kotiäitejä, jotka paljon lasten kanssa kotona ja kaukana kaikesta?
meiltä on yli 30km lähimpään pieneen kylään, josta löytyy kaikki peruspalvelut.Käytössä tällä hetkellä yksi auto ja mies kulkee sillä töihin.Lähtee aamulla klo 5 ja tulee takaisin illalla 20-21.Viikonloput on useimmin kotona ja silloin hoidetaan kaupassakäynti tms. mies tekee pitkiä päiviä ja onhan sillä työmatkaa yhteen suuntaan 80km.Päivät olen kolmen lapsen kanssa yksin kotona.Onhan täällä tekemistä kotitöitä, talon lämmitys, ruokaa laitettava ja leivottava jne. kolme pientä lasta puettava ulos.Lähes koko ajan minä teen jotain.Nyt on ruokailtu ja lapset nukahtaneet päiväunille.Aamulla kuuden aikaan pienin heräilee syömään (½v).Mies on sitä mieltä, että meillä ei ole varaa pitää kahta autoa.Minä pakkaisin lapset ja hurauttaisin vanhempieni luokse 500km päähän.Mieheni haluaa vaan, että on ruoka pöydässä, tuoretta pullaa,puhtaat pyykit, lämmin sauna jne. Eipä tuo tee kotihommia juuri koskaan.Lapset on kuulemma vielä niin pieniä, että äitiä ne enemmän tarvitsee.Olen sanonut haluavani lähteä töihin kunhan nuorin täyttää kaksi vuotta.Ei tule kuuloonkaan ja eiköhän meille vielä lapsia lisää...miehen suusta nämä sanat.Onneksi pienin on alkanut nukkua yöt paremmin ja imetys lähenee loppuaan.Kolme lasta peräkkäin imetyksineen riittäisi ainakin vähäksi aikaa.Olen hoitanut lapset alusta alkaen kokonaan yksin, koska minähän imetän...
naapurin rouva (7km päästä)onneksi käy meillä välillä ja pitää vauvaa sylissä, että saan jotain tehtyä.Viime viikolla se oli viikon parasta aikaa kun keitettiin kahvit ja sai jutella.Mies sitten illalla, että mitäs rasitat vanhaa ihmistä...
Onko muita
9
149
Vastaukset
- aaaaaaargh
No huhhuh. Sanos nyt sille miehellesi että kaipaat aikuiskontakteja enemmän! Ja jos et itse halua enempää lapsia, et kyllä "tee" niitä vain miehesi halusta!! Menetät oman itsesi tuossa touhussa kokonaan. Ja töihin menet tietenkin jos haluat. Miehesi haluaa pitää sinut kotona vain piikana näköjään. Mä en jaksaisi tuollaista katsoa pitkään, varsinkaan kun asutte noin syrjässä eikä ole mahdollista tavata muita ihmisiä päivän mittaan.
- KurttuNaama2
No meillä ei matkaa noin paljon,ja on auto ja vain yksi lapsi,mutta tunsin olevani lapsen kanssa kyllä niin yksin... Onhan se hienoa että mies kantaa leivän pöytään ja saa olla kotona,joskus vaan kauheasti ahdistaa. Tsemppiä sinulle ja sano miehellesi että ei enemmpää lapsia! Lähde joskus vkonlopuksi jonnekkin,tai edes päiväksi ja jätä lapset miehen kanssa,että huomaa mikä homman nimin on! No onneksi kesää kohti mennään ja vaatekerratkin vähenee :)
- asassdfz
No eihän mies tietenkään saavutetuista eduista halua luopua eli haluaa vain ja ainoastaan, että olet hyödyksi ja avuksi hänelle. Turhaan suostut pyöritykseen-opi pitämään puolesi ja vähän tilaa omalle elämällesi. Miehelläsi pitkät päivät, häntä turha syyllistää lastenhoidon vähyydellä ja toki ymmärrettävää että hän haluaa kotona nauttia ja levätä. Mutta raskaassa tilanteessa hän ajattelee vain omaa etuaan ja toki sinulla on oikeus hyvällä omallatunnolla tavata muita ihmisiä yms. etkä saa syyllistää itseäsi miehesi kommenteista-opi ottamaan etäisyyttä ja säilyttämään suhteellisuudentaju. Onko mitään mahdollisuutta, että hankkisit itse toisen auton rasittamatta miestäsi taloudellisesti tms? Voisivatko vanhempasi jollain tavoin auttaa? Tai pystyisitkö lainaamaan jostain autoa? Et kai tosissasi ole edes harkitsemassa lisälasten hankkimista tuossa tilanteessa? Selviytyäksesi ilmeisen lujatahtoisen miehesi kanssa, älä anna kaikessa periksi!
