Suomalaiset naisvalokuvaajat

dasdlkuuusll

24

333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olivetree

      Toi oli aika hyvä. Olen itse usein miettinyt näiden valokuvien äärellä (varsinkin brotheruksen), että jos nämä olisi tehty maalauksiksi miten romanttisia ja pateettisia ne olisivatkaan. Valokuvalla on jostain syystä annettu lupa tehdä romanttista roskaa ihan nykytaiteeksi asti. Ihan kuin valokuvan kliinisyys veisi liian imelyyden mukanaan.

      • Oletko.....

        todella miettinyt,Olivetree? Oletko todella? Tunnetko itsesi nyt originaaliksi taiteilijaksi ja ajattelijaksi, kun olet näin tehnyt?


      • olivetree
        Oletko..... kirjoitti:

        todella miettinyt,Olivetree? Oletko todella? Tunnetko itsesi nyt originaaliksi taiteilijaksi ja ajattelijaksi, kun olet näin tehnyt?

        Olen miettinyt. Enkä tunne itseäni mitenkään originaaliksi ajattelijaksi.


    • Gelwin

      Samaa mieltä, erinomainen linkki ja analyysi valokuvataiteen tilasta!

    • Lapsiahan

      sitä tietysti pitäisi tehdä juu. Mikä kunniallinen tekosyy lapset ovatkaan olla saamatta itse mitään aikaan.

      • Mistä...

        ...sä noi lapset keksit mukaan!


      • Hemohesto
        Mistä... kirjoitti:

        ...sä noi lapset keksit mukaan!

        Ehkä hyväkin että kateusgeenejä ei levitetä ja jatketa, vaan keskitytään tekemään harmitonta naistaidetta!


    • Sontakuski

      Onpa kuin primäärireaktio ainakin parin valokuvaajan tuotannosta, eipä paljon vähemmästä ole juuri taidettu ihokasta repiä. Täytyy oikein hattua nostaa noille valokuvataiteilijoille, sillä niinhän sanotaan, että hyvä taide herättää tuntemuksia. Noin rajuun purkaukseen on tarvittu todella syvää tuntua. Ota kylmä suihku, kyllä se siitä.

      • Ehkä et ymmärrä?

        Että myös huono taide herättää tuntemuksia ja siitähän tässä tapauksessa on ilman muuta kyse!

        Vai oliko väite että Teemu Mäen "kissatappovideo" on nykyajan parasta taidetta, koska se ilman muuta on herättänyt koviakin tuntemuksia?

        Ehkä olisi syytä olla edes itselleen rehellinen?


      • Sontakuski
        Ehkä et ymmärrä? kirjoitti:

        Että myös huono taide herättää tuntemuksia ja siitähän tässä tapauksessa on ilman muuta kyse!

        Vai oliko väite että Teemu Mäen "kissatappovideo" on nykyajan parasta taidetta, koska se ilman muuta on herättänyt koviakin tuntemuksia?

        Ehkä olisi syytä olla edes itselleen rehellinen?

        Tuo Mäen video on eräänlainen mauttoman taiteen ikoni, jota paremman puutteessa käytetään mittapuuna. Eettisesti täysin arvottomana sen käyttö on halpamaista; esimerkiksi nyt puheena olevissa teoksissa ei lene mitään eettisesti tuomittavaa tai moraalisesti ala-arvoista, jota rinnastaa Mäen videoon.

        Huono ja hyvä taiteessa ovat kehnoja attribuutteja, yhdelle hyvä on toiselle huono ja päin vastoin, molemmat herättävät tuntemuksia, yksi ja sama teos usein kumpiakin katsojasta riippuen.

        Tv:ssä pyörii par´aikaa valokuvan historiasta kertova sarja, joka on on perin mielenkiintoista katsottavaa. Siinä on nostettu valokuvauksen historiasta esille myös valokuvaajia, jotka ainakin minun mielestäni ovat ottaneet perin tavanomaisia kuvia. Sellaisia, joita voisi kuvitella kenen hyvänsä ottaneen, kuvia, jotka eivät jätä mitään tuntemuksia. Jälkikäteen nekin ovat kuitenkin saaneet nykykuvaajen arvostusta vaikka aikanaan sitä eivät saaneet.. Katsomiskokemus on aina subjektiivinen elämys.

        Nyt puheena olevat valokuvaajat ja heidän kuvansa voi hyvin rinnastaa moniin sarjassa nähtyihin kuviin. Ne edustavat yhden aikakauden yhdenlaisia kuvia. Ei niistä tarvitse pitää mutta ei niitä liioin kannattaisi perin halvoilla argumenteilla teilata, kuten tuo esimerkkinä oleva arvio teki.


      • 5.4.32 10:00
        Sontakuski kirjoitti:

        Tuo Mäen video on eräänlainen mauttoman taiteen ikoni, jota paremman puutteessa käytetään mittapuuna. Eettisesti täysin arvottomana sen käyttö on halpamaista; esimerkiksi nyt puheena olevissa teoksissa ei lene mitään eettisesti tuomittavaa tai moraalisesti ala-arvoista, jota rinnastaa Mäen videoon.

        Huono ja hyvä taiteessa ovat kehnoja attribuutteja, yhdelle hyvä on toiselle huono ja päin vastoin, molemmat herättävät tuntemuksia, yksi ja sama teos usein kumpiakin katsojasta riippuen.

        Tv:ssä pyörii par´aikaa valokuvan historiasta kertova sarja, joka on on perin mielenkiintoista katsottavaa. Siinä on nostettu valokuvauksen historiasta esille myös valokuvaajia, jotka ainakin minun mielestäni ovat ottaneet perin tavanomaisia kuvia. Sellaisia, joita voisi kuvitella kenen hyvänsä ottaneen, kuvia, jotka eivät jätä mitään tuntemuksia. Jälkikäteen nekin ovat kuitenkin saaneet nykykuvaajen arvostusta vaikka aikanaan sitä eivät saaneet.. Katsomiskokemus on aina subjektiivinen elämys.

        Nyt puheena olevat valokuvaajat ja heidän kuvansa voi hyvin rinnastaa moniin sarjassa nähtyihin kuviin. Ne edustavat yhden aikakauden yhdenlaisia kuvia. Ei niistä tarvitse pitää mutta ei niitä liioin kannattaisi perin halvoilla argumenteilla teilata, kuten tuo esimerkkinä oleva arvio teki.

        Halvoista argumenteista jutellessa, voidaan todeta kyseiseltä nimimerkiltäkin niitä tulleen!

        Että edelleenkin olisi syytä olla rehellinen ainakin itselleen!


      • Sontakuski
        5.4.32 10:00 kirjoitti:

        Halvoista argumenteista jutellessa, voidaan todeta kyseiseltä nimimerkiltäkin niitä tulleen!

        Että edelleenkin olisi syytä olla rehellinen ainakin itselleen!

        Ihmisen muisti on valikoiva, mutta en todella muista käyttäneeni samalla tavalla ihmisen persoonaan ja motiiveihin liittyviä loukkaavia viittauksia kuin ne ovat, joilla nuo kaksi naista teilataan. Jos joku on niin kokenut niin, olen pahoillani, sellaiset eivät kuulu asiallisen keskusteluun.


      • pölöhökkustaa
        Sontakuski kirjoitti:

        Ihmisen muisti on valikoiva, mutta en todella muista käyttäneeni samalla tavalla ihmisen persoonaan ja motiiveihin liittyviä loukkaavia viittauksia kuin ne ovat, joilla nuo kaksi naista teilataan. Jos joku on niin kokenut niin, olen pahoillani, sellaiset eivät kuulu asiallisen keskusteluun.

        Kuules, siinä vaiheessa kun taiteilija rakentaa taidettaan omasta persoonastaan ja sen varaan, kuten nämä mainitut kaksi, niin siihenhän lienee kommenteissakin lupa puuttua.


      • Sontakuski
        pölöhökkustaa kirjoitti:

        Kuules, siinä vaiheessa kun taiteilija rakentaa taidettaan omasta persoonastaan ja sen varaan, kuten nämä mainitut kaksi, niin siihenhän lienee kommenteissakin lupa puuttua.

        Kyllä vain, mutta oletko lukenut sen annetun linkin tekstin? Mielestäni se ei ollut mikään arviointi tai arvostelu kuvista, vaan mieltä vailla oleva litania solvauksia tekijöistä. Puhdasta sovinismia ja vielä alhaista sellaista. Se oli juuri sellaista tekstiä, jota nettiin uskaltaa anonyyminä kirjoittaa. Sananvapauden nimissä.


      • Johan pomppas!
        Sontakuski kirjoitti:

        Kyllä vain, mutta oletko lukenut sen annetun linkin tekstin? Mielestäni se ei ollut mikään arviointi tai arvostelu kuvista, vaan mieltä vailla oleva litania solvauksia tekijöistä. Puhdasta sovinismia ja vielä alhaista sellaista. Se oli juuri sellaista tekstiä, jota nettiin uskaltaa anonyyminä kirjoittaa. Sananvapauden nimissä.

        Ja Sontakuski se on paras puhumaan solvauksista tai anonyyminä kirjoittamisesta! Sananvapauden nimissä!

        Mielestäni kyseessä oli aika kohdalleen osunut viiltävä analyysi, joka taisi Sontakuskinkin mielestä osua aivan liian hyvin kohdalleen, ja siitähän sitten älämölö johtuukin!

        Mikähän siinä on, kun naistaidetta arvioidaan motiivien ja sisällön puolesta miehen näkökulmasta, on kyseessä aina sovinismi? Mutta kun samaa tehdään naisten puolelta miesten taiteesta, niin kukaan ei syytä feminismistä?


      • lskduuiosdijfj
        Sontakuski kirjoitti:

        Kyllä vain, mutta oletko lukenut sen annetun linkin tekstin? Mielestäni se ei ollut mikään arviointi tai arvostelu kuvista, vaan mieltä vailla oleva litania solvauksia tekijöistä. Puhdasta sovinismia ja vielä alhaista sellaista. Se oli juuri sellaista tekstiä, jota nettiin uskaltaa anonyyminä kirjoittaa. Sananvapauden nimissä.

