija - joskin omassa tapauksessani kuvatkin olisi sitten revitty jostakin julkisesta nettijulkaisusta ja muokattu, jos minua herjattaisiin, kosken esiinny nettiyhteisöissä tai tällä erää ole minkään sellaisten jäsen.

Hieman jos saisi uteliaisuudelle ja häiriköinnille rajaa, olisi hyvä Suomi24:n ylläpito.

• tunnistaminen on verkossa äärimmäisen helppoa koska jokaisella on uniikki ip osoite joka pystytään jäljittämään . jopa osaava koti käyttäjä voi löytää lähettäjän tiedot ja etsiä netistä koti osoitteen jos vain haluaa . yrittäkää siinä sitten piiloutua nimimerkin taakse. ip plokkaus ohjelmia toki voi kokeilla , mutta operaattorilta löytyy silti aina tieto mistä data on lähtöisin . operaattorienkin estot voidaan kiertää mutta se vaatii jo astetta tai paria enemmän ATK osaamista .internettiä yritetään rajoittaa mutta taistelua käydään nyt verisesti sitä vastaan kaikilla keinoin , jotta saamme pitää "vapaan" netin . voisi viitata teoston täysin turhiin yrityksiin lakkauttaa netistä latailua . teosto on aikansa elänyt jäykkä pyrokraattinen elin jota ei enää vapaassa mailmassa tarvita . heh meinaa mennä off topiciksi joten kuten edellä olkaa omia itsenänne siellä missä olette koska vastuuseen joutuu myös netissä sanomisistaan sekä tekemisistään jos jokin taho niin haluaa .

• ei o enää

paitsi ikävä kyllä ne ip:t ei enää ole uniikkeja. ainakin saunalahti käyttää yhdellä käyttäjälllä 2-4 eri ip-osoitetta. se on joku juttu, ettei kuulemma ip-osoitteet riitä tms. mokkuloilla on tää mahdollisuus aina, että ne ettii uuden, jos toinen (tai kolmas) on varattu.
        mun yksi kaveri osasi myös joskus käyttää jonkun toisen. en tiä miten siis, mutta se oli netissä aina naapurinsa yhteydellä eli ip:llä myös.

• ei o enää kirjoitti:

paitsi ikävä kyllä ne ip:t ei enää ole uniikkeja. ainakin saunalahti käyttää yhdellä käyttäjälllä 2-4 eri ip-osoitetta. se on joku juttu, ettei kuulemma ip-osoitteet riitä tms. mokkuloilla on tää mahdollisuus aina, että ne ettii uuden, jos toinen (tai kolmas) on varattu.
        mun yksi kaveri osasi myös joskus käyttää jonkun toisen. en tiä miten siis, mutta se oli netissä aina naapurinsa yhteydellä eli ip:llä myös.

totta mokkulalla on aina eri ip osoite kun käynnistät sen uudelleen mutta senkin voi jäljittää toki operaattorin kautta aina . tosin siihen tarvitaan sitten jo poliisilta tutkinta pyyntö ennenkuin operaattori suostuu asiaa käsittelemään . naapurin netti on sinällänsä helppo varastaa kun 95 % ei osaa suojata langatonta yhteyttään . ja se salaus on melko helppo yleensä purkaa tosin kunnon palomuureilla sekin estetään kohtalaisesti , mutta kaikki on murrettavissa .

• Nope

Ihan turha sanoa, että joku tunnistaisi toisen jonkun pelkän kirjoitustyylin tai muun tuntomerkin perusteella. Se menee mettään, ja on pelkkää skitsoilua. Kirjoittajia/ lukijoita on nimittäin aika monia...

Täysin eri asia, jos joku alkaisi ihan hakkeroimaan toisten tietoja. Eikai sellainen ole edes laillista. Vähintään on epäilyttävää toimintaa.

Ja vastaus kysymykseen: Itse en ole tunnistanut täällä ketään.

• kommentti..,,..,.

Mä luulin aikoinaan, että mua herjattaisiin kirjoitustyylin perusteella asiallisiin teksteihini, kun olin kauhean peloissani, etä mitkä sekopäät mua roikkuu herjaamassa - en silloin kai tajunnut sitä, että foorumin ylläpito herjaa ihan tiettyjä ip- osoitteita ja niistä tulevia viestejä ja että nettikilahtaneet palstaroikujahörhöt ylipäätään hoitaa keskinäisen informaation vaihtonsa ihan muualla, kuin julkisilla keskustelupalstoilla, vaikka pitävät julkisilla palstilla asiatta yllä mitä lie kaveripiirejään. Eräälläkin tän foorumin palstalla kun aikoinaan kävin, niin siellä se tampiosakki joka millä lie identiteeteillään oli sen kansoittanut , oikein leuhkivat, että miten muka esiintyvät nimillään ja uhkailivat asiallista ulkopuolista kirjoittajaa. Siellä sai kimppuunsa kaikki palstan vakkarit, vaikkei itsellä ole edes osaa koko Suomi24:n yhteisöihin.

Itse luulen, että mua on hakkeroitu tai joku ylläpitäjä toiminut epäeettisesti. On se jo ihan asiatonta, että jos aletaan esittää tappouhkauksia asialliselle nettitoimijalle, väittää perättömyyksiä perhesuhteistani, esittää tuntemieni kuvia nettifoorumilla, herjata minua asiattomaksi ja uhkailla, että naapuri on perillä siitä mitä kirjoitan, vaikka olen miljoonien palstoilla kun Suomi24:n kirjoitan, aina nimettä. Siinä tulee tunne turvattomuudesta ja se käytös herättää melkein jopa vihaa minussa - ei tartte nimettömiä henkilöidä ja kyyläillä mun perässä henkilöimässä tekstejä, vaikka kuinka olisi innokas mustamaalaamaan ja mikä rikollinen.

En minäkään tunnista ketään keskusteluista, kosken ole Suomi24:n jäsen, mutta olen nähnyt foorumilla muunmuassa oman naamani tai ainakin sitä suurelti muistuttavan, samaten sukulaisteni ja puolituttujeni naamoja - kaikki minuun kohdistuvissa herjausketjuissa, joissa minua herjataan asiatta laittomaksi nettitoimijaksi: Niin siis missä vaiheessa anonyymi nettikirjoittaminen itsessään on muodostunut laittomaksi, jos henkilö ei tuo julki ei omaa henkilöään, ei muiden, eikä toimi epäeettisesti? Olen suorastaan huutanut poliisia näille palstoille!!!

