TV1: Pankkien ja IMF:n tappava valta

Against-NWO

Ulkolinja: Velkataakka

Maailmanpankki ja Kansainvälinen valuuttarahasto lupasivat auttaa kongolaiset pois köyhyydestä. Lopputulos: köyhyys lisääntyi.

http://areena.yle.fi/video/1626614

Ulkolinja: Pankki maailman valtiaana?

Goldman Sachs oli muutama vuosi sitten suuri ja ihailtu rahoituslaitos, tänään se on monen vihaama ahne pankki, jota syytetään sisäpiiritiedon hyväksikäytöstä sekä niin markkinoiden kuin poliitikkojen manipuloinnista.

http://areena.yle.fi/video/1328218530680

1

55

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jäsen X

Mä olen täällä jo sanonut, että pankkien vallan pystyy murtamaan kun ei anna pankille valtaa.

Ei klyhänkään ( alle 5000e/vuosu ) tarvi kuin laittaa kymppi kuussa sivunn niin teorissa sillä saa sata euroa vuidessa. Kun heittää pikkusen enemmän, nii summa on pikkusen isompi.

Siis mua ärsyttää ku puhutaan ylivelkaisuudesta ja köyhyydestä samassa kappaleessa. Ei oikeesti köyhä saa edes lainaa. Toisaalta olen sitäkin mieltä, että velkaa ottaessa tietää että se velka on aika rahaa syövä asia.... tätä asiaa on turha jatkaa tämän enempää... mut kukaa ei voi tulla enää kuitenkaan sanomaan ettei mahdollisesta mustasta aukosta ole sanottu....

Mä ihmailen itse köyhänä Björn Wahlroosin retoriikkaa siitä, että ihmisellä pitää olla mahdillisuus onnistua ja vaurastua. Mä en käsitä jos ihminen luo itselleen omalla ajatellulla ja toteuttamisella useiden satojentuhansien eurojen omaisuuden ja maksaa useita satojatuhansia eritapaa veroja, että siitä pitää sitten alkaa meuhaamaan iltasanomien sivuilla. 14 miljoonaa on oikeastaan aika sama asia miljardissa kuin 5 euroia 5000e pääomassa.

Mitä sit mielestäni tulee tuohon julkiseen velkaan, nii se on tiettyyn rajaan asti sellainen asia joka kuuluu julkiseen talouteen. Eikä meistä taviksista kukaa ymmärä tuollaisia lukuja kuin 9 000 000 000 euroa, jonka suomi ottaa velkaa joka vuosi kun valtion budjetti on n. 60 000 000 000 euroa. Mut jos sen ymmärtää, että se on enemmän kuin 10% ja sen ymmärtää paljonko se on kaikesta, niin siitä on hyvä alkaa.

Kreikka on ensimmäinen joka on julkisesti osoittanut mitä tulee, kun eletään kivijalkaa myöten. Sen kun ymmärtää jokainen velkatalon ja volvon omistaja omassa elämässän muuten, niin on hyvä alkaa miettii mitä täällä kirjoittaa.

se tuossa yksityisen velassa vaan surettaa, että ne ihmiset on reppanoita, kun ne kulkee kolmella koivella ja sitten lähtee vielä toinen koipi alta ennen kuin ne ymmärtää että olis pitäny olla viisautta.... vertaus kylmästä lumesta ja sisäkoirasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2138
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1786
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      177
      1329
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      234
      801
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      732
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      721
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      720
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      577
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      40
      530
    Aihe