- äiti maalta
Moikka!
Alka korvessa mekin asutaan, mutta ei sentään ihan noin kaukana kaikesta, sillä lähin kylä on tuossa muutaman kilometrin päässä. Tosin ei sielläkään ole oikein meidän ikäisiä asukkaita ole, eikä kauppaa. Kauppa on reilun kymmenen kilometrin päässä.
Kyllähän tuo kaksi autoa teilläkin ois ihan pailkallaan. Pääsisit viikollakin lasten kanssa asioille ja hoituis kaikki neuvolakäynnit, sun muut sillä näppärästi. Etkä ois riippuvainen siitä, miten miehes joutaa kyytimään.
Meillä oli aikaisemmin kaksi autoa. Miehellä uusi farkku ja mulla käytössä yli 10 -vuotta vanha ostoskassini. Nuorimmaisen synnyttyä meilläkin mies oli sitä mieltä, että kahta autoa ei kannata pitää, koska mä en muutamaan vuoteen ole palaamassa töihin vaan jäin äitoiysloman jälkeen hoitovapaalle janiinpä mies myi sen viimekesänä. No nyt ollaan lastenkanssa täysin riippuvaisia siitä, miten mies ennättää töistään kyytimään. Joskus ollaan tehty niinkin, kun olaan lastenkanssa kyytiä tarvittu, että mä ja lapset viedään mis töihin ja otetaan auto päiväksi käyttöömme. Teillä tuokaan ei varmaan toimis, koska sun miehellä tuo työmatka on noin pitkä. Mun miehellä työmatkaa on vain vajaat 40 km.
Nuo sun kertomas päivän rutiinit on kyllä niin tuttuja piha- ja kotitöineen, talon lämmitykseen kaikkineen, että eihän meillä maalla asuvilla pääse varmaan koskaan sitä ongelmaa tulemaan, et pitäis lähteä kuntosalille ja jumpaan sitä kuntoa ylläpitävää liikuntaa hakemaan, kun kokoajan tuntuu sille, et tätä hyötyliikuntaa piisais vaikka muille jakaa.
Meillä molemmilla taitaa miehet olle semmoisia, et ne tekee kovasti töitä ja kotityöt kaatuu automaattisesti meille naisille, jotka ollaan lasten kanssa päivät kotona. Mies on kotiin tullessaan töistään väsynyt ja tuo perheelle kuuluva yhteinen aika kuluu etupäässä siihen, että mies nauttii ja kerää voimia seuraa päivää varten kotona, jossa kaikki on vaimon toimesta hoidossa ja kodikasta.
Eikä mies varmaan useinkaan edes ajattele, eikä ne huomaa miten paljon se vaimokulta kaipais edes iltasella sen aikuisen ihmisen juttuseuraa. Tuo mitä kerroit tuosta naapurisi käynnistä ja pienestä kahvitteluhetkestä on kyllä asia, jota ei kaupungissa ihmisten keskellä asuessa edes välttämättä tajua. Miehesi saa tavata töissä aikuisia päivittäin ja ei siksi tajuu, mitä tuommoinen hetki voi merkitä niin sinulle, kuin tälle "vahalle ihmiselle". Miehet nyt yleensäkin näkee nää asiat vähän erilailla kuin me. Siksi mäkin aina sillointällöin täällä netissä roikun, että saa edes vähän puretuksi ajatuksiaan muitten samassa tilanteessa olevien kanssa.
On täällä korvessa asumisessa toki omat hyvätkin puolensa, puhdas ilma luonon rauhaa. Lapsilla tilaa leikkiä ja varttua turvallisessa ympäristössä, vaikka kavereita tosin on harvassa.
Sulla ja miehelläsi kuitenkin ilmeisesti muuten hyvä suhde?
Ainakaan tuosta kirjoituksesi rivien välistä en mitään pahempaa sinun ja miehesi väleissä aistinut. Minkä ikäisiä teillä nuo lapset on?
Meillä on kaksi lasta, esikoinen 4v. ja nuorimmainainen 9 kk jolle olen antanut vielä ilta ja yötissiä, vaikka kyllähän tuo pitäisi saada siitä kohta luopumaan. Hohhoijaa, meilläkin mies alkanut puhua jo kolmannesta.
Mut nyt nukkumaan. Voidaan joku kerta jatkaa, jos haluat kirjoitteluseuraa. - jokunen.
1. Mies tekemään lyhyempää päivää, jotta sinäkin saat autoa joskus käyttöön.
tai
2. Toinen auto käyttöön, jotta pääset lasten kanssa kulkemaan.
Pankista hakemaan autolainaa!
Autoakin tärkeämpi olisi, että puhuisitte kunnolla miehesi kanssa mitä haluatte tulevaisuudelta. Parempihan sun näyttäis olevan yksinkin lasten kanssa, jossei mies edes auta kotona saatika näe lapsiaan ja sinua. Tuohon tilanteeseen en ainakaan lisää lapsia tekisi. Jos miehesi haluaa pitää sinut ja lapset elämässään, jotain on tapahduttava! Mene säkin rohkeesti vaan töihin ja pyydä miestä tekemään vähemmän töitä!
Asiat tärkeysjärjestykseen! Onko sulla ja miehelläsi sama järjestys, jossei, miten voisitte toimia?
Tuli muuten vielä mieleen että oletko antanut miehelle mahdollisuuden osallistua lastenhoitoon ja kotitöihin? Usein sitä huomaamattaan tekee itse kaiken ja sitten jää kuitenkin ihmettelemään kun toinen ei tee mitään... - tööööh!
no huhhuhhh mitä valitusta!!!!!??? kukas se on ollut haarukka otillansa siellä ? kuka on leikkiin lähtenyt omaaloitteisesti? vai onko mies väkisin maannut sinut pitäisikö sinusta miehen tehdä töiden jälkeen kotihommia ja pitäisikö sinun itsenäistyä ja alkaa tekemään asioita joita haluat tehdä eikä itkeä ukolta lupaa!! ei herranen aika!uusavutonta touhua "mies sano en saa mennä ulos naapurin kanssa" ?? ja toi on paras heitto.. sait vauvan jonkunn syliin että sait jotain tehtyä?? aijaijai. mulla on 4 lasta,olen yh.maalla.9km matkaa lähimpään "kylään".ja koskaan ei ole tullut mieleen itkeä että voi kun on ankeeta. ei ne ole kuule kun omia päätöksiäis.töihin/kotiin auto/ei autoa.lapsia/ei enää lapsia.. jos ne lapset on niin hankalia ettet saa mitn tehtyä niin mieti mitä teet väärin?ei lapset aina kiukkua ja rasita. lopeta marttyyriesitys ja mieti miten hyvin sun asiat on. moni itkee kun ei lapsia ees saa.
- just se ap
Nim. tööööh.Otan osaa, että elämäsi on noin raskasta, että et enää tunne lainkaan empatiaa toisia kohtaan.Toivottavasti saat joskus myös omaa aikaa, että olisit edes hiukan siedättävä ihmisenä.En aio ede kertoa enempää asioistani sen verran vähän kiinnostusta tuo teksti herättää eikä pahemmin muitakaan kiinnosta.
- ------
Itse olen ollut nyt reilun vuoden kotiäitinä. Meillä on lähimpään kylään (=kauppaan, neuvolaan ym. ) matkaa sentään "vain" 15 km, mutta ei se varmaan oleellisesti paranna tilannetta sinun tilanteestasi, kun meilläkään ei sitä autoa ole päivisin (mies käy sillä töissä). Tuo on siten ihan yhtä saavuttamattomissa kuin sinulla. Tiedän siis hyvin, miltä sinusta tuntuu olla siellä eristyksissä ja yksin.
Se ero meillä tosin on, että minun mieheni ei tee noin pitkiä työpäiviä ja osallistuu kotonakin kotitöihin ja lastenhoitoon tai varsinkin ajan viettämiseen lapsien kanssa. Pääsen siis iltaisin esimerkiksi sinne kuntosalille, missä minä käyn pitämässä kuntoa yllä jatkuvista maaseuduntöistä huolimatta.
No, ensi kuussa on tämä aika elämästä ohi, nimittäin meidän nuorimmainen täyttää 6 kk ja isä jää lasten kanssa kokonaan kotiin syksyyn asti, minä menen töihin. Kivaa päästä näkemään vähän taas aikuisia ihmisiä ja toisaalta ihan kiva päästä lepäämään sinne töihin näiltä kotitöiltä. Tokihan nautin lasten kanssa kotonaolostakin, mutta on se todella rankkaa työssäkäyntiin verrattuna. - ´p+i987y6t5rdtfgyo
Mikset voisi aamulla pakata lapsia ja itseäsi miehen mukaan ja lähteä työajaksi kaupoille tai muuten vain katselemaan uusia maisemia? Täytyy kyllä ihmetellä tuota työaikaa, mahtaako olla töissä koko tuon ajan vai poikkeileeko tullessaan jossain..?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481240
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55571
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462