kirjoittamasta kirjautuneena ja ilman minkäänlaisia ilmaisimia? Oikeus siihen on. Itse olen päättänyt olla kirjoittamatta kirjautuneena tänne, koska täällä on käsin kosketeltava paha.
Onko moni lopettanut
48
181
Vastaukset
- Matkalainen
Samaa mieltä kanssasi
- iitulainen
Jos tarkkoja ollaan, niin kyllä täällä on suorastaan mahdoton kirjoittaa kirjautuneensa, jos rakastaa rauhaa. Jos ei välitä rauhasta ja sietää kaiken maailman valelhtelijoita ja mustamaalaajia, niin sitten kirjoittaa vaikka omalla niemellä. Minä en ainakaan halua tapella ja riidellä ja siksipä kirjoitan ilman mitäään merkkiä. Saavat ykinään haukku ja mustamaalata. Ei tarvi itseään jäädä vähääkään puolustamaan, kun ei anna itsestä merkkiä:) En ole ikinä halunnut riitaa, enkä tule sitä koskaan haluamaan.
- ihminen voi valita
Kristityn on oltava riidassa joka päivä, koska tämän maailman päämies on sovittamattomassa riidassa kristittyjen Herran Jeesuksen kanssa.
Mikäli kartamme riitaa, joudumme väistämättä luopumaan Kristuksen todistamisesta. Jeesuksesta todistaminen nostaa aina sodan maailman puolelta.
Ymmärrän toki hyvin kristittyjä, jotka totuuden sanottuaan poistuvat.
Apostolit ovat jo heidän aikanaan varoittaneet ryntymästä hyödyttömiin väittelyihin sellaisten kanssa joille evankeliumin totuus ei kelpaa.
Kun ihminen valitsee tien olla kuuntelematta mitä Jumalan puhuu, ja ketoo sen meille kristityille, silloin homma on kristittyjen osalta selvä kun kertoo tuon valinnan johtavan vääjäämättä hänet kadotukseen. - ihminen voi valita
ihminen voi valita kirjoitti:
Kristityn on oltava riidassa joka päivä, koska tämän maailman päämies on sovittamattomassa riidassa kristittyjen Herran Jeesuksen kanssa.
Mikäli kartamme riitaa, joudumme väistämättä luopumaan Kristuksen todistamisesta. Jeesuksesta todistaminen nostaa aina sodan maailman puolelta.
Ymmärrän toki hyvin kristittyjä, jotka totuuden sanottuaan poistuvat.
Apostolit ovat jo heidän aikanaan varoittaneet ryntymästä hyödyttömiin väittelyihin sellaisten kanssa joille evankeliumin totuus ei kelpaa.
Kun ihminen valitsee tien olla kuuntelematta mitä Jumalan puhuu, ja ketoo sen meille kristityille, silloin homma on kristittyjen osalta selvä kun kertoo tuon valinnan johtavan vääjäämättä hänet kadotukseen.Siis:
Tit. 3:10-11
Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.
- -nimetön-
Kiusaamiseksi meni kun kirjoitin rekatulla.
- asiasta...
Mikä saa ihmiset kiusaamaan toisiaan? Kiusaaminen on yleistynyt viime aikoina. Elämme siis lopunajan kiusattuina kristittyinä. Ei ole pakko kirjoittaa rekisteriöitynä. Parempi on kirjoittaa ilman nimimerkkejä. Käy vain kertomassa sen, mikä sydämmelle on laskettu.
- -nimetön-
Kiitos. Syvät haavat se jättää kun nimellä ja paikkakunnalla joukolla haukutaan mielisairaaksi jne. kiusaamista.Se vaikuttaa jo ihmissuhteisiinkin kun vain harvat puolustavat ja ei tiedä onko tuttuja joukossa, meni usko ihmiseen. Ja lopulta fiilikset oli niin synkät että sitten tarvitsin jo ihan oikeasti keskusteluapua että siitä selvisin.
Ihan ensiksi meni usko Jumalaan... apua ei tullut, ja tilanne vain paheni
En tiedä mikä saa ihmiset kiusaamaan, se ei ole oikein kristittyä kohtaan, ei ketään ketään kohtaan. Näin me opetamme lapsiamme. Jokainen voi joskus joutua uhriksi. - tietoa ja taitoa
-nimetön- kirjoitti:
Kiitos. Syvät haavat se jättää kun nimellä ja paikkakunnalla joukolla haukutaan mielisairaaksi jne. kiusaamista.Se vaikuttaa jo ihmissuhteisiinkin kun vain harvat puolustavat ja ei tiedä onko tuttuja joukossa, meni usko ihmiseen. Ja lopulta fiilikset oli niin synkät että sitten tarvitsin jo ihan oikeasti keskusteluapua että siitä selvisin.
Ihan ensiksi meni usko Jumalaan... apua ei tullut, ja tilanne vain paheni
En tiedä mikä saa ihmiset kiusaamaan, se ei ole oikein kristittyä kohtaan, ei ketään ketään kohtaan. Näin me opetamme lapsiamme. Jokainen voi joskus joutua uhriksi.Kaikki on taivaassa muistissa. Ihmiset eivät sitä usko ja sen takia kiusaavat. Kiusaajat ovat itse kiusattuja, tai muuten vammautuneita, joten heistä ei kannata piitata muuten kuin jos on mahdollista auttaa heitä.Kiusaajat niittävät raskasta niittoa. Heidän mielialansa painuu hiljalleen tummaksi ja sitten mustaksi, mutta silti eivät käsitä parannusta tehdä. Rukoile kiusaajien puolesta. Älä itse sorru ikinä kiusaamaan.
Nuo kiusaajat nauttivat vain lyhyen ohi kiitävän hetken yhteisvoimasta, jossa kiusaajat elävät. Tuo hetki on lyhyt, eikä anna heille muuta kuin valheellisen tyydytyksen.
- greeeeen
On varmasti lopettanut. Itsekin olisin saattanut sen tehdä, jos olisin herkempi sille, mitä minusta 'puhutaan'. Esimerkiksi Semperin harjoittama vääristely on aivan käsittämätöntä. Vaikka hänelle on toistettu lukuisia kertoja se tosiasia, että lihaa EI pyhitetä, vaan Kristuksen omat ovat ristiinnaulinneet sen himoineen ja haluineen, ja on selvennetty uudelleen ja uudelleen se, että 'ei nimmaria' kertoo saaneensa Jumalalta voiman VASTUSTAA syntiä, ovat Semperin jutut yhä tätä samaa vääristelyä ->
>>Lihan pyhittäjien ja täällä ajassa kokonaan itsensä valkaisseitten oppi on perkeleellistä harhaoppia. Siitä on tehtävä parannus.>Paavalilla oli liha, jossa EI asunut mitään hyvää. Sama pätee jokaiseen meistä ja aivan varmasti myös savonarolaan ja hänen 'virkaveljiinsä', jotka julistavat lihaansa autuaaksi ja puhtaaksi>Greeniä ja ei-nimmaria, noita ylpeitä "ressukoita" on täällä yritetty saada alas korkeimman puhtauden jakkaralta ymmärtämään se, että heidän lihansa EI ole sen puhtaampaa kuin apostoli Paavalin liha, josta me jokainen voimme lukea selvät sanat Rm.7:luvussa.>Toivon, että näistä jakeista olisi apua erityisesti nimimerkeille green ja ei-nimmaria. Heidän opetuksensa on ristiriidassa Jeesuksen evankeliumin kanssa ja koko UT:n ilmoittaman totuuden kanssa.
Miksi niin? Em. nimimerkit ovat jo taistelunsa lopettaneet ja lihansa puhdistaneet!>Tarkoititko viestisi minulle? Joka tapauksessa olet oikeassa siinä, että greenin kaltaisten 'lihansa pyhittäneiden kristittyjen' synnintunto on työnnetty valheen peitteen alle.Esille ottamasi lainaukset ovat täysin perusteltuja huomioon ottaen sinun omat kirjoituksesi, greeen. Aivan turhaan siis vikiset :)
Minkä säännön perusteella katsot olevasi arvostelun yläpuolella kirjoittaessasi vastoin Jumalan sanaa? Pohdippa sitä, ystäväni.- greeeeen
Semper.Fidelis kirjoitti:
Esille ottamasi lainaukset ovat täysin perusteltuja huomioon ottaen sinun omat kirjoituksesi, greeen. Aivan turhaan siis vikiset :)
Minkä säännön perusteella katsot olevasi arvostelun yläpuolella kirjoittaessasi vastoin Jumalan sanaa? Pohdippa sitä, ystäväni.Vääristelevät ja ilkeilevät kommentit ovat sinusta selvästikin aina oikeutettuja, Semper.
Niin kuin juuri tuolla toisaalla totesin, et kykene koskaan keskustelemaan ASIASTA, ilman typeriä ja ilkeileviä henkilöihin käyviä kommentteja! - Sinäkö pystyt
greeeeen kirjoitti:
Vääristelevät ja ilkeilevät kommentit ovat sinusta selvästikin aina oikeutettuja, Semper.
Niin kuin juuri tuolla toisaalla totesin, et kykene koskaan keskustelemaan ASIASTA, ilman typeriä ja ilkeileviä henkilöihin käyviä kommentteja!nimim. greeeen ?! Et tuo mitään rakentavaa aloitusta,
saatisitten kirjoitusta tällä palstalla, vaan ainoastaan
hännystelet Semperin perässä ja häntä vikoillen.
Lopettaisit jo !
Hyvä ja ajankohtainen aloitus ainakin tätä palstaa koskien. Asiallisia näkemyksiä ja kokemuksia myös sen alla.
>>... täällä on käsin kosketeltava paha- Yhteinen Sävel
Kirjoitat kuin se olisi asiaankuuluvaa että kristittyjä vihataan. Minä olen kuitenkin sitä mieltä että mistään syystä ei saa heittäytyä ilkeäksi vaan viimeiseen saakka on yritettävä sovinnolla. Suomessa on kuitenkin uskonnonvapaus, eikä sitä oikeutta saa lain mukaan yrittää riistää.
Huonoa käytöstä ei tule suvaita missään muodossa, ei edes kristittyjen kohdalla. >>Elävään kristillisyyteen kuuluu erottamattomasti Jeesuksesta ja Hänen evankeliumista kertominen. Tämä nostattaa Jeesuksen vastustajien vihan ja se kohdistuu niihin, jotka tunnustavat Jeesuksen Herraksi ja Vapahtajaksi.
Semper.Fidelis kirjoitti:
>>Elävään kristillisyyteen kuuluu erottamattomasti Jeesuksesta ja Hänen evankeliumista kertominen. Tämä nostattaa Jeesuksen vastustajien vihan ja se kohdistuu niihin, jotka tunnustavat Jeesuksen Herraksi ja Vapahtajaksi.
>>Aivan sama pätee heihin, jotka vääristävät Jumalan Sanaa omien korvasyyhyjensä pohjalta>Olisi mielestäni hyvä, jos sinäkin *jukka.finland kirjoittaisit rohkeasti evankeliumin totuuden puolesta. Olet sitä tehnytkin, mutta oletko tullut aikaisempaa hiljaisemmaksi
jukka.finland kirjoitti:
>>Aivan sama pätee heihin, jotka vääristävät Jumalan Sanaa omien korvasyyhyjensä pohjalta>Olisi mielestäni hyvä, jos sinäkin *jukka.finland kirjoittaisit rohkeasti evankeliumin totuuden puolesta. Olet sitä tehnytkin, mutta oletko tullut aikaisempaa hiljaisemmaksi
Kiitän Jukka-veljeni sinua puhuttelevasta viestistäsi.
Kyllä se vetää minuakin hiljaiseksi, kun ajattelee omaa köyhyyttään Jumalan sanan totuuden edessä. Mitään aihetta kerskaamiseen ei ole minulla, ei yhden yhtäkään asiaa, josta voisin ylpeillä.
Paavali on meille valtavan hyvä esikuva. Kuten kirjoitat hän oli >>pitkälle kilvoitellut mies, paljon meitä palstalaisia pidemmälle päässyt pakanain apostoli, mutta hän tunnusti kilvoittelunsa olevan yhä kesken ja olevansa syntinen, vaikka ei synnissä elänyt- greeeeen
Eli Jonahin ja Semperin maailmassa olet siis moninikki, jukka.finland.
Tuon kaksikon yksi suurimmista päänvaivoista on ollut se, etteivät kaikki ihmiset kirjoita täällä vain rekisteröidyillä nimimerkeillä. Heidän maailmassaan esim. ketjukohtaisia nimimerkkejä käyttävät ovat 'kieroja moninikkejä'... Yhteinen Sävel kirjoitti:
Kirjoitat kuin se olisi asiaankuuluvaa että kristittyjä vihataan. Minä olen kuitenkin sitä mieltä että mistään syystä ei saa heittäytyä ilkeäksi vaan viimeiseen saakka on yritettävä sovinnolla. Suomessa on kuitenkin uskonnonvapaus, eikä sitä oikeutta saa lain mukaan yrittää riistää.
Huonoa käytöstä ei tule suvaita missään muodossa, ei edes kristittyjen kohdalla.* Jeesus sanoo, " En ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan"! Tarkoittanee sitä, että niin kauan kun saarnaamme täyttä evankeliumia Raamatun totuutta noudattaen, on aina odotettavissa " kiusaamista", ja jos joku on ollut halveksittu ja parjattu kiusaamisesta puhumayttakaan, niin Mohikaani_27. Viimeaiksiet kiusaamisen mallit on matkia ja käyttää Mohikaani_27 tunnusta, ihan pienellä muutoksella se kun on mahdollista. Mutta sen tarkoituksena on ainoastaan ärsyttää ja loukata, että alkaisin heidän kanssaan sotaa käymään. Mutta en sen vuoksi ala kirjoittaa puskista, vaikka kiusaus siihen onkin ollut, sieltä olisi hyvä paukutella, aivan niin kuin kiusaajatkin tekevät, mutta eihän sitä silloin olisi noita pahaisia kummempi ! Josko nytkään, mutta ei tartte alistua heidän tasolleen, joka on ala-arvoista nettikäyttätymistä pahimmillaan !
greeeeen kirjoitti:
Eli Jonahin ja Semperin maailmassa olet siis moninikki, jukka.finland.
Tuon kaksikon yksi suurimmista päänvaivoista on ollut se, etteivät kaikki ihmiset kirjoita täällä vain rekisteröidyillä nimimerkeillä. Heidän maailmassaan esim. ketjukohtaisia nimimerkkejä käyttävät ovat 'kieroja moninikkejä'...Minun maailmassani jukka.finland ei ole moninikki. Hän on nimimerkkinsä rekisteröinyt kirjoittaja.
Rehellinen ja totuuteen pyrkivä Jeesuuksen opetuslapsi.
Siunausta hänelle.- Yhteinen Sävel
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Jeesus sanoo, " En ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan"! Tarkoittanee sitä, että niin kauan kun saarnaamme täyttä evankeliumia Raamatun totuutta noudattaen, on aina odotettavissa " kiusaamista", ja jos joku on ollut halveksittu ja parjattu kiusaamisesta puhumayttakaan, niin Mohikaani_27. Viimeaiksiet kiusaamisen mallit on matkia ja käyttää Mohikaani_27 tunnusta, ihan pienellä muutoksella se kun on mahdollista. Mutta sen tarkoituksena on ainoastaan ärsyttää ja loukata, että alkaisin heidän kanssaan sotaa käymään. Mutta en sen vuoksi ala kirjoittaa puskista, vaikka kiusaus siihen onkin ollut, sieltä olisi hyvä paukutella, aivan niin kuin kiusaajatkin tekevät, mutta eihän sitä silloin olisi noita pahaisia kummempi ! Josko nytkään, mutta ei tartte alistua heidän tasolleen, joka on ala-arvoista nettikäyttätymistä pahimmillaan !
"En ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan!"
Mitä se hyödyttää räyhätä ja riidellä? Raamatussa lukee myös näin:"Joka miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu."
Lue aloitus tarkemmin, joidenkin on pakko kirjoittaa puskista koska muuten joutuu silmätikuksi. Kyllähän sinä sen tiedät, mohis. Yhteinen Sävel kirjoitti:
Mitä se hyödyttää räyhätä ja riidellä? Raamatussa lukee myös näin:"Joka miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu."
Lue aloitus tarkemmin, joidenkin on pakko kirjoittaa puskista koska muuten joutuu silmätikuksi. Kyllähän sinä sen tiedät, mohis.* Kiusaatko nyt, vai ? Enhän ole ketään moittinut kun kirjoittaa puskista, itse vaan en aio ruveta siihen. Tosin kyllä joskus olen kirjoittanut, mutta tosi harvoin, onhan se luvallistakin, että en suinkaan kiellä enkä kehoita kirjoittamaan recatulla. Vaikka parasta se olisi että kaikki rekisteröityisi, olisi niin kuin enemmän ihmisten kanssa keskustelisi, nyt puska kirjoittajat eivät halua ottaa vastuuta mitä kirjoittavat. Jos taas homoutta tarkoitat, oliskin paras niistä asioita kirjoittaa homojen omalla palstalla, ei sillä ole mitään asiayhteyttä helluntailaisuuteen !
- Yhteinen Sävel
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Kiusaatko nyt, vai ? Enhän ole ketään moittinut kun kirjoittaa puskista, itse vaan en aio ruveta siihen. Tosin kyllä joskus olen kirjoittanut, mutta tosi harvoin, onhan se luvallistakin, että en suinkaan kiellä enkä kehoita kirjoittamaan recatulla. Vaikka parasta se olisi että kaikki rekisteröityisi, olisi niin kuin enemmän ihmisten kanssa keskustelisi, nyt puska kirjoittajat eivät halua ottaa vastuuta mitä kirjoittavat. Jos taas homoutta tarkoitat, oliskin paras niistä asioita kirjoittaa homojen omalla palstalla, ei sillä ole mitään asiayhteyttä helluntailaisuuteen !
En tarkoita homoutta, tällä kertaa. Ei se vielä ole kiusaamista että on eri mieltä. Minusta sinun olisi syytä rauhoittua. Kaikkihan me tiedämme missä mennään. Tällä palstalla jotkut rekisteröityneet harjoittavat ajojahdiksi nimettävää toimintaa.
Että heiltä pääsee karkuun, piiloudu puskiin, jos käy liian rankaksi. Itse olen kokenut sen muiden lailla hyväksi keinoksi säästyä pahimmalta alistamiselta ja joukkopainostukselta.
Kirjoitit:
"Jos homoutta tarkoitat, oliskin paras niistä asioita kirjoittaa homojen omalla palstalla, ei sillä ole mitään asiayhteyttä helluntailaisuuteen."
En tarkoita. Timo Soini sanoi eilen jossain TV-ohjelmassa että hänellä on"kristillinen katsontakanta"ko asiaan. Eli monet yhdistävät homokielteisyyden kristillisyyteen, jota mm.helluntailaisuus on.
Sitä kautta asia liittyy kuin liittykin hellutailaisuuteen. - ...
Jonah kirjoitti:
Minun maailmassani jukka.finland ei ole moninikki. Hän on nimimerkkinsä rekisteröinyt kirjoittaja.
Rehellinen ja totuuteen pyrkivä Jeesuuksen opetuslapsi.
Siunausta hänelle.Mutta finlandhan kirjoittaa monia eri nimimerkkejä käyttäen
... kirjoitti:
Mutta finlandhan kirjoittaa monia eri nimimerkkejä käyttäen
Kuten esimerkiksi millä nimimerkillä?
- kiitos!
... kirjoitti:
Mutta finlandhan kirjoittaa monia eri nimimerkkejä käyttäen
Vastuutonta.
- Yhteinen Sävel
Jonah kirjoitti:
Kuten esimerkiksi nimimerkillä "asianajaja", tosin tästä on vuosia aikaa. Tai nikillä A. Tai "stadin kundi". Mm.nämä nikit on olleet palstalla samoihin aikoihin kuin herra itse. Epäilen näin. Miksiköhän JF ei kommentoi näitä epäilyksiä itse mitenkään? Mitä lie salailee.
jukka.finland kirjoitti:
Haluan vielä uudelleen kiittää sinua Jukka tuosta viestistäsi. Tunnen omassa sisimmässäni liki murtuvani tuon nöyrän ja hiljaisen tekstin edessä, jonka kirjoitit. Se puhuttelee minua vieläkin, mutta myös huolestuttaa. Huolestuttaa siitä syystä, että syyttäjien lauma käy ahdistamaan myös sinua. En pidä itseäni inhimillisesti katsoen minkään arvoisena, mutta Jumalan sanan Totuuden puolustaminen on kuin punainen vaate ulkokultaisille ihmisille.
Nuo aikamme fariseukset eivät kestä Sanassa olevaa tuomiota, joka kohtaa kaikkea ylpeää itsensä korottamista. Minun todistukseni on ja pysyy samana kuin apostoliveljemme Paavalin todistus:
"Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää." Room.7:18
Ja Hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan. 2.Kor.12:9Yhteinen Sävel kirjoitti:
Lue aloitus tarkemmin, joidenkin on pakko kirjoittaa puskista koska muuten joutuu silmätikuksi. Kyllähän sinä sen tiedät, mohis.Kun Jeesus puhui miekasta, hän tarkoitti Jumalan sanaa:
Efesolaiskirje 6
17 " ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana."
Heprealaiskirje 4
12 "Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;" [Ilm. 19:15]- Yhteinen Sävel
ekivaari kirjoitti:
Kun Jeesus puhui miekasta, hän tarkoitti Jumalan sanaa:
Efesolaiskirje 6
17 " ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana."
Heprealaiskirje 4
12 "Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;" [Ilm. 19:15]Ekivaari.. Vastasin mohikaanille Jumalan Sanalla:"Joka miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu."
En tiedä mikä mieheen meni kun lopetti keskustelun kesken. Hän kokee että häntä kiusataan, toisaalla palstalla. Mohikaania pitäisi jotenkin auttaa. - ...
Jonah kirjoitti:
Nimimerkin kohdalle on aina kirjoitettava jotakin. Jotkut käyttävät joka viestissä eri nikkiä tai yhdessä ketjussa yhtä nikkiä. Jotakinhan finlandkin siihen aina kirjoittaa EIKÄ KÄYTÄ OMAA NIMIMERKKIÄÄN. Hän siis käyttää muita nimimerkkejä ja sehän on teistä ollut aina kieroa moninikkeilyä.
- "Miksiköhän..
Yhteinen Sävel kirjoitti:
Kuten esimerkiksi nimimerkillä "asianajaja", tosin tästä on vuosia aikaa. Tai nikillä A. Tai "stadin kundi". Mm.nämä nikit on olleet palstalla samoihin aikoihin kuin herra itse. Epäilen näin. Miksiköhän JF ei kommentoi näitä epäilyksiä itse mitenkään? Mitä lie salailee.
JF ei kommentoi näitä epäilyksiä itse mitenkään ?"
Lueppas uudelleen Jukan kirjoitus Semperille 8.2. klo 22.20
jospa sitten ymmärtäisit hieman paremmin ?
Jukka ei liioin suolla täällä sitä, mitä sylki suuhun tuo, vaan
kirjoittaa hyvin asiallisesti aina ja omalla nimimerkillään.
Ps. Jokaisella on oikeus kirjoittaa millä nimimerkillä vaan
jos haluaa - ei se tee kenestäkään rikollista, mutta tuollaiset
epäilykset lähentelevät jo vainoharhaisuutta. - Yhteinen Sävel
"Miksiköhän.. kirjoitti:
JF ei kommentoi näitä epäilyksiä itse mitenkään ?"
Lueppas uudelleen Jukan kirjoitus Semperille 8.2. klo 22.20
jospa sitten ymmärtäisit hieman paremmin ?
Jukka ei liioin suolla täällä sitä, mitä sylki suuhun tuo, vaan
kirjoittaa hyvin asiallisesti aina ja omalla nimimerkillään.
Ps. Jokaisella on oikeus kirjoittaa millä nimimerkillä vaan
jos haluaa - ei se tee kenestäkään rikollista, mutta tuollaiset
epäilykset lähentelevät jo vainoharhaisuutta."tuollaiset epäilykset lähentelevät jo vainoharhaisuutta"
Siinä tapauksessa palstalla on useampi vainoharhoista kärsivä. Toivoisin JF:n esiintuloa! Ellet sitten juuri sinä ole JF?
Tunnen varmasti JF:n paremmin kuin sinä Olemme soitelleet toisillemme aikoinaan paljon, ja ollaan ihan tavattukkin.
Epäilykseni heräsivät syystä että: JF kehui eräässä puhelussa omaavansa monta asianajajaystävää, ja yllätys: samana iltana palstalle kirjoitti jukan puolesta nimimerkki "asianajaja". Aikamoinen sattuma, vai mitä?
Minä en nimittäin usko että kukaan akateemisen koulutuksen saanut älykkö lähtee hengellisissä asioissa puolustamaan niin vähin perustein ketään.
Se en muuten ollut minä joka alkoi epäillä että ko nimmarin takana oli JF itse.
Häntä on monet(yksityisviesteinkin)kehoittanut selvittämään sotkunsa muualla kuin tällä palstalla, mutta hänestä ei ole miestä siihen. Hän piiloutuu, lymyilee jossain, ja sitten heittää yhden tai kaks ylipositiivista viestiä ja häipyy. Tai teeskentelee häipyvänsä.
TODISTA toisin jos pystyt, epäilyksiä sinullakin on. Totuuden tietää vain Jukka itse. - Sulo Sävel
"tuollaiset epäilykset lähentelevät jo vainoharhaisuutta"
Siinä tapauksessa palstalla on useampi vainoharhoista kärsivä. Toivoisin JF:n esiintuloa! Ellet sitten juuri sinä ole JF?
Tunnen varmasti JF:n paremmin kuin sinä Olemme soitelleet toisillemme aikoinaan paljon, ja ollaan ihan tavattukkin.
Epäilykseni heräsivät syystä että: JF kehui eräässä puhelussa omaavansa monta asianajajaystävää, ja yllätys: samana iltana palstalle kirjoitti jukan puolesta nimimerkki "asianajaja". Aikamoinen sattuma, vai mitä?
Minä en nimittäin usko että kukaan akateemisen koulutuksen saanut älykkö lähtee hengellisissä asioissa puolustamaan niin vähin perustein ketään.
Se en muuten ollut minä joka alkoi epäillä että ko nimmarin takana oli JF itse.
Häntä on monet(yksityisviesteinkin)kehoittanut selvittämään sotkunsa muualla kuin tällä palstalla, mutta hänestä ei ole miestä siihen. Hän piiloutuu, lymyilee jossain, ja sitten heittää yhden tai kaks ylipositiivista viestiä ja häipyy. Tai teeskentelee häipyvänsä.
TODISTA toisin jos pystyt, epäilyksiä sinullakin on. Totuuden tietää vain Jukka itse.Voihan niitä asioita ajaa muutkin kuin >>akateemisen koulutuksen saanut älykkö
- Yhteinen Sävel
"Itse kirjoitan usein kirjautumatta nimimerkillä*jukka.finland. Minun tapani kirjoittaa on sellainen, että se tunnistettaisiin nimimerkittömänkin takaa takaa, koska ilmaisen näkemyksiäni aika omavalintaisin sanakääntein vierastaen kliseitä."
Sinua vastaan on ikävä kyllä esiintynyt useitakin epäilyksiä että kirjoitat myös muilla nimimerkeillä, useaankin eri otteeseen, eikä vain nyt. Mitäs jos tulisit sieltä piilostasi ja kertoisit mistä syystä sinun mielestäsi näin on.
"Palstalla on toki muitakin jotka ovat samassa tilanteessa."
Mitä tarkoitat? Että muutkin kirjoittelevat puskista-ko? Siinähän ei sinällään ole mitään väärää.
"Ymmärrän joka tapauksessa niitä, jotka kirjoittelevat nykyisin anonyymeinä ja myös heitä, jotka ovat lopettaneet palstalle kirjoittelun."
Ymmärrät siis minuakin.
Jos et halua palstalle tulla ja olet sairas niinkuin sanot, niin unohda Jukka tämä, keskity itsesi hoitamiseen hyvillä mielin. Ei tässä mistään sen suuremmasta ole kyse. - greeeeen
... kirjoitti:
Nimimerkin kohdalle on aina kirjoitettava jotakin. Jotkut käyttävät joka viestissä eri nikkiä tai yhdessä ketjussa yhtä nikkiä. Jotakinhan finlandkin siihen aina kirjoittaa EIKÄ KÄYTÄ OMAA NIMIMERKKIÄÄN. Hän siis käyttää muita nimimerkkejä ja sehän on teistä ollut aina kieroa moninikkeilyä.
Mutta ainakin Jonahin maailmassa, hänen omien sanojensa perusteella, ihminen näyttääkin olevan moninikki vain, jos ei miellytä häntä noin muuten...
- Kaskun kaikki eivät
Lue aloitus tarkemmin, joidenkin on pakko kirjoittaa puskista koska muuten joutuu silmätikuksi. Kyllähän sinä sen tiedät, mohis.ole rekisteröityneet, vaan meitä sellaisia on paljon ja siksi
sinun on turha heitellä luulojasi täällä ja olettaa, että aloitus
olisi jonkun sellaisen kirjoittama, jolla on rekisteröity nikki !
Sinunlaisesi luulevat saavat yhä enemmän ristiriitoja tällä
palstalla aikaan. Itsekään kun et ole rekisteröitynyt.
- B.
Lopetettu on.
- Abc...
Toisaalta tuntuu, että pitäisi kirjoittaa, mutta ei jaksa ainaista pilkkaa ja ivailua.
Muutama henkilö täällä saastuttaa koko palstan.- -nimetön-
"Muutama henkilö täällä saastuttaa koko palstan."
Mulla on vähän samanlaiset fiilikset nimmari Abc...:)
En vaan ehkä usko että puhutaan samoista tyypeistä. Tai en tiedä onko näin. Tukahtunut ilmapiiri tiettyjen palstanvaltaajien vuoksi. Joiden ehdoilla on mentävä tai muuten katoaa se viimeinenkin rauha. - Sanan saattaja
Jatkakaa toki itse kukin tahollanne sillä Jeesus on voittaja aian oli Jeesuksellakin vastustajat vaivana.
Jeesus kuitenkin aina jaksoi opettaa ja ojentaa. Me näemme tämän päivän vainoojat, jotka ovat monin kerroin syntisempiä ja yrittävät Raamatun Sanan taakse verhoutua.
Onneksi jokainen tietää sen, että kun kestämme loppuun asti tehden työn Kristukselle silloin pääsemme kotiin.
Sitten näemme vastustajien joukon, joka meitä vastusti huutaen meiltä apua.
Me kun nyt jaksamme heitä rakkaudella nuhdella ja ojentaa saamme palkan siitä iäisyydessä ja täällä maanpäälläkin jo kaikkinaiseana hyvänä.
Jeesus kerää tulisia hiiliä heidän päämsä päälle kun me rukoilemme heidän edestään.
Kaikella on aikansa heidän lopunsa on yllätys heille itselleen mutta me tiedämme sen jo nyt.
Ehkä heidän joukostaan voi vilä jouku palata kaidalle tielle sen tietää Herra.
Siunausta kaikille ja toivoa paremmasta tulevasta.
Lukihäiriöinen
- Penikat!
Niin, enhän se minä ole paha mutta nuo muut yhyyy yhyyyyy yhyyyyyyy!!!!
- Älkää lopettako
vaan kirjoittakaa siitä huolimatta - olkoon palstalla
millaisia henkilöitä tahansa - sivuuttakaa heidät.- Raikas tuuli
Juuri näin, miksi pitää provosoitua, jos ei sitä halua ja varsinkaan, jos kokee kirjoittajan mielipiteet täysin vieraiksi. Onko mitään järkeä jankata vain jankkaamisen vuoksi. Kannattaisi keksiä uusia aiheita, tuoda esiin tuoreita pohdintojansa eikä mennä "porukan" mukana kommentoimaan jotain tuhat kertaa läpi käytyä aihetta.
- Samaa mieltä
Raikas tuuli kirjoitti:
Juuri näin, miksi pitää provosoitua, jos ei sitä halua ja varsinkaan, jos kokee kirjoittajan mielipiteet täysin vieraiksi. Onko mitään järkeä jankata vain jankkaamisen vuoksi. Kannattaisi keksiä uusia aiheita, tuoda esiin tuoreita pohdintojansa eikä mennä "porukan" mukana kommentoimaan jotain tuhat kertaa läpi käytyä aihetta.
olen kanssasi, raikas tuuli !
t. Älkää lopettako
- aarre saviastiassa
On ymmärrettävää, jos joutuu sietämään perusteemattomia arvosteluja, että se käy ikäväksi. Pitää muistaa, että ennen meitä vainottiin Jeesusta. Mitä Jeesus teki, kun häntä vainottiin? Lymysi vainoojien joukosta muualle, tai vastasi vainoojille totuuden mukaan. Jäljessään kulkeville Jeesus antoi neuvon, että pyhää ei saa heittää sioille, sillä nämä saattavat kääntyä ja repiä pyhän antajat. Jeesus käski jättää heidät, jotka eivät ota vastaan hyvän sanoman tuojia ja käski jopa pyyhkiä pölytkin jaloista. Sillä uskovainen ei ole vastuussa ihmisitä, jotka eivät usko, vaan he jäävät vastaamaan itse teoistaan.
Kehoitankin jokaista uskomaan Jeesuksen neuvoihin. - Buddha_Arska
Ei täällä ketään vainota. Jos joku vainotuksi itsensä kokee, katsokoon peiliin ja miettiköön, mitä on sanonut ja tehnyt milloinkin. Tää on kammottavaa, miten yhen satukirjan takia ihmiset ovat valmiit tekemään kamalia asioita. Loppupeleissä maailmassa on tapettu ihmisiä kaikkein eniten uskonnon vuoksi. Pahimpia tappajia ovat olleet kristityt....tämä keskustelu alkoi joidenkin ihmisten kirjoitusten lopettamisen syystä, mutta haarottui ihanasti toisten ihmisten syyttelyyn ja parjaukseen. Tekisikö Jeesus näin? Ei, eikä tekisi kukaan järkevä ihminenkään.
Näyttää olevan vallalla ihmisten täysi tietämättömyys hyvistä tavoista ja toisen ihmisen arvostamisesta. Muistakaa nyt mitä Mestarinne sanoi vuorisaarnassa...puhumattakaan kymmenestä käskystä.
Tulta olen tullut heittämään...tarkoittaa varmaankin jonkun Nikean kirkolliskokouksessa 324 jkr kännissä olleen munkin omaa tulkintaa kirjoituksista. Siinä samassa kirkolliskokouksessa jätettiin raamatusta pois mm. Tuomaan ja Juudaksen evankeliumit....koska ne sisälsivät epäedullista materiaalia kirkolle...
Buddha_Arska - Niko.
Ennen kirjoitin muutaman vakio nimimerkkini takaa, en enään.
Kirjoitan nimelläni, Kristusta palvellen, niin myrskyssä kuin poutasäässä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?82728Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1642642- 1842491
Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n122014Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari181975Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa541828Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo691548Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http101123Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?
Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?691119Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta63980