Itse haluaisin tietää Suomi24- foorumin jäsenten profiilit. Veikkaisn oletuksella siellä olevan yli puolet perättömiä herjaprofiileja!!! Ikävä vain, että ulkopuolinen ei pääse näkemään, vaikka joutuu kuitenkin nimettömissä keskusteluissa solvatuksi, pelotelluksi ja herjatuksi.

• kyllä olen

olen tunnistanut netissä eri keskustelupalstoilla viisi eri tuttavaani/ystävääni. Joka kerta asiastaon puhuttu myös hnek koht. (irl tai yksityisviestein) ja ihan oikein olen tunnistanut :) Kerran tunnistin yhden tuttavan vuosien takaa kirjoitustyylistä ja ystävystyimme jälkeen. Tuolta ikävä-palstalta tunnistin kerran kirjotustyylistä ja rakkaustarinan luonteesta johtuen erään ystäväni ja hänkin ihan reippaasti tunnusti olevansa kirjoittaja, kun otin puheeksi. Eli kyllä se ihmisten tunnistaminen täältä nettipalstoilta on varmaan yleistä ja aika helppoakin. Suomi on niin naurettavan pieni maa... netti vielä pienempi :)

• varma tunnistus.

Sinut nyt tunnistaa kaikki vaikket olekkaan tuttu!

24/7 netisssä.....ei voi erehtyä kirjoittajasta.

• kommentti..,,..,.

Kuka? Tuskin _kukaan_ viettää 24/7 netissä ja mitäs sitten jos vaikka viettäisikin: Eiköhän keskeisempi arviontikriteeri ole se, että minkä sortin asiallisuustasoa viesti nimettömässä netissä edustaa? Itse puolestani olen aina pitänyt pöpeinä tyyppejä, joiden mielestä kirjoittaja on tällaisessa anonyyminetissä automaattisesti vähintäänkin yksinäinen ja outo, jos sattuu vaikka Suomen aikaa yöllä ( voi herra mun jee!!) kirjoittamaan anonyymiin Suomi24:n. Muunmuassa opiskelijoilla ja monilla muilla ei se kirjoitteleminen ole sidottu vuorokauden aikaan, joten jos harjoittaisitte ns. kerrostalokyttääjien luonnettanne jossakin muualla, joskin minä sen ymmärrän, että uteliaille kiinnostaa nimettömässä viestinnässä jopa nimettömien viestien kellonaika - eikä tietenkään sisältö, kun niin ovat sen verran pahasti hörhähtänet nettiin!

Mä en ainakaan ole profiililla Suomi24:ssa. Kuka? Mun mielestä ne juntit oli 24/7 netissä, jotka tuli herjaamaan, kun nimetön kertoo että vitsi oli hauska ilta, että " ei sullla ole yhtään ystävää". Tai jotka kirjoittaa viattomalle naiselle nimettä melkein kuukauden kirjoitustauon jälkeen ensimmäiseen Suomi24:n asialliseen asiaaihepalstan viestiin vastineen, että " sä runkkaat pikkulasten edessä" - vaikkei kirjoitaja runkkupalstoilla edes käy kirjoittamassa, kun arvostaa sen verran paljon kirjallista ilmaisua jo perustavan yleissivistyksen perusteella.

Ei mullakaan ole tuttuja Suomi24:ssa, vaikka moni on herjaamismielessä ollut olevinaan tuttuni, kun mulle nimettömälle profiilittomalle on kirjoitellut sairaita ja skitsoja ja umpitampioiden aikuisten nettiherjaajien juttujaan pokerilla, tietäen että kirjoittelee kolmikymppiselle viattomalle akateemiselle naiselle, jonka läheisiä ei foorumilla käy ja joka ei herjaajiaan tunne.;)

Sun on paras olla viittaamatta minuun - tai keneenkään tai mihinkään mulle arvokkaaseen, kosken voi sietää LAITONTA NIMETÖNTÄ RUIKKIVAA feikki- identiteettitoimintaa netissä! Tai tyhmiä, JOS eivät osaa kirjoittaa eettisesti.

• c6

Ihmisistä on tullut keittiöpsykologeja. Yleensä tälläiset ihmiset yrittävät selitellä asioita tuntemuksien perusteella mutta jos perehtyvät asiaan oikeasti, huomaavat etteivät asiat vaan mene oikeassa elämässä aivan näin.
      Vähän sama kuin lottoaisi jonkun kaavan mukaan, kuin tietäisi mitkä lottonumerot pitää laittaa kuponkiin.. Ymmärrät tämän jos olet lotonnut vuosikausia samalla kaavalla.. Monta voittoa on tullut? :)

PS. tämä on kirjoitettu kännykällä, joten en ole korjaillut kirjoitusmuottoa...

• Älyn haamu

Älymies 27 (multinikki) olen tunnistanut ja ei kovin hääppöinen mies ole.

• jk

kylä tunistan

• Intsu

Taitaa se tunnistaminen olla yleensä pelkkää kuvittelua. Löydän palstoilta joskus sellaisia viestejä, jotka ovat aivan kuin minun kirjoittamiani, vaikka en ole kirjoittanut niitä. Joskus tulee vastaan sellaisiakin viestejä, jotka epäilen itse kirjoittaneeni, mutta en pysty sanomaan varmasti olenko kirjoittanut ne vai en. Miten sitten toinen ihminen voisi tunnistaa toisen varmuudella...

• alfa-naaras10

En käytä yleensä paljon aikaa sen asian miettimiseen, onko tuttu vai ei.
      Yritän kirjoittaa yleensä vain asiasta menemättä liian henkilökohtaisuuksiin. Voi myös olla kyse ettei kiinnostuksen aiheet ole tällä hetkellä niin paljon kiinni henkilökohtaisuuksissa/ ihmissuhteissa kuin vuosia sitten.

Mutta välillä tulee kyllä fiilis, että toihan kirjoittaa aivan samoin kuin joku tietty puhuu.
      Ei se mitä sanoo vaan se jokin tatsi! ja jotkin maneerit, sanontatavat, jotka eivät ole niin yleisiä. Sitten on niitä, joista tuntuu, että ne tulevat suoraan kirjasta, samalla kaavalla. Monissa avauksissa erityisesti. Sillä olen ajatellut niiden olevan ns. asennemuokkausta palstoillaoleville. Hyvässä että pahassa.

Mutta yritän kirjoittaa siten kuin olen. Ottaen siten huomioon sen, että sanoisin sen saman toiselle kasvotusten, jos hän olisi tässä vieressäni. Se on varmaan paha tapani. Toiset ovat diplomaatteja, toiset sellaisia kuin ovat! Molempia tarvitaan, siltä väliltä olevia. Omegoja ja alfoja. :)

• kommentti..,,..,.

