Olen vähän yli parikymppinen nainen ja jo vuoden ajan kärsinyt olosta, ettei maailma ole totta, enkä itse tiedä olenko olemassa.. Ihanku en muistaisi omaa elämääni, ja herään jatkuvasti tähän elämään ja todellisuuteen ensimmäistä kertaa. En tiedä ovatko ihmiset, ystäväni perheenikään olemassa. On olo että olen jonkun sairaan tiedemiehen koe, hän näyttää minulle kuvia tästä todellisuudesta..
Olen juossut lääkärissä, mielenterveys.hoidossa ja terapiassa mutta kukaan ei tiedä mikä minua vaivaa eikä kukaan voi auttaa minua. Viimevuoden söin psykoosilääkkeitä, mutta lopetin ne vuoden lopussa.
Olen menettänyt toivoni. Kuolema olisi suuri helpotus : ( onko kellään ollut samanlaista/ antaa jotain neuvoa?
Kiitos jo etukäteen.
Maailma ei ole totta, enkä minä ole olemassa ?
7
1816
Vastaukset
- Mees tänavalt
Jospa yrittäisit tehdä jotain, siis luovaa työtä. Maalata, muotoilla, veistää ym.
- täällä mutta jossain
Itsellä on kai jotain samankaltaista. Ensiksi tuli masennus, sitten paniikkikohtaukset ja psykoosioireita, epätodellinen olo. Lääkkeet eivät helpottaneet oloani, mutta terveellinen ruokavalio ja tarpeeksi unta helpottivat melko hyvin.
Kuitenkin edelleen ihmettelen tätä todellisuutta. Mikä tämä maailma on? Entä maailmankaikkeus? Kuka minä olen? Keitä te olette? Keitä vanhempani ovat? Keitä sisarukseni ovat? Elämä on suuri mysteeri itselleni, siinä ei ole järkeä. Samoin todellisuus. Ei ole järkeä, että olen olemassa, jos olen olemassa.
Oma menneisyyteni tuntuu todella etäiseltä, aivan kuin sitä ei olisikaan, vaikka muistankin asioita sieltä. PIkemmin tuntuu siltä, kuin joskus elokuvissa, että menneisyyteni on liitetty itselleni aivoihini, enkä oikeasti ole kokenut niitä asioita.
Peiliin katsominen aiheuttaa itselleni epämukavan tunteen, epätodellinen tunne vahvistuu. Samoin muiden ihmisten kanssa keskusteleminen, varsinkin samaan aikaan silmiin katsominen vahvistaa epätodellista tunnetta. Alan pohtimaan: "Mikä tämä olento on, jonka kanssa puhun? Tunnen hänet periaatteessa, mutta miten tämä on mahdollista? Miten tuo olento voi liikkua näin, liikuttaa kättänsä, suutansa, silmiänsä?" yms.
Nykyään olen onneksi sen verran hyvässä kunnossa, että pystyn ottamaan rennommin nämä tunteet ja ajatukset. Olen sillä kannalla, että totta tai ei, turha tässä on liikoja stressailla, teen sitä mitä huvittaa ja miten jaksan, antaa elämän mennä omalla painollaan. Tässä elämässä/todellisuudessa voi kokea kaikennäköistä mielenkiintoista, ja tehdä kaikenlaista mielenkiintoista. Miksen tekisi ja kokisi sitten niitä?
Huvittavaa kuitenkin, että pelkään kuolemista yli kaiken. Se rajoittaa edelleen elämistäni. En esimerkiksi uskalla matkustaa lentokoneella, vaikka haluaisin käydä uusissa maissa. Pelkään kuolemista, vaikka en tiedä olenko edes olemassa :)
Oli miten oli, niin pidä huoli, että elät terveellisesti, syöt kunnolla ja riittävästi, nukut riittävästi öisin, kuntoilet, rentoudut, älä stressaa, käy luonnossa kävelemässä. Rakasta itseäsi, muista pitää huolta itsestäsi, hemmottele välillä itseäsi. Ja tuo ehdotettu luovatyö on myös ihan mukavaa. Itse pidän luomisesta, omin käsin tekemisestä. Silloin kontrolli on minulla, saan luoda aivan mitä haluan. Toteuttaa omia ideoitani.- Jeesusparantaa
Kuolemaa kannattaakin pelätä, jos elää ilman Jeesusken syntien sovitusveren suojaa. Kuolema on meille uskoville voitto ja täydellisessä rakkaudessa ei ole pelkoa, ei sitten mistään, kun saa vaan luottaa ja turvata Jeesukseen. Ei tämä elämä ole meidän käsissämme, vaan Jumalan. Parannuin psykoottisesta vaikea-asteisesta masennuksesta Jeesusksen avulla. Tulin uskoon ja rukoilin, luin Raamattua päivittäin ja ylistin Jeesusta. Käännyin pois synnistä ja olotilani parani. Lopetin tv:n katselemisen ja kaiken maailmallisen musiikin kuuntelemisen ja rupesin kuuntelemaan hengellistä musiikkia. Nykyään vihaan kaikkea maailmallisuutta ja rakastan Jeesusta yli kaiken. Jeesus antaa elämääni todellisen rauhan ja saan tuntea Hänen rakkautensa, joka antaa minulle voimaa jaksaa arjessa. Kaikki oireet ovat nyt poissa puolivuotta uskoon tulemisen jälkeen. Vaikeimman ajan jakson aikana lääkkeistä oli hyötyä, mutta nyt luotan vain Jeesukseen, enkä syö enää lääkkeitä. Jos haluat vastauksia, niin lue Raamattua, sieltä löytyy selitys tälle kaikelle, miksi olemme täällä ja minne olemme menossa. Synnin tekemisestä saa hetkellisen nautinnon, mutta se ei anna todellista rauhaa sisimpään. Kun lopettaa synnin tekemisen ja tunnustaa synnit Jeesukselle, ja saa syntyä uudesti, niin saa rauhan, joka kestää pahimmissakin koettelemuksissa ja myrskyissä. Jeesus on niin ihana!!!
- HAILTHECULTOFDESOLATION
Et voi olla tosissasi "Rakkausvoittaapelon", että jollekkin selkeästi ahdistuneelle ihmiselle tarjoat aivopesu metodia. Tottakai ihminen kuvittelee, että on olemassa kun sitä tuputetaan hänelle vanhan kirjan kautta kaiken maailman propaganda kirjoituksilla. Tämän takia maailmassa on sotaa. Jumala ei tuo rauhaa, usko ei tuo rauhaa. Maailma on sotaa, ja uskon takia elämää ei kannata uhrata. Pelasta itsesi ja polta raamattu.
- katsonetistä
Kuulostaa cotardin oireyhtymältä.
- fgsghsh
https://www.youtube.com/watch?v=7blUYJm6i-c
Kannattaa katsoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481230
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55561
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462