Kun nousin eilen Helsingissä seutuliikenteen bussiin alkoi semmoinen kaahaus vähän ajan kuluttua että lensin bussin penkiltä ja satutin itseni. Huomautin kaahaamisesta kuskille tapahtuneen jälkeen, mutta se mitä minun olisi pitänyt tehdä olisi ollut soittaa hätäkeskukseen saman tien. Bussiyhtiöön tein valituksen samana iltana ja yritin seuraavana päivänä tehdä rikosilmoitusta poliisille.
Poliisi sanoi että kyseessä ei ole rikos ja että pitää olla yhteydessä bussifirmaan. Silloin kun toinen loukkaantuu fyysisesti on kyseessä rikos, vaikka rikoksentekijä istuisikin ratin takana. Poliisin toiminta on aivan ihmeellistä ja ensi kerralla jos satun semmoisen bussin kyytiin joka kaahaa niin että matkustajat lentävät penkeiltä soitan saman tien hätänumeroon 112.
Meinaan vaikka sanoa että kuski on kännissä jos poliisi ei muuten tule paikalle. Poliisin logiikan mukaan suorista pahoinpitelyistäkään ei varmaankaan voi tehdä rikosilmoitusta koska tapahtunutta ei tietenkään voi todistaa. Tämmöinen on aivan sairasta. Autolla saa näköjään laillisesti vahingoittaa toisia, poliisia ei kiinnosta jos pitää nähdä vaivaa asiassa.
Jos bussikuski kaahaa - soita 112
36
1355
Vastaukset
- Älä trollaa
Jos ja kun satutat itsesi bussissa kuljettajan toimesta, niin bussiyhtiö on se taho johon otat yhteyttä. Jos oikeasti olet satuttanut itsesi, niin käy lääkärissä ja siten osoitat saamasi vammat. Bussiyhtiöt ottavat kuitenkin vakavasti ko. tapaukset ja sen kautta myöskin reagoivat sekä itse tapaturman saajaan, että sanktioivat myös sen mahdolliseen aiheuttajaan, eli kuljettajaan.
Mikään onnettomuus ei ole rikos sinänsä, ellei siihen liity selkeästi todettavia rikoksen tunnusmerkkejä osoittavia toimia. Joten 112 on jokseenkin väärä osoite. - mjpimjim
Paljonko oli tullut juotua? Ei kyllä ihan heti tule mieleen muuten että aikuinen( ilmeisesti) ihminen tippuisi bussin penkiltä tai aikamoinen sanakri saa kyllä olla ja parempi siirtyä käyttämään inavataksia toisten "erityisten" kanssa...
- Loukkaantunut
Pyydä seuraavan kerran kun olet bussin kyydissä että kuski ajaa 60 km/h hidastetöyssyyn tai johonkin kuoppaan, niin silloin lentää kyllä jokainen kyytiläinen. Aivan sama jos et usko tapahtunutta, mutta bussissa voi kyllä lentää penkiltä kun niissä ei ole turvavöitä.
- Jaakkeee
Loukkaantunut kirjoitti:
Pyydä seuraavan kerran kun olet bussin kyydissä että kuski ajaa 60 km/h hidastetöyssyyn tai johonkin kuoppaan, niin silloin lentää kyllä jokainen kyytiläinen. Aivan sama jos et usko tapahtunutta, mutta bussissa voi kyllä lentää penkiltä kun niissä ei ole turvavöitä.
Itse ajan aina 50km/h hidasteisiin, eikä tunnu missään
- Loukkaantunut
Tipuin penkiltä, kun istuin aivan reunalla ja kurotin kännykkää lattialta, niin silloin tipahdin penkiltä lattialle. Ihan varmasti bussi jotenkin heilahti tai sivutuuli osui autoon, koska se oikein isosti heilahti, kyllä mä sen itsekin huomasin. Olisi heti pitänyt soittaa 112 ja kertoa että kuski on vetänyt lääkkeitä ja huumeita, niin oltaisiin saatu syyllinen kiinni. Tästä lähtien soitan heti 112 numeroon, jos huomaan että kuljettaja ajaa huolimattomasti. Tänään huomasin, että A juna ajoi ylinopeutta Mäkkylän ja Leppävaaran välillä. Mun tietääkseni siellä saa ajaa 40km/h, mutta junan vauhti oli ainakin 52 km/h. Voinko tehdä rikosilmoituksen asiasta? Juna heilahti sivuttain, koska se joutui sivuluisuun ja minun käsi kolahti penkin pehmusteeseen ja siihen tuli aivan varmasti jotain, jota en nyt vielä tiedä.
- politi
Joo ja soittakaa poliisille jos kortinlukulaite ei toimi, näinkin on käynyt! Poliisi pysäytti bussin sen takia kun matkustaja ei saanut maksettua matkaa, pitää ihmetellä kyllä ihmisten tyhmyyttä, se hämmästyttää ja kummastuttaa päivittäin!
- daimondkusi
Hyviä nämä pohjolanliikenteen kuskit ajavat hiljaa mut mihinkäs täs kiire. Yksikin ajoi herttoniemestä pasilan asemalle tunnin. Mut matka pitkä ja kivinen tie.
- evp yrittäjä
Nykyajan uusavuttomuus, esimerkki matkustaja soitti takapenkiltä poliisille kun kuski puhui tsekseen, poliisi puhallutti kuskin ja teki huumetestin..minkäs he sillä mahtavat jos joku puhuu itsekseen...en tiedä tämä nykyyhteiskunta alkaa olemaan sen verran sairas kun seuraa ihmisten toimintaa että toivois joskus jonkin isomman katastrofin sattumista jolloin opittaisiin tajuamaan miten pienet ongelmat meillä oikeastaan on, mielestäni palveluaalan vois lopettaa ja jokainen tehkööt liikkumisensa itse siten kuin parhaaksi toteaa..
- ANSELMI
Jos bussikuski kaahaa mä soitan palokunnalle.
- Sankotaavetti
ANSELMI kirjoitti:
Jos bussikuski kaahaa mä soitan palokunnalle.
Mä soitan suutani jos ohiajavakin kaahaa tai yliajava.
- miljonääri
Sankotaavetti kirjoitti:
Mä soitan suutani jos ohiajavakin kaahaa tai yliajava.
Jos bussikuski kaahaa en soita kenellekään koska haluan päästä äkkiä perille. Sillä aika on rahaa.
- pohjolankuski
miljonääri kirjoitti:
Jos bussikuski kaahaa en soita kenellekään koska haluan päästä äkkiä perille. Sillä aika on rahaa.
mä en ainakaan kaahaa ajelen hissukseen busseja pääkaupunkiseudull 33% alinopeudella. Eli 30km/h alueella 20km/h. 40km/h alueella ajelen 26 km/h. 70km /h alueella ajan 47km/h. Ja naftaa säästyy 10l. sadalla. Ja firma voi paksusti.
- Puna tekee pahaa.
Todella törkeää, että ajoajat on laadittu siten, että kuljettajat pakotetaan kaahaamaan. Nämä pohjolan kuskit ajaa kyllä liioitellun hiljaa kun siellä joku polttoaineen kyttäys meininki, niiden kyydissä ei ehdi mihinkään, mutta kaahausta en hyväksy minäkään.
Ottakaa onkeen, ajakaa nopeusrajoitusten mukaan ja Pohjolan kuskeille sama ohje, ei niiden alle rajoitusten tarvitse koko ajan ajaa eli on ruvennut kyllä violettikin väri ottamaan pannuun.- violettimies
Ei haittaa jostakin väri ottaa pannuun. Käytä sinitakkisia kuskeja eli POLIS !
- diamond o`rossi
violettimies kirjoitti:
Ei haittaa jostakin väri ottaa pannuun. Käytä sinitakkisia kuskeja eli POLIS !
Ei violettimies voi olla mies.
- MAISTERIÄO162
diamond o`rossi kirjoitti:
Ei violettimies voi olla mies.
Älä rusina-aivo eli diamond o rossi sekaannu ammattikuljettajien asioihin aja sä vaan trollaattorilla.
- AMMATTIMIEHET
MAISTERIÄO162 kirjoitti:
Älä rusina-aivo eli diamond o rossi sekaannu ammattikuljettajien asioihin aja sä vaan trollaattorilla.
Kaikista ammatti taidottomimpia kuskeja on HELBILLÄ! !! Kaahataan ja ajellaan kuin KAMELILLA! ! Todella EPÄSIISTI KULJETTAJA KUNTA! TYÖ ASUKIN MUISTUTTAA LÄHINNÄ HALPA HALLIN MANNEKIINIA!!
- diamond o`rossi
MAISTERIÄO162 kirjoitti:
Maisteli pukee nyt vaan kiltisti ne tyttöjen vaatteet päällensä eikä kitise.
- RALLIREISKA
diamond o`rossi kirjoitti:
Maisteli pukee nyt vaan kiltisti ne tyttöjen vaatteet päällensä eikä kitise.
Minä ainakin ajan aina nami laudassa niin tiukasti että 2 kertaa mennyt lattiasta kaasupoljin läpi. Mut sehän lattia mätä. Ja kuka hullu sitä nyt kauan bussissa jaksaa istua. Esim. Linja 75 rautatientorilta 17 minuuttia puistolaan. Ja linja 23 rautatientorilta ruskeasuolle 8 minuutissa.
- Sinkotaavetti
RALLIREISKA kirjoitti:
Minä ainakin ajan aina nami laudassa niin tiukasti että 2 kertaa mennyt lattiasta kaasupoljin läpi. Mut sehän lattia mätä. Ja kuka hullu sitä nyt kauan bussissa jaksaa istua. Esim. Linja 75 rautatientorilta 17 minuuttia puistolaan. Ja linja 23 rautatientorilta ruskeasuolle 8 minuutissa.
Onko Rallireiskalla puukengät myös jotka kuuluvat asiaan nami laudassa painettaessa menemään ? Entä paljonkos niitä niin sanottuja metrejä takana ?
Kunnioitettava suoritus. Tuohon ei moni pysty vaikka olis ne jopa lehmännahkapuukengätkin ja yrittäjätausta. - RALLIREISKA
Sinkotaavetti kirjoitti:
Onko Rallireiskalla puukengät myös jotka kuuluvat asiaan nami laudassa painettaessa menemään ? Entä paljonkos niitä niin sanottuja metrejä takana ?
Kunnioitettava suoritus. Tuohon ei moni pysty vaikka olis ne jopa lehmännahkapuukengätkin ja yrittäjätausta.onhan noita vuosia 45v ajettu ja muutama kilometri tullut ajettua
- Sinkotaavetti
RALLIREISKA kirjoitti:
onhan noita vuosia 45v ajettu ja muutama kilometri tullut ajettua
No noilla metreillä ja vuosilla ei tulla neuvomaan.
- Maisteriäo162
Joo bussikuskit ei kaahaa pohjolanliikenteellä. Kannattaa kulkea niillä. Tämä kaahausongelma on nobinalla helbillä ja veolilla kun niillä on urakkapalkka.
- Kusipäitä vihaava
Osa bussikuskeista on täysiä kusipäitä. Suuri osa kuskeista tuntuu olevan nykyäään ulkomaalaisia, pääosin virolaisia joista aika monet osaa kyllä liikennesäännöt, mutta joukkoon mahtuu läpimätiä munapäitä. Bussikuskeista kannattaa tehdä valituksia mahdollisimman paljon, siis silloin kun on aihetta koska kusipäät pitää saada pois liikenteestä. Bussilla kun matkustan, niin yleensä noin teen valituksia noin kuukauden tai puolentoista välein. Ihan kaikista pikkurikkomuksista en tee valituksia, mutta jos reitille sattuu kusipää bussikuski joka ajaa ylinopeutta ja matkustajat lentävät bussissa, niin saman tien valitus www.hsl.fi palautelomakkeen kautta. Hyviäkin bussikuskeja on ja heihin olen tyytyväinen, mutta kaahaavat kusipäämulkut eivät kuulu bussin rattiin. Ulkomaalaiset liikennegangsterit bussin ratissa ovat pahimpia ja voi vain kuvitella millä tavalla he ajavat henkilöautoa vapaa-aikanaan. Näille jos yrittää selittää ettei bussia saa ajaa miten sattuu tulee vastaukseksi "ei jummarra".
- Totta mooses...
Kuinka usein lähetät positiivisen palautteen?
Jos et ole ikinä sitä tehnyt, niin kysyn kiksi et?
Koska jos osaa valittaa, niin pitää osata myös kiittää. - 114
Totta mooses... kirjoitti:
Kuinka usein lähetät positiivisen palautteen?
Jos et ole ikinä sitä tehnyt, niin kysyn kiksi et?
Koska jos osaa valittaa, niin pitää osata myös kiittää.EU:n kuljettajapätevyys koulutukseen joka on pakollinen kaikille bussi ja rekkakuskeille kuuluu taloudellisenajon koulutus.Ja dieselin hinta on niin kallis et on järjetöntä kaahata .koska polttoainetta voi mennä kuljettajan palkan verran enemmän kuin ajamalla miellyttävästi ja rauhallisesti.
- Masa Matkustaja
Tuossakin saattoi mennä takapyörä rotvallin yli ja se heilauttaa ikävästi. Eikä nopeutta tarvi olla yhtään.
On matkustajan velvollisuus olla varuillaan liikkuvassa ajoneuvossa, koska voi sattua äkkinäisiä liikkeitä. Sitä varten on tankoja joista pidellä kiinni.
Oliko Sulla
Känny korvalla?
Sylimikro pelittämässä?
Luurit korvilla?
tai muuta kiinnostavaa?
Kaahata ei voikaan noilla kiihtyvyksillä mutta taas toisaalta aikataulut edellyttävät ottamaan koslasta kaikki irti oikein repimällä. Koko päivän joka päivä.
Soittele vaan hätänumeroon niin me muut nauretaan yhdessä sitä sun typeryyttä.
112ssa on tärkeämpiäkin asioita menossakuin jonkun auton heiluminen. Älä häiritse asiasoittoja siellä. Siellä ei takuulla naureta. - uuno turhapuro
soita vaan hehehe... teet väärän ilmiannon, ääliö. Sun laiset valittajamamsellit pilaa kaikkien muiden olemisen. Palkkaa oma kuski, jos et pysy penkillä, tai mene omalla autolla.
- Rusinapylly
Dösät paahtaa aamuisin manskulla 40 alueella joka aamu 70km/h.
Mutta koska se on sallittua eikä siihen poliisit puutu joten paskaakos tässä... - Aina soitan 112
Minä soitan aina 112 kun minulla on hätä. Kerran minulla oli kova pissahätä enkä päässyt yleiseen vessaan, niin soitin hätänumeroon ja jouduin selittämään vessa asiaani yli 15 minuuttia, ennenkuin he suostuivat lähetämään palokunnan pelatusmiehet avaamaan minulle oven. Meinas kusi tulla jo korvista!. Kuulin jälkeenpäin, että joku toinen, joka yritti soittaa hätänumeroon, ei saanut yhteyttä, kun minä varasin linjan ja päivystäjän liian pitkäksi aikaan. Sillä oli sydänkohtaus meneillään ja kuoli, kun ei saanut tilattua ambulanssia. Kyllä minun hätäni kuitenkin oli myös tarkeä, kun ei sitä housuun voi laskea.
Hyvä idea on soittaa hätänumeroon, kun astuu bussiin, kyllähän kuski jonkun virheen tekee, kun sitä etupenkistä koko matkan tarkkailee.- diamond ' ö pössö
Minä soitan heti aamulla 112 ja kysyn paljonko kello on. Ja säätiedotuksen kysyn. Ja sitten luuri kiinni. Ja nyt illalla täytyy soittaa 112 ja kysyn voinko mennä vessaan. Ja viimeyönä ukkonen kolisteli ja soitin 112 kotirauhan rikkomisesta. Ja teen rikosilmoituksen ukkosesta. Jaha lentokone meni ohi ja 3 metriä liian alhaalla taas pitää soittaa 112. Ja jos joku ajaa vähänkin ylinopeutta aina soitan 112. Tänäänkin jo 30 kertaa soittanut 112.
- totta se on
pohjolan liikenteen työvaatteet ovat suomen parhaita ja laadukaita. nobinan vaatteetki on siisteija. sitä paitsi pelkän takki on violetti. eikä tarvitse kaahata se ei ole ammatinkuljettajan homma. olen huomanut et helbil on kuskeja jotka oikeesti kaahaa..mut se ei ole heidän vika vaan HSL. kun hsl tekee näitä minuutti aikoja ei otanut huomioon matkustajien määrä liikenne valot ja vaihtuvat olosuhteet ruuhkat jne. voin veikata et joku lähti keskel yöl pikkuautol reitil läpi ja tietenki oti ajan.
- diamond o ' rossi
On se kuljettajan vika jos kaahaa ei hsl:län. Ei kenenkään kuljettajan pidä yrittää ajaa aikataulussa joka tehty niin että ajoajat ei riitä. Eikä kukaan pysty pakottamaan ajamaan ylinopeutta. Ja jos joku yrittää otan senkan nenästä.
- Pertcrister
Meitä on monta poikkeavaa,jotka tykkäämme violetista väristä ja polttoaineen säästämisestä. Violetti puna väri kaunistaa miestä, saa aikaan femiinisen tunteen ja emme kaahaa, vaan ajamme aina 20 km/t, koska polttoainetta säästyy.
- Maisteri Äö 162
Me olemme Pohjolan hienoissa vaatteissa, alamme kermaa, ajamme aina hiljaa, meidän Äö on korkea ja violetti väri kaunistaa meitä, rumakin mies muuttuu kauniiksi näissä vaatteissa. Olemme Best.
- Nobina Paras
Maisterin hattu kun nousee, niin lepakko muuttuu linnuksi. Maisteri puhuu siinä totta, että violetti punaväri kyllä saa miehen näyttämään naiselta, mutta ei se häntä kauniiksi tee, Maisterikin kulkee punamekko päällä ja lilatakissa ja karvaiset sääret kesähelteellä vilkkuu, Huh olkoon, tuota Pölhölän pataljoonaa.
Nobinalla on sentään miehiset vaatteet ja aatteet..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?372993Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n342218Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari452141Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa791999Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh541716Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr561454Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.
Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä151420Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http451279Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta1051164Puuma Martina iski nuoren miehen
Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian158886