Itse , uteliaana ihmisenä olen erittäin kiinnostunut ihmisvartaloista.
Pidättäydettekö joukkosaunoista ?
20
190
Vastaukset
- ,,,,,,,,,
Hyi helevetti, perverssi.
- sitroen.
Kai se joukkosauna sitten oli?
Kuutisen vuotta sitten Ulaanbaatarissa hotellin saunassa käytiin. Uima-altaat oli hyvät, olut oli erinomaista, mutta itse sauna ala-arvoinen. Pieni kiuas isossa saunassa ja lauteet liian matalalla. Ei siellä tahtonut tarjeta.
Sitä ennen Istanbulissa hamamissa. Eipä kehuttavaa. Höyryn seassa pesu lähinnä.
Sitä ennen Neuvostoliitossa. Alkeellista, lämmitys höyryllä 20 minuuttia lauteitten alle, sitten venttiili kiinni (jäi vuotamaan, kuorma-auton roiskeläppä alle perhekalleuksien suojaksi) ja porukka sisään. Ehkä 65 astetta oli korkeintaan. Venäkäisillä kovilla saunamiehillä oli virkatut käsineet, virkattu myssy tai huopahattu jotka liotettiin kylmässä vedessä ennen saunaan menoa. Sitten seisoivat jonkin aikaa alalauteella ja sanoivat muutaman kerran huhhuh, huhhuh ja pesulle. Pesu peltivadeista. Sitten pukuhuoneeseen lakana niskaan ja eväitä syömään ja oli siellä joillakin juomaakin.
Volvon saunassa Torslandassa oli ehkä 40 astetta lämmintä ja kielto, ettei kiukaalle saa heittää vettä. Kaikista surkein esitys.
Sitä ennen ammattikoulun sanassa Suomessa kauan sitten.
Omassa saunassa parhaat löylyt kun itse sisustin sen oikeaoppisesti. Joukkoja olen harvemmin sinne sanut haalittua; joskus harvoin yhden saunavieraan. - meeriamanda
En käy , enkä tiedä kuin yhden kaupungissamme joka on. Hyi, nousee ekaksi mieleen.
Oma sauna paras sauna. emme myöskään saunota vieraitamme.
Mies menee ensin ns. kuumimpiin löylyihin ja kääntää virranpois jolloin menen itse... haluan makoilla jalat kattoakohti hiljalleen hiipuvassa lämmössä. Ihanan rentouttavaa. - Oma Sauna
Miten olet toteuttanut oikeaoppisesti ilmastoinnin saunasi ?
Teen juuri uutta saunaa, minulle tulee jatkuvalämmitteinen puukiuas ja sähkökiuas.
Tuohon jatkuvalämmitteisen puukiukaan yläpuolelle tein raitisilmakanavan, ja laitoin siihen valurautaisen tuloventtiilin.(raitisilmaventtiilin)
Lauteiden alla noin 15 cm lattiasta on poistoilmaventtiili. se on peräseinässä.
Sauna on aika pieni 6.5 - 7 kuution
Onko tuollainen ratkaisu sinusta millainen?
Itselläni ei ole tuollaisesta vielä mitään kokemusta, ja menee vielä jonkin aikaa siihen kun saan ensimmäiset löylyt saunastani. - Kahdet karvakintut
Oletko ehkä homoseksuaalinen? Kaupungeissa on uimahallien saunat sellaisia että ne monesti kerää näitä toisten vartaloista kiinnostuneita ja homot touhuilevat pimeissä nurkissa ja pukukopeissa:(
- minä.
Käyn joskus uimahallissa, en tykkää saunoa julkisesti. Taloyhtiössä on sauna, teetin oman saunan kun en halua olla kelloon sidottu sanomisteni kanssa.
- olen terve
Miksi tyydyttäisin jonkun sairaan ihmisen sairaita tarpeita?
- RosaLiiin
No, mie en kyllä saunaan mene sen vuoksi, että olisin kiinnostunut alastomista ihmisvartaloista. Ihan vaan omaksi huviksi ja puhtauden vuoksi käytän uimahallia ja sen saunaa. Liikuntaa ajattelen silloin eniten, uiminen tekee tosi hyvää kropalle ja sauna on vain pieni lisä siihen mielihyvään.
Vieläkin kuulen sen emalipesuvatien kolinan kun lapsena käytiin Valmetin yhteissaunassa.Valtavan korkeilta, melkein taivaaseen asti lauteet näyttivät ulottuvan. Lauteet olivat täynnä pulisevia ja nauravia naisia ja minä vain kyyhötin siinä alimmalla portaalla, että semmoista.... Saunon mielelläni ja käyn säännöllisesti uimahallissa. Kylpylöissä kokeilen mielelläni erilaisia saunoja, samoin matkoilla tutustun mielelläni erilaisiin saunoihin ja kylpylöihin.
Ystävien kanssa saunotaan usein, erityisesti mökkeillessä, joskus saunotaan ystävien kotona, ja joskus järjestän tyttöjen sauna- ja hemmotteluillan talvella omalla saunavuorolla kaupungissa.
Yhden melontaseurani saarissa on vain yhteissauna, ja kaikki saunovat alasti. Tunnen oloni mukavammaksi, kun otan pienen pyyheliinan mukaan.
Alastomia ihmisvartaloita on monenlaisia, enkä tunne mitään erityistä mielenkiintoa niiden tutkimiseen. Jos keskustelen ihmisen kanssa, katson häntä yleensä silmiin. Samoin teen saunomisen yhteydessä ja alastoman tai pyyhkeeseen kietoutuneen ihmisen kanssa. Alastomuus ei häiritse minua, vaikken itse mielelläni esiinny alastomana. Jos joku katselee, katselkoon, uimaan menen mieluiten alasti, enkä halua löylytellä tekokuituisessa uimapuvussa.
Työhöni liittyi 1980- ja 90-luvulla myös saunailtatapaamisia yritysten edustustiloissa tai hotelleissa. Osallistuin tilaisuuksiin, enkä halunnut tehdä numeroa siitä, etten itse halunnut saunoa, vaan totesin yleensä meneväni "sitten vähän myöhemmin". Niihin aikoihin alkoholinkäyttö oli runsaampaa, ja joskus naureskelin jutuille jälkikäteen, kun joku seurueesta muisteli minunkin käyneen "herrojen kanssa" saunassa. Kylpytakkiin tai pyyhkeeseen verhoutuneen ihmisen kanssa jutteleminen ei tuntunut minusta epämukavalta, ei vaikka pyyhe saattoi joskus pudotakin. Luulenpa, että ihmiset saattavat helpommin käyttäytyä sopimattomasti vaatteet päällä kuin alastomana.
Ainoa työmatkalla, pienehkössä suomalaisessa teollisuuskaupungissa, saunominen on jäänyt erityisesti mieleeni. Saunoimme naisten kesken ja meistä tuntui mukavalta, kun miehet saivat kerrankin odotella meitä. Miehet olivat isäntiä, eivätkä itse saunoneet. Myöhemmin illalla ravintolassa myös vieraat kävivät hakemassa meitä molempia tanssimaan päivällisen jälkeen. Nauratti, kun joka toinen tanssittaja kysyi meiltä molemmilta, että kuka tuo toinen nainen on. - Arvelivat meidän olevan tosi tärkeitä vieraita, emmekä kumpikaan paljastaneet mitä tahoa edustimme.
Millainen on paras sauna teidän mielestänne?- Pirre*
Savusauna, ehdottomasti paras, mutta kyllä meijjän uimahallissamme on ihan hyvälöylyinen sauna.
Höyrysaunassa ei mielestäni ole mitään erikoisen mainittavaa...vaan tuo savusau´na, ihanko oisi rakennutettava semmoinen tuonne meijjän mökille..pistää kyllä harkintaan. - 1943
Suurimman osan elämästäni (36 vuotta) olen asunut asunnossa, jossa ei ollut saunaa. Sen sijaan oli kylpyamme ja lasten kaverit kävivät vaahtokylvyissä meillä. Tästä haluan itsekin vielä nauttia, kun olen matkalla Euroopan kaupungeissa. Hotelleissa on yleensä kylpyamme ja ostan kylpyvaahtoa ja nautin.
Miehelläni oli puulämmitteinen sauna ja sähkösauna. Kumpikin kävi saunattomalle. Nykyään mulla on sähkökiuas ja se on helppo lämmittää. Saunon melko usein.
Juuri nyt paras sauna on miesystäväni mökkisauna. Siellä on jatkuvalämmitteinen puukiuas. Järveen on lyhyt matka ja yleensä mökkikausi on touko-syyskuu. Alku-ja loppupäässä käymme vain saunomassa, sillä mökille on matkaa vain 500 metriä. Kesäkuukaudet asumme mökillä. - Oma Sauna
Pirre* kirjoitti:
Savusauna, ehdottomasti paras, mutta kyllä meijjän uimahallissamme on ihan hyvälöylyinen sauna.
Höyrysaunassa ei mielestäni ole mitään erikoisen mainittavaa...vaan tuo savusau´na, ihanko oisi rakennutettava semmoinen tuonne meijjän mökille..pistää kyllä harkintaan.Pitääkö se savusauna kaivaa maahan ja puusta katto ?
Tuollaisen savusaunan olen joskus 50- 60 luvulla nähnyt Savolaxissa.
Tosin olen toisenkinlaisia savusaunoja nähnyt mutta matalia nekin ovat olleet. - Pirre*
Oma Sauna kirjoitti:
Pitääkö se savusauna kaivaa maahan ja puusta katto ?
Tuollaisen savusaunan olen joskus 50- 60 luvulla nähnyt Savolaxissa.
Tosin olen toisenkinlaisia savusaunoja nähnyt mutta matalia nekin ovat olleet.Osittain yleensä ovat maan sisässä, ehkä jo pajoturvallisuussyistäkin, uskoisin.
Oltiin joskusia vuosia sitten Ivalossa, ja siellä kun joku mökkiläisistä oli lämmittänyt savusaunan niin empä ole moisia löylyjä ennen kokenut, sikäläiseen jäiseen järveenkin uskalsi mennälölyjen jälkeen ihan sen kummemmin kärvistelemättä, tavallisesta saunasta en voinut mennä..
Missä tuo Savolax olikaan..? - Pirre*
Pirre* kirjoitti:
Osittain yleensä ovat maan sisässä, ehkä jo pajoturvallisuussyistäkin, uskoisin.
Oltiin joskusia vuosia sitten Ivalossa, ja siellä kun joku mökkiläisistä oli lämmittänyt savusaunan niin empä ole moisia löylyjä ennen kokenut, sikäläiseen jäiseen järveenkin uskalsi mennälölyjen jälkeen ihan sen kummemmin kärvistelemättä, tavallisesta saunasta en voinut mennä..
Missä tuo Savolax olikaan..?..niin ja tuosta katosta, olen nähnyt puisia, ja turvepeitteisiä kattoja savusaunoissa..
- Oma Sauna
Pirre* kirjoitti:
Osittain yleensä ovat maan sisässä, ehkä jo pajoturvallisuussyistäkin, uskoisin.
Missä tuo Savolax olikaan..?Katsoin noita savusaunoja Googlen kuvahaulla, ja en löytänyt kun yhden joka vastasi näkemäni savusaunaa, se on jossain Keski-Suomessa, sammal kasvoi katolla ja on matala.
"Missä tuo Savolax olikaan..? "
Siellä samassa paikassa kun ennenkin olen kertonut, eli Iisalmen lähellä. Niin se savusauna oli rinteeseen rakennettu. Minusta tuollainen hirsimökki ei ole oikea savusauna..
Ai niin, onhan meilläkin täällä länsirannikon kylässä oma savusauna, jossa on vieraillut ja saunonut ties kuinka monta ministeriäkin. Se iso savusauna on myös kaivettu maanuumenin. On kopio jostain sodanaikaisesta juoksuhaudan savusaunasta. - Pirre*
Oma Sauna kirjoitti:
Katsoin noita savusaunoja Googlen kuvahaulla, ja en löytänyt kun yhden joka vastasi näkemäni savusaunaa, se on jossain Keski-Suomessa, sammal kasvoi katolla ja on matala.
"Missä tuo Savolax olikaan..? "
Siellä samassa paikassa kun ennenkin olen kertonut, eli Iisalmen lähellä. Niin se savusauna oli rinteeseen rakennettu. Minusta tuollainen hirsimökki ei ole oikea savusauna..
Ai niin, onhan meilläkin täällä länsirannikon kylässä oma savusauna, jossa on vieraillut ja saunonut ties kuinka monta ministeriäkin. Se iso savusauna on myös kaivettu maanuumenin. On kopio jostain sodanaikaisesta juoksuhaudan savusaunasta.No ei se oikein olekaan...en tiedä saako niissä kunnon , siis niitä oikeita savusauna löylyjä...
Joo, ei se auta kuin ruveta ensi kesänä montun kaivuun..:), ompahan arpeetia joutavalle, jonkunmoinen rinnekin löytyy :)
..tuota..ennekin kertonut..nyt en muistanut, anteeksi, vai luinko huonosti edelliset? - 1943
Pirre* kirjoitti:
Höyrysaunassa ei mielestäni ole mitään erikoisen mainittavaa...vaan tuo savusau´na, ihanko oisi rakennutettava semmoinen tuonne meijjän mökille..pistää kyllä harkintaan.Eihän sen savusaunan tarvitse antiikkinen versio olla. Eikös pääasia ole saunan tyyppi ja lämmitystapa. Esimerkiksi Herrankukkarossa on iso savusauna, samoin MTK:n säätiön Kettulassa. Itse en ole erityisen viehättynyt savusaunaan, miksi tehdä asiasta niin monimutkainen? Mulle kelpaa tämä kotini sähkölämmitteinen hyvin. Satunnaisia vierailuja voi tehdä sinne sun tänne.
- 1943
En suinkaan. Kesällä käyn urheiluseuran saunassa kaksi kertaa viikossa saunomassa ja uimassa. Talvisin en käy, vaikka mahdollisuus olisi avantouintiin. Kylpylöissä käyn ja uimahalleissa. Mutta en tiiraile kanssaihmisiäni. Lauteilla voi jutella, jos sattuu sopivaa seuraa. Kaikissa osissa Suomea ei ole mahdollista saunoa uimarannoilla olevissa saunoissa. Täälläpäin se on osa kulttuuria. Toisissa on miehille ja naisille eri löylyhuone, toisissa ollaan uimapuku päällä ja kaikki ovat samassa. Pesu- ja pukeutuishuone ovat erilliset.
Onneksi en ole tavannut yhtään "perverssiä beibifeissiä" millään saunareissullani. Uimahallien ja kuntoutus- yms. hyvinvointilaitosten saunoissa on joskus tullut käytyä, viimeksi Pajulahdessa, ei kun Ylläksellä Huminan saunassa.
Ainoa yhteissaunakokemus - siis naiset ja miehet yhdessä - on reilun 10 vuoden takaa Kuopion Rauhalahden savusaunasta. Se on se maailmanennätyssauna - montakohan ihmistä saivatkaan sullottua sinne, en muista mutta kolminumeroinen luku se oli ja kuulemma maailmanennätys. Saunojille annettiin tullessa liinavaatepaketti missä oli paitsi pyyhe myös suuri lakana mihin voi kietoutua saunomisen ja uimarantaan/avannolle juoksun ajaksi. Juttu luisti ja kivaa oli! Typeriä tirkistelijöitä ei näkynyt, eikäpä sieltä lakanan sisästä mitään perverssejä kiinnostavaa olisi näkynytkään. Tietenkin oli erilliset pesutilat naisille ja miehille.
Onkohan "maailmanennätys-savusauna" taas kerran palanut vai vielä pystyssä? Kuka tietää, onko omia kokemuksia? Yleiset Rauhalahden markkinointitiedot toki voin googlata.- Pirre*
Pystyssä oli, ainakin päällisinpuolin kahtoin, en käynyt saunomassa, joulun alla olimme.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama194939Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä563950Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve603523Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi942858On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622698Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732668Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä982634Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1382408Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta572299Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl582084