        Kirjoittaja on siis sovinistinen nainen?


      • Sontakuski
        Johan pomppas! kirjoitti:

        Ja Sontakuski se on paras puhumaan solvauksista tai anonyyminä kirjoittamisesta! Sananvapauden nimissä!

        Mielestäni kyseessä oli aika kohdalleen osunut viiltävä analyysi, joka taisi Sontakuskinkin mielestä osua aivan liian hyvin kohdalleen, ja siitähän sitten älämölö johtuukin!

        Mikähän siinä on, kun naistaidetta arvioidaan motiivien ja sisällön puolesta miehen näkökulmasta, on kyseessä aina sovinismi? Mutta kun samaa tehdään naisten puolelta miesten taiteesta, niin kukaan ei syytä feminismistä?

        Kirjoitat:

        "Mikähän siinä on, kun naistaidetta arvioidaan motiivien ja sisällön puolesta miehen näkökulmasta, on kyseessä aina sovinismi?"

        Kommentissa, johon vastasit, kirjoitin

        "Mielestäni se ei ollut mikään arviointi tai arvostelu kuvista, vaan mieltä vailla oleva litania solvauksia tekijöistä."

        ja olen edelleen samaa mieltä. Siinä ei edes yritetä puhua teoksista vaan loukataan tekijöitä törkeästi nimenomaan sukupuolensa vuoksi. Ja se on mielestäsi kuvataiteen "viiltävää analyysiä"! No, tulipahan omilla sanoillasi kerralla selväksi käsityksesi taiteen arvostelusta.


      • Pieniä huomiota!
        Sontakuski kirjoitti:

        Kirjoitat:

        "Mikähän siinä on, kun naistaidetta arvioidaan motiivien ja sisällön puolesta miehen näkökulmasta, on kyseessä aina sovinismi?"

        Kommentissa, johon vastasit, kirjoitin

        "Mielestäni se ei ollut mikään arviointi tai arvostelu kuvista, vaan mieltä vailla oleva litania solvauksia tekijöistä."

        ja olen edelleen samaa mieltä. Siinä ei edes yritetä puhua teoksista vaan loukataan tekijöitä törkeästi nimenomaan sukupuolensa vuoksi. Ja se on mielestäsi kuvataiteen "viiltävää analyysiä"! No, tulipahan omilla sanoillasi kerralla selväksi käsityksesi taiteen arvostelusta.

        Tämä Blogihan oli se kuulu "oksennusbloki" "SAATANAN TUNARIT" mikä ihan työkseen tekee vastaavia juttuja. Siihen kannattaa suhtautua periaatteessa 'yhtä vakavasti' kuin täälläkin noihin "oikeudettoman" yrjöihin, joiden tarkoitus niin ikään ei ole herättääkään oikeita keskusteluja vaan loukata viesteissä olevia ihmisiä. Tosin vielä en ole kovin paljon perillä noiden "saatanan tunarien" motiiveista, mutta "oikeudettoman" motiivit ovat lie kaikille selvät.


      • Voi voi...
        Pieniä huomiota! kirjoitti:

        Tämä Blogihan oli se kuulu "oksennusbloki" "SAATANAN TUNARIT" mikä ihan työkseen tekee vastaavia juttuja. Siihen kannattaa suhtautua periaatteessa 'yhtä vakavasti' kuin täälläkin noihin "oikeudettoman" yrjöihin, joiden tarkoitus niin ikään ei ole herättääkään oikeita keskusteluja vaan loukata viesteissä olevia ihmisiä. Tosin vielä en ole kovin paljon perillä noiden "saatanan tunarien" motiiveista, mutta "oikeudettoman" motiivit ovat lie kaikille selvät.

        ...rassua! Toiksä ton kateutes tähänkin ketjuun?


      • Niin...

        ...tai sitten narsismi tai exhibitionismi!


      • Sontakuski

        Vuoden taiteilijaksi valittiin äskettäin graafikko Ari Pelkonen. Olen nähnyt yhden hänen näyttlynsä, ja siinä kiinnosti nimenomaan hänen käyttämänsä tekniikka, aiheita en niinkään muista. Nyt luin, että hänen taiteessaan keskeisellä sijalla on oma kuva.

        "Mutta mikähän siinä on että niin monet taiteilijat kuvaavat lähinnä itseään, itserakkausko?"


    • lskfjalskjd

      Tuohan kuvaa juuri sitä möllötystä missä tilassa suomessa ollaan. Möllöti möllöti. Haudotaan pää puhki ja ihmetellään. Aika kuluu eikä mitään tapahdu. Viikosta toiseen, vuodesta toiseen. Kun tulisi joku joka vetäisi suosta.
      Mutkun ei tule.

    • Tää...

      ...oli hyvä! XXDD

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      235
      2028
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1044
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1041
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      840
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      98
      794
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      706
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe