onko keräjäoikeuden kirjeisiin pakko reagoida?

Pikavippi h*elvetti

Minulla on nyt jo todella monta kertaa tullut käräjäoikeudesta kirje pikavippieni takia,kun en ole maksanut vippejäni takaisin.
Olen aina kiltisti ollut yhteydessä käräjäoikeuteen,kun kirje on tullut kotiin.
Viimeisimmällä kerralla jo rupesi masentamaan en reagoinut tuli 3kirjettä.
Viimeisimmässä uhkailtiin,että tulee polisii asia jos en ota yhteyttä.
Otin sitten ahdistuneena taas yhteyttä..
Mutta tuleeko poliisi todella tai mitä käy jos ei reagoi kirjeisiin?
Haluaisin vaan,että pikavipit menisivät suoraan ulosottoon..

23

743

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AnniJunt

Siis mitä ihmettä, miksi sinun pitäisi ottaa yhteyttä heihin??

Silloin mielestäni tarvitsee ottaa yhteyttä, jos kuluissa, sun muissa on jotain huomautettavaa käräjäoikeudelle.
      (Esim: perintäyhtiö vaatii liikaa kuluja, mikä on yleensä yleisin syy.)

• kokemeusta kirjeistä

Kirjeeseen vastaamieen riittää puhelinsoitto tai jopa sähköposti tai textiviesti.Asiaa ei voi laittaa eteenpäin ellei asianomainen ole saanut tietoa asiasta.Kyllä poliisi voi kirjeen toimittaa allekirjoitettavaksi vaikka työpaikalle.

• 3+15

Tottahan siitä masentuu jos ei maksa laskujaan vitun luuseri

• gfgfgfgfgfgf

tiedos anto niitten pitää varmistua että oot saanu tiedon siitä haasteesta

vittu ne on rosvoja koko kööri 200 vippi kasvanu 700 hertta vippi oli

• ystävänpäivähel*tti

Oletko niinkun kirjeenvaihdossa niiden kanssa? Hanki oikeita ystäviä.

• 124v

häh? ainostaan niihin pitää reagoida jotka pitää hakea postista eli allekirjoittaa...muihin ei tarvitse sen kummemmin reagoida ellei ole valitettavaa asiasta

• 3434tt

ei sinun tarvitse niihin mitenkään reagoida. älä ihmeessä maksa noita rahoja takaisin. niillä kyllä rahaa riittää, sinulla taas on tiukassa. reilu peli pitää olla.

• rjipulis

'Kyllä poliisi voi kirjeen toimittaa allekirjoitettavaksi vaikka työpaikalle.'

Mille työpaikalle?

• ystävällinen eläkel.

"onko keräjäoikeuden kirjeisiin pakko reagoida?"

ei tarvitse vastata, kun et vastaa, se merkitsee että olet hyväksynyt asian.

minunkaan vuokralaiseni ei reagoinut , 1995 vuonna kun jätti 2 x 300 mk kuukausivuokran maksamatta,

nyt 2011 hän alkoin maksamaan kun tuleva puoli vaati että voi aloittaa normaalin elämän.

Velka oli kohonnut 12 000 €, kun oli maksanut 8000 € annoin loput anteeksi,
      kun minulle ei ole tuiosta koitunut mitään muuta rahallisia kuluja kuin 600 mk, vain vähän vaivoja.

siis kannatta maksaa jos pystyy,
      muuten tulee toidella monenlaista harmia.

• hybhhjk

Haastemies vainoaa ainaski minua jos en sen puheluihin vastaa

• 5+15

Voisitko selittää miten on voinut 600€ velka kasvaa noin isoksi? Olet tainnut periä pikkasen liian isoa korkoa? Eikös se ole laissa määrätty että alkuperäisen eräpäivän jälkeen voi 180päivää periä normaalia korkoa, ja sen jälkeen astuu lain määräämä korko, joka tällä hetkellä vissiin on 8.0%. Vai onko vuokra veloissa joku muu käytäntö?

• 623yhhhshh

käräjäoikeuden kirjeisiin ei tarvitse vastata. Jos et vastaa niin asia menee yksipuolisella päätöksellä vippien kohdalla. Haastemiehen tiedoksiannot pitää käydä kuulemassa, soittaa tai muuten "tulla kuulluksi". Itseä ei paljoa kiinnostanut nuo ja haastemiehet tunki lappuja ulko-oven väliin sekä postipönttöön. Asia kun pääsi venymään tuli ilmoitus että laput hän vie laput maistraatiin jos en ota yhteyttä määrä aikaan mennessä. Asiasta selvisin soittamalla haastemiehelle puhelun joka kesti varmaan minuutin. Jos tuossakaan vaiheessa ei reagoi, haastemies toimittaa haasteen maistraatiin ja sinulle tulee haku päälle. Tämä ei tarkoita sitä että karhuryhmä tulee oven läpi asuntoosi jonkun velka lapun takia vaan jos sinut tavataan jonkin asian yhteydessä esim. tarkastuksessa tienpäällä autolla tai rikoksesta.

• 6y57y5yhsedryh

joudut selvittämään asian heidän kanssaan.

• gvds34

Kiitä onneasi, että Igor ei tule kylään!

• Ruskrea reikä

Entäpäs tälläinen tilanne,os olet ulkomailla yli 2viikkoa sinä aikana sinulle on tullut käräjäoikeudesta kirje pikavippien takia.
      Asut kerrostalossa kukaan ei käy katsomassa yli 2viikkkoon postejasi.
      Eikä sinulla ole loman aikana puhelin päällä
      Tulevatko poliisit ulkomailta asti etsimään?

• Luottotiedoton82
    • porporpor

itellä reilut parikymmentä vippiä nyt hienosti saatettuna ulosottoon. kaikki kirjeet mitä on sitä ennen käräjäoikeudelta tullut, olen jättänyt noteeraamatta. jossain vaiheessa tuli ilmotus et niit tiedoksiantolappuja ois pitäny lähtee kyttikseltä hakee - ja vitut. haastemies luultavasti tulee kotiovelle pimpottelemaan, kuten mulle kävi 1 kerran ja menin avaamaan. pyys vaa allekirjotukset pariin tiedoksantoon. eli kyllä noi voi jättää huoletta huomiotta.

• 22-24

Just joo, sinähän olet varsinainen tulevaisuuden toivo. "Ja vitut" mitään tarvii hoitaa, mistään ei tarvii huolehtii, mitkään säännöt tai sopimukset ei mua koske. Mulla on vain oikeuksia, vittu!
        Tällaisia tyhjäpäitä on nää pikavippiketjut täynnä, oikeita luusereita!

• 19+4
        22-24 kirjoitti:

Just joo, sinähän olet varsinainen tulevaisuuden toivo. "Ja vitut" mitään tarvii hoitaa, mistään ei tarvii huolehtii, mitkään säännöt tai sopimukset ei mua koske. Mulla on vain oikeuksia, vittu!
        Tällaisia tyhjäpäitä on nää pikavippiketjut täynnä, oikeita luusereita!

Niinpä, eikö olisi parempi jos pikavipit kiellettäisiin? Tuntuu että niistä on vain pelkästään harmia. Kielto olisi oikein tervetullut, koska köyhille joilla ei ole varoja ei ole vastuullista myöntää luottoa, ja ne kenellä on säästöjä ei vippejä tarvitse.

• 12+16

Juu, ne uhkailee sillä poliisi asialla kun tulee muistutuslappu siitä ensimmäisestä. Kyllä ne asiat menevät eteenpäin, muutenhan velallinen pystyisi aika paljonkin vitkuttelemaan niitten velkojen maksujen kanssa. Mutta kyllä noin pystyy muutaman viikon "ostamaan" lisä aikaa.

• luottotiedot-on?

Heitä kirjeet avaamattomina takkaan vaan ja tuikkaa takka tuleen...

• 5+9

Ei sitä takkaa kannata tuikata tuleen, vaan ne kirjeet.

• sdgfsdfsgdfs

Laita niitä kirjeitä jonkun mummon postiiluukusta sisään. Vanha lörppälettu vielä maksaa sun maksut vahingossa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      82
      1985
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      113
      1708
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1296
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      707
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      676
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      610
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      199
      566
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      508
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe