Mulla tehtiin (tai itehän sen oikeastaan tein, ite laitoin lääkkeet) lääkkeellinen raskaudenkeskeytys toissapäivänä. Fyysisesti tuo ei ollut mitenkään tuskallista, olisin pärjännyt kohtuudella ilman särkylääkkeitäkin. Ahdistuksen takia olen fyysisesti "jäykkä" ja liikun varovasti vaikkei tarvitsisi. Henkisesti abortin jälkeen on ollut vaikeaa, en ehkä varsinaisesti kadu mutta suren välillä kovasti sitä etten huonon itsetuntoni takia uskaltanut ajatella että lapsen pitäminenkin olisi voinut olla ihan varteenotettava ja hyvä vaihtoehto. Haluan kertoa aborttia harkitseville että sen jälkeen ei todellakaan ole niinkuin raskautta ei olisi koskaan ollutkaan ja ainakin minä suren sitä että tapoin sikiön josta olisi voinut tulla minun vauvani. Enää en aio harrastaa seksiä ennenkuin minä ja kumppani ovat molemmat valmiita vastuuseen mahdollisista seurauksista.
En aio lukea vastauksia, tiedän että niissä tulee olemaan haukkuja ja syyllistämistä, en pelkää niitä mutta osaan tuntea tästä syyllisyyttä ja surua käskemättäkin.
Tuntemuksia raskaudenkeskeytyksen jälkeen
59
264
Vastaukset
- Kiitos,
että kerroit jälkituntemuksistasi ja varoitat näin muita tekemästä jopa kohtalokkaita virheitä! Lastasi ei voi enää auttaa, mutta pysy sinä aina yhtä rehellisenä, älä anna ymmärryksesi sumentua valheilla, äläkä lankea niihin itsepetoksen verkkoihin joita täällä varmasti näet monien muiden abortin tehneiden virittelevän!
- pupu tupuna
En ymmärrä.
Ihminen joka kertoo kokemuksestaan ja kertoo ettei kadu aborttiaan saa haukut niskaansa väluttömästi, mutta ihminen joka kertoo omasta kokemuksestaan ja kertoo että katuu asiaa (kuten tämänkin aloittaja) saa kiitosta ja "kunniaa". Miksi näin tapahtuu? Eikö tällä toisella ole oikeutta kertoa kokemuksestaan jota ei kadu? Miksi hän saa haukut ja syyllistykset niskaansa? Senkö takia että hänen pitäisi katua syvästi tekoaan? - ??
pupu tupuna kirjoitti:
En ymmärrä.
Ihminen joka kertoo kokemuksestaan ja kertoo ettei kadu aborttiaan saa haukut niskaansa väluttömästi, mutta ihminen joka kertoo omasta kokemuksestaan ja kertoo että katuu asiaa (kuten tämänkin aloittaja) saa kiitosta ja "kunniaa". Miksi näin tapahtuu? Eikö tällä toisella ole oikeutta kertoa kokemuksestaan jota ei kadu? Miksi hän saa haukut ja syyllistykset niskaansa? Senkö takia että hänen pitäisi katua syvästi tekoaan?Miksi tällainen vastaus pupu tupuna, olisi varmaan ollut parempi että olisit kannustanut aloittajaa tuosta mistä hän varoitti.
- pupu tupuna
?? kirjoitti:
Miksi tällainen vastaus pupu tupuna, olisi varmaan ollut parempi että olisit kannustanut aloittajaa tuosta mistä hän varoitti.
"Miksi tällainen vastaus pupu tupuna, olisi varmaan ollut parempi että olisit kannustanut aloittajaa tuosta mistä hän varoitti. "
--ymmärsitkö mitä kirjoitin? kyse ei ole nyt pelkästään henkilöstä joka teki aloituksen vaan yleisesti ottaen. miksi pitää haukkua heidät pystyyn jotka kertovat omasta kokemuksestaan täällä ja kertovat myös etteivät aborttiaan kadu? mikä oikeuttaa ihmiset heidät haukkumaan mitä raaimmin termein? miksi ei voi hyväksyä sitä asiaa etteivät kaikki kadu aborttejaan?
ja toisekseen, minulle on ihan sama mitä muut tekevät. saavat tehdä abortin tai pitää lapsen. minun elämääni se ei hetkauta ollenkaan. miksi hetkauttaisi?
jos joku kysyy miten saada abortti niin tottakai häntä siinä neuvon, jos joku on epävarma että tehdäkö abortti vaiko synnyttää lapsi niin toki kerron että henkilön pitää itse sitä miettiä kumman kokee parempana vaihtoehtona OMALLE kohdalleen. ei mulla ole valtuuksia kelleen mennä sanomaan että tee abortti tai synnytä lapsi. toki voin kertoa sen mitä ITSE tekisin tilanteessa.
en minä kelleen aborttia suosittele, mutta toki saan heittää ilmoille asioita joita jokaisen tulee miettiä myös että kumpi on parempi ratkaisu omalle kohdalleen.
en myöskään tajua sitä miksi esim minua syytetään siitä että "pakottaisin" jonkun tekee abortin. miten se edes olisi mahdollista näin netin välityksellä? - Kenties..
pupu tupuna kirjoitti:
"Miksi tällainen vastaus pupu tupuna, olisi varmaan ollut parempi että olisit kannustanut aloittajaa tuosta mistä hän varoitti. "
--ymmärsitkö mitä kirjoitin? kyse ei ole nyt pelkästään henkilöstä joka teki aloituksen vaan yleisesti ottaen. miksi pitää haukkua heidät pystyyn jotka kertovat omasta kokemuksestaan täällä ja kertovat myös etteivät aborttiaan kadu? mikä oikeuttaa ihmiset heidät haukkumaan mitä raaimmin termein? miksi ei voi hyväksyä sitä asiaa etteivät kaikki kadu aborttejaan?
ja toisekseen, minulle on ihan sama mitä muut tekevät. saavat tehdä abortin tai pitää lapsen. minun elämääni se ei hetkauta ollenkaan. miksi hetkauttaisi?
jos joku kysyy miten saada abortti niin tottakai häntä siinä neuvon, jos joku on epävarma että tehdäkö abortti vaiko synnyttää lapsi niin toki kerron että henkilön pitää itse sitä miettiä kumman kokee parempana vaihtoehtona OMALLE kohdalleen. ei mulla ole valtuuksia kelleen mennä sanomaan että tee abortti tai synnytä lapsi. toki voin kertoa sen mitä ITSE tekisin tilanteessa.
en minä kelleen aborttia suosittele, mutta toki saan heittää ilmoille asioita joita jokaisen tulee miettiä myös että kumpi on parempi ratkaisu omalle kohdalleen.
en myöskään tajua sitä miksi esim minua syytetään siitä että "pakottaisin" jonkun tekee abortin. miten se edes olisi mahdollista näin netin välityksellä?"miksi ei voi hyväksyä sitä asiaa etteivät kaikki kadu aborttejaan?"
sellasta pidetään niin kummallisena ja puistattavan kylmäävänä että edes jotakin inhimillisyyden rippeitä sieltä yritetään herätellä..?
Normaali ihminen, jolla edes hitunen omaatuntoa on jäljellä, tuntee vähintäänkin syyllisyyttä lapsensa itsekkäästä tappamisesta.
"en myöskään tajua sitä miksi esim minua syytetään siitä että "pakottaisin" jonkun tekee abortin. miten se edes olisi mahdollista näin netin välityksellä?"
Ihan samoin varmaan kun synnyttämäänkin "pakottaminen" ;D - pupu tupuna
Kenties.. kirjoitti:
"miksi ei voi hyväksyä sitä asiaa etteivät kaikki kadu aborttejaan?"
sellasta pidetään niin kummallisena ja puistattavan kylmäävänä että edes jotakin inhimillisyyden rippeitä sieltä yritetään herätellä..?
Normaali ihminen, jolla edes hitunen omaatuntoa on jäljellä, tuntee vähintäänkin syyllisyyttä lapsensa itsekkäästä tappamisesta.
"en myöskään tajua sitä miksi esim minua syytetään siitä että "pakottaisin" jonkun tekee abortin. miten se edes olisi mahdollista näin netin välityksellä?"
Ihan samoin varmaan kun synnyttämäänkin "pakottaminen" ;D"sellasta pidetään niin kummallisena ja puistattavan kylmäävänä että edes jotakin inhimillisyyden rippeitä sieltä yritetään herätellä..?"
--joo just.. sinunko tehtäväsi on toimia muiden vastustajien kanssa "omantunnon äänenä"? suuret on luulot taas jolla kulla itsestään..
"Normaali ihminen, jolla edes hitunen omaatuntoa on jäljellä, tuntee vähintäänkin syyllisyyttä lapsensa itsekkäästä tappamisesta."
--ihan yhtälailla ihminen on normaali vaikka olisi tehnyt abortin eikä sitä kadu.. ei se ole "normaaliuden" peruste..
"Ihan samoin varmaan kun synnyttämäänkin "pakottaminen" ;D "
--mutta kumpi tehdään siistimmin? kuinka moni kehoittaa aborttiin toisia täällä? anna esimerkkejä eli suoria lainauksia tällaisista teksteistä.. ja vaikkapa ihan linkitkin niihin teksteihin..
ja muistelehan millä tavoin vastustajat tekevät sitä samaa asiaa kun haluavat että "lapsi" kasvatetaan kohdussa syntymäänsä asti.. - No sehän on
pupu tupuna kirjoitti:
"sellasta pidetään niin kummallisena ja puistattavan kylmäävänä että edes jotakin inhimillisyyden rippeitä sieltä yritetään herätellä..?"
--joo just.. sinunko tehtäväsi on toimia muiden vastustajien kanssa "omantunnon äänenä"? suuret on luulot taas jolla kulla itsestään..
"Normaali ihminen, jolla edes hitunen omaatuntoa on jäljellä, tuntee vähintäänkin syyllisyyttä lapsensa itsekkäästä tappamisesta."
--ihan yhtälailla ihminen on normaali vaikka olisi tehnyt abortin eikä sitä kadu.. ei se ole "normaaliuden" peruste..
"Ihan samoin varmaan kun synnyttämäänkin "pakottaminen" ;D "
--mutta kumpi tehdään siistimmin? kuinka moni kehoittaa aborttiin toisia täällä? anna esimerkkejä eli suoria lainauksia tällaisista teksteistä.. ja vaikkapa ihan linkitkin niihin teksteihin..
ja muistelehan millä tavoin vastustajat tekevät sitä samaa asiaa kun haluavat että "lapsi" kasvatetaan kohdussa syntymäänsä asti..taas ihan mutuja mikä on "siistiä", mikä ei.
"anna esimerkkejä eli suoria lainauksia tällaisista teksteistä."
Niitähän tältä palstalta löytyy vilisemällä, mutta heti esim. kaikki nämä etusivulta
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10296905#comment-52593601-view
"Nyt pistät vaan äkkiä abortin alulle- kun asia pitkistyy niin se mutkistuu"
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10454243#comment-53704904-view
"Et vaan kerro hänell
16.2.2012 13:51
abortti hyvä valinta, odota, että olet valmis aikuinen "
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9761475#comment-48748246-view
"Älä kuuntele näitä elämäänsä kyllästyneitä valittajia. Tottakai, jos siltä tuntuu, jatkat vain elämääsi eteenpäin, ei sulla minkäänlaista velvollisuutta ole tonikäsenä synnyttää lasta ja pilata elämääsi "
jne jne jne. - pupu tupuna
No sehän on kirjoitti:
taas ihan mutuja mikä on "siistiä", mikä ei.
"anna esimerkkejä eli suoria lainauksia tällaisista teksteistä."
Niitähän tältä palstalta löytyy vilisemällä, mutta heti esim. kaikki nämä etusivulta
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10296905#comment-52593601-view
"Nyt pistät vaan äkkiä abortin alulle- kun asia pitkistyy niin se mutkistuu"
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10454243#comment-53704904-view
"Et vaan kerro hänell
16.2.2012 13:51
abortti hyvä valinta, odota, että olet valmis aikuinen "
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9761475#comment-48748246-view
"Älä kuuntele näitä elämäänsä kyllästyneitä valittajia. Tottakai, jos siltä tuntuu, jatkat vain elämääsi eteenpäin, ei sulla minkäänlaista velvollisuutta ole tonikäsenä synnyttää lasta ja pilata elämääsi "
jne jne jne.just just.. eli otit esimerkkisi AINOASTAAN niistä viesteistä joissa kirjoittajat ovat 13, 15 ja 16 vuotiaita LAPSIA!!!!
kuvitteletko todellaki että heille olisi elämänsä "pelastus" ja "onni" synnyttää pentu ja näin ollen pilata oma nuoruutensa? just joo.. no... toki voithan kuvitella mitä haluat.. minuun ei noi vaikuta, koska edelleen kyseessä on LAPSIA joita on kehoitettu valitsemaan abortti synnytyksen sijaan, koska EIVÄT ole valmiita äideiksi..
ja se että sinä olisit ollut äidiksi "valmis" 13 vuotiaana EI tarkoita että muut sitä olisi.. - hdfjhfhffjgj
Kenties.. kirjoitti:
Ihan samoin varmaan kun synnyttämäänkin "pakottaminen" ;D""en myöskään tajua sitä miksi esim minua syytetään siitä että "pakottaisin" jonkun tekee abortin. miten se edes olisi mahdollista näin netin välityksellä?"
Ihan samoin varmaan kun synnyttämäänkin "pakottaminen" ;D"
Kukaan ei ole syyttänyt abortin vastustajia synnyttämään pakottamisesta siksi, että he netissä vastustavat aborttia. Kysehän on siitä, että abortin vastustajat haluavat lainsäädännöllä pakottaa naiset synnyttämään kieltämällä abortin. - dghhfjhfhjfjgj
Kenties.. kirjoitti:
Ihan samoin varmaan kun synnyttämäänkin "pakottaminen" ;D"Normaali ihminen, jolla edes hitunen omaatuntoa on jäljellä, tuntee vähintäänkin syyllisyyttä lapsensa itsekkäästä tappamisesta. "
Tämä on vain sinun mutuasi joka ei oikeuta kenenkään haukkumiseen. Sinähän et määrittele sitä mikä on normaalia ja mikä ei :) - Ei herranjesta :D
pupu tupuna kirjoitti:
just just.. eli otit esimerkkisi AINOASTAAN niistä viesteistä joissa kirjoittajat ovat 13, 15 ja 16 vuotiaita LAPSIA!!!!
kuvitteletko todellaki että heille olisi elämänsä "pelastus" ja "onni" synnyttää pentu ja näin ollen pilata oma nuoruutensa? just joo.. no... toki voithan kuvitella mitä haluat.. minuun ei noi vaikuta, koska edelleen kyseessä on LAPSIA joita on kehoitettu valitsemaan abortti synnytyksen sijaan, koska EIVÄT ole valmiita äideiksi..
ja se että sinä olisit ollut äidiksi "valmis" 13 vuotiaana EI tarkoita että muut sitä olisi..eli väitätkö nyt ettei täysin samaa ja vielä suorempiakin aborttikäskyjä voi löytyä aikuisten alotuksista!?? Otettiin nyt satunnaisella otannalla mitä etusivulta sattu löytyyn! Ja mitä merkitystä sillä on minkä ikäselle suositellaan?? Oikeestaan aina vaan härskimpää että alaikäsiä aivopestään tekeen kenties elämänsä pahin virhe josta seuraa hautaan saakka kestäviä mielenterveysseuraamuksia... Kuvitteletko tosiaan sen lapsentappamisen olevan joku autuus ja pelastava onnen hekuma?? Mutta joo, ainahan sun pitää keksiä joku seliselitys miksei ne annetut todisteet muka ookaan päteviä, SUN MIELESTÄ.. joten en todellakaan vaivaudu hakeen enempää ja tuhlaa aikaa taas tähän inttämisturhuuteen sun kans.
- 5+13
Kenties.. kirjoitti:
Ihan samoin varmaan kun synnyttämäänkin "pakottaminen" ;DKommentti tähän:
-Normaali ihminen, jolla edes hitunen omaatuntoa on jäljellä, tuntee vähintäänkin syyllisyyttä lapsensa itsekkäästä tappamisesta.---
Jos lukisit vaikka artikkeleita ja tutkimuksia abortin kokeneiden ajatuksista, niin sinulle tulis hieman avartuneempi käsitys siitä mitä "normaali" ihminen ajattelee ja tuntee, etkä luokittelisi niin kärkkäästi ihmisiä normaaleihin-epänormaaleihin, pahoihin-hyviin, mustaan-valkoiseen jne.
Kun se vaan on arvoisa kirjoittaja niin, että suurin osa ei ajattele alkiota tai sikiötä ihmisenä, vaan vasta ihmisen aihiona. luulen että se paha olo tulee ennemminkin niille, jotka esim. myöhäisessä vaiheessa joutuu aborttiin vaikka vamman tai sairauden takia. Eikö nämä abortin tekemisen rajaviikotkin ole juuri sorvattu sen perusteella, kuinka kehittynyt sikiö on milloinkin.
Sellaisen kohdalla ja tapauksissa jossa on tullut raskaaksi toivotusti ja olot ovat olleet hyvät mitä tulevalle lapselle tarjota on vaikea kuvitella asiaa. Jos on kovasti toivonut raskautta, niin heti raskaustestin jälkeen tuntee odottavansa lasta. Mutta sellainen joka ei halua lasta ja on ehkäissyt ja tehnyt kaikkensa ettei raskautuisi ajattelee toisin. Varsinkin jos ei edes ole tajunnut olevansa raskaana.
Eihän raskauden alkuvaiheessa sitä mitenkään tunne, että elimistössä on ihmisen alku, vaan olo on vaan useimmiten niin järkyttävän huono. Eikä sellainen joka ei mitenkään toivo äitityttä, miellä itseään äidiksi jos raskaus on pahinta mitä voi tapahtua. - kerronpa minäkin
"En ymmärrä .
Ihminen joka kertoo kokemuksestaan ja kertoo ettei kadu aborttiaan saa haukut niskaansa välittömästi, mutta ihminen joka kertoo omasta kokemuksestaan ja kertoo että katuu asiaa (kuten tämänkin aloittaja) saa kiitosta ja "kunniaa". Miksi näin tapahtuu? Eikö tällä toisella ole oikeutta kertoa kokemuksestaan jota ei kadu?"
Eihän aborttia saa kehua , sehän on kauheuksien kauheus kun on mennyt tappamaan oman "lapsensa". Totta kai tälläisiä katujia kehutaan koska he tekevät juuri kuin abortin tekijän pitääkin, katuu sitä kauheaa murhaa!! Kun taas tälläinen, kuten minäkin, joka kehun miten elämäni on mukavaa abortin jälkeen, niin minähän en ansaitse muuta kuin murhaajaksi nimittelyä, koska en osoita mitään katumuksen merkkejä vaan olen jopa onnellinen kun pääsin eroon ei- toivotusta alkiosta. Niin, ja abortin helpotuksesta kertominen, sehän on houkuttelua aborttiin ja sitähän ei saa missään nimessä tehdä koska tällä palstalla on kuulemma niin paljon epävarmoja odottavia naisia. Nainen joka ei edes ole aborttia harkinnut ei tälläisistä palstoista piittaa tuon taivaallista. Mun mielestäni jokainen joka tälläisillä palstoilla pyörii ja kyselee neuvoja abortin suhteen niin on jo melko potentiaalinen abortin tekijä eli niillä kyselyillä " mitä neuvotte tekemään" ei todellisuudessa ole mitään virkaa kunhan käyvät ehkä testaamassa sivuston kirjoittajien suhtautumista ja provojakin saattavat jotkut aloitukset olla. - Paha olo
5+13 kirjoitti:
Kommentti tähän:
-Normaali ihminen, jolla edes hitunen omaatuntoa on jäljellä, tuntee vähintäänkin syyllisyyttä lapsensa itsekkäästä tappamisesta.---
Jos lukisit vaikka artikkeleita ja tutkimuksia abortin kokeneiden ajatuksista, niin sinulle tulis hieman avartuneempi käsitys siitä mitä "normaali" ihminen ajattelee ja tuntee, etkä luokittelisi niin kärkkäästi ihmisiä normaaleihin-epänormaaleihin, pahoihin-hyviin, mustaan-valkoiseen jne.
Kun se vaan on arvoisa kirjoittaja niin, että suurin osa ei ajattele alkiota tai sikiötä ihmisenä, vaan vasta ihmisen aihiona. luulen että se paha olo tulee ennemminkin niille, jotka esim. myöhäisessä vaiheessa joutuu aborttiin vaikka vamman tai sairauden takia. Eikö nämä abortin tekemisen rajaviikotkin ole juuri sorvattu sen perusteella, kuinka kehittynyt sikiö on milloinkin.
Sellaisen kohdalla ja tapauksissa jossa on tullut raskaaksi toivotusti ja olot ovat olleet hyvät mitä tulevalle lapselle tarjota on vaikea kuvitella asiaa. Jos on kovasti toivonut raskautta, niin heti raskaustestin jälkeen tuntee odottavansa lasta. Mutta sellainen joka ei halua lasta ja on ehkäissyt ja tehnyt kaikkensa ettei raskautuisi ajattelee toisin. Varsinkin jos ei edes ole tajunnut olevansa raskaana.
Eihän raskauden alkuvaiheessa sitä mitenkään tunne, että elimistössä on ihmisen alku, vaan olo on vaan useimmiten niin järkyttävän huono. Eikä sellainen joka ei mitenkään toivo äitityttä, miellä itseään äidiksi jos raskaus on pahinta mitä voi tapahtua.tulee varmasti siitä että paatuneinkin abortoija tietää kuitenkin tasan tarkkaan syvällä sisimmässään lopettavansa siinä kokonaisen aluillaan olevan ihmiselämän!! Kiisti kuinka kiivaasti tahansa, ja ihan sama millä viikoilla se elämä riistetään. Piste.
"Eihän raskauden alkuvaiheessa sitä mitenkään tunne, että elimistössä on ihmisen alku"
Ei ehkä tunne mutta TIETÄÄ kyllä. - 5+13
Paha olo kirjoitti:
tulee varmasti siitä että paatuneinkin abortoija tietää kuitenkin tasan tarkkaan syvällä sisimmässään lopettavansa siinä kokonaisen aluillaan olevan ihmiselämän!! Kiisti kuinka kiivaasti tahansa, ja ihan sama millä viikoilla se elämä riistetään. Piste.
"Eihän raskauden alkuvaiheessa sitä mitenkään tunne, että elimistössä on ihmisen alku"
Ei ehkä tunne mutta TIETÄÄ kyllä."Ei ehkä tunne mutta TIETÄÄ kyllä."
No tietenkin tietää, jos kerran raskaudesta yleensäkkin on tietoinen, herranjeesus. Mutta pelkkä jakautunut munasolu vaan ei millään tavalla sen ihmisen ajatusmaailmassa täytä ihmisen kriteereitä joten abortti ei ole mitenkään hankala asia, vaan äitiys on se katastrofi, jonka abortilla voi välttää. Ei siinä ehdi herätä mitkään äititunteet, jos on esimerkiksi harrastanut irtoseksiä ja on useita siitttäjä ehdokkaita. Kyllä äitiyden tunteeseen tarvitaan tieto siitä kuka on isä ja isän halua jakaa vanhemmuus yhteisestä sopimukseseta.
Niitä munasoluja tulee joka kuukausi ilmolle ihan ilman tunnekuohujakin ilman että miettii että siinä meni taas viemäriin potentiaalinen ihminen. Sinä et vaan voi tunkeutua toisten aivoihin tietämään mitä toinen ajattelee eikä sulla ole mitään valtuukia arvottaa omia ajatuksias sen paremmiks kuin muidenkaan. Piste. - Useimmat tosin
5+13 kirjoitti:
"Ei ehkä tunne mutta TIETÄÄ kyllä."
No tietenkin tietää, jos kerran raskaudesta yleensäkkin on tietoinen, herranjeesus. Mutta pelkkä jakautunut munasolu vaan ei millään tavalla sen ihmisen ajatusmaailmassa täytä ihmisen kriteereitä joten abortti ei ole mitenkään hankala asia, vaan äitiys on se katastrofi, jonka abortilla voi välttää. Ei siinä ehdi herätä mitkään äititunteet, jos on esimerkiksi harrastanut irtoseksiä ja on useita siitttäjä ehdokkaita. Kyllä äitiyden tunteeseen tarvitaan tieto siitä kuka on isä ja isän halua jakaa vanhemmuus yhteisestä sopimukseseta.
Niitä munasoluja tulee joka kuukausi ilmolle ihan ilman tunnekuohujakin ilman että miettii että siinä meni taas viemäriin potentiaalinen ihminen. Sinä et vaan voi tunkeutua toisten aivoihin tietämään mitä toinen ajattelee eikä sulla ole mitään valtuukia arvottaa omia ajatuksias sen paremmiks kuin muidenkaan. Piste.ymmärtää selkeesti mikä ero on munasolulla ja alkiolla.
"Kyllä äitiyden tunteeseen tarvitaan tieto siitä kuka on isä ja isän halua jakaa vanhemmuus yhteisestä sopimukseseta."
Aha kuinkahan sitte jotkut hankkii lapsia täysin tuntemattomien eli esim. "spermapankkien" kanssa??
"Ei siinä ehdi herätä mitkään äititunteet, jos on esimerkiksi harrastanut irtoseksiä ja on useita siitttäjä ehdokkaita."
Ja silti monetkaan ei tapa lapsiaan tälläsissäkään tilanteissa... - arvokasta sydämen
Useimmat tosin kirjoitti:
ymmärtää selkeesti mikä ero on munasolulla ja alkiolla.
"Kyllä äitiyden tunteeseen tarvitaan tieto siitä kuka on isä ja isän halua jakaa vanhemmuus yhteisestä sopimukseseta."
Aha kuinkahan sitte jotkut hankkii lapsia täysin tuntemattomien eli esim. "spermapankkien" kanssa??
"Ei siinä ehdi herätä mitkään äititunteet, jos on esimerkiksi harrastanut irtoseksiä ja on useita siitttäjä ehdokkaita."
Ja silti monetkaan ei tapa lapsiaan tälläsissäkään tilanteissa...Arvokasta sydämen alla.
Kun menkkani oli jonkin aikaa myöhässä, tiesin sisimmässäni että kannoin
sisälläni uutta elämää, tunne oli niin vahva ja kun sitten kävin testissä menkkojen pariviikkoa ollessa myöhässä, tiesin takuuvarmasti testin näyttävän plussaa.
Ja niin kävi. Se on jotain käsittämätöntä mitä nainen voi kokea raskaaksi tullessaan, aivan kuin jonkinlainen pyhyys astuisi elämään ja tietää
sisimmässään että kantaa jotain arvokasta. - pyhä sylyvi
Useimmat tosin kirjoitti:
ymmärtää selkeesti mikä ero on munasolulla ja alkiolla.
Ja silti monetkaan ei tapa lapsiaan tälläsissäkään tilanteissa..."Aha kuinkahan sitte jotkut hankkii lapsia täysin tuntemattomien eli esim. "spermapankkien" kanssa??"
Niin, mutta ne vaan väkisin, itsekkäästi ja omanapasesti haluaa lapsia. Se on itsekkäintä mitä voi olla. - 12+8
arvokasta sydämen kirjoitti:
Arvokasta sydämen alla.
Kun menkkani oli jonkin aikaa myöhässä, tiesin sisimmässäni että kannoin
sisälläni uutta elämää, tunne oli niin vahva ja kun sitten kävin testissä menkkojen pariviikkoa ollessa myöhässä, tiesin takuuvarmasti testin näyttävän plussaa.
Ja niin kävi. Se on jotain käsittämätöntä mitä nainen voi kokea raskaaksi tullessaan, aivan kuin jonkinlainen pyhyys astuisi elämään ja tietää
sisimmässään että kantaa jotain arvokasta.Arvokasta sydämen alla? Mulla on mahalaukku sydämen alla, ja keuhkot jne.
Ehkä se pyhyys astuu elämään kun on halunnut tulla raskaaksi. On hurskastelua väittää, että esimerkiksi joukkoraiskauksen uhri tuntisi tuolla hetkellä tilannetta kovin pyhäksi.
Ehkä tämä on ainoa sellainen palsta, missä on niin helppo tuntea ylemmyyttä edes jossain porukassa. Olen aina sanonut, että kannattaa hankkia elämään sellaisia juttuja, jossa tuntee pätevänsä ja olevansa jossain hyvä ettei tarvi ainoana keinona muita polkemalla ja halveksimalla saada sitä ylemmyydentunnetta. Minusta pelkkä lapsen synnyttäminen ei tee ketään pyhimykseksi eikä hyväksi ihmiseksi muihin verrattuna. Niitä on sellaisiakin äitejä, joilla on niitä "pyhyyden" ilmentymiä vaikka kuinka paljon, mutta välttämättä mikään muu ei elämässä kestäkään vertailua muihin. - Paitsi että
pyhä sylyvi kirjoitti:
"Aha kuinkahan sitte jotkut hankkii lapsia täysin tuntemattomien eli esim. "spermapankkien" kanssa??"
Niin, mutta ne vaan väkisin, itsekkäästi ja omanapasesti haluaa lapsia. Se on itsekkäintä mitä voi olla.siinäkin ANNETAAN elämä, ei OTETA sitä kuten omanapasissa mukavuusaborteissa, ja tappamista itsekkäämpää ei olekaan.
- aivan lapsia ovat...
pupu tupuna kirjoitti:
just just.. eli otit esimerkkisi AINOASTAAN niistä viesteistä joissa kirjoittajat ovat 13, 15 ja 16 vuotiaita LAPSIA!!!!
ja se että sinä olisit ollut äidiksi "valmis" 13 vuotiaana EI tarkoita että muut sitä olisi..Eikös se ole ihan henkilön omaa tyhmyyttä pilata oma elämänsä. Raskaus on vain elämänsä pilaamista, niinhän täällä kovasti näytetää asianlaita olevan.
Onhan sitä helppo syyttää että joku elämässä pilaa oman elämän, mutta sitten ollaankin niiiiin lapsia kun tulee tällainen eteen, ja sitä ennen ollaan niiiin aikuisia seksin harrastamiseen, kyllä se on kuulkaa ihmiset niin että ihminen ihan itse pilaa oman elämänsä, eikä siitä voi syyttää ketään muuta kuin itseään. Missä on tämän ajan seksivalistus, kun jatkuvasti saa lukea tällaisia aloituksia. Olaanko nukuttu kuten joku tuolla aikaisemmin sanoi vai mistä oikein on kyse.
Ja mikä on kun lapset alkaa toimimaan kuin aikuiset, kyllä media on pitänyt huolta todella hyvin että lapset hyppää sänkyyn aikaisemmin ja aikaisemmin.
Telkkarihan on pullolaan keskenkasvuisten seksiharrastuksia ja niitä tulee lasten katseluaikaan vieläpä! - tupu rupuna
pupu tupuna kirjoitti:
En ymmärrä.
Ihminen joka kertoo kokemuksestaan ja kertoo ettei kadu aborttiaan saa haukut niskaansa väluttömästi, mutta ihminen joka kertoo omasta kokemuksestaan ja kertoo että katuu asiaa (kuten tämänkin aloittaja) saa kiitosta ja "kunniaa". Miksi näin tapahtuu? Eikö tällä toisella ole oikeutta kertoa kokemuksestaan jota ei kadu? Miksi hän saa haukut ja syyllistykset niskaansa? Senkö takia että hänen pitäisi katua syvästi tekoaan?Omalaatuinen tapaus...
Mitä pitäisi sanoa ihmisestä, joka kampeaa sivuun asiasta, luo mielikuviensa uhkakuvia ja ryhtyy puhumaan itsestään?
Tämä on varsinaista spämmäystä....
- tirlittiina
Kiitos kokemuksesi jakamisesta. Olen pahoillani, että sinusta tuntuu pahalta.
Juuri tästä syystä avoin ja tuomitsematon aborttikeskustelu on tärkeää - silloin naiset voivat tehdä informoidun päätöksen puoleen tai toiseen. Tässä tapauksessa ilmeisesti olisi voinut tehdä toisin tai ainakin harkita pidempään. Ei ole oikein tai väärin tehdä aborttia, kunhan päätös suuntaan tai toiseen on harkittu ja se, mitä sinä haluat. Ehkä tässä tapauksessa sinulla kuitenkin oli jokin intuitio siitä, mikä on oma jaksamisesi ja kykysi huolehtia lapsesta. Se voi sinusta tuntua "vain" huonolta itsetunnolta, mutta se voi olla syvempi viesti siitä, mikä on kantokykysi juuri nyt. Ei tarvitse kantaa enempää kuin jaksaa.
Toivon, että sinulla on joku läheinen, jonka kanssa voit keskustella asiasta. Jos ei, on myös ammattimaista keskusteluapua.
Suomen mielenterveysseuran kriisipuhelin:
Puhelinnumero 01019 5202
Puhelimen aukioloajat
ma– pe 9.00– 06.00
la 15.00– 06.00
su 15.00– 22.00
Kirkon keskusteluapu:
01019-0071 suomenkielisille ja
01019-0072 ruotsinkielisille.
su–to klo 18–01, pe ja la 18–03.
FOLKHÄLSANS SAMTALSJOUR
9800-15 11 00
Tala med någon eller diskutera om något som bekymrar en
Öppen vardagar 15-20
Jos olet opiskelija:
NYYTI RY
010 80 6656
Tukea (tiede ja korkeakoulu)opiskelijoille elämän paineissa ja vaikeuksissa
Ma,ke,pe 16-20
12-29 -vuotiaille
NUORTEN KRIISIPISTEEN KRIISIPUHELIN
09-7535 121
Keskusteluapua kriisitilanteissa
Ma-pe 9-13, ma-to 17-20
Ahdistukseen, jos se yltyy oikein pahaksi, on saatavana apua. Voit aloittaa vaikka menemällä lääkärille ja pyytämällä aikaa terveyskeskuspsykologille.
Abortista syyllistäminen on väärin ja sitä tekevät vain ikävät ihmiset.
Tsemppiä!- Vai niin.
"Abortista syyllistäminen on väärin ja sitä tekevät vain ikävät ihmiset."
No täähän on ihan vaan sun mutuas..
Aborttiin viekoittelu ja lasten mukavuustappaminen on väärin ja sitä tekevät vain ikävät ihmiset.
- kerronpa minäkin
"Aborttiin viekoittelu ja lasten mukavuustappaminen ........"
Ovatko ihmiset niiin aivottomia että heitä voi viekoitella aborttiin. Jos näin on niin silloin he sen ansaitsevatkin. Samoin kuin vastustajien mielestä abortin tehneet ansaitsevat kaiken paskan niskaansa mitä näissä ketjuissa heille suolletaan. Potut pottuina. - Niinpä nii...
Vaikka aloittaja kertoo, ettei lue vastauksia niin lätkäisempä minäkin sen ainoan asian mikä tästä juolahti mieleen:
Kakkua ei voi sekä säästää että syödä.
Kun kakun on syönyt, niin harmittelee, että olisi pitänyt säästää sittenkin. Ja jos säästää, niin harmittelee, että olisipa se kakku ollutkin herkullinen, ja pilaantui turhaan kun en syönyt. - -minna-
Muut elelevät onnellista perhe-elämää, minä tulen raskaaksi ja jätetyksi. Hoitaja ja lääkäri kyselevät suhteesta ja miehen elämäntilanteesta, ikäänkuin se jotenkin liittyisi tilanteeseen. Tulen raskaaksi miehelle jonka olemus lähinnä ällöttää minua ja jonka annan nussia itseäni siksi että suurin osa ihmisistä vihaa ja halveksii minua ja haluan kerrankin tuntea olevani hyväksytty ja haluttu.
Olen valmis syöttämään verisen vaippani seuraavalle tyypille joka kehtaa pilkata minua.- En kannibaali
"suurin osa ihmisistä vihaa ja halveksii minua ja haluan kerrankin tuntea olevani hyväksytty ja haluttu. "
Jos surmaat tai olet jo surmannut lapsesi, niin voit miettiä miksi, ja onko tuo toiveesi enää mitenkään mahdollista. - ällöttävä olemus
Minnalle
Pakkoko on mennä ällöttävän ihmisen kanssa sänkyyn! yritätkö kenties tällä hakea teollesi jotain syyllistä jolla voit tekoasi pehementää, eiköhän se tyttörukka ole niin että niin makaat kuin petaat. Ei ketään voi syyttää siitä että on ällöttävä ja hait lohtua siksi kun haluat tuntea olevasi hyväksytty ja haluttu.
Totuus on se että lohtu ei tule siitä että haet elämääsi lohtua vääristä ihmissuhteista joka kertoo surullisen lopun, lohdun hakeminen voi tulla kalliiksi jos itse hakee niitä vääristä motiiveista käsin.
Selityksiä omantunnon äänen hiljentämiseksi olen elämäni aikana kuullut sen verran paljon, että ihminen kykenee syyttämään omista teoistaan toisia silmät kirkkaina, mutta ei ota vastuuta siitä mitä itse tekee.
Olisiko syytä herätä tuosta kuplasta ja alkaa elämään elämää ihan aikuisten oikeasti toisia syyttelemätt ja kantamaan omat virheet. Kun yksi sormi osoittaa toista ihmistä, ne loput osoittakin sitten sitä itseä.
Loppukirjoituksesi osoittaa lapsellisen ihmisen kirjoitusta josta paistaa halu syyttää toisia, mutta oma vastuusi on annettu toisen harteille.
Pilkkasi on osoitettu selkeästi tuolle ällöttävälle ihmiselle, mitähän hän mahtaisi ajatella tekstistäsi jos tietää sinun sen tänne kirjoittaneen?
"Olen valmis syöttämään verisen vaippani seuraavalle tyypille joka kehtaa pilkata minua."
- PakkoOllaRealisti
Minä plussasin ei toivotun raskauden sunnuntaina. Viikkoja on nyt 5 5 eikä meillä ole mitään rahkeita tai halua saada vauvaa. Itse aloitin uudessa työpaikassa kuukausi sitten, velkajärjestely on kesken ja mies opiskelee (on ulkomaalainen ja muslimi, joten olemme jo ennen tätä vahinkoa keskustelleet siitäkin ettemme löytäisi mitenkään yhteistä säveltä lapsen kasvatukseen liittyvistä asioista). Taloudellisesti meillä on todella tiukkaa jo tuon velkajärjestelyn takia, lisäksi esikoiseni on "jo" 11-vuotias, ikää minulla pian 36 vuotta ja uusien lasten aika olisi ollut silloin aikoinaan kun esikoiseni oli pienempi.
Kun sain plussatuloksen, niin katsoimme mieheni kanssa toisiamme ja sanoimme lähes yhteen ääneen "ei me voida sitä pitää". Lääkärille on aika tuossa parin tunnin päästä. Mulla ei ainakaan vielä ole mitään surullisia tunteita tai omantunnon kanssa painiskelemisia. Haluan vain äkkiä päästä eroon murheenkryynistä ja jatkaa elämää. Jo se kun menkat oli ensin pari päivää myöhässä, sitten viisi päivää, sitten viikon jne oli inhottavaa. Tein testin kun ne olivat myöhässä 9 päivää. Siihen asti olin pistänyt myöhästymisen stressin piikkiin. Uusi duuni, raha-asiat, murkkuikäisen oikuttelut jne.
Miksi synnyttäisin lapsen, jota en todellakaan halua, joka sekoittaisi elämäntilanteemme perusteellisesti ja jonka kasvatuksesta olisin isän kanssa ihan eri linjoilla? Miksi aloittaisin vauva-ajan päiväkoteineen eskareineen jne alusta, kun esikoinen on jo lähestymässä murkkuikää? Miksi haluaisin olla 50-vuotiaana 15-vuotiaan äiti, kun näillä näkymin jo nelivitosena olen vapaa lapsenkasvatukseen liittyvistä velvoitteista? Esikoinen on siinä vaiheessa parikymppinen ja aloittelee elämää omillaan. En todellakaan halua palloa jalkaan enää!
Keskeytyksen jälkeen varmistan ettei näitä vahinkoja satu enää ja hankin sterilisaation.- Seliseliä tursuaa
Olet siis tappamassa lapsesi pikkusisaruksen parin tunnin päästä. Pelkkää itsekkyyttäsi ja mukavuudenhaluasi. 36-vuotias ei ole vielä edes mikään vanha.
Tämäkin lapsi voisi jatkaa elämäänsä jossain häntä kauan odottaneessa kodissa, jollei sun omanapasen hinkuamises liiskaisi alleen hänen pientä hentoa elämäänsä.
RIP, ja voimia pikkuiselle elämänsinnittelijälle tulevaan kuolinkamppailuun, jonka SINÄ hänelle langetat!! :( - PakkoOllaRealisti
Seliseliä tursuaa kirjoitti:
Olet siis tappamassa lapsesi pikkusisaruksen parin tunnin päästä. Pelkkää itsekkyyttäsi ja mukavuudenhaluasi. 36-vuotias ei ole vielä edes mikään vanha.
Tämäkin lapsi voisi jatkaa elämäänsä jossain häntä kauan odottaneessa kodissa, jollei sun omanapasen hinkuamises liiskaisi alleen hänen pientä hentoa elämäänsä.
RIP, ja voimia pikkuiselle elämänsinnittelijälle tulevaan kuolinkamppailuun, jonka SINÄ hänelle langetat!! :(Sanoistasi ei tule minulle yhtään minkäänlaista omantunnonpistosta. Päätös on minun ja mieheni, ja helppo sellainen. Kuusiviikkoinen alkio on kaukana ihmisestä tai lapsesta minun mielestäni. En ole tappamassa ketään, vaan keskeyttämässä ei toivotun raskauden. Sellainen solumöykky ei tunne edes kipua.
- 1977*
PakkoOllaRealisti kirjoitti:
Sanoistasi ei tule minulle yhtään minkäänlaista omantunnonpistosta. Päätös on minun ja mieheni, ja helppo sellainen. Kuusiviikkoinen alkio on kaukana ihmisestä tai lapsesta minun mielestäni. En ole tappamassa ketään, vaan keskeyttämässä ei toivotun raskauden. Sellainen solumöykky ei tunne edes kipua.
Itse ainakin lähtisin uskomaan, että jos ihminen on elänyt 36-vuotiaaksi hänellä on jo melko selvä henkilökohtainen ihmiskäsitys ja se tuskin muuttuu parissa tunnissa aborttipalstalla. Mutta on ilo seurata kuinka jotkut silti lähtevät yrittämään; muuta nyt näkemyksesi ihmisestä täysin fysiologiaan perustuvaksi, jolloin sinullekin on merkitystä vain sillä mitä kromosemeja alkiosi kantaa sisällään, ne ovat ihmisen kromosomeja!
Vastauksesi tyyneydestä näkee, että tuo oma ihmiskäsityksesi ei ole pätkääkään epäselvä sinulle, joten ainakin minusta olisi hauskaa jos keskustelunne jatkuisi ja saisit lisää perusteluja siihen, miksi ihmeessä kantaisit tämän epätoivotun raskauden loppuunn saakka. Ihmisen geenistöön vetoaminen ei tuntunut tehoavan, jännityksellä odotan mikä on vastustajan seuraava ässä hihassa... - Julmamielelle
Sanoistasi ei tule minulle yhtään minkäänlaista omantunnonpistosta. Päätös on minun ja mieheni, ja helppo sellainen. Kuusiviikkoinen alkio on kaukana ihmisestä tai lapsesta minun mielestäni. En ole tappamassa ketään, vaan keskeyttämässä ei toivotun raskauden. Sellainen solumöykky ei tunne edes kipua.
Ei ole toisaalta ihmekään että olet noin hunningolla. Semmoseks sitä menee kun alkaa ählämien kans touhuaan, ilmeisesti olet pahasti sekaisin miehesi aivopesusta.
Kirveltävät tunnontuskasi paistaa läpi ja kauas, muutenhan sun ei tarviskaan kieltää sitä mitä olet tekemässä ja kenelle, vaan voisit myöntää raa'an rehellisesti että olet menossa tappamaan lapsesi. - PakkoOllaRealisti
1977* kirjoitti:
Itse ainakin lähtisin uskomaan, että jos ihminen on elänyt 36-vuotiaaksi hänellä on jo melko selvä henkilökohtainen ihmiskäsitys ja se tuskin muuttuu parissa tunnissa aborttipalstalla. Mutta on ilo seurata kuinka jotkut silti lähtevät yrittämään; muuta nyt näkemyksesi ihmisestä täysin fysiologiaan perustuvaksi, jolloin sinullekin on merkitystä vain sillä mitä kromosemeja alkiosi kantaa sisällään, ne ovat ihmisen kromosomeja!
Vastauksesi tyyneydestä näkee, että tuo oma ihmiskäsityksesi ei ole pätkääkään epäselvä sinulle, joten ainakin minusta olisi hauskaa jos keskustelunne jatkuisi ja saisit lisää perusteluja siihen, miksi ihmeessä kantaisit tämän epätoivotun raskauden loppuunn saakka. Ihmisen geenistöön vetoaminen ei tuntunut tehoavan, jännityksellä odotan mikä on vastustajan seuraava ässä hihassa...Vastaan vielä sinulle ennen lääkäriin lähtöä.
Tämä asia on hyvin henkilökohtainen, se ei kuulu muille. Siksi kerron siitä täällä anonyymisti, ja ylipäätään koska otsikko oli "tuntemuksia raskaudenkeskeytyksen jälkeen". Omat tuntemukseni ovat ehkä kylmät, mutta teimme tämän päätöksen jo kauan sitten mieheni kanssa, kun keskusteluihin joskus eksyi "mitä jos...". Myönnän kyllä, että olen itsekäs ja oma aika on minulle tärkeää.
Esikoiseni odotus- ja vauva-aika oli ihanaa, joskus oli toiveissa sisarus hänelle, mutta se ei vain onnistunut. Nyt on kulunut ihan liikaa aikaa että jaksaisin alusta aloittaa koko rumbaa. Nyt osaan nauttia siitä että lapsi on iso ja omatoiminen, eikä jatkuvasti peräänkatsottavassa iässä. Kyllä, haluan nukkua yöni katkeamatta. Kyllä, halua mennä ja tulla kun itselleni sopii, ei milloin vauvan päiväuni-syöttö-vaipanvaihtorytmiin sopii. Kyllä, haluan olla työelämässä ja kotiintultuani rauhoittua perheeni kanssa. En halua enää viettää aikaa leikkipuistoissa ja mammakerhoissa. Kyllä, haluan antaa aikaani miehelle, enkä käydä loputtomia keskusteluita miksi seksi ei maita kun on koko päivän touhunnut vauvan kanssa ja on ihan loppu.
Voisin jatkaa loputtomiin perusteluita miksi tämä ratkaisu tässä elämänvaiheessa on täysin oikea. Meille. Sitä ei muuta haukkumiset tai syyllistämiset palstaa lukevien toimesta. - Mitään oikeaa
Vastaan vielä sinulle ennen lääkäriin lähtöä.
