Minun aborttini.

Näin minulla.

Terveydellisen syyn vuoksi jouduin tekemään abortin 3kk sitten. 6 vuoden e-pillerien syönti oli ilmeisesti "turhaa", tai noh, ensimmäinen kerta näin. Viikkoja oli 6 1. Positiivisesta raskaustestistä lähtien tiesin ettei minusta olisi lasta kantamaan, olisin joutunut asumaan sairaalassa kutakuinkin koko raskausajan. Muutenkaan minua ja miestäni ei lapset kiinnosta, harmi ettei ikäisillemme sterilisaatio ole ollut vielä mahdollinen. Nyt luultavasti sitä ehdottavat, kun sairauskin jo taustalla? Otin itse puheeksi sen hoitavan lääkärin kanssa, hän sanoi että puhua siitä jälkitarkastuksessa? Lappuihin kuitenkin kirjoitti toiveeni.

Kuitenkin, päädyin tekemään keskeytyksen kotona, se tuntui parhaimmalta vaihtoehdolta. Mieheni otti töistä vapaapäivän ja oli tukena. (Sairaalassa olin saanut paria päivää aiemmin suun kautta otettavan pillerin, siitä ei tullut minulle oireita). Aamulla yhdeksältä laitoin 2 pilleriä alapäähän, ja jo puoli kymmenen aikaan alkoi supistelua tuntumaan. Veren vuoto alkoi jo ennen kymmentä. Kipu ei missään vaiheessa ollut kovaa (minulla tosin korkea kipukynnys), vain menkkakivun tuntuista. Särkylääkettä otin tuolloin puoli kymmenen aikaan. 12 mennessä itse tapahtuma oli jo ohitse. En väitä etteikö se olisi tuntunut pahalta henkisesti, ei se mukavaa ollut. Minun kannaltani vain ainoa vaihtoehto. Vuotoa kesti 1,5vk.

Toivottavasti kukaan teistä ei joudu tähän tilanteeseen, se ei ole mukavaa kellekään. Mutta halusin kertoa "tarinani", jos joku samaan tilanteeseen kuitenkin joutuu. Minun elämäni jatkuu lapsettomana (karvalapsia lukuunottamatta).

14

129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysymys.

"olisin joutunut asumaan sairaalassa kutakuinkin koko raskausajan."

Mikä sairaus sellanen on?

• hgfhuyt

"Mikä sairaus sellanen on? "

Mitä se sulle kuuluu? Et sinä tee päätöstä siitä, onko sairaus sellainen, että abortti olisi oikeutettu.

• Tuota...

Mitä se sinulle kuuluu?
        Eihän omien sanojesi mukaan kenenkään tarvitse paljastaa tänne mitään henkilökohtaista.
        Senkö takia haluat tietää että voit haukkua pystyyn kun ei ole sinun mielestäsi tarpeeksi pätevä syy aborttiin?
        Mitä nyt muutaman kuukauden epämukavuus ja sairaalalsku kun saisi onnellisena synnyttää adoptioon?

• Jäkätijäkä
        Tuota... kirjoitti:

Mitä se sinulle kuuluu?
        Eihän omien sanojesi mukaan kenenkään tarvitse paljastaa tänne mitään henkilökohtaista.
        Senkö takia haluat tietää että voit haukkua pystyyn kun ei ole sinun mielestäsi tarpeeksi pätevä syy aborttiin?
        Mitä nyt muutaman kuukauden epämukavuus ja sairaalalsku kun saisi onnellisena synnyttää adoptioon?

Mitä se sulle kuuluu mitä täällä saa kysyä? Sulta tai tolta toiselta kiihkoturvalta ei taaskaan kysytty mitään.

Jos ei haluakaan kertoo tilanteestaan sen tarkemmin niin olkoon sitten tulematta tänne tekeen turhia keskustelun avauksia.

• +2?
        hgfhuyt kirjoitti:

"Mikä sairaus sellanen on? "

Mitä se sulle kuuluu? Et sinä tee päätöstä siitä, onko sairaus sellainen, että abortti olisi oikeutettu.

Saahan sitä nyt täällä olevat kysyä, ei kenkään ole pakko vastata, vastauksesi ovat nähtävästi aina tuollaisia jossa henkilölle on tarkoitus laittaa sanat suuhun jo etukäteen vaikka toinen vasta kysyy. Erikoisia ihmisiä täällä.

• Näin minulla.
        Jäkätijäkä kirjoitti:

Mitä se sulle kuuluu mitä täällä saa kysyä? Sulta tai tolta toiselta kiihkoturvalta ei taaskaan kysytty mitään.

Jos ei haluakaan kertoo tilanteestaan sen tarkemmin niin olkoon sitten tulematta tänne tekeen turhia keskustelun avauksia.

Halusin kertoa abortistani, en juuri muusta. Itsekin tunnut asuvan palstalla (joka keskustelussa aktiivinen?), kerros kaikki itsestäsi.

• ????????????????????
        Jäkätijäkä kirjoitti:

"Mitä se sulle kuuluu mitä täällä saa kysyä?"

Tottakai sinä saat kysyä aloittajan sairaudesta ja tottakai myös sinulta saa kysyä, että mitä se sinulle kuuluu. Vastata ei kenenkään ole pakko.

"Sulta tai tolta toiselta kiihkoturvalta ei taaskaan kysytty mitään."

Kiva että aloit taas nimittelemään toisia ihmisiä.

"Jos ei haluakaan kertoo tilanteestaan sen tarkemmin niin olkoon sitten tulematta tänne tekeen turhia keskustelun avauksia."

Jaha, ja sinäkö nyt määräät millä ehdoilla tänne saa kirjoittaa? Mitä se sinulle kuuluu mitä täällä saa kirjoittaa aiheeseen liittyen? Ei pahalla, mutta jokainen saa täällä abortista kirjoittaa asiallisesti, vaikka sinä et tykkäisikään ja aloittajahan oli jo kertonutkin tilanteestaan tarkemmin. Hän oli jo vastannut kysymykseesi täysin asiallisesti.

• Näin minulla.

Voin vastata, sairastan ms-tautia sekä minulla on skolioosi, normaalistikin oleminen tekee minulle kipeää. Ehkä tein itsekkäästi, en vaan jaksaisi enempää kipua.

• Nainen arvokkaampi

Älä mieti tekosi itsekkyyttä tai epäitsekkyyttä, teit oikein, ei kenenkään tarvitse kivuissa kantaa lasta

• tirlittiina

Älä nyt ihmeessä itseäsi syyllistä. Sinä tiedät jaksamisesi rajat ja elämäntilanteesi. Toivon sinulle kaikkea hyvää. :)

• No jaa...

skolioosi on aika yleistä, itse tarvin vasta raskauden loppuvaiheessa tukivyön. Ja jos jumppaa selän lihaksia alkuvaiheessa kun maha ei vielä oo kasvanu niin sekin auttaa.
        Missä vaiheessa ms-tauti on?

http://multippeliskleroosi.fi/fi-FI/MS and life/Start a family/MS and pregnancy.aspx

>Raskaus ei vaikuta haitallisesti MS-taudin tulevaan kulkuun. Tautiaktiivisuus nimittäin vähenee raskauden ja etenkin sen viimeisen kolmanneksen aikana. Synnytyksen jälkeen tautiaktiivisuus suurenee jälleen, ja ensimmäisten 3 kuukauden aikana pahenemisvaiheen riski on tavallista suurempi. Näin ollen raskauden välttämiseen on vain hyvin harvoin lääketieteellisiä syitä.>

• Tuota...
        No jaa... kirjoitti:

skolioosi on aika yleistä, itse tarvin vasta raskauden loppuvaiheessa tukivyön. Ja jos jumppaa selän lihaksia alkuvaiheessa kun maha ei vielä oo kasvanu niin sekin auttaa.
        Missä vaiheessa ms-tauti on?

http://multippeliskleroosi.fi/fi-FI/MS and life/Start a family/MS and pregnancy.aspx

>Raskaus ei vaikuta haitallisesti MS-taudin tulevaan kulkuun. Tautiaktiivisuus nimittäin vähenee raskauden ja etenkin sen viimeisen kolmanneksen aikana. Synnytyksen jälkeen tautiaktiivisuus suurenee jälleen, ja ensimmäisten 3 kuukauden aikana pahenemisvaiheen riski on tavallista suurempi. Näin ollen raskauden välttämiseen on vain hyvin harvoin lääketieteellisiä syitä.>

Onpa tämä skolioosi yleistä vastustajilla, siitähän kärsi myös tämä "uusi" vastustaja palstalla joka "poistui" kun oli niin järkyttynyt kielenkäytöstä ja huumorintajusta ja kaikesta =D

Ettet nyt vaan vahingossa ajattelemattomana paljastanut että hän olikin keksitty sivupersoona ja huono suomenkieli johtui siitä että yritit niin kovasti kirjoittaa eri tavalla kuin yleensä? =D

• Voi voi voi..
        Tuota... kirjoitti:

Onpa tämä skolioosi yleistä vastustajilla, siitähän kärsi myös tämä "uusi" vastustaja palstalla joka "poistui" kun oli niin järkyttynyt kielenkäytöstä ja huumorintajusta ja kaikesta =D

Ettet nyt vaan vahingossa ajattelemattomana paljastanut että hän olikin keksitty sivupersoona ja huono suomenkieli johtui siitä että yritit niin kovasti kirjoittaa eri tavalla kuin yleensä? =D

harhakoi ihan mitä lystäät :D tietysti jos viitsisit käyttää vähäistä järkeäsi, tajuaisit että mulla on täällä aivan erilaiset perusteet vastustukselle kun sillä jollain toisella... tais olla jotain uskonollista, mikä taas mun mielestä tekee enemmän haittaa koko vastustukselle kun päinvastoin.. mutta tietenkin mä sun logiikalla hetken aikaa käytinkin sitä jotta ois mahdollisimman pitkälti vaikuttanu siltä että se on jotain muuta kun taas eräs yhden ja saman vastustajan "sivupersoonista" ;DDD

Ja näköjään tosiaan skolioosi on aika yleistä, mutta tokihan mä nyt olen tänkin jutun alottaja ihan vaan provoilumielessä trollaamassa täällä, koska eihän sitä nyt useemmalla kun yhdellä VOI olla sitä, eiks niin :DDDD

Mutta hei, tulithan sinäkin paljastaneeks tuolla jossain pari sivupersoonaas, siellä sä juttelit taas niiden kahden muun sivupersoonas ("Daran" ja "pupu tupunan") kanssa joilla muka myös on KISSOJA ;DDD eihän täällä nyt useemmalla suosijalla mitään kissoja voi olla,... :D

• Näin minulla.

Siitä en halua enempää puhua, se on oma asiani. Se että löydät yhden lainauksen koskien raskautta ja ms-tautia ei kerro sairaudestani koko kuvaa. Skolioosin vuoksi joudun pitämään tukivyötä jatkuvasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      95
      2318
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      179
      1903
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      179
      1446
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      246
      900
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      78
      875
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      11
      796
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      789
    8. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      702
    9. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      213
      643
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      611
    Aihe