Minä ole aina syyllinen riitoihimme!

syyllinen

Tässä viimeisin riitamme. Olimme viikolla sopineet, että tämä viikonloppu vietetään rauhassa kotona. Perjantaina päivällä kuitenkin mies ilmoittaa, että aikoo mennä kaverin luo ryyppäämään, koska on harvinainen tilaisuus, kun vaimo ja lapset eivät ole kotona. En sanonut mitään. Ajattelin, etten nosta meteliä jos hän nyt pariksi tunniksi menee saunomaan.

Illalla hän ilmoitti tulevansa kotiin varmaan yöllä 4 aikaan. Kysyin, mitä hän tykkäisi jos tilanne olisi toisin päin ja minä ilmoittaisin samana päivänä lähteväni kaverin kanssa rilluttelemaan. Hän siihen, että riippuu vähän.. ja alkoi huutamaan, että miksi en päivällä ilmaissut kantaani kun hän kysyi. Ja hän ei edes ollut kysynyt vaan ilmoitti lähtevänsä!

Siitä vasta huuto, syyttely ja nimittely alkoikin, kun sanoin sitten itsekin lähteväni kaverin luokse.

Erosimme riidoissa ja selvitimme asiaa seuraavana päivänä. Minä olin loukkaantunut ensinnäkin siitä, että hän vain ilmoittaa häipyvänsä ja toiseksi siitä, että hän alkaa haukkua, kun sanon etten jää häntä yksin kotiin odottelemaan vaan menen sitten kaverille itsekin.

Hän sanoo, että minun olisi pitänyt avata suuni aiemmin päivällä ja että hänen mielestään minä halusin itse lähtemällä vain pilata hänen iltansa.

Riitelyn jälkeen hän pyytää anteeksi, mutta nimittely ja koko tilanne jää vaivaamaan mieltä, koska tämä on niin tavallista. Illalla hän vielä kysyy onko kaikki hyvin. En haluaisi pilata tunnelmaa ja sanon aluksi, että on, mutta myönnän kuitenkin että riita vaivaa edelleen. Hän kääntää selkänsä ja sanoo, ettei häntä ainakaan voi syyttää. Minun olisi pitänyt avata suuni aiemmin.

Ahdistaa. Tällaisia riitoja meillä on jatkuvasti. Eikä mies ymmärrä miten paljon loukkaa, kun hän huutaa ja haukkuu..pyytää anteeksi jonka jälkeen silti vielä sanoo, että vika on minussa. Minun ajatukset ja tunteetkin tuntuu olevan vääriä. En saa häneltä tukea tai lohdutusta tyyliin "kaikki on, hyvin, selvitetään asiat".

Mitä tähän voi enää sanoa/tehdä??

9

717

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuttujuttushow

Lopettakaa riitely ja huutaminen. Jos puhuttavaa on, niin rauhallisella äänellä hyvänä hetkenä. Jätä hänet yksin riitelemään, vaikene ja mene pois, jos hän haluaa huutaa.
      Mies ei ole kummoinenkaan parisuhteen osapuoli, joko ei osaa olla suhteessa tai ei arvosta sinua. "Riitelee kuin vanha ämmä". Riitelyllä hän toistaiseksi on saanut aina tahtonsa läpi, päässyt ryyppäämään jne. Parisuhdetyöllä olisi teillekin paljon annettavaa, muttra tietysti mies ei koe mitään tarvetta muuttaa mitään itsessään, sinun vain pitäisi oppia olemaan kitimpi. Eikö?

• onneksi olen fiksu

Sellasta se on kun kusipään kanssa seurustelee. Eikä se tilanne paremmaksi muutu, koska ryyppääminen on miehes mielestä aina parempi kuin sun kanssa oleilu. Sun miehes ei pysty järkevään keskusteluun ilman haukkumista, mut jokainen päättää itse kenen kanssa seurustelee.

• Anna tekojen puhua

Paras apu tilanteeseen on, kun olet ihan hiljaa ja maksat seuraavana vkl:na potut pottuina. Äläkä sitten tule ennen aamukuutta kotiin.

• lomille lompsis

Lähe vaikka lomalle jonnekkin vaikka risteilylle kaverinkaa.

• tuttujuttu

Minulla perjantaina täysin sama tilanne, paitsi että mieheni pyysi minua mukaansa baariin kun meni ystäviensä kanssa itse kuskiksi tosin. En halunnut lähteä, koska olin ystäväni kanssa liikenteessä, mutta sanoin että menköön vaan ja ilmoittakoon missä iltansa sitten viettää. No muutamaa tuntia myöhemmin en saanut häntä enää kiinni, ei vastannut puhelimeen ja hermostuin. Etsin hänen autoaan lähikuppiloiden parkeista, löytämättä. Päätin tehdä vielä yhden lenkin ja löysinkin hänen autonsa erään yökerhon parkista. Menin sisään kysyäkseni häneltä, miksi hän käyttäytyy näin, olin kuitenkin viimeiset kaksi tuntia yrittänyt saada häneen yhteyttä ja hän lupasi ilmoittaa missä illalla tulee iltansa viettämään. Ei mikään yllätys sinäänsä, että hän oli aivan kaatokännissä kun löysin hänet. Itse sain ajaa automme sieltä kotiin, hän kun ei kuskina enää pystynyt olemaan. Kaikki rahamme hän oli tapaansa tuhlannut ja tarjonnut toki kaveriporukalleenkin paukut jos toisetkin. Olin vihainen, mutta päätin jättää puhumisen seuraavaan päivään. Kun sitten juttelimme, oli syy minun koska olin vainoharhainen kun luulin hänen tekevän siellä jotain, hänhän meni vain kuskiksi. Ilmoitin etten ollut mustasukkainen, vaan vihainen katoamistempusta, mutta hänen mukaansa olin väärässä, hän ei ollut tehnyt mitään väärää, vaan syy oli minulla kuten aina. :)

Lisäksi sain koko illan kuunnella hänen haukkumisiaan kuinka huono vaimo olen ja muuta mukavaa... Töni minua useaan otteseen illan aikana, mutta olin sen ansainnut koska olen lehmä.. ???? hmm.. pistää tosiaan vihaksi, ja hanskat tekisi mieli heittää tiskiin. Usein nämä asiat menevät ohi, kun olen hiljaa. Mutta en minäkään enää jaksa katsoa läpi sormien. Siksi ilmeisesti purankin kaiken vihani tänne, ettei tartte kotona sitten tapella. Tämä kun oli esimerkeistä se ainoa yksi ja lievin mahdollinen....

Tsemppiä sinulle!

• jotain aatoksia tuli

Älä suoraan eroa, mutta älä siedäkään ilman hyvää syytä. Rakkaus ei ole se hyvä syy, mutta esim. mahdolliset omat yhtä pahat viskasi voisivat olla. Jos niitä ei ole ja rakastat, rakasta uudella tavalla. Järjestä miehellesi hoitoa alkoholiongelmaan tai ilmoita lähteväsi ellei asiat muutu. Pidä lupauksesi.

• onko pokkaa?

Siin vaihees kun mies haukkuu sua lehmäksi tai ketä tahansa naista , niin kannattaisi erota. Vai eikö riitä pokkaa jättää mies joka haukkuu lehmäksi. Se haukkuminen ei lopu ennen kun otat eron ja jos arvostat itseäsi ja sitä ettei sua haukuta niin otat sen eron.

• mullikka 22

Kunhan jätkä selviä ä saa selittää aikoiko ajella kännissä kotiin.. Sinähän sen sieltä pelastit ja mahtaa sitten ottaa mulkulla päähän tämäkin.

Jos ei ala korjata puheitaan

teeppä lehmät. Olet tosiaan liian pitkään ymmärtänyt miestäsi siinä mielessä sulla on pitkät piuhat.

• 3971

Älä ole niin riippuvainen miehestäsi. Anna hänen mennä ja mene itse, tai menkää molemmat :) Käsittääkseni teillä ei ole lapsia, hyvä niin, joten mitään estettä omaan elämään ei vielä ole. Tökeröä ilmottaa lähtevänsä tuosta noin vain, mutta onhan elämässä oltava tilaa jonkinlaiselle spontaaniudelle, eikä kaikki voi aina olla ennaltasuunniteltua. Mitään estettä ei mielestäni miehen rilluttelulle ole, jos ette ole keskenään sopineet mitään.

Taidatte olla vielä aika nuoria, ehkä reilun parikymppisiä, varmasti alle kolmekymppisiä...? Älä huoli, ikä tasottaa moiset harmituksen aiheet. Näin ainakin mulla. Mulla on paljon omaakin tekemistä ja jos mies haluaa yhtäkkiä lähteä jonnekin, siitä vaan. On mulla muutakin puuhaa! Ja nautin siitäkin, että saan itsekseni vallata koko sohvan ja katsoa pari leffaa vaikka PUTKEEN :D Muistan kyllä hyvin ajan, jolloin olisin toivonut/edellytin, että mies homehtuu kanssani sohvalla, enkä tykännyt siitä, että tämä lähti tuostanoinvaan kavereitten kanssa ryyppäämään. Hymyilyttää ihan moinen ;) niin sitä ihminen kasvaa, onneksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      13
      2817
    2. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      232
      2704
    3. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      18
      2081
    4. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      26
      2028
    5. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      59
      1881
    6. Sofia Virta SUURI POLIITIKKO

Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo
      Maailman menoa
      71
      1652
    7. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      16
      1272
    8. Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?

Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?
      Ikävä
      99
      1255
    9. Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin

Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http
      Maailman menoa
      23
      1192
    10. Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta
      Maailman menoa
      90
      1082
    Aihe