Olen avioliitossa yksinäinen. Kaikki on kai hyvin, mutta en erityisesti tähtää eläkevuosiin vaan haluan elää jokaisen päivän täysillä. Mieheni makaa sohvalla aina iltaisin ja katsoo kaikki saippuasarjat. Hänellä ei ole mitään juteltavaa minulle, vaikka meillä on yhteinen lapsi ja koira sekä kaikki yhteiset kodin asiat. Lisäksi minulla on ajatuksia omasta elämästäni ja työstäni sekä valtavan monista maailman ja elämän asioista. Haluaisin jutella jostain.Ainakin toivoisin, että hän kyselisi joskus mitä lapselle kuuluu,toivoisin niin, että hän vapaaehtoisesti olisi kiinnostunut meistä. En ole ruma enkä lihava ja pukeudun kivasti. En vain osaa puhua autoista, sillä vaikka pidänkin kauniista autoista en koskaan saavuta tietotasoa,joka keskusteluun tarvitaan. Olemme monesta asiasta täysin eri mieltä.Emme kuitenkaan riitele,sillä voihan toinen tykätä puurosta ja toinen inhota sitä. Olen elämälle intohimoinen ja tulinen sielu, joka kaipaa rakkautta aivan älyttömästi. Rakastin joskus toista josta ei ollut avioon.Rakastin ja rakastan tätäkin miestä:tulisin hulluksi jos hän lähtisi. Olenko henkisesti vain niin heikko, että tarvitsen elämääni vakauttajan ja sitten kärsin liiasta tasaisuudesta ja tylsyydestä? Miksi tämä ei tunnu riittävän minulle, sillä pitäähän sen riittää? Mieheni luultavimmin rakastaa minua, mutta ei käsitä miksi haluaisin hänen kanssaan ravintolaan kaljamukin ääreen tai tanssimaan diskoon tai matkalle jonnekin tai ylipäätään kokemaan jotain elämyksellistä. Harrastamme kyllä seksiä, mutta keskustelun ja henkisen yhteyden heikkous syö tunnelmaa ja kyse onkin paljolti fyysisistä tempuista. Tiedän kuinka liekeissä voin olla jos minusta ollaan kiinnostuneita myös ihmisenä. Ei kiinnosta enää niin siivota ja kokata ja leikkiä pikkuvaimoa,kun en saa mitä haluan. Haluan ihmisen rinnalleni kanssani elämään. Luulen, että jos olisin taloudellisesti täysin riippumaton miehestäni olisin kiinnostavampi,kun hän joutuisi ponnistelemaan pitääkseen minut. Nyt hän tietää, etten pysty yksin mihinkään vaan olemme kummallisessa kompuksessa keskenämme. Minulla on palkka, mutta pienempi kuin miehelläni ja rahat on aina loppu lapsen ja muun takia, ainakin minulla. Miksi emme voi olla yhdessä oikein kunnolla.En ole niin kiinnostava, että kannattaisi panostaa? Hulluinta tässä on ettei hän edes tiedä millainen todellisuudessa olen: en ole koskaan saanut olla surullinen ja itkeä,koska se on ikävän näköistä.Huolista ei saa puhua,koska se on valittamista. Hän on jotenkin epäempaattinen kai. Kun saisin olla elävä,itkeä ja nauraa ja rakastaa häntä täysillä, tehdä hänen kanssaan asioita. Mutta miksi on näin? Elän elämätöntä elämää. Milloin elämämme oikein alkaa?Tukahdun jollen saa olla minä. Olen niin yksin. Jos hän edes joskus ottaisi lujaa ympäri kiinni ja puristaisi niin että tuntisin olevani olemassa, mutta ei. Kyllä hän rakastaa minua, mutta kaikki tunteet ovat niin hillityn kanavoituja ja jotenkin tunnistamattomia. Minussa on tietenkin paljon vikoja, mutta kukapa niitä itsessään huomaa. Olen kertonut hänelle huoleni siitä että televisio vie aika paljon yheisestä ajastamme, mutta minua ahdistaa se ettei hän osaa sittenkään olla kanssani ja sitten onkin parempi katsoa tvtä. Koun seurustelimme olin kiinnostava ja hän oli hyvin vitsikäs, mutta sama epäempaattisuus oli kyllä pinnan alla mutten tunnistanut sitä oikein. Luulen, että tarvitsisin rakastajan joka täyttäisi ihailluksi tulemisen tarpeeni, joisi kaljan kanssani ja kuuntelisi minua edes joskus ja jonka kanssa vosin puhua elämisen hienoista ja huonoista puolista. Olen valitettavasti vielä yltiöpäisen romanttinenkin: käsitän rakkauden edelleenkin niin, että sen vuoksi voi todellakin lentää Pariisiin johonkin tiettyyn kahvilaan vain ollakseen toisen kanssa kuolemattoman hetken. Olen siis hullu. Tavoitteeni ei ole pettää ja seksifantasiat riittävät ilman toteuttamista muiden kanssa. Kuinka saan hänet mukaan elämääni vai elämmekö näin yhdessä, mutta erikseen. Nyt minua ei ole olemassa:on vain kuori,jonka sisällä värisen odotuksesta. Milloin elämämme alkaa?
Meillä ei kummallakaan ole ulkopuolista suhdetta, eikä ilmeisimmin ole sellaista suunnitteillakaan.Onko niin, että ihmisillä on vain niin erilaiset tarpeet elämässään. Huokaus...
Yksin yhdessä
9
210
Vastaukset
- .mies38.
Kaikkea ei aina saa mitä haluaa, niinkuin Rolling Stones lauloi. Ymmärrän hyvin tekstiäsi, tuollaistahan se elämä monesti tuppaa olemaan (tavallista ja tasapaksua), vaikkei sen kait aina pitäisikään. Sitä on turvallisessa vankilassa parisuhteessa, mutta toiveet ovat kuitenkin suuremmat kuin todellisuus. Otan osaa, mutta valitettavasti en osaa antaa neuvoja. Onhan tuo kuitenkin kait parempi kuin ei mitään, vai mitä? Jaksamista sulle.
- .............
Ei ole helppoa yksin eläminenkään, itse lähdin aikoinaan juuri tuontapaisesta suhteesta, itse olis pitäny harrastaa jotain,eikä vahdata mitä toinen tekee.
Itse on lopulta tehtävä itsensä onnelliseksi, mutta yksin ei ole mukavaa elää pidemmän päälle.
Voi olla oma kriisi kysymyksessä, koin samoin aikoinaan, mutta jälkiviisaus ei auta yhtään nyt. - yksin kotona
No olispa mulla aloittajan kaltainen nainen. olisin varmasti onnellinen loppu elämäni.
- 9
-> ap
Korutonta kertomaa ja niin jokapäiväistä, tervetuloa Suomalaiseen avioliittoon.
Väittäisin että suurin osa meistä "harmaista" elää elämätöntä elämää, mitäänsanomattomine töineen, juuri kuten B-Virtanen sketseissään.
Ymmärrän ja tunnen täysin mitä tekstissäsi toit ilmi ja uskoisinkin että joku toisenlainen ihminen voisi antaa sinulle sen tunnepuolen täyttymyksen ja kiihkeyden, romantiikkaa unohtamatta.
Mutta, kahta et voi saada samassa paketissa.
Tuo toinen joka täyttäisi naiseutesi olisi hyvin luultavasti sellainen tyyppi jonka kanssa jokapäiväinen arki olisi täysi mahdottomuus, elämässä olisi menoa ja pärinää mutta siinä se sitten olisikin.
Näin sanon siksi koska olen likipitäen samassa tilanteessa kuin sinä, tosin olen mies.
Itse kaipaan suunnattomasti suuria tunteita mutta en niitä saa, olen naimissa naisen kanssa jonka kanssa ne jäävät vain haaveeksi. Elikkäs tässäkin tapauksessa on kaksi ihmistä naimisissa keskenään jotka eivät ole henkisesti samalla taajuudella. Miksi näin ? En tiedä.
Tällaisia nämä ovat nämä elämän paradoksit.
Good luck - kappalejako
kappalejako olis ihan kiva...ei tollasta puuroo jaksa lukea
- alkup.
Kiitos järkevistä ja sympaattisista kommenteista. Näen, että muillakin on samantapaisia tilanteita.
Täytyy yrittää jäsentää omaa elämäänsä jollain lailla ja alkaa taas harrastaa enemmän asioita mistä on aina tykännyt. Muuten saatan alkaa masentumaan.Kyllä punttisali ja leffojenkatselu menee ihan itsekseenkin ja kai sitä voi yksikseen tanssiakin, ainakin diskoa, vaikka kotona piilossa etten häiritse.
Olen alkanut suunnitella myös matkustamista:en seksituristina vaan jonnekkin, jossa voin setviä ajatuksiani ja selvittää millainen ihminen oikein olen. Ehkä se selviäisi parhaiten ihan yksin olemalla. Pelkästään kahvilassa istuminen ja ihmisvirtojen katselu ilahduttaa:olla ikäänkuin mukana, mutta ulkona siitä. Auringon lämpö iholla tuntuu myös uskomattoman terapeuttiselta. Mukavinta olisi tietysti mennä yhdessä, mutta jokaisella on oma makunsa matkustuksessa,eikä toista voi pakottaa.
Ilmeisesti pääni on pilvissä, koska arki on saman toistoa loppuelämäksi. Arki siis ahdistaa määrämuotoisuudellaan joskin se on myös jossain määrin turvallista. Eli yritän jatkossa saada arkeeni jotain kohokohtia, sillä itse niitä on keksittävä jollei niitä yhdessä voida kehittää. Sanotaanhan sitä, että jokainen on oman onnensa seppä. En jaksaisi vain aina olla piristämässä itseäni, toivoisin joskus olevani jonkin mukavan kohde.
Taidan myös olla epärealistinen romantikko, jonka höpöhommia on mahdoton sijoittaa arkeen. En haluaisi kuitenkaan muuttua miehekseni, sillä mitä me kaksi silloin tekisimme toistemme kanssa.
Pahoittelen "minä itse" sävyä. Taitaa olla kuitenkin niin kuin joku tuolla ylempänä vinkkasikin, että elämässäni on jonkinlainen murroskohta (ollut jo kyllä sitten viimeiset 10 vuotta) ja joudun tekemään työtä itseni kanssa jos aion jaksaa tässä liitossa/yleensä elämässä jatkossa. Ehkä olenkin perimmiltäni tyytymätön itseeni, joskin kaikki mitä kirjoitin suhteestamme on totta. Häpeän tyytymättömyyttäni kyllä kovasti.
Tuntuu, että monien pariskuntien elämä on uskomattoman laadukasta vai mitä kertoo se, että pikkukylässäkin puolisot nököttävät mökeissään keskenään, eikä kukaan käy missään muualla kuin ruokakaupassa, eikä juurikaan kukaan harrasta mitään ja silti ihmiset elävät vaan elämäänsä eteenpäin. Edellinen on jossain määrin yleistys, mutta näin täällä toimitaan suurinpiirtein.Tunnen kasapäin tällaisia pariskuntia ja tämä elämä riittää heille. Miksi en koe samoin. Mikä minussa on vikana.
Nyt lakkaan marisemasta ja yritän olla kiitollinen siitä mitä minulla on. Olenkin kiitollinen, mutta...ja taas jatkuu oravanpyörä ajatuksissani... - kaipaava sydän
kertomuksesi oli koskettava ja jollain tapaa pystyn samastumaan joihinkin kohtiin itsekin. Olen suhteessa mutta tunnen että olen suhteessa nykyisin yksin. Sitä yrittää tehdä kaiken sen eteen mutta yksin ei pysty vaikka kuinka haluisi. En saisi itsekään itkeä enkä näyttää miten paha olo on tai en saisi sanoa sillä muuten valitan. Silti sitä yrittää parhaansa ja antaa kaikkensa. Kun vain löytäisi keinon saada se entinen takaisin sillä silloin ei tuntunut yksinäiseltä.
- ihan normaalia
Eihän sinussa mitään vikaa ole, kaikillahan on unelmia ja ilman niitä ihminen ei olisi mitään. Jatka vain unelmointia, kunhan muistaa unelmoida jalat maassa. Tsemppiä! :)
- niin....
telkkari ja netti passivoittaa ihmisiä pahiten. Siitä täytyisi irrottautua tietoisesti tai vähentää muutamaan tuntiin päivässä. Yksinkertaisesti kannattaa sulkea laitteet ja lähteä ulos vaikka kävelylle ja mikäs sen parempaa kuin perheensä kanssa? Raitis ilma piristää fyysisesti aivoja ja verenkiertoa.
Toisaalta ei koskaan kannata olettaa, että toinen on ikuinen seuraneiti/-herra jos oma mieli on niin tylsä, ettei keksi itsekseen mitään mielenkiintoista tekemistä.
Se on ikävää, jos luonteet on niin erilaiset, ettei mitään puhuttavaa juurikaan ole. Ei kannata missään nimessä rynniä naimisiin, saati hankkia muksuja, jos joku asia vaivaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882108Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361766- 1801316
- 241784
- 67732
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49566
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337502