Opiskelen amiksessa tokaa vuotta datanomiksi. Aluksi sain luokaltani kavereita, joista tuli myös fb-kavereita, mutta myöhemmin kaikki luokkalaiseni pudottivat mut pois kaverilistoiltaan! Aina kun luokkaan tulee joku uusi opiskelija, niin kaikki hyväksyvät hänet kaveriksi, mutta nämä uudet tulokkaatkaan ei hyväksy mua kaveriksi! Mitä mun pitäis tehdä? Miksi kaikki muut hyväksyvät toisensa kavereikseen, mutta kaikki jättävät mut ulkopuolelle? En halua opiskella luokassa, jossa olen täysin ulkopuolinen! Olen ajatellut valittaa asiasta luokanvalvojalle, mutta en usko siitä olevan mitään hyötyä. Opiskelen sitäpaitsi toisella paikkakunnalla! Haluaisin muuttaa takaisin kotikaupunkiin. Siellä mulla on onneksi yks hyvä kaveri.
Miksi kukaan luokalta ei halua olla mun facebook-kaveri?
15
1039
Vastaukset
- clubber
no miet ny, oisko ees noloo itkee jolleki luokanvalvojalle ku muut ei oo sun feis-kamui :D oikeest aika nynnyy ja säälittävää
ehkä oot vaa liian tylsä ja ruma tai jtn
mut onhan toi datanomikin aika v*tun paska ammatti :DD- dfdsfsdfdsfsf
Eipä tuo tosin ammatti ole alunperinkään...
- Aina se kolmas pyörä
Niin onkin!
Olen monestiki harkinnu alan vaihtoa, mutta mulle on sanottu että ei kannata, koska oon jo tokalla vuodella ja ens vuoden keväällä on tarkoitus valmistua.
Mutta clubber, kuvitteleppa ittes luokalle, jossa kaikki muut on toistensa kavereita, mutta sä jäisit ulkopuolelle, tuntuisiko kivalta? Ei varmasti! Ei mun psyyke ainakaan kestä sellaista! Mä olen varmasti ainut ihminen maailmassa, jolla ei ole yhtään kaveria luokalla! - 99
et ole ainoa, se on harhaa.
- Foreveralone88
Heh, et oo kuule ainoa jolle on käynyt noin. Kukaan mun vanhoista luokkalaisista ei oo lisänny mua fb-kaverikseen. Ja niitä ihmisiä on jo kertynyt aika paljon.
Tosin tässä joku aika sitten yksi ihminen lisäsi minut. Tajusin sen johtuneen siitä, että hän ei nähnyt mun kaverilistaa lisätessään minut, joten hän ei tiennyt olevansa ainoa joka lisäsi minut. Eipähän tyyppi ole vielä minua listaltaan pudottanut kuitenkaan. Olin aika iloinen jo tuosta yhdestä ihmisestä. Pikkujuttu toi fb-kaveruus, mutta tuntuu hyvältä jos edes yksi ihminen hyväksyy. - rasitusvammainen
Pikemminkin niinpäin että jos ei näytä kaverilistaansa (300 kaveria) niin kukaan ei sinua lisää koska ajattelevat ettei sinulla ole kavereita, pelkäävät että sinusta tulisi rasittava ripustautuja.
- Et ole ainoa
Et ole ainoa jolla tuo ongelma on. Ei nuo täällä minuakaan hyväksy. Johtunee osin siitä etten mene luokan niin sanotun pomon käskyjen mukaan. Eristys on tehokasta. Vieraalla paikkakunnalla yksin ilman yhtään kontaktia kehenkään. Alkaa kyllä olla jo raskasta.
Onko se sitten parempi tapa, että alan vastoin omaa tahtoani mielistelemään sitä yhtä pomoilijaa. Ei kuule kieli taivu. Sen verran siinä suhteessa vahvaluontonen. Hinta on yksinäisyys. Ei ehkä näy aina päälle vaan sen ite tiedän. Vaan kun perseennuolijaksi en rupea.
On tämä illat ja yleensä kaikki ajat joina ei muuta toimintaa ole kuitenkin kaikesta huolimatta raskasta. Aivan äärimmäisen kiduttavaa. Joskus kaipaisi, että joku kysyisi jonnekin. No jaa vanhalla paikkakunnalla oli edes 2 jolla saatto käydä ja jotka joskus otti yhteyttäkin. - Aina se kolmas pyörä
Up!
- Aina se kolmas pyörä
Up up!
Nyt taas eräs koulukaveri on poistanu mut kaverilistalta. Hän kirjoitti tilapäivityksen, jossa hän pyysi että tulkaa joku käymään, niin mä kommentoin että voisin tulla joku päivä, niin eiköhän tämä ihminen nakkaa mut pois kaverilistaltaan! Tämä on aivan perseestä! Mä vaihdan koulua! En jaksa enää opiskella!- -.-
Voiko johtua omasta käytöksestä? Ehkä et vain huomaa kuinka erilainen olet kuin muut? Koulun vaihtaminen helpottaa varmasti mutta jos vika onki itsessä nii ei se varmaan muutu mikskään siellä uudessa koulussa. Tsemppiä!
- Aina se kolmas pyörä
Keskustelua voisi nostaa pitkästä aikaa.
- suhteellisentoivoton
Ihan sama tilanne mullakin. En tiedä enää, mitä pitäis tehdä. Täytyis nuo opiskelutkin saada päätökseen, vaikka toisaalta tämä on aivan liian raskasta.
- 12+9
Jos tahdot tietää, miksei kukaan luokaltasi halua fb-kaveriksesi, kysy asiaa joltain luokkalaiseltasi. Varmasti joku niistä on ollut ystävällisempi kuin useimmat muut, joten yritä lähestyä sitä niin ettei paikalla ole muita. Mieluiten kasvotusten, koska silloin sen on vaikeampi jäädä miettimään hyvältä kuulostavaa tekosyytä tai jättää kokonaan vastaamatta. Älä kysy syyttävästi, koska silloin toinen asettuu heti puolustuskannalle, vaan ole valmis hyväksymään että vika voi olla myös sinussa.
Syy voi ihan oikeasti olla omassa käytöksessäsi, vaikket itse tajuaisikaan sitä. On myös mahdollista, että muut on vaan päättänyt syrjiä sinua eikä kukaan uskalla poiketa laumasta, vaikka ehkä tahtoisikin. Toisaalta taustalla voi olla myös väärinkäsitys. Ehkä asiat voi vielä selvittää, ja aiempia töppäyksiä voi pyytää anteeksi puolin ja toisin. - Aina se kolmas pyörä
Up!
Just äskein katsoin erään luokkakaverini fb-kaverilistaa, hänellä oli siellä jopa meidän opettaja kaverina! Kaikki muut opiskelijatkin ovat siellä hänen kaverinaan, mutta mä en! MÄ EN YHTÄÄN TAJUA MIKÄ VOI OLLA VIKANA, KUN KUKAAN EI HALUA KAVEERATA MUN KANSSA! Peruskoulussakin olin koulukiusattu eikä mulla ollut yhtään kaveria. Joten on todella järkyttävää huomata, että mua ihan selvästi kiusataan vielä ammattikoulussakin! Olisi varmaan parempi, että kuolisin. Kesällä päädyin riitoihin vieläpä parhaan kaverini kanssa, minkä seurauksena hän poisti mut kavereistaan. Onneksi saimme sovittua ja olemme taas frendejä. Tiedä sitten, kuinka pitkään. Olen ollut koko elämäni syrjitty ja kiusattu.- näin mietin minä
Mä olen liian vanha jo vastaamaan sulle, mutta olen pärjännyt ilman fb:a koko elämäni, enkä ymmärrä koko ideaa. Ei ole aikomusta edes tutustua ko. seurustelukonseptiin. Eiks ole helpompi ja antoisampi tapa käydä ihan livenä ihmisten ilmoilla? Mitä hyötyä on tapailla ketään netissä? Onhan se tietysti oiva tapa välttyä henkilökohtaiselta kontaktilta. Olen itse sanonut omille ihmettelijöilleni, ettei minulla ole aikaa istua päivittämässä statusta tai lukemassa jonkun joutavanpäiväisiä jorinoita, elämässä on niin paljon muutakin tekemistä. Näitä keskusteluja käyn silloin tällöin katselemassa, mutta nytkin on edellisestä kerrasta useita kuukausia aikaa.
Älä siis suotta masennu, ei fb ole mikään välttämättömyys. Elä elämääsi tehden niitä asioita mistä tulet iloiseksi ja onnelliseksi, fb:n seuraaminen ei ole niitä. Jos mikä tahansa harrastus tuo vain pahaa mieltä, ni eiks se kannata vaihtaa johonkin toiseen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882108Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361766- 1801316
- 241784
- 67732
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49566
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337502