Onko kukaan huomannut, että mielialalääkkeet tai vast. lisäävät migreeniä?
Itselläni on viime aikoina alkanut aiemmin 3 pv:n peräkkäiset migreenijaksot pidentyä jopa 6 päivään ja luulen, että Fluvosol -niminen lääke olisi aiheuttanut tämän.
Mielialalääkkeet ja migreeni
1
302
Vastaukset
- MK
Itsellä päinvastoin ainoa, ja nykyään käytössä, joka on migreeniin todella auttanut, kohtauksia vähentänyt ja lieventänyt on nimenomaan mielialalääke, Triptyl.
Mutta migreenissä oikean ja toimivan lääkkeen löytäminen on melkoista salapoliisityötä. Tiedetään kyllä mitkä lääkkeet ja mistä lääkeryhmistä mahdollisesti auttavat, mutta lopullinen sopivuus saadaan tietää vain kokeilemalla. Jos tuntuu siltä, että migreeni ei vähene ja kohtaukset helpota (lääkärini sanoi, että realistinen arvio voisi olla 60% vähemmän kohtauksia/lievempää kipua, kokonaan pois sitä ei välttämättä saa), niin ei muuta kuin lääkäriin ja uusi lääke kokeiluun. Jos epäilet, että nykyinen lääke aiheuttaa migreeniä, kannattaa vaihtaa toisen lääkeryhmän lääkkeisiin. Migreenin hoitoon käytetään verenpaine-, epilepsia- ja mielialalääkkeitä. Kannattaa pitää päänsärkypäiväkirjaa, josta on helppo itse tarkistaa jälkikäteen ovatko kohtaukset lieventyneet ja vähentyneet. Ilman päänsärkypäiväkirjaa ainakin itse unohtaisin hyvin äkkiä menneet päänsäryt ja sen kuinka usein niitä on ollut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882108Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361766- 1801316
- 241784
- 67732
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49566
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337502