Onneksi mut keskusteluotteen "tatsista" tuntevat tietävät, että en laadi aloituksia Suomi24- keskustelupalstoille, vaikka joku esiintyykin identiteetilläni selkäni takana, uhkailee tappaa viattomia keskustelupalstaviesteissä ja vainoaa minua.

• Punatukkainen nainen

Jos joku tietää, että naapuri on mustasukkainen punatukkaisesta vaimostaan joka käy iltalenkeillä, niin voi kirjoittaa tänne vaikka, että "kerroin miehelleni että lähdin iltalenkille, vaikk a oikeasti lähdin panemaan, t: punatukkainen nainen". Että älkääpä ihan kaikkea uskoko.

• 5-19

En ole koskaan onnistunut tunnistamaan ketään tuttavaani viestin kirjoittajaksi. En myöskään usko, että kukaan olisi onnistunut yhdistämään itse kirjoittamiani viestejä minuun.

• kyssä.

Sulla sitten ei ole vaikkapa sukulaisiin kohdistuvia herjauksia yhdistetty viattomaan nimettömään nettikirjoitteluun?

• 5+10

Kaikki on mahdollista, vaikka ehkä KGB ei Suomessa toimikkaan. Mutta periaatteessa sama.

Nuoret saisivat pitää itsestään parempaa huolta. Nuorena voi ajatella niin erilailla kuin sitten 40v kuluttua. Ja ei aina tiedä mihin maailma muuttuu.

Kerroppa millaisia faktoja voi löytyä ilman muita IP-osoitetietoja yms.

Tietenkin joku tietty ihminen pitäisi tuntea suht hyvin pystyäkseen tunnistamaan. Olla pitempään seurassa.

• Tarja Halonen

Minä ainakin olen päättänyt esiintyä avoimesti omana itsenäni ja tulen kaapista ulos, olen lesbo.

• ihanko?

Luulis, että presidentin nimellä netissä esiintyminen on rikos - säälittävää herjaamista talipäärassut, koko toimintanne Suomi24:ssa: vainoatte vasemmistolaisia, vainoatte presidentti Tarja Halosta kommenteissa, vainoatte vaikka mua sivullista Halosen äänestäjää tunkemalla naamani laittomiin Suomi24- profiileihin. Luulis, että omilla nimillänne olis sen verran arvovaltaa, ettei teidän tarvitsisi käydä ruikkimaan kadehtimiennne nimillä herjauksia netissä. Mutta mitä olen katsonut, niin korkeitnaan sosiaalitapausjälkivasvut herja netissäkin: joku mullinpäähärkä - kampaus- rasisti esiintyy muka asiallisena, vaikka paskat ikinä maksanut veroja ja tuskin sukulaisensakaan ja nyt muka pitäisi "auttaa" joka pällinpersettä, vaikka tiedätteks te, että tää yhteiskunta on nyt jo sellainen, että jos sulla on veronmaksajasukulaisia., et saa edes toimeentulotukea, vaikka näkisit nälkää ja huolimatta siitä, että laissa olisit oikeutettu toimeentulotuen minimiin.

Oletteko vailla lisää äiiiiiitiyskorvauksia ja perheiden tasaperseellä makaamista? Lisää rahaa vai? Mitä haluutte?Halonen on mielestäni köyhien puolesta tehnyt kaiken mitä on voinut, aivan varmasti, kuten myös muukin vasemmisto.

Jos kerran minut tulottoman joutuu maksamaan mun vanhemmat hädänalaisessa tilanteessa, en TASAN TARKKAAN SIEDÄ, että mikään paskapää eläisi vuosia yhteiskunnan tuilla, jollei ole omilla verorahoilla tienattua kertautuvaa tuloa ja presidentin mielipidettä tähän en tiedä.

• ja lisään"ihanko?"
        ihanko? kirjoitti:

Luulis, että presidentin nimellä netissä esiintyminen on rikos - säälittävää herjaamista talipäärassut, koko toimintanne Suomi24:ssa: vainoatte vasemmistolaisia, vainoatte presidentti Tarja Halosta kommenteissa, vainoatte vaikka mua sivullista Halosen äänestäjää tunkemalla naamani laittomiin Suomi24- profiileihin. Luulis, että omilla nimillänne olis sen verran arvovaltaa, ettei teidän tarvitsisi käydä ruikkimaan kadehtimiennne nimillä herjauksia netissä. Mutta mitä olen katsonut, niin korkeitnaan sosiaalitapausjälkivasvut herja netissäkin: joku mullinpäähärkä - kampaus- rasisti esiintyy muka asiallisena, vaikka paskat ikinä maksanut veroja ja tuskin sukulaisensakaan ja nyt muka pitäisi "auttaa" joka pällinpersettä, vaikka tiedätteks te, että tää yhteiskunta on nyt jo sellainen, että jos sulla on veronmaksajasukulaisia., et saa edes toimeentulotukea, vaikka näkisit nälkää ja huolimatta siitä, että laissa olisit oikeutettu toimeentulotuen minimiin.

Oletteko vailla lisää äiiiiiitiyskorvauksia ja perheiden tasaperseellä makaamista? Lisää rahaa vai? Mitä haluutte?Halonen on mielestäni köyhien puolesta tehnyt kaiken mitä on voinut, aivan varmasti, kuten myös muukin vasemmisto.

Jos kerran minut tulottoman joutuu maksamaan mun vanhemmat hädänalaisessa tilanteessa, en TASAN TARKKAAN SIEDÄ, että mikään paskapää eläisi vuosia yhteiskunnan tuilla, jollei ole omilla verorahoilla tienattua kertautuvaa tuloa ja presidentin mielipidettä tähän en tiedä.

Niin ja lisään, että erikoista, että ainoa sensuroitu sana viestistäni oli sana "paskapää" mikä ei viitannut mihinkään henkilöön ja että ylläpito oli siihen laittanut ylimääräisiä tähtiä, ilmeisesti viestien feikimuokkaamisen nimissä. Voin kuitenkin kertoa, että en harrasta ihmisten herjaamista netissä, joten Suomi24:n ylläpito voinee nostaa korvasta seinään edustajansa, jotka vääristelevät mielipiteidensä mukaan näillä nimettömillä palstoilla esiintyvää nimetöntä viestintää. Ymmärrän toki, että olen kateuden kohde osaa ottamieni palstakeskusteluiden osalta, mutta silti: yritin sanoa, että kun minua ei elätä yhteiskunta, en halua herjaamista - tai sitä, etä muka lisää rahaa netissä herjaaville. Vasemmistoon kohdistuvaa vihaa Suomi24.ssa myös -ylipäätään- ihmettelen, koska vasemmiston edustajat lienevät ainoita, jotka ovat kiiinnostuneita köyhienkin asemasta.Kai heilleikn sitten ollaan kateellisia, mutta itse en ajattelis, että mua tarttis kadehtia, kosken saa yhteiskunn alta edes vessapaperia tai mitään turvaa veronmaksajasukulaisten vuoksi - törkyä, että joku mun faija maksaa ensin verot 50 % ja sitten vielä tyttärensä elatuksen, ku tytärelle ei myönnetä tukia.

• Nämä tunnistin

Musta tuntuu että tunnistin kerran kaksosparin, pari vaaleata lesbotyttöä täällä.

Varma en siitä millään ole. Mutta kun sitä niiden tekemää juttua täällä luin, niin alkoi panettaa ihan saakelisti. Just samalla tavalla kuin panettaa aina kun ajattelen noita kahta silikonin sileää ja piukkaa kaunokaista.

Näen niitä aika usein lähijunassa ja kuuntelen niiden iltamenoja ja yöjuttuja. Mutta tuskinpa elämäni aikana ikinä pääsen edes toista koettamaan mihinkään. Terveisiä vaan teille B. ja G. jos satuitte tämän näkemään.

• Pularesurssi

Kun Jokelan kouluampuja oli tehnyt tekosensa ja ehdin vielä lukea hänen "manifestinsa", niin välittömästi tajusin että kyseessä oli sama henkilö, joka oli vuotta aiemmin kirjoitellut niin sairaita juttuja keskustelupalstalla, että olisi tehnyt mieli tehdä ilmoitus poliisille. Jaa että miksi en tehnyt? No siksi koska se ei olisi johtanut mihinkään.

Monia asioita voitaisiin ennaltaehkäistä, jos ihmisen "yksityisyyttä" ei kunniotettaisi enemmän kuin isomman ihmisjoukon turvallisuutta... Ja, jos poliisin resursseja ei tarkoituksenhakuisesti ajettaisi koko ajan huonommalle tasolle, kansalaisten turvallisuuden kustannuksella. Mutta valvonta-sirujärjestelmän läpiajaminen, tahallisen turvallisuustason heikentämisen kautta, on tietysti tärkeämpi asia kuin tavallisten kansalaisten turvallisuus.

• kommentti...,,.,.

Niin mutta hei jo aikoinaan, kun esimerkiksi minä toimin yliopistossa tutkimusapulaisena, niin Suomi24.ssa minua haukuttiin muka kouluampujia symppaaviksi: oli esimerkiksi nimimerkit MMies, Papeete_1, Richartti, Scale ja muutama muu v*tun sairas, joiden nettipalsta-ahdistelijoiden todelliset persoonat todella haluaisin saada selville, koska niillä paskapäillä oli rekisteröidyt nimimerkit ja koska ne k*sipäät ihan oikeasti häiritsi pelotttelemisella jopa mun sivullisen nettipalstalle kirjoittamista...

Vitutti, että kun menee raskaan työpäivän jälkeen tai milloin tahansa sanomaan jonnekin nettipalstalle Suomi24:ssa mitään, niin joku kusipää änkii nimettömänä sanomaan, että " ei sulla ole yhtään ystävää" tai että " tapa itsesi ja me täällä mietitään reititintä sun perään"... Jos niin paljon on kusta päässä ja että jos tarvitsee nettiin siinä määrin seota, että alkaa keskustelupalstoilla roikkua sivullisten kimpussa, voi hankkia lääkityksen ja varmaan lääkärit osaa siihen antaa lääkityksen. Itse saanut ikuisen trauman nettikeskustelemisesta Suomi24- anonyymin nettikeskustelemisen vuoksi siksi, että vaikka itse kirjoittaisi asiallisesti, ei muut edes yritä...

• kommentti..,,,.,,..
        kommentti...,,.,. kirjoitti:

Niin mutta hei jo aikoinaan, kun esimerkiksi minä toimin yliopistossa tutkimusapulaisena, niin Suomi24.ssa minua haukuttiin muka kouluampujia symppaaviksi: oli esimerkiksi nimimerkit MMies, Papeete_1, Richartti, Scale ja muutama muu v*tun sairas, joiden nettipalsta-ahdistelijoiden todelliset persoonat todella haluaisin saada selville, koska niillä paskapäillä oli rekisteröidyt nimimerkit ja koska ne k*sipäät ihan oikeasti häiritsi pelotttelemisella jopa mun sivullisen nettipalstalle kirjoittamista...

Vitutti, että kun menee raskaan työpäivän jälkeen tai milloin tahansa sanomaan jonnekin nettipalstalle Suomi24:ssa mitään, niin joku kusipää änkii nimettömänä sanomaan, että " ei sulla ole yhtään ystävää" tai että " tapa itsesi ja me täällä mietitään reititintä sun perään"... Jos niin paljon on kusta päässä ja että jos tarvitsee nettiin siinä määrin seota, että alkaa keskustelupalstoilla roikkua sivullisten kimpussa, voi hankkia lääkityksen ja varmaan lääkärit osaa siihen antaa lääkityksen. Itse saanut ikuisen trauman nettikeskustelemisesta Suomi24- anonyymin nettikeskustelemisen vuoksi siksi, että vaikka itse kirjoittaisi asiallisesti, ei muut edes yritä...

Ja lisään, että ylläpidon sensuroima sana jonka kirjoitin, eli että k- u-s-i-p-ä-ä, ei sisällä niin montaa tähteä, kuin ylläpito sensuroi. Rehellisyyttä Suomi24- ylläpito, haloo!!! Ette multakaan ole koskaan kysynyt, että haluanko naamani olevan galleriassanne!

• twtwata

Tunnistin suomi24:n viesteistä yhden kaverini hänen kirjoitustyylinsä perusteella.

• Hah !

Kaverisi "kirjoitustyylillä" saattaa kirjoittaa sata muutakin.

• :D32323

Paljastaa voi mm:

* Yhteystiedot kommentissa/jutussa (joita voi hakea hakukonoille esim.)
      * Kirjoitus itsessään voi paljastaa.
      * Kirjoituksen linkkaaminen kavereille, jos siihen on ensin kirjoittanu itse jotain.

• kyssä.

Siis saako hullut esiintyä Suomi24:ssa mun naamalla? Sehän on sama kuin raiskaus: persoonani raiskaus, ihmisyyteni arvojen raiskaus.

• No en tunnista. Mitä väliä, nehän on mielipiteitä. Olen kyllä nähnyt luultua ystävää jopa hairittävän, kun tunnistus oli "varma". Kuitenkaan lopultaan tunnistus oli tuulesta temmatun.
      Toki jos kirjoittaa paikkakunta ketjuihin voi tunnistus olla helpompi, kuin jos kirjoittaa muualle, joihin osallistuu kirjoittajia ympäri suomea.

• Vaino Umpilempi

Niin, kyllähän täällä kaikki on jäljitettävissä, se on faktaa. Tosin sitä ei voi tietää kuka siellä koneella milloinkin kirjoittelee, jos nimittäin on "avoimet ovet".
      Mutta kaikkihan sen tietävät ja täytyy aika imbesilli olla jos tänne kirjoittelee jotain sellaisat mikä ei oikeassa elämässä kestä päivänvaloa.

• hei...,,.,...,

Mun saamat herjaukset:

- runkkaan muka pikkulasten edessä ja tämä kommentti ensimmäisen kerran, kun viikkojen taukojen jälkeen tulen kirjoittamaan yhden viestin Maailman menoa - palstalle ja herjaajalle ei sukupuoleni merkkaa.

- herjaan muka jotakin ihmeen Papeete1:a ja en tunne ketään sellaista.

- olen muka sukulaisteni kanssa tekemisissä Suomi24:ssa.

- minun naamani on Suom24:ssa

Ehkä pahin herjaus on ollut väite runkkailemisesta
        pikkulasten edessä: voi herjaajat tulla katsomaan 30. v akateemisen naisen naamaa ja sitten miettimään, että kannattaisko esimerkiksi tappouhkauksia ja runkkufantasioita kirjoittaa viattomista.

Toki voin koneeni sisällön esitellä. En ole mikään nettitampio tai nettiprofiileja omaava.

• hande-56

Mukava olla jotain mieltä nimimerkin takana,etteikö siitä joku voi päätellä että kuka on mistä sen tietää varmaksi. Onko sillä väliä,ei kaiketi suurta. Onpahan joku foorumi jonne heitää ajatuksen jos toisenkin. Jos pyrkii siihen että ei toisia loukkaa mutta kun se on niin että jokuhan on aina toista mieltä ja sen mukaan tekee johtopäätöksensä.
      Kaikille nautintoa siitä mitä kirjallisella ilmaisullaan saa aikaan.
      Toiset enempi toiset vähempi.....................itse vähempi................ei aina kiinosta joka asia joka tapetilla on. Toisethan on sanallisesti lahjakkaampia ja vähempi kirjoistusvirheitä...............................niin pitääkin.................hyvä niin.
      Mutta sanoo sanotavansa tavalla tai toisella virheineen puutteineen,arvaillaan loput. Se kun on kuitenkin toisilla tapana lukea rivien välistä.

• pointti??

Hmmm...En ymmärrä pointtiasi.Oletko tosiaan niin utelias että sen vuoksi haluaisit tunnistaa kuka on kirjottanut...vai mitä??

Itse kun luen näitä en edes mieti sattuuko jollain olemaan saman kaltainen tilanne, ja jos itse kirjoitan niin kyllä eders mieti silloinkaan että tunnistaako tekstistä joku minut *huoh*

• 3x2=6

Oon sun exäs

• lammasbää

ja mää oon niin sun exääs pannut..daaa

huoh

• jaa??!!..,.
        lammasbää kirjoitti:

ja mää oon niin sun exääs pannut..daaa

huoh

Minua haukuttiin kakarana "lampaaksi" - se oli oikein imbesillien erityinen pilkkaniminimitys minua varten ja muistan vilunväreitä selkäpiissä tuntien sen nimityksen vuosien takaa, vaikken jumalan kiitos ole joutunut niiden idioottien kanssa olemaan tekemisissä aikuisiälläni ( varmaan siks, että olen asunut toisela puolella Suomea ja mua ei siksi kiinnosta olla että bää bää puolitutuista vuoskymmenien takaa netissä herjaamassa uteliaana).

Nyt epäilenkin - että siis koska tämä Suomi24 on paikka, joissa ketkään täysipäiset ja ainakaan fiksut tuttuni _eivät voi_ ollla profiileilla, koska Suomi24 on pääosin imagoltaan tunnettu junttifoorumina - että se sama idioottisakki on kiusannut minua nettipalstoillakin... Ootteko ylpeitä? Netistä ensin ruikitte runkkarinsormillanne minusta kuvia, laitatte mulle profiilin nettiin selkäni takana ja sittten vaan bäää, bää. Kusta päässä jokaisella mua tällä Suomi24- foorumilla ahdistelleella ja tiedoksi, että EN HALUA TUTUSTUA TEIHIN!!!

Hyvät tiedot teillä on herjauksiinne minusta olleet, eli kyläparlamentti toimii! On tiedossa elämäntilanteeni ja kaikki muu ( mistä lie urkkittua ja juoruttua semitietoa, en tiedä...) - sori en kyllä tapaa avautua ihmisille, joiden kanssa en ole ollut aikuisiällä tekemisissä ja jotka ovat kuvottavan uteliaita persoonani suhteen.

Kuulunee amisten käytöstapoihin puhella "panemisista" netissä? Kirjallinen ilmaisu kun ei teille merkkaa mitään, niin siitä sitten vaan "panemisistakin" läpättelemään - normijärkinen kylllä osaa lukea keskustelupalstan.

Mä luultavasti oksentaisin, jos tietäisin milaisten lärvien kanssa olen tällä foorumilla näissä nimettömisä keskusteluissa keskustellut - enkä viittaa homoihin tai lesboihin tai edes asiallisiin heteroihin, vaan minua herjanneisiin idiootteihin!

Ainakaan mun exiä tai mitään muitakaan tuntemiani ei ole missään Suomi24-"panemiskeskusteluissa" juoruamassa ja herjaamassa viattomia tyyppejä, jotka ei kilin perseen vertaa ole nettiherjaajien kiinnostuneet irl- kontekstin noteeraten.

Kusipäiltä pitäisi ottaa oikeudet pois kirjoittaa nettiin mitään.

• Arvaa miksi EX on EX

Mä tunnistin eksäni kirjoitustavasta, kun pohti palstalla pitäisikö hänen pettää minua! Ois keskittyny ongelmiemme selvittämiseen eikä tollaseen!

Ei tarvi varmasti ihmetellä että on ex.

• Arvaa miksi EX on EX

jatketaan vielä sen verran että ex tunnusti tekstin. Oli se ni päivän selvästi sen.

• Mr. X

Oletko ihan varma, että kirjoittaja oli hän? Naisilla tunnetusti mielikuvitus laukkaa hormonitoiminnan takia, eikä heidän ajatuksenjuoksunsa ole kovin selkeä. Naiset osaavat olla vainoharhaisia, varsinkin mitä tulee miehiin. Sinäkin vaikutat aggressiiviselta ja katkeralta exällesi, vaikkei hän edes ole enää riesanasi.

Itse olen pyrkinyt muuttamaan tyyliäni eri keskustelupalstoille kirjoittaessani. Kirjoitan intiimeistä asioista vain anonyyminä. Ei kukaan täysjärkinen mies, joka miettii pettämistä, paljasta nimeään, asuinpaikkaansa eikä liikaa tietoja naisystävästään. Kiinni jääminen on ihan itsestä kiinni.

• 666
        Mr. X kirjoitti:

Oletko ihan varma, että kirjoittaja oli hän? Naisilla tunnetusti mielikuvitus laukkaa hormonitoiminnan takia, eikä heidän ajatuksenjuoksunsa ole kovin selkeä. Naiset osaavat olla vainoharhaisia, varsinkin mitä tulee miehiin. Sinäkin vaikutat aggressiiviselta ja katkeralta exällesi, vaikkei hän edes ole enää riesanasi.

Itse olen pyrkinyt muuttamaan tyyliäni eri keskustelupalstoille kirjoittaessani. Kirjoitan intiimeistä asioista vain anonyyminä. Ei kukaan täysjärkinen mies, joka miettii pettämistä, paljasta nimeään, asuinpaikkaansa eikä liikaa tietoja naisystävästään. Kiinni jääminen on ihan itsestä kiinni.

ja sä kirjoitat miesten pettämisestä lesbopalstalla. Eiköhän se kerrokkin jo kaiken mitä pitää.

• MITÄ HITTOA????

Miten hitossa mä tänne lesbo palstalle eksyin?

Hetki sitten olin etusivulla, katselin artikkelia: Keskustelupalstalta tunnistaminen ja BÄNG! Täällä ollaan.

• 666

ja niin hyvä veli, sä teit virheen. Ajatuksenjuoksusi kusi ja BÄNG, siinä oot.

• Kylmät kädet

Minä olen tunnistanut itseni pari kertaa Suomi24:lta.

Törmännyt johonkin vuosien takaiseen viestiin, joka on tuntunut tutulta. Sitten hoksannut, että hei, minähän kirjoitin tämän joskus!

• miiiiiiiiiiä

Mulla oli sama juttu! =) mulla ois proffaki täälä , mut en jaksa kirjautuu nyt D: pitäis mennä nuq...

• harmillista

Etusivulla on ensimmäiset houkutukset, Olen tunnistanut

• 9+9

Suurin osa kirjoittajista näyttää epäilevän että ketään pystyisi tunnistamaan viestien perusteella.

Käytäntö kuitenkin osoittaa toista! Kirjoittelen paljon netin keskustelupalstoille ja aina anonyyminä. Muutaman kerran minut on tunnistettu asiayhteyksistä ja varmaankin tyylistäni kirjoittaa ja kommentoida tiettyjä asioita. Tietenkään henkilöllisyyttäni ei kukaan ole ilmoittanut, enhän sitä ole paljastanut netissä kenellekään. IP-osoitteesta saa selville nämä koneet, mutta se on jo toinen juttu.

Vaikka kirjoitan eri nikeillä, jotkut viestit joku terävä lukija on osannut yhdistää minun kirjoittamikseni. Eihän tuollainen toisaalta ole vaikeaakaan, jos määrättyä palstaa seuraa jonkin aikaa. Joku kirjoittaja voi kyllä paljastua samaksi hekilöksi, vaikka käyttäisi satunnaisia nikkejä.

Kyllä siis kannattaa vähän varoa, mitä kirjoittaa, vaikka esiintyisikin tuntemattomana.

Odotan mielenkiinnolla, mitkä viestini joku nyt yrittää yhdistää minun kirjoittamikseni :-)

• pohja noteeraaja

Kyllä noita luulijoita riittää ,,, ja äkkiäpä se luulo tuntuu vaihtuvan "tiedoksi ".
      Koittakaa nyt ryhdistäytyä vähän paskanjauhamisine ...
      Puhukaa turhat lässyttäjät ennemmin asioista, joilla on jotain merkitystä

• kommentti..,,..,.

Ei ne osaa - ne nettiherjaajat. Ne elää niin paljon virtuaalimielikuvituksissaan, että luulot ja todellisuus sekoittuvat.;) Mä keskustelin aikoinaan yhdellä tän foorumin keskustelupalstalla aktiivisesti: aluksi luulin, että siellä olisi normaaleja ihmisiä ja otin vapautuneesti osaa keskusteluun, koska ei nyt todellakaan täysijärkisen mieleen ensimmäisenä tule, että kukaan olisi niin hullu, että loisi nettiin julkisille keskustelupalstoille viattomien naamoilla profiileja, jos kyse ihan olemassaolevista ihmisistä ts. näiden kuvista, mutta pian sain huomata ja keskustelua enemmän tutkailtuani, että ne nimimerkkitoimijat ja se sakki mitkä siellä pörräsi, oli täysin kaheleita. Esimerkiksi kun jotakin akviisesti palstalla roikkunutta "yksinhuoltajaäidiksi" itsensä esitellyttä rasistisia kirjoitellutta typerystä jotkut siellä aktiivisesti herjasi, niin sillä tyypillä ei käynyt mielessä, että hänen herjaajansa saattaisivat olla hänen omia nettituttavuuksiaan, vaan se kävi palstalla mun sivullisen keskusteluun osaa ottaneen kimppuun herjaamaan kaikkien palstakavereidensa kanssa... Kertoo tätähtäneestä asenteesta, jos netin näillä nimettömillä keskustelupalstoilla käydään henkilöimään nimettömiä keskusteluun osaa ottavia.

Tottakai se luulo vaihtuu niillä tiedoksi ( perättömäksi sellaiseksi). Ne pystyy levittämään näitä julkisten palstojen viestejä edelleen. Sitten kun kulloisillakin palstoilla ei juuri edes käy muita, kuin palstavakkarit itse, niin ne on vainoharhaisia... Silleen.

Aivan: ne vois puhua joistakin merkityksellisistä asioista. Eikä henkilöidä nettiin viattomia, postailla viattomien tekstejä minne sattuu, häiriköidä palstoja skitsoilla ja järjettömillä provokaatioilla ja jauhaa vatipäistä rasistista propagandaansa. Mut ei ne osaa: vaatishan se nyt jo alkeellista älyä osata laatia keskustelupalstalle asiallisia avauksia, missä ei joudu herjatuksi, jos tulee lukemaan ja ottamaan keskusteluun osaa...

Mulla ei lesboja tai homoja tai trans- ihmisiä vastaan mitään ole, mutta siitä en pidä,että joku esiintyy nimissäni Suomi24:ssa. Itselleni kun uteliaisuus tai kiusaaminen eivät kuulu harastuksiini. Tai nettiseuranhaku.

• ZIKZOK!

En tiedä,onko tämä kenenkään mielestä huvittavaa,minun mielestä on:nimittäin mielenterveyspalstoilla yks jos toinenkin mielenterveyspotilas kuvittelee,että juuri HÄNESTÄ on puhe kun jostain ihmisestä ja hänen oireistaan on ylipäätään puhetta.Saavat raukat siellä ihan kilareita kun pähkäilevät kuka milläkin kertaa puhuu selän takana.
      Noh, onneksi on mielenterveysongelmista kärsiville sekä heidän lähipiirilleen sellainen palsta olemassa.Kunhan pysyvät sillä palstalla,varsinkin ne mielenterveysongelmaiset.
      Tämä nyt vähän asian vierestä,mutta tulipahan mieleen :))

• aha?

Niin paitsi että niillä mielenterveysaiheisillakin palstoilla herjataan näemmä vain asiallisia tekstejä kirjoittavia: äitinä siellä pitäisi olla, jos sinne edes kirjoittaa kaiken maailman idiooteille ja aina sanomassa "soo, soo", jos joku tampio ehdottelee esimerkiksi masentuneille itsensä tappamista, kun niillä kirjoittajilla ei ole mitään itsesensuuria, että mitä voi sanoa ja mitä ei nimettömässä keskustelussa... Sitäpaitsi jokaiselle jolla on aivot, on päivänselvää, että onhan kaikilla Suomi24:n palstoilla omat sisäpiirinsä. Ei ulkopuoliset voi mitään sanoa, koska jotkut nettiin tärähtäneet sakit röyhkeästi omii palstat itselleen.

Kyllä joo se on totta, että moni kuvittelee, että juuri hänestä on puhe, mutta puhehan on vasta sitten, kun _mielenterveysongelmaiset nettikiusaajat_ luovat ulkopuolisten luonnollisten henkilöiden kuvilla nettiin profiileja, vaikka luulisi jo peruskoulussa opetettavan, että mikä netissä on rikollista ja epäeettistä toimintaa.

Muuten mielenterveysongelmat eivät ole ongelmia, joiden perusteella ihmiset olisivat "vähempiarvoisia". Itse uskon, että monella mielenterveysongelmaisellakin on monta kertaa enemmän empatiaa, kuin idiooteilla nettitoimijoilla nimettöminä netissä, joiden mielestä mielenterveysongelmaiseksi saisi leimata terveitä ihmisiä silkan kohdistetun kiusanhalun tai mustamaalaamisen tai perättömien väittämisen nimissä nimettömässä tuntemattomien välisessä keskustelussa: ainahan tosin jo inkvisitiokausillta alkaen mielenterveysongelmaiseksi _väittäminen_ on ollut kiusaajien tapa _mitätöidä_ jonkun persoona ja mielipiteet ja saattaa siten kiusansa kohde naurettavaan valoon, _mikä_ kertonee paljon syvemmistä henkisistä ( ja kenties jopa älyllisistä?) vajavaisuuksista toimijalla, kuin _edes_ se, että jos jollakulla todella _olisi_ mielenterveysongelma. Itselläni ei ole mielenterveysongelmaa, mutta minua Suomi24:ssa herjanneilla nimettömillä ilmiselvästi on - ainakin jos niin sairas harrastus kuin vähämielinen nettipalstoilla provosoiminen ja minun viattoman systemaattinen pelottelu _laskettaisiin_ mielisairaudeksi.

En voi mitään sille, että joku _vajaamielinen_ haluaa leimata minut mielenterveysongelmaisen lisäksi myös lesboksi vailla totuutta, kosken ole halunnut parisuhdetta tms. mitä lie "suhdetta" nettivainoajani kanssa.

VAI ETTÄ SINULLA TULI MIELEEN.

• 11+9=?

eihän sillä ole väliä vaikka tunnistaakin, mutta tarkkoja tietojaan ei saa laittaa. menee vähän ohi aiheen mutta tunnsitin itse eilen kaupassa näkemäni naisen, esiintyy tuolla live chatissa.. tai luulin tunnistavani.. hups meinasi naurattaa..

• 20

Oletko töissä kenties kaupassa ? Oletko nuori vai vähän vanhempi;) ?

• kommentti...,,..,.
        20 kirjoitti:

Oletko töissä kenties kaupassa ? Oletko nuori vai vähän vanhempi;) ?

No näitä nyt "naurattaa" herjaaminen. Itse menisin hoitoon, jos mulla olisi niin vähän tekemistä, että ehtisi kyttäillä jossakin kaupassakin netissä _ehkä_ tapaamiaan naamoja. Mulle voi kyllä tulla kertomaan, jos mun naaman näkee netissä, koska ehdottomasti haluan tietää, että jos tai kun minusta välitetään selkäni takana jotakin kuvaa!

• Anonyymi

Ajattelin sittenkin korkata tämän ostamani pullon jo tänään =)

• -anonyymi-

Kirjoitus tyyli ei todista mitään sillä sitä voi matkia ja kirjoittaja voi sitä paitsi harrastaa niin sanottua trollausta eli ei välttämättä ole tosissaan.

Ip :n selvittämisestä ei myöskään ole todistamaan henkilöllisyyttä jos se ei ole tilastoidusti tietyn henkilön käytössä tällöinkään ei voida yleensä näyttää toteen kuka konetta kulloinkin on käyttänyt.

Ainut absoluuttisen varma henkilön tunnistus on silmän iiris ja/tai sormenjälki ja tulevaisuudessa suunnitellusti RFID-siru jonka pakollista käyttöön ottoa jokainen järkevä itsemääräämis oikeudesta ymmärtävä yksilö vastustaa

• kommentti...,,..,.

Voi olla, jos vaikka mä roudaan tän henkilökohtaisen läppärini jonkun nörtin tarkistettavaksi, että mitä herjaa koen... En harrasta epäeettistä toimintaa netissä, eikä harrasta kukaan ainakaan tuntemani ihminen, mutta minua on herjattu näillä Suomi24- keskustelupalstoilla aktiivisesti: joku hullu esimerkiksi nimettömästi herjaa minua perhesuhteistani, tietää puolituttuja joiden kanssa en kylläkään reaalisesti ole vuosikymmeniin ollut tekemisissä ja .. valitettavasti sattuu tietämään, että alaikäisenä kärsin koulukiusaamisesta, mistä syystä läheiseni olivat jo toimittamassa minua hoitoon, mutta minne en kylläkään koskaan joutunut ( toisin kuin herjaajani mielissään todeksi muttuneesssa juoruilussaan luulevat), koska lääkäritkin tietävät, että olen päästäni terve.

Lisäksi olen nahoissani saanut tuntea, että kun herkkänä alaikäisenä kakarana vuosikymmeniä sitten ( ja aikanan ennen nettiä) kirjoitin yhdellekin koulukiusaajalle epätasapainoisessa tilassa kirjeen, jossa väitin omadiagnoosillani kärsiväni "narsistisesta persoonallisuushäiriöstä"( ei pidä paikkaansa - kuten ei mikään muukaan persoonallisuushäiriö kohdallani, koska minulle ei sellaisia ole diagnosoitu - koskaan), että asia on sitten "tosi" sairaiden ihmisten mielestä.

Kyllä mun puolesta ainakin tän koneen voisi vaikka poliisi tarkistaa, koska tätä ei käytä kukaan muu kuin minä!:) Että siis jos alkaa vaikkapa tappouhkauksia keskustelupalstoilla mulle tippua mielisairailta tms. miltä lie vatipäiltä ( mä saan uhkailuja Suomi24:ssa koko ajan!) siksi, että viattomana sattunut kirjoittamaan anonyymiin nettiin laillisesti nimettä netin nimettömälle keskustelupalstalle ja vielä asiallisesti, niinkuin on mielipiteet, etiikka ja moraali, eipä hyvin ole asiat!

Rikollisia niiden sekopäiden on pakko olla, jotka ei omilta koneiltaan voi Suomi24:n kirjoittaa.

• todellisuuden taju?!

Keskustelupalstoilla pyöriminen tekee myös vainoharhaiseksi ja kuvitellaan, että tunnistetaan joku jostakin kirjoituksesta. Todellisuudessahan tämä on melko mahdotonta.

• Saduista

Kirjoittajan voi ehkä tunnistaa, mutta silti ei voi tietää, ovatko kirjoitetut asiat totta. Tarina saattaa olla keksitty. Jos tarina on totta, se voi olla liioiteltu tai muuten muunneltu tai perustua jonkun toisen elämään.

• kommentti...,,..,.

Mua ainakaan ei ikinä ole keskustelupalstat tehneet vainoharhaiseksi: päättelen kokevani ahdistelua vasta siitä, että kun näin tälleen nimettömänä täysin asialllisesti kirjoitellessani -ja palstasta riippumatta- perässäni roikutaan Suomi24: ssa kirjoitellessani keskustelupalstoilla vuosia kirjoittelemassa vain asiattomia kommentteja viesteihini ja herjauksia ja viimeeksi siitä, jos näen oman naamani jossakin profiilissa, vaikken foorumille profiilia ole luonut. EN pidä vaikkapa siitä,että jos kerran olen jossakin keskustelussa sanonut isäni äänestävän vasemmistoliittoa, että sitten viikkojen päästä jollakin toisella saman foorumin yhtäläisen nimettömällä keskustelupalstalla saan asialliseen viestiin uhkauksen, että " sun faijas on kommaripaska ja sä olet vasemmistokusipää". En pidä - ylipäätään- siitä, että mun viatonta kirjoittelua käytetään selkäni takana jos mihn lie tarkoituksiin: olen joo verbaalisesti taitavampi kuin yhdeksän kymmenestä Suomi24- kirjoittajasta, vaikken twkstejöni suuremmi mietikään, koska kirjoitan nimettömässä netissä ja nimettä,mutta SILTI MINULTA PITÄISI KYSYÄ VÄHINTÄÄNKIN TEKIJÅNOIKEUSLUPA TEKSTIENI
        KÄYTTÄMISEEN, _MIKÄLI_ tekstuaalista tuotantoani käytetään MILLÄÄN TAPAA selkäni takana.

Asiat joita en halua sympata ja jotka koen herjauksiksi, jos teksteilläni edistetään selkäni takana:

- natsismi
        - ihmisviha
        - perätön väittäminen!!!!!!

• yksi pointti...,.,.
        Saduista kirjoitti:

Kirjoittajan voi ehkä tunnistaa, mutta silti ei voi tietää, ovatko kirjoitetut asiat totta. Tarina saattaa olla keksitty. Jos tarina on totta, se voi olla liioiteltu tai muuten muunneltu tai perustua jonkun toisen elämään.

Se vaan on outoa, että miksi Suomi24:n etusivuilta joutuu yleensä asiattomiin avauksiin... Itse olen pahoillani, enkä missään mielessä halua ainakaan häiriköidä Lesbot- palstan keskustelua. Samaten saatoin erehtyä ( ja todennäköisesti erehdyinkin - koska nuo kuvat ovat niin pieniä ja epäselviä), mutta ainoa naama, joka tässä keskustelussa oli..niin ehkä turhaan erehdyin luulemaan sitä omakseni.

En käsitä, kuka minunkin nimettömän perässäni roikkuu tässä Suomi24.ssa herjaamassa, mutta mitä nyt keskusteluja olen lukenut, en varmaan valitettavasti ole ainoa.:( Ikävällä tolalla keskustelut Suomi24.ssa. Mä en ainakaan ikinä tunkisi tänne mitään kuvia.

• uf ner vour

Sä olet Tiina! Hähää tunnistin.

• viime katse

Minäkin tunnistin.. Viime katse paljasti kaiken ;)

• viime katse

Missä olet ? Ootko muuten ottanut saikkua vai miten en ole nähnyt sua vähään aikaan ? Vai ootko vaan vapaapäivillä ? Kaunis olet, alkaa olemaan ikävä...

• chehe

Niin minäkin

• Amarettoa ja kahvia

Hmmm...kröhöm. Mielenkiintoista.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1920
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe