Oma vika

valtonencode

Olen yksinäinen ja se on oma vikani. Minulla on kavereita, mutta uskallan pyytää heistä vain kahta joskus ulos. En halua häiritä ketään, enkä usko että kukaan oikeasti haluasi hengata kanssani.

Olen outo. Minua pidetään koulussani tylsänä, koska en naura kun joku kertoo oksentaneensa viisitoista kertaa viikonloppuna. Tahtoisin uskoa ystävääni, joka on sanonut minulle usein, että olen omalla tavallani fiksumpi kuin muut ja sen takia en sovi joukkoon, mutta vaikka kuinka yritän uskoa häntä, en voi koskaan sisäistää tuotakaan ajatusta sata prosenttisesti. Olen ihan yhtä tyhmä kuin kaikki muutkin, ehkä jopa tyhmempi, sillä en sovi joukkoon.

Vielä pahemmaksi asian tekee se, että näytän täysin normaalilta, minua kehutaan usein nätiksi sun muuta, mutten siltikään usko että kukaan koskaan haluaisi todella seurustella kanssani. Olen liian hankala ihminen, ei tätä kestä kukaan. Välillä olen todella iloinen ja itsevarma ja välillä niin pohjalla kuin olla ja voi. Minua eivät ihmisten kehut hetkauta, sanon vain kiitos ja kehun takaisin.

En tiedä miten saisin kohotettua itsetuntoani, olen yrittänyt niin montaa asiaa ja kaikki toimii aina kuukauden verran tai jaksoittain ja sitten taas vaivun epätoivoon, sillä vaikka tuntisin oloni itsevarmaksi, ei minusta pidetä. Mitä minulla on annettavaa? En ole kovin fiksu, en hauska, enkä muutenkaan mitenkään erikoinen.
Outoa on myös se, että omalla tavallani olen addiktoitunut itsesääliin, ainakin silloin tunnen jotain. Ehkä pitäisi googlettaa miten addiktiosta pääsee eroon.

Tänäänkin ajattelin mennä yksin baariin lukemaan kirjaa. Kuinka säälittävä voi ihminen olla?

Tosiaan olen 18-vuotias nuori nainen jos se nyt jotenkin selventää yhtään mitään.

14

277

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ownerofalonelyheart

Kyllä ainakin vaikutat mielenkiintoiselta naiselta. Enpä ole kuullut kenenkään menneen baariin lukemaan kirjaa. Harmi etten itse käy baareissa.

Tuo mielialan vaihtelevuus on yleistä. Jokaisella on ylä- ja alamäkiä. Kannattaa harrastaa itsellesi mieluisia asioita, joista tulee itsetuntoa ja sisältöä elämään. Vaikka urheilu tai pelaaminen.

• hanki mies tee lapsi

Jos olet nätti niin varmasti löydät miehen joka haluaa seurustella kanssasi.
      Varo vain ettet ensin ole 20:n idioottijätkän pyörityksessä jotka haluavat vain panna.
      Hiukan tarkkasilmäisyyttä millaisen miehen mukaan lähdet niin siinä on sinulle elämänkumppani etkä ole enää yksin.

• valtonencode

Ei ongelma ole siinä ettenkö löytäisi miehiä. En vain löydä miehiä, jotka pitäisivät minusta juuri sellaisena kuin olen. Ulkonäön puolesta toki kelpaan lähes kenelle vain, mutta en halua olla pelkkä kiiltokuva, sillä sitä en ole.
        Tarkkasilmäinen olen kyllä, ehkä liiankin. Olen myös tehnyt virheeni, enkä enää siihen mene takaisin.

• siinäpahamissämainit
        valtonencode kirjoitti:

Ei ongelma ole siinä ettenkö löytäisi miehiä. En vain löydä miehiä, jotka pitäisivät minusta juuri sellaisena kuin olen. Ulkonäön puolesta toki kelpaan lähes kenelle vain, mutta en halua olla pelkkä kiiltokuva, sillä sitä en ole.
        Tarkkasilmäinen olen kyllä, ehkä liiankin. Olen myös tehnyt virheeni, enkä enää siihen mene takaisin.

"Ulkonäön puolesta toki kelpaan lähes kenelle vain"

• valtonencode
        siinäpahamissämainit kirjoitti:

"Ulkonäön puolesta toki kelpaan lähes kenelle vain"

Niin?

En ole mikään malli, ennemminkin perusnätti, mutten usko, että kukaan pitäisi minua niin vastenmielisenä, etteikö voisi kuvitellakaan seurustelevansa kanssani. En sanonut, että kaikki kuolaisivat perääni, mutta eipä kukaan oksentelekaan kun minut näkee.

• älä kuvittele

Minulle kelpaa vain täydellisen kaunis nainen

• valtonencode

Hyvä tietää.

Tosi kiva myöskin, ettei ketään kiinnosta enään ongelmani, koska sanoin olevani hyvännäköinen.

• -outsider-

Jos koko juttu olisi vain oman pääsi sisällä, niin tilanne olisi helpompi. Mutta mainitset tuossa että sinua pidetään koulussa yleisesti tylsänä. Sinun täytyy vaan sopeutua siihen että olet ihminen jonka kanssa ollaan "noin muuten vaan". Ei kukaan halua erityisesti viettää aikaa ihmisen kanssa joka ei ole kiinnostava ja hauska. Ilmeisesti sinulla on silti edes pari kaveria jotka välittävät sinusta.

Ja jos kaipaa seuraa, niin mitä vitun väliä sillä on onko fiksu? Ainoa millä on väliä on viihtyykö itse ja viihtyvätkö muut seurassasi.

• valtonencode

Sitä väliä, että yleisesti ottaen ihmiset, joiden kanssa haluaisin viettää aikaa, ovat fiksuja ja hengaavat fiksujen ihmisten kanssa. Toki minun ystäväni ovat fiksuja kaikki, mutta minulla tulee tyhmä ja vähäpätöinen olo heidän seurassaan, sillä en koe olevani yhtä fiksu. Itseäni tyhmempien ihmisten kanssa en taas jaksa kovinkaan kauaa aikaa viettää.

Tai no, en nyt voi sanoa ettäkö muut olisivat minua tyhmempiä, heitä kiinnostavat vain täysin erilaiset asiat. Samoin kuin suurinta osaa ikäisistäni. Meikit, juoruilu, hiukset, ulkonäkö ylipäätään, en jaksa jutella näistä asioista joka päivä, mutta pakko kai se on jos haluaa edes jotenkin sulautua joukkoon.

• -outsider-
        valtonencode kirjoitti:

Sitä väliä, että yleisesti ottaen ihmiset, joiden kanssa haluaisin viettää aikaa, ovat fiksuja ja hengaavat fiksujen ihmisten kanssa. Toki minun ystäväni ovat fiksuja kaikki, mutta minulla tulee tyhmä ja vähäpätöinen olo heidän seurassaan, sillä en koe olevani yhtä fiksu. Itseäni tyhmempien ihmisten kanssa en taas jaksa kovinkaan kauaa aikaa viettää.

Tai no, en nyt voi sanoa ettäkö muut olisivat minua tyhmempiä, heitä kiinnostavat vain täysin erilaiset asiat. Samoin kuin suurinta osaa ikäisistäni. Meikit, juoruilu, hiukset, ulkonäkö ylipäätään, en jaksa jutella näistä asioista joka päivä, mutta pakko kai se on jos haluaa edes jotenkin sulautua joukkoon.

Luulisi että tuollainen vähäpätöinen olo tulisi nimenomaan silloin jos haluaisi viettää aikaa noiden "juoruilijoiden" kanssa. Tuollaisissa porukoissa kun on yleensä kovemmat vaatimukset suun soittamisen, esittämisen ja statuksen suhteen.

Ja luulisi että ne ns. fiksut ihmiset joiden seuraan halajat olisivat hieman ymmärtäväisempiä ja lempeämpiä. Kuitenkin, jos olet oikeasti "tyhmä ja tylsä", niin siihen ei auta muuta kuin hyväksyä asia. Ja mennä porukan mukana vähän sellaisena roikkujana. Toki itseään kannattaa yrittää jatkuvasti kehittää harrastamalla ja seuraamalla aikaansa.

Minä muuten seurustelin tuollaisen tytön kanssa joka oli välillä todella iloinen ja innostunut ja välillä täysin pohjalla. Kyllähän nuo huonommat jaksot vituttivat, mutta mikäs siinä, en itsekään ole täydellinen (eikä minulla ollut lainkaan yhtä hyviä jaksoja kuin mitä hän oli parhaimmillaan). Tuskin sinua kuitenkaan kukaan aina-hymyilevä, menevä liitäjä kau'aa jaksaa, vaan tarvitset jonkun angstisen AT-miehen.

• -outsider-
        valtonencode kirjoitti:

Ja tuossa kirjan lukemisessa baarissa ei ole mitään vikaa. Siinähän fiksuunnut.

• Angstinen AT
        -outsider- kirjoitti:

Luulisi että tuollainen vähäpätöinen olo tulisi nimenomaan silloin jos haluaisi viettää aikaa noiden "juoruilijoiden" kanssa. Tuollaisissa porukoissa kun on yleensä kovemmat vaatimukset suun soittamisen, esittämisen ja statuksen suhteen.

Ja luulisi että ne ns. fiksut ihmiset joiden seuraan halajat olisivat hieman ymmärtäväisempiä ja lempeämpiä. Kuitenkin, jos olet oikeasti "tyhmä ja tylsä", niin siihen ei auta muuta kuin hyväksyä asia. Ja mennä porukan mukana vähän sellaisena roikkujana. Toki itseään kannattaa yrittää jatkuvasti kehittää harrastamalla ja seuraamalla aikaansa.

Minä muuten seurustelin tuollaisen tytön kanssa joka oli välillä todella iloinen ja innostunut ja välillä täysin pohjalla. Kyllähän nuo huonommat jaksot vituttivat, mutta mikäs siinä, en itsekään ole täydellinen (eikä minulla ollut lainkaan yhtä hyviä jaksoja kuin mitä hän oli parhaimmillaan). Tuskin sinua kuitenkaan kukaan aina-hymyilevä, menevä liitäjä kau'aa jaksaa, vaan tarvitset jonkun angstisen AT-miehen.

Reporting for duty.

• valtonencode
        -outsider- kirjoitti:

Ei se vähäpätöinen olo muiden tekemisistä tule, ystäväni hokevat minulle että eivät he minua jaksaisi katsoa, ellei minulla olisi omaperäisiä ajatuksia jne. Saan vain kaiken pääni sisällä käännettyä siten, että pidän itseäni tyhmempänä, laiskempana, epäluovempana ja lista jatkuu. En ole itselleni koskaan tarpeeksi hyvä, vaikka toisinaan itsevarma olenkin.
        En välitä siitä, mitä nämä "juoruilijat" ajattelevat minusta.

Ongelma on siis mitä todennäköisimmin pääni sisällä, mutta en osaa muuttaa ajatukseni kulkua. Oletan, että koko ajatusmalli on lähtöisin lapsuudestani. Iso osa selkeistä muistoistani on tilanteista, joissa äitini sanoo minulle ettei minulla ole mitään arvoa, tai että hänellä on nyt tärkeämpää tekemistä kuin kaitsea minua.
        Mutta ehkä minun kannattaisi vain suosiolla mennä terapeutille puhumaan, ehkä oppisin ajattelemaan toisin.

• -outsider-
        valtonencode kirjoitti:

Ei se vähäpätöinen olo muiden tekemisistä tule, ystäväni hokevat minulle että eivät he minua jaksaisi katsoa, ellei minulla olisi omaperäisiä ajatuksia jne. Saan vain kaiken pääni sisällä käännettyä siten, että pidän itseäni tyhmempänä, laiskempana, epäluovempana ja lista jatkuu. En ole itselleni koskaan tarpeeksi hyvä, vaikka toisinaan itsevarma olenkin.
        En välitä siitä, mitä nämä "juoruilijat" ajattelevat minusta.

Ongelma on siis mitä todennäköisimmin pääni sisällä, mutta en osaa muuttaa ajatukseni kulkua. Oletan, että koko ajatusmalli on lähtöisin lapsