Joulukuun puolivälissä alkoi tämä hakemusruljanssi asumistuki, soviteltu päiväraha, toimeentulotuki.
Nyt on helmikuun puoliväli eikä ole penniäkään tullut soviteltua päivärahaa.
Asumistuki tuli reilussa kuukaudessa.
Toimeentulotukipäätöksen kanssa on mennyt 1½ kuukautta, antoivat vuokrarahan, mutta vieläkään ei mitään päätöstä.
Sanottakoon, että toimeentulotuessa kaikki pitäisi olla käsiteltynä viikossa.
Opetus: älä ikinä jää työttömäksi jos teet töitä ja jos olet työtön, älä ikinä hanki itsellesi töitä!
Kestää ikuisuuden
17
268
Vastaukset
- Puhelin käteen
Oletko soittanut Kelaan missä vaiheessa hakemus on. Jonoa on Kelassa ja jos vielä on soviteltua menee varmasti kauemmin kun ihan tavalliseen päivärahaan jonka käsittelyyn menee 2-4 viikkoa. Toimeentulotuen päätös on saattanut hävitäkin postissa. Se sinulle kuitenkin myönnetty kun olet vuokraankin saanut sieltä rahaa eli kyllähän se on silloin käsitelty. Sinnekin soitto auttaa selvittää asia. Ei me täällä osata sen kummemmin neuvoa vaan nyt oltava itsekin aktiivinen ja ottaa puhelin käteen ja kysellä.
- Sossupummi
Sossu nyt tekee virkavirheitä harvasen päivä. Todennäköisesti puolivaloilla töissä ollut sossuntäti taas unohdellu ja häslänny. Kokemus kertoo tämän. Ja se homman pitäisi mennä niin että se työ tehdään kunnolla jos asian mukaiset liput ja laput annettu. Esim. tuttava joutu 3 x viemään vuokrasopimuksen sossuun kun oli hukattu. Tuo oma "aktiviisuus" tarvisi olla myös järjen rajoissa.
- keksi parempia
Sossupummi kirjoitti:
Sossu nyt tekee virkavirheitä harvasen päivä. Todennäköisesti puolivaloilla töissä ollut sossuntäti taas unohdellu ja häslänny. Kokemus kertoo tämän. Ja se homman pitäisi mennä niin että se työ tehdään kunnolla jos asian mukaiset liput ja laput annettu. Esim. tuttava joutu 3 x viemään vuokrasopimuksen sossuun kun oli hukattu. Tuo oma "aktiviisuus" tarvisi olla myös järjen rajoissa.
sulla näitä kaverilla tapahtu,tuttavalla tapahtu juttuja piisaa kun muutaman viikon lueskellu sun juttujas näillä sivuilla,onko sun tuttava piirissä vaan näitä tukien saajia kun esimerkkejä riittää asiaan kun asiaa?.sun vilkas mielikuvitus taitaa olla kuitenkin se oikea.neuvotkin sulla usein vähän sinne päin kun tuttavallakin sattui näin niin sehän on sitten muillakin.
- Sossupummi
keksi parempia kirjoitti:
sulla näitä kaverilla tapahtu,tuttavalla tapahtu juttuja piisaa kun muutaman viikon lueskellu sun juttujas näillä sivuilla,onko sun tuttava piirissä vaan näitä tukien saajia kun esimerkkejä riittää asiaan kun asiaa?.sun vilkas mielikuvitus taitaa olla kuitenkin se oikea.neuvotkin sulla usein vähän sinne päin kun tuttavallakin sattui näin niin sehän on sitten muillakin.
Ei oo keksittyä ei. Kyllä se kylmä totuus sulleki taitaa olla liikaa. Oot vissiin jossain noissa virastoissa töissä tai taas 1 lisää kitisemässä kun menee niin paljon veroja. Jokatapauksessa kai sitä neuvoa voi ja kehottaa varmistamaan vielä asia. Sehän on 1 tämän palstan tarkoituksista. Jos luottaa virastojen ammattitaitoon niin ei siinä käy kun "kylmät". Itseasiassa tuttavapiirissäni on paljon tukien saajia, mutta entä sitten?:D Onko sillä merkitystä? Hekin ovat opiskelleet, ollut töissä ja olleet myös tuilla. Mutta joo ei teille asennevammasille oikeen voi mitään.
- Sossupummi
Kelaa pyydät laittamaan kiirellisenä aina. Ne kyllä pistää kun sanot. Toimeentulotuesta ilmoitat lainmukaisen 7 päivän umpeutumisesta ja uhkaat kantelulla. Voi olla että eivät ole ymmärtääneet pyytää lisäselvityksiä ja ovat "tarvinneet" niitä. Tämä nopeuttaa ainakin hieman.
Nyt kävin KELAssa vaatimassa sitä kiireelliseksi. Sanoin, että lopetan työnteon kokonaan, jos ei soviteltua päivärahaa rupea kuulumaan. Laittoi kiireelliseksi, mitä se sitten tarkoittaakin. Omasta Kelasta lähtevät liitteet Helsinkiin skannattaviksi ja sitten vielä asia käsitellään Lohjalla, toisin sanoen ne vain hukkaavat aikaa postittelussa toistensa kanssa.
Olen jo uhannut sosiaalitoimistoa kantelulla. Ongelma on siinä, että asun pienellä paikkakunnalla ja saatan joutua sen takia sossun silmätikuksi lopuksi iäkseni. Sosiaalitoimisto odottaa Kelan päätöstä. Niitähän on jo kaksi jumiutuneena sinne Lohjalle.
Kohta rupeaa olemaan myös kaksi toimeentulotukihakemusta kasassa, sillä pikku hiljaa pitää ruveta miettimään maaliskuun hakemusta.- Kela auki tänään?
Pre_Kaarina kirjoitti:
Nyt kävin KELAssa vaatimassa sitä kiireelliseksi. Sanoin, että lopetan työnteon kokonaan, jos ei soviteltua päivärahaa rupea kuulumaan. Laittoi kiireelliseksi, mitä se sitten tarkoittaakin. Omasta Kelasta lähtevät liitteet Helsinkiin skannattaviksi ja sitten vielä asia käsitellään Lohjalla, toisin sanoen ne vain hukkaavat aikaa postittelussa toistensa kanssa.
Olen jo uhannut sosiaalitoimistoa kantelulla. Ongelma on siinä, että asun pienellä paikkakunnalla ja saatan joutua sen takia sossun silmätikuksi lopuksi iäkseni. Sosiaalitoimisto odottaa Kelan päätöstä. Niitähän on jo kaksi jumiutuneena sinne Lohjalle.
Kohta rupeaa olemaan myös kaksi toimeentulotukihakemusta kasassa, sillä pikku hiljaa pitää ruveta miettimään maaliskuun hakemusta.Missä päin Suomea Kela on auki lauantaisin ja noinkin aikasin kun tänne olet kirjoitellut jo ennen klo 8? Itse asun pääkaupunkiseudulla ja täällä ei ole Kelat auki viikonloppusin. Ne liitteet ei lähde mihinkään Helsinkiin skannattaviksi, vaan ne skannataan siellä mihin ne vie ja käsitellään Helsingissä. Nehän voidaan juuri skannauksen takia käsitellä siksi missä päin Suomea hyvänsä.
- Sossupummi
Kela auki tänään? kirjoitti:
Missä päin Suomea Kela on auki lauantaisin ja noinkin aikasin kun tänne olet kirjoitellut jo ennen klo 8? Itse asun pääkaupunkiseudulla ja täällä ei ole Kelat auki viikonloppusin. Ne liitteet ei lähde mihinkään Helsinkiin skannattaviksi, vaan ne skannataan siellä mihin ne vie ja käsitellään Helsingissä. Nehän voidaan juuri skannauksen takia käsitellä siksi missä päin Suomea hyvänsä.
Niin taikka hän oli vain muotoillut kommenttinsa väärin. Oli miten oli niin tuo kelasta kiirelliseksi pyytäminen pitäisi nopeuttaa jonkin verran. Sossun kanssa saattaa auttaa sekin että otat yhteyttä oman alueen sosiaaliasiamieheen (joku tollanen titteli tais olla).
Kela auki tänään? kirjoitti:
Missä päin Suomea Kela on auki lauantaisin ja noinkin aikasin kun tänne olet kirjoitellut jo ennen klo 8? Itse asun pääkaupunkiseudulla ja täällä ei ole Kelat auki viikonloppusin. Ne liitteet ei lähde mihinkään Helsinkiin skannattaviksi, vaan ne skannataan siellä mihin ne vie ja käsitellään Helsingissä. Nehän voidaan juuri skannauksen takia käsitellä siksi missä päin Suomea hyvänsä.
En minä tarkoittanut sitä, että minä lauantaina olisin KELAan mennyt ja vaatinut kiireelliseksi, vaan perjantaina iltapäivällä kun valitin asiasta, virkailija itse ehdotti sitä, että päätöstä kiirehditään. Ihmeellistä on todellakin, ettei skannausta voida tehdä Hangon konttorissa, vaan ne pitäisi sen takia vielä lähettää Helsinkiin. Päätös tehdään sitten Lohjalla.
- Huono Kela
Pre_Kaarina kirjoitti:
En minä tarkoittanut sitä, että minä lauantaina olisin KELAan mennyt ja vaatinut kiireelliseksi, vaan perjantaina iltapäivällä kun valitin asiasta, virkailija itse ehdotti sitä, että päätöstä kiirehditään. Ihmeellistä on todellakin, ettei skannausta voida tehdä Hangon konttorissa, vaan ne pitäisi sen takia vielä lähettää Helsinkiin. Päätös tehdään sitten Lohjalla.
Ompahan omituinen konttori Hangossa. Taitaa olla ainoa jossa ei skannata. Skannaukseen ryhdyttiin juuri sen takia ettei mikään konttori ruuhkaudu käsittelyyn vaan voidaan ottaa jonosta käsittelyyn vaikka Rovaniemellä. Helpottaa ainakin suurimpien Kelojen käsittelyaikoja kun hakemukset voidaan käsitellä muuallakin.
- 7575899
mulla oli kans kerran tehty jo päätös mutta sossun nainen oli unohtanu painaa entteriä niin ei lähteny rahat tulemaan tilille.
monen viikon jälkeen ku yritin selvitellä niin tuntu että panivat minun syyksi ettei itse ole laittanut maksuun sitä vaikka päätös oli tehty.
en jaksanut valittaa, sillä valitusajatki on pitkiä ja mitä oisin valittanu ku sit kuitenki sain rahat?
semmosta se on tää elämänkaari- - nopea päätös
Mun toimeentuki päätös tulee päiväs kun kerran uhkailin soskun tätiä et tulen sen kotiin vaatimaan sitä päätöstä muuten. Ja se täti tietää miten vit..tumainen voin olla johtuen mun rankasta lapsuudesta.
Kas kun ei tule kytät päivässä!
Nyt on muuten tulleet kaikki tuet, helmikuun lopussa. Joulukuussa alkoi niiden anominen.- surkee laki
Pre_Kaarina kirjoitti:
Kas kun ei tule kytät päivässä!
Nyt on muuten tulleet kaikki tuet, helmikuun lopussa. Joulukuussa alkoi niiden anominen.Miksi kytät mihinkään tulis. Suomes uhkailusta ei saa mitään rankkua. Olen monet kerrat haukkunut soskun tätejä ja uhkaillut.
- Kela kyykytetty
Minulla meni 6 kuukautta ennen kuin sain tuet rullaamaan uudestaan sen jälkeen kun kävin tekemässä puolenvuoden määräaikaisuuden pienipalkkaisena lehdenjakajana. Hakemukset jätin Kelaan ja työkkäriin heti samana päivänä kun oli viimeinen työpäivä.
Syy oli se, että kyseisen firman palkkakuitit olivat Kelan mielestä epäselvät. Tottahan se oli ei niistä yksikään työntekijä mitään selvää saanut, mutta minkä minä sille voin siinä firmassa rikottiin työehtosopimusta mennen tullen eikä palkkakuitit ollut ainoa asia missä sitä rikottiin. Edes luottamusmiestä ei siinä firmassa ollut ja jos oli se oli työnantajan nimittämä lehdenjakoalalla myös alan ammattiliiton edustajat olivat työnantajan valitsemat.
Olisiko minun pitänyt olla selvännäkijä ja tajuta kaikki nämä asiat jo ennenkuin menen sinne töihin?
Ei sitä asiaa edes Kelan virkamiehelle pystynyt selittämään kun ei se sitä tajua että Suomessa on tälläistä ihan oikeasti vielä 2000-luvulla. Kokajan sai pelätä, että se virkamies etsii sieltä puheesta avainsanaa olet kieltäytynyt töistä karenssi.Ihan sama vaikka työnantaja olisi rikkonut asioita kuinkapaljon tahansa työsuhteessa työ on otettava vastaan vaikka pakolla.
Lopulta sain työttömyysturvani sillä, että tein Kelan toiminnasta kantelun eduskunnanoikeusasimiehelle, koska katsoin, että kelan toiminta tälläisessä tapauksessa ei takaa minulle Suomen perustuslain takaamaa oikeutta minimitoimeentuloon kohtuullisessa ajassa.
Sen jälkeen päätin, että en enää ikinä ota vastaan mitään muuta kuin vakituista työtä tunnetussa kunnollisissa yrityksessä. Mihinkään puulaakeihin tai vuokrafirmoihin en mene ainakaan oma alotteisesti kuten aikaisemmin ja jos pakotetaan teen kaikkeni keplotellakseni pois sieltä. - kusettavat kunnolla
Sain tänään toimeentuki päätöksen. Siis 121 euroo oli päätös vaikka sen pitäis olla 461 euroo. siin luki et vuokra on vähennetty toimeentuki tuesta koska asumistukea ei ole maksettu tammikuussa. No soitin kelaan ja ne sanos et asumituki on maksettu tammi ja helmikuun osalta vuokran antajalle suoraan ja maaliskuun asumistuki maksetaan huomenna. Sit soitin takas soskuun et ne on kämmänneet ja pahasti mut kiven kovaan väitti et asumistukea ei ole maksettu vaikka kela niin sanoi ja päätöskin on tullut aikoja sitten. pitää sit vissiin elää 121 egellä ensi kuu ja siitäkin menee netti laskuun 30 egee. Eikä niillä ole mitään syytä vähentää 340 egee. Vuokra on 365 egee ja asumistukee saan 265 egee
- Sossupummi
Niin kai mainitsit että se on maksettu vuokranantajalle?. Todennäkösesti se puupää sossuntäti ei ole kelan tiedoistasi katsonut asiaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731930Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462