Tämä asia on hyvin henkilökohtainen, se ei kuulu muille. Siksi kerron siitä täällä anonyymisti, ja ylipäätään koska otsikko oli "tuntemuksia raskaudenkeskeytyksen jälkeen". Omat tuntemukseni ovat ehkä kylmät, mutta teimme tämän päätöksen jo kauan sitten mieheni kanssa, kun keskusteluihin joskus eksyi "mitä jos...". Myönnän kyllä, että olen itsekäs ja oma aika on minulle tärkeää.
Esikoiseni odotus- ja vauva-aika oli ihanaa, joskus oli toiveissa sisarus hänelle, mutta se ei vain onnistunut. Nyt on kulunut ihan liikaa aikaa että jaksaisin alusta aloittaa koko rumbaa. Nyt osaan nauttia siitä että lapsi on iso ja omatoiminen, eikä jatkuvasti peräänkatsottavassa iässä. Kyllä, haluan nukkua yöni katkeamatta. Kyllä, halua mennä ja tulla kun itselleni sopii, ei milloin vauvan päiväuni-syöttö-vaipanvaihtorytmiin sopii. Kyllä, haluan olla työelämässä ja kotiintultuani rauhoittua perheeni kanssa. En halua enää viettää aikaa leikkipuistoissa ja mammakerhoissa. Kyllä, haluan antaa aikaani miehelle, enkä käydä loputtomia keskusteluita miksi seksi ei maita kun on koko päivän touhunnut vauvan kanssa ja on ihan loppu.
Voisin jatkaa loputtomiin perusteluita miksi tämä ratkaisu tässä elämänvaiheessa on täysin oikea. Meille. Sitä ei muuta haukkumiset tai syyllistämiset palstaa lukevien toimesta.ei ole lapsen mukavuustappamisessa, ja lapsi vois tosiaan elää muuallakin, jollonka ei haittais sun omanapaista pumpuliprinsessan elämääs yhtään mitenkään. Lapsesi kuolee täysin turhaan. Kätesi ovat sitten aina viattoman lapsesi veren tuhrimat. Piste. Paina tämä kaikki kalloosi ja pidäkin se AINA mielessä.
- 1977*
Voisin jatkaa loputtomiin perusteluita miksi tämä ratkaisu tässä elämänvaiheessa on täysin oikea. Meille. Sitä ei muuta haukkumiset tai syyllistämiset palstaa lukevien toimesta.Itse mietin joku aika sitten, kun juttelin tällaisessa mammapiirissä, johon eksyin vahingossa, että onko lapseni parasta mitä minulle on tapahtunut. piirissä oli siis kovasti tämä ajatus vallalla "lapsi on parasta ehdottomasti". En sanonut mitään, tiesin, että paikka ja aika olisi ollut väärä ja oikeastaan olisi tullut harkitsematonta tekstiä niin äkkiseltään. Sitten harkitsin yön hiljaisina tunteina sitä mitä itse tunnen; onko lapsi parasta omassa elämässäni? Ei, ei se ole. Lapsi on osa kokonaisuutta jota elämäkseni kutsun ja jakaa siinä ohella niitä parhaitakin hetkiä, mutta ei ne kuitenkaan lapsesta lähde ne parhaat hetket. Mietin hetkiä jolloin saavutan ultimaattisen onnen tunteen. Minulla se tapahtuu usein suomen lapissa tietyissä olosuhteissa pitkän päivävaelluksen päätteeksi. Olen kokenut niitä lapsenkin kanssa, mutta kyllä se pienen lapsen läsnäolo syö terävimmän kärjen siitä onnesta, siis siitä ultimaattisesta vapauden ja sitoutumattomuuden olotilasta...
Ymmärrän tosin täysin, että joillekin lapsi on elämän ihanin asia. Välillä äiti-ihmisenä koen huonoa omatuntoa siitä, että minulla on lapsi ja itse en koe niin, sehän on sääli vain lastani kohtaan... - onnea ei saa ulkoisi
1977* kirjoitti:
Itse mietin joku aika sitten, kun juttelin tällaisessa mammapiirissä, johon eksyin vahingossa, että onko lapseni parasta mitä minulle on tapahtunut. piirissä oli siis kovasti tämä ajatus vallalla "lapsi on parasta ehdottomasti". En sanonut mitään, tiesin, että paikka ja aika olisi ollut väärä ja oikeastaan olisi tullut harkitsematonta tekstiä niin äkkiseltään. Sitten harkitsin yön hiljaisina tunteina sitä mitä itse tunnen; onko lapsi parasta omassa elämässäni? Ei, ei se ole. Lapsi on osa kokonaisuutta jota elämäkseni kutsun ja jakaa siinä ohella niitä parhaitakin hetkiä, mutta ei ne kuitenkaan lapsesta lähde ne parhaat hetket. Mietin hetkiä jolloin saavutan ultimaattisen onnen tunteen. Minulla se tapahtuu usein suomen lapissa tietyissä olosuhteissa pitkän päivävaelluksen päätteeksi. Olen kokenut niitä lapsenkin kanssa, mutta kyllä se pienen lapsen läsnäolo syö terävimmän kärjen siitä onnesta, siis siitä ultimaattisesta vapauden ja sitoutumattomuuden olotilasta...
Ymmärrän tosin täysin, että joillekin lapsi on elämän ihanin asia. Välillä äiti-ihmisenä koen huonoa omatuntoa siitä, että minulla on lapsi ja itse en koe niin, sehän on sääli vain lastani kohtaan...Sääliksi todella käy tuota lapsiparkaa, itsekkäitä ihmisiä on todellakin tänäpäivänä aika paljon. Mukavuusaborttit ovat tätä päivää ja luvut kertovat surullista kieltä.
Vapaus, mitä se todellisuudessa on? Vapaus on hetkellistä huumaa joka haihtuu sieltä lapin reissun poistumisen jälkeen, onhan ne hienoja kokemuksia, eihän siitä mihinkään päästä. Mutta ne ovatkin niitä hetkiä jolloin levätään ja mennään eteenpäin nähdäksemme että lappi on vain tunnekokemuksen huumaa joka haituu sieltä takaisin tullessa.
Ne tärkeimmät ihmeet ovat siellä lapsen kanssa jossa näkee ne elämän suurimmat ihmeet, oppivat ensikerran hymyilemään, konttaamaan, kävelemään ja sanomaan äiti ja isä. Äiti rakastan sinua, minusta elämässä on silloin jotain suurta kun tajuaa että uusi pieni elämä on se joka kantaa ponnistamaan eteenpäin eikä siinä että omaa minää hellitään, ruokitaan kaikilla lapin tunnekokemuksilla ym. elämän arvot nousevat toisen ihmisen rakastamisessa, hyväksytyksi tulemisella. Ihminen kasvaa toisen ihmisen kautta, ymmärtämään elämää muuta kuin omissa itsekkäissä ajatuksissa johon ei mahdu toista elämää oman lisäksi.
Rajoittunut ihminen on puutteellinen, se ei hyväksy kovin herkästi toisten onnea, koska näkee vain oman elämänsä pilatuksi tulleeksi. Lapsi on tiellä minun hienojen aatoksieni keskellä, se vie terää pois onnesta. Niin, mikä on todella onnea tuleeko se todella niistä lapin käynneistä, tuleeko se uudesta autosta, tuleeko se uudesta hiuslookista, rakennekysistä, hienoista esineistä.
Kaikki nuo ovat pinnallisia asioita, ja uskon että vain pinnalliset ihmiset haalivat näitä "onnen" siemeniä ympärilleen, koska eivät näe siihen todelliseen onneen, joka syntyy arjen piensitä ihmeistä lasten kautta. - Todellinen onni
onnea ei saa ulkoisi kirjoitti:
Sääliksi todella käy tuota lapsiparkaa, itsekkäitä ihmisiä on todellakin tänäpäivänä aika paljon. Mukavuusaborttit ovat tätä päivää ja luvut kertovat surullista kieltä.
Vapaus, mitä se todellisuudessa on? Vapaus on hetkellistä huumaa joka haihtuu sieltä lapin reissun poistumisen jälkeen, onhan ne hienoja kokemuksia, eihän siitä mihinkään päästä. Mutta ne ovatkin niitä hetkiä jolloin levätään ja mennään eteenpäin nähdäksemme että lappi on vain tunnekokemuksen huumaa joka haituu sieltä takaisin tullessa.
Ne tärkeimmät ihmeet ovat siellä lapsen kanssa jossa näkee ne elämän suurimmat ihmeet, oppivat ensikerran hymyilemään, konttaamaan, kävelemään ja sanomaan äiti ja isä. Äiti rakastan sinua, minusta elämässä on silloin jotain suurta kun tajuaa että uusi pieni elämä on se joka kantaa ponnistamaan eteenpäin eikä siinä että omaa minää hellitään, ruokitaan kaikilla lapin tunnekokemuksilla ym. elämän arvot nousevat toisen ihmisen rakastamisessa, hyväksytyksi tulemisella. Ihminen kasvaa toisen ihmisen kautta, ymmärtämään elämää muuta kuin omissa itsekkäissä ajatuksissa johon ei mahdu toista elämää oman lisäksi.
Rajoittunut ihminen on puutteellinen, se ei hyväksy kovin herkästi toisten onnea, koska näkee vain oman elämänsä pilatuksi tulleeksi. Lapsi on tiellä minun hienojen aatoksieni keskellä, se vie terää pois onnesta. Niin, mikä on todella onnea tuleeko se todella niistä lapin käynneistä, tuleeko se uudesta autosta, tuleeko se uudesta hiuslookista, rakennekysistä, hienoista esineistä.
Kaikki nuo ovat pinnallisia asioita, ja uskon että vain pinnalliset ihmiset haalivat näitä "onnen" siemeniä ympärilleen, koska eivät näe siihen todelliseen onneen, joka syntyy arjen piensitä ihmeistä lasten kautta.Vielä tähän lisäykseksi.
Onni on kokonaisuus elämästä, ihmissuhteet, terveys, lapset jne.
Kun nuo ovat tasapainossa, ihminen ymmärtää kuinka turhanaikaisia on ihmisen valitukset jos vain tajuaisimme elämän merkityksen se syvyydestä katsottuna.
Mutta voi käydä niin että ymmärrämme sen vasta sitten kun olemme sen menettäneet. Kuten eräs äiti jonka tyttären eräs rattijuoppo ajoi päälle ja tyttö musertui kuoliaaksi.
Uskon että siinävaiheessa omat turhanaikaiset joita piti maailman tärkeimpinä asiona muuttui silmän räpäyksessä.
Todellisen onnen menettäminen sattuu, ei se että peltiä ruttaantuu ne vielä voi korjata muttei toisen elämää.
Todellisen onnen ymmärtämiseen tarvitaan joskus menetyksiä, jotta silmämme avautuisivat ymmärtämään todellisen onnen. - 1977*
onnea ei saa ulkoisi kirjoitti:
Sääliksi todella käy tuota lapsiparkaa, itsekkäitä ihmisiä on todellakin tänäpäivänä aika paljon. Mukavuusaborttit ovat tätä päivää ja luvut kertovat surullista kieltä.
Kaikki nuo ovat pinnallisia asioita, ja uskon että vain pinnalliset ihmiset haalivat näitä "onnen" siemeniä ympärilleen, koska eivät näe siihen todelliseen onneen, joka syntyy arjen piensitä ihmeistä lasten kautta.Niin kuten sanoin; ymmärrän täysin, että joillekin suurimmat onnen tunteet tulevat lapsista.
viestisi sai kuitenkin miettimään onko niin? onkohan tuo miten yleistä, että ihmiset kokevat suurinta onnea silloin kun joku pönkittää heitä (Äiti rakastan sinua)? Ok, se pönkittäjä on lapsi ja sillein se on lapsesta lähtöistä, mutta jos onnea ei saa ulkoistaa, niin onko miten yleistä, että ihmiset kokevat sisäistä onneaan eniten silloin kun jokupalvoo heitä?
Hymy, lapsen hyvinvointi, kasvu ja kehittyminen toki tuovat minullekin onnea, mutta suoraan sonottuna jos ei olisi ketään hymyilemässä, voimassa hyvin, kasvamassa tai kehittymässä voisin kokea niin paljon muuta jotka tekevät minut ihan yhtälailla onnelliseksi.
lapsi on minulle kuin elämänkumppani, ei siis mikään päämäärä vaan toveri, jonka kanssa on kiva jakaa tämä matka kohti sitä ultimaattista onnea. Lapsi ei siis sitä onnea tuonut, vaan on osa matkaa, msitä se onni löytyy,s itä on vaikea sanoa, kuitenkin haluan ehdottomasti olla aina vain onnellisempi.
Kertahan se on ensimmäinenkin kun joku minua pinnalliseksi nimittää. Kai sen kanssa on vain elettävä, että nyt se ensimmäinen kertakin on tullut koettua... Nimityksen haitta-aste asteikolla 1-10? Jaa kai se on hyvin lähellä nollaa...
Toistan siis itseäni; ymmärrän täysin että joillekin lapsi on parasta elämässä. Äiti-ihmisenä myös kadehdin niitä joilla niin on. Se ei kuitenkaan muuta sitä, että minulle lapsi ei ole parasta elämässä. Se ei sitä ole, vaikka tiedän, että olen etuoikeutettuna (verrattuna esim. vähävaraisiin yksinhuoltajiin) kokenut lapsen kanssa paljon sellaisia onnellisia asioita, joita kaikki eivät voi kokea, olen siis saanut sitä tunnekokemusten huumaakin arkeen.. - 1977*
Todellinen onni kirjoitti:
Vielä tähän lisäykseksi.
Onni on kokonaisuus elämästä, ihmissuhteet, terveys, lapset jne.
Kun nuo ovat tasapainossa, ihminen ymmärtää kuinka turhanaikaisia on ihmisen valitukset jos vain tajuaisimme elämän merkityksen se syvyydestä katsottuna.
Mutta voi käydä niin että ymmärrämme sen vasta sitten kun olemme sen menettäneet. Kuten eräs äiti jonka tyttären eräs rattijuoppo ajoi päälle ja tyttö musertui kuoliaaksi.
Uskon että siinävaiheessa omat turhanaikaiset joita piti maailman tärkeimpinä asiona muuttui silmän räpäyksessä.
Todellisen onnen menettäminen sattuu, ei se että peltiä ruttaantuu ne vielä voi korjata muttei toisen elämää.
Todellisen onnen ymmärtämiseen tarvitaan joskus menetyksiä, jotta silmämme avautuisivat ymmärtämään todellisen onnen.Sinua ehkä saattaa kiinnostaa markku ojanteen sivut, hänhän on maamme johtavia onnellisuuden tutkijoita. Etusivulle pääset tästä: http://www.markkuojanen.com/ . Etusivulta löytyy linkki Ojanteen aborttia vastustavaan mielipidekirjoitukseen. Ikävä kyllä hän ei kirjoituksessaan linkitä aborttia onnellisuus käsitteeseen, vaan kristisoi mielipiteellään vain erästä julkaistua kirjoitusta...
- PakkoOllaRealisti
Julmamielelle kirjoitti:
Ei ole toisaalta ihmekään että olet noin hunningolla. Semmoseks sitä menee kun alkaa ählämien kans touhuaan, ilmeisesti olet pahasti sekaisin miehesi aivopesusta.
Kirveltävät tunnontuskasi paistaa läpi ja kauas, muutenhan sun ei tarviskaan kieltää sitä mitä olet tekemässä ja kenelle, vaan voisit myöntää raa'an rehellisesti että olet menossa tappamaan lapsesi.Ja rasismikortti viuhahti, ihme!
Päätin jo kauan sitten, että jos lapsia minulle suodaan, niin otan ne vastaan alle kolmekymppisenä. Esikoiseni syntyi ollessani 24v, ihan oikean ikäinen ja ihan oikeaan elämäntilanteeseen. Monta vuotta hänelle sisarusta yritimme, mutta ei tärpännyt. Pari kirvelevää keskenmenoa koin lapsen ollessa leikki-ikäinen. Sen jälkeen päätin että nämä yrittämiset oli tässä, enkä olekaan edes vahingossa raskaaksi tullut tässä välissä. Esikoiseni isästä erosin jo monta vuotta sitten, ja nyt olen ollut onnellisessa liitossa ulkomaisen mieheni kanssa jo kauan. Minun aivojani ei kukaan pese, itse pidän pääni ja mielipiteeni, oli asia mikä hyvänsä.
Mikähän "Julmamielelle"-nimimerkkiä niin kirvelee tuikituntemattoman ihmisen abortissa? Tajuatko että juuri tällä hetkellä sadoille naisille tehdään aborttia? Miksi minun aborttini on sinulle niin henkilökohtainen asia, että pitää suorastaan v#ttuilla?
Itselläni on vain helpottunut ja huojentunut olo, enkä muuta odottanutkaan. - Iästäkö kiinni
Ja rasismikortti viuhahti, ihme!
Päätin jo kauan sitten, että jos lapsia minulle suodaan, niin otan ne vastaan alle kolmekymppisenä. Esikoiseni syntyi ollessani 24v, ihan oikean ikäinen ja ihan oikeaan elämäntilanteeseen. Monta vuotta hänelle sisarusta yritimme, mutta ei tärpännyt. Pari kirvelevää keskenmenoa koin lapsen ollessa leikki-ikäinen. Sen jälkeen päätin että nämä yrittämiset oli tässä, enkä olekaan edes vahingossa raskaaksi tullut tässä välissä. Esikoiseni isästä erosin jo monta vuotta sitten, ja nyt olen ollut onnellisessa liitossa ulkomaisen mieheni kanssa jo kauan. Minun aivojani ei kukaan pese, itse pidän pääni ja mielipiteeni, oli asia mikä hyvänsä.
Mikähän "Julmamielelle"-nimimerkkiä niin kirvelee tuikituntemattoman ihmisen abortissa? Tajuatko että juuri tällä hetkellä sadoille naisille tehdään aborttia? Miksi minun aborttini on sinulle niin henkilökohtainen asia, että pitää suorastaan v#ttuilla?
Itselläni on vain helpottunut ja huojentunut olo, enkä muuta odottanutkaan.Ja nyt kun olet kokenut vihdoin ihmeen "väärän" ikäsenä, laitat lapsen maksamaan siitä hengellään... ei oikein vakuuta että sulla ois mitään tietookaan lapsettomuuden kärsimyksistä, sellaiset kun yleensä osaavat arvostaa saamiaan ihmelahjoja ja kunnioittaa toistenkin elämää ihan eri asenteella, sittenkin vaikka ehtivät jo luopua aikaa sitten toivosta.
- pallo jalassako
Tapasin juuri henkilön joka on kohta 52 v ja hänellä on 17-vuotias lapsi, hyvin onnellinen oli siitä lapsestaan, vireä nuori nainen ja täysillä menee vielä työelämässä
. Minusta tuo ei ole ikä eikä mikään jos jossain vaiheessa on 50-v ja lapsi jo teini iässä. Eihä tuo ole mikään syys lopettaa pikkuisen elämää, kyllä tänäpäivänä pitäisi olla noin nuorella vielä vähän painavammat kuin "pallo jalassa" ongelma. - realistille
Voisin jatkaa loputtomiin perusteluita miksi tämä ratkaisu tässä elämänvaiheessa on täysin oikea. Meille. Sitä ei muuta haukkumiset tai syyllistämiset palstaa lukevien toimesta.Eli tässä ei ole minkäänlaista syytä miksi lapsi tapetaan, vaan ihmisen oma mukavuus on selkeästi kysymyksessä, on varmasti aika vaikeaa laittaa paperiin selvitystä jos tuollaisilla verukkeilla pääsee läpi, laki on todella mätä!
Olet nuori ihminen, en ymmärrä päätästäsi ollenkaan.
Pakko olla realisti, niin tämä on tätä nykyaikaa, realistisella näkökulmalla surmataan aika paljon lapsia. Mukavuus ennenkaikkea se on IN! pyydä sitten samalla että laittavat kaikki mahdolliset röörisi tukkoon eli piuhat poikki. - PakkoOllaRealisti
realistille kirjoitti:
Eli tässä ei ole minkäänlaista syytä miksi lapsi tapetaan, vaan ihmisen oma mukavuus on selkeästi kysymyksessä, on varmasti aika vaikeaa laittaa paperiin selvitystä jos tuollaisilla verukkeilla pääsee läpi, laki on todella mätä!
Olet nuori ihminen, en ymmärrä päätästäsi ollenkaan.
Pakko olla realisti, niin tämä on tätä nykyaikaa, realistisella näkökulmalla surmataan aika paljon lapsia. Mukavuus ennenkaikkea se on IN! pyydä sitten samalla että laittavat kaikki mahdolliset röörisi tukkoon eli piuhat poikki.Taidat olla sokea. Kirjoitin jo ihan ensimmäisen viestini loppuun että hankin sterilisaation ettei vahinkoja enää satu.
Minä harrastan seksiä siksi että se tuntuu hyvältä, en tehdäkseni lapsia.
Eikä minun aborttini kuulu kenellekään muulle kuin minulle. - No kyllä se nyt
Taidat olla sokea. Kirjoitin jo ihan ensimmäisen viestini loppuun että hankin sterilisaation ettei vahinkoja enää satu.
Eikä minun aborttini kuulu kenellekään muulle kuin minulle.vaan kuuluu vähitään koko yhteiskunnalle joka lystisi enimmäkseen maksaa, eikä toisen ihmisen tappaminen muutu mikskään "omaks asiaks" vaikka kuinka päin inttäsit.
- realistille
Taidat olla sokea. Kirjoitin jo ihan ensimmäisen viestini loppuun että hankin sterilisaation ettei vahinkoja enää satu.
Eikä minun aborttini kuulu kenellekään muulle kuin minulle.Älä sitten kirjoittele tänne kun se on oma asiasi.
Seksiä saa jokainen harrastaa, sitä ei kukaan ole kieltämässä, ja hyvä että tulet järkiisi ehkäisysi kanssa!
tee se selväksi myös miehellesi että hänetkin sterilisoidaan. Ainakin on sitten melko varmaa. En ole sokea, en vain ole kaikkia kirjoituksiasi lukenut koska tänne niin moni kirjoittaa ilman nikkiä kuten itsekin.
Itsekäs olet kuitenkin, jos kerta olet noin nuori. Ihmeellistä että saat abortin noilla eväillä mitä kirjoittelet tänne. Haluat nauttia mutta muuta ei syytä sitten olekaan.
MInä ainakin olen järkyttynyt että naiset tekevät abortteja ilman syitä, sillä tuo mitä sanot ei ole mikään syy.
Kyllä maailma on mennyt järkyttäväksi, sitten sitä vielä täällä levitellään kaikkien tietoon ja jos joku sanoo jotain poikkipuolista sanaa omasta ajatusmaailmasta, sanot ettei abortti kuuulu muille kuin sinulle, miksi toitotat sitä tänne kaikkien luettavaksi, ihmettelen sitä kyllä todella. - Ählämikortista
Ja rasismikortti viuhahti, ihme!
Itselläni on vain helpottunut ja huojentunut olo, enkä muuta odottanutkaan.Mitä rasistista islaminuskon kritisoinnissa on? Eihän tässä mistään rodusta ollu kyse. Uskontonsa voi ainakin myöhemmin elämässään valita, ihonväriään ja rotuaan ei.
- 1977*
Ählämikortista kirjoitti:
Mitä rasistista islaminuskon kritisoinnissa on? Eihän tässä mistään rodusta ollu kyse. Uskontonsa voi ainakin myöhemmin elämässään valita, ihonväriään ja rotuaan ei.
Rasismi on vähemmistöihin , ei rotuun, ei ihonväriin, kohdistuvaa syrjintää. Muslimit on suomessa vähemmistöryhmä. Siksi muslimin nimittäminen ählämiksi on ihan suoranaista rasismia.
- lapseton
Itselleni on tehty abortti. En ole päivääkään katunut.
Kun raskaustesti näytti plussaa, niin tiesin jo siinä vaiheessa, etten lasta aio pitää. Päätin kuitenkin, että ennenkuin päätös on lopullinen ajattelen asioita molemmilta kanteilta. Pohdin etukateen ne asiat, joita saattaisin pyöritellä päässäni abortin jälkeen, Aloin miettiä mahdollisen lapsen sukupuolta, nimeä, ulkonäköä ja surffailin vielä lastentarvikesivuillakin. Ajatus lapsesta alkoi vain ahdistamaan (ja jopa oksettamaan), joten tiesin päätökseni olevan oikea juuri minulle.
Itse abortti ei tuntunut muuten missään, mutta ärsytti vain se ajan hukkaan meno.- lapsettomalle
Juu varmasti se ärsyttää kun on mennyt kallista aikaa hukkaan, voi raukkaa, mitenkähän sen nyt saisit takaisin. On se elämä vaan kurjaa kun joutuu tuon tähden hukkaamaan elämänsä parasta aikaa. Kai teit selväksi myös itsellesi että teen lopullien ratkaisun munasarjoillesi, ettei ainuttakaan sinulle enää synny!
- lapsettomalle
lapsettomalle kirjoitti:
Juu varmasti se ärsyttää kun on mennyt kallista aikaa hukkaan, voi raukkaa, mitenkähän sen nyt saisit takaisin. On se elämä vaan kurjaa kun joutuu tuon tähden hukkaamaan elämänsä parasta aikaa. Kai teit selväksi myös itsellesi että teen lopullien ratkaisun munasarjoillesi, ettei ainuttakaan sinulle enää synny!
korjaan, että teet lopullisen ratkaisun munasarjoillesi.
- ...
lapsettomalle kirjoitti:
Miksi toisen abortti ottaa noin koville? Oletko itse kenties abortin tehnyt ja nyt kostat sen muille?
- lapseton
lapsettomalle kirjoitti:
Valitettavasti en saa vielä lain mukaan tehdä munasarjoilleni mitään lopullista päätöstä..
- ottaako sinua kovill
... kirjoitti:
Miksi toisen abortti ottaa noin koville? Oletko itse kenties abortin tehnyt ja nyt kostat sen muille?
Miksi syytät minua tuollaisesta, ottaako sinulle itsellesi koville jos sanoo jotain tuon näköistä, eikös se ole ihan noin, koska ihminen kertoo että kallista aikaa on mennyt hukkaan, sitä tässä yhdessä hänen kanssaan päivittelen.
Pitääkö olla aina itse abortin tehnyt jos uskaltaa sanoa sen mitä ajattelee mielessään. Syytät minua tuollaisesta teosta jota en ole tehnyt. Ikävä piirre tuollainenkin heitto, jos minun tekstini oli sinusta kostamista, niin mikä oli sinun motiivisi alkaa syyttelemään olenko tehnyt abortin ja jollekin kostan. - ...
ottaako sinua kovill kirjoitti:
Miksi syytät minua tuollaisesta, ottaako sinulle itsellesi koville jos sanoo jotain tuon näköistä, eikös se ole ihan noin, koska ihminen kertoo että kallista aikaa on mennyt hukkaan, sitä tässä yhdessä hänen kanssaan päivittelen.
Pitääkö olla aina itse abortin tehnyt jos uskaltaa sanoa sen mitä ajattelee mielessään. Syytät minua tuollaisesta teosta jota en ole tehnyt. Ikävä piirre tuollainenkin heitto, jos minun tekstini oli sinusta kostamista, niin mikä oli sinun motiivisi alkaa syyttelemään olenko tehnyt abortin ja jollekin kostan.Kysyminen ja suora syyttäminen on kaksi ihan eri asiaa. Että lukaseppa tekstini uudestaan ja tule sitten vasta mylvimään
- ottaako sinua kovill
... kirjoitti:
Kysyminen ja suora syyttäminen on kaksi ihan eri asiaa. Että lukaseppa tekstini uudestaan ja tule sitten vasta mylvimään
Olenko mylvinyt? jotenkin sinua minun lauseeni sai järkkymään koska se synnytti noin monia kysymyksiä ja tuon tapaisia, miksihän?
- Kuolemansurua..
On hyvä että kerroit tarnaisi. Se auttaa varmasti monia epävarmoja äitejä avaamaan silmänsä ja varjelemaan lapsensa.
Monia naisia painostetaan ja houkutellaan mukavuusaborttiin. On ikävää, että myös Sinulle kävi näin.
Mukavuusabortti tuo normaalille ihmiselle kuolemansurun. Olet siis normaali ja terve ihminen, kun suret lastasi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731930Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462