Eli ongelmani koskee 1,5v chihu tyttöä jota en ole onnistunut saamaan sisäsiistiksi... Koira pääsee ulos tarpeeksi usein, ja päiväsaikaan ei mitään sisälle teekkään -jos olen kotona. Välillä minun ei tarvitse kuin roskapussi käydä viemässä niin koira on jo kerennyt tekemään pissit ja kakat sisälle. Jos nukun sohvalla, koira ei tee (yleensä) mitään, mutta taas makuuhuoneessa nukkuessani aamulla saan siivota useat sotkut olohuoneesta. Kuvottavinta asiassa on se, että koira yrittää ilmeisesti "peitellä" tekojaan ja syö omaa kakkaansa sohvalla...
Alan olla jo epätoivoinen, oppiiko koira koskaan sisäsiistiksi?
Sisäsiisteys...
10
64
Vastaukset
- Tötsö
Oppii se.
Enemmän tuossa nyt vaikuttaisi olevan kyse "turhautumisesta" eli vähän niikun mielenosoitusta tarjolla,sä et ota mua mukaan,sä nukut yms laukaisiana.
Kuinkas paljon puuhailette yhdessä?
Eikä tuo kakan syöminen välttämättä ole tekojen peittelyä vaan nälkä tai puutostila.- Uolevi.
En usko että turhautumisesta on kyse vaan eroahdistuksesta ja ahdistuneisuudesta yleensäkin. Mistä se tulee sen tietää varmaankin omistaja itse. Yksi syy voi olla ainakin liikunnan vähyys eli rennon kävelyn puute sekä koiran näkökulmasta turvattomuuden tunne. Nykyisenlaisessa yhteiskunnassa ei ole hyväksi koiralle jos se otetaan aina ihan joka paikkaan mukaan, koska mikäli (oletettavasti) se joutuu yhtäkkiä jäämään yksin on se kuin kuolinisku sille. Oletko koskaan tarkkaillut koiran käytöstä sen yksinollessa vaikka kameran välityksellä? Se tuskin pysyy kauhean rentona ja rauhallisena. On myös tärkeää kuinka koiran jättää taakseen pois lähtiessä.
Aloittaja mainitsi alemmassa viestissä koiran olevan mustasukkainen jota se ei todellisuudessa ole vaan koirasi (yli)suojelee sinua vieraammilta ihmisiltä, koska ei luota niihin ja haluaa varmistaa omistajan olevan turvassa. Ylisuojelu tulee siis tilanteessa mikäli koira tuntee olevansa vastuussa perheestään. - canis.familiaris
Uolevi. kirjoitti:
En usko että turhautumisesta on kyse vaan eroahdistuksesta ja ahdistuneisuudesta yleensäkin. Mistä se tulee sen tietää varmaankin omistaja itse. Yksi syy voi olla ainakin liikunnan vähyys eli rennon kävelyn puute sekä koiran näkökulmasta turvattomuuden tunne. Nykyisenlaisessa yhteiskunnassa ei ole hyväksi koiralle jos se otetaan aina ihan joka paikkaan mukaan, koska mikäli (oletettavasti) se joutuu yhtäkkiä jäämään yksin on se kuin kuolinisku sille. Oletko koskaan tarkkaillut koiran käytöstä sen yksinollessa vaikka kameran välityksellä? Se tuskin pysyy kauhean rentona ja rauhallisena. On myös tärkeää kuinka koiran jättää taakseen pois lähtiessä.
Aloittaja mainitsi alemmassa viestissä koiran olevan mustasukkainen jota se ei todellisuudessa ole vaan koirasi (yli)suojelee sinua vieraammilta ihmisiltä, koska ei luota niihin ja haluaa varmistaa omistajan olevan turvassa. Ylisuojelu tulee siis tilanteessa mikäli koira tuntee olevansa vastuussa perheestään.Eikö kuitenkin koira pyrkinyt suojaamaan/turvaamaan etuuttaan? (saavutettua)
- Epätoivoinen
Kyllä puuhaillaan yhdessä, paljonkin. Rapsuttelen, silittelen, leikitään ja maatan vierekkäin sohvalla tv:tä katsoen :) Koiran otan aina mukaan autoon jos jonnekkin menen ja se vaan on mahdollista. Nälkä en usko koirallani olevan, mutta minkä puutos aiheuttaa em. käyttäytymistä?
- canis.familiaris
Taisit jos vastata omaan kysymykseesi.
"Koiran otan aina mukaan autoon jos jonnekkin menen ja se vaan on mahdollista."..koira ei ole totutettu olemaan yksin.
Koira tuo "mieltään" esille tuolla käytöksellä, kun se noin esiintyy. Liiallista riippuvaisuutta.
http://www.lemmikille.com/ongelmat.php?art=14 - niuja
jep, mä tein kotoolta käsin yhes vaihees duunii, olin koko ajan koirankaa. kakkas ulos. kakkas sisää ku alkotin toimistol työt ku en ollukaa enää kotona. mut se lopetti kyl sit aikaa myöden itestää sen ku tajus etten enää voi olla koko aikaa sen kanssa
- Epätoivoinen
Kiitos molemmille vastauksista.
Matokuurit koira on saanut, eli kokeilenpa tuota vitamiini lisää... Toivon että se toisi avun, on tympeää olla joka-aamu sohvaa pesemässä :)
Olen huomannut koiran olevan todella mustasukkainen minusta, kun olen miesystäväni lähellä, koira pyrkii aina tulemaan syliin tai muuten huomion keskipisteeksi... Nykyään en edes vessaan pääse etteikö koira olisi tulossa perässä :)- STAd
Tämä varmentaa diagnoosin, josta kirjoitti canis.familiaris. Opeta koirasi yksinoloon järjestelmällisesti. Ei siinä vitamiinit auta.
- Tötsö
Kompataan.
Vitamiinilisä ei poista noita muita ongelmia ne ratkeaa siedättämällä yksinoloon,mutta voi auttaa tuohon ulosteen"nauttimiseen"
Ruokailuhommat tasapainoon ja opetusta yksinoloon sillä nuo ratkeaa.
Alkuun voi olla aika "mielenkiintoista" tuo "vierottaminen" mutta ei kannata pakittaa päätöksessä vaikka alkuun tulee lunta tupaan,sillä vaan tehdään lisää ongelmia.- canis.familiaris
Tarkennusta
- vitamiinit ym. oli tuohon kikkareiden syönttiin (puutostila)
- vitamiinit (esim b-6) rauhoittaa koiraa, mutta ei auttane syyhyn.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2352028- 841228
- 891044
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1141041J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847- 123840
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa98794- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124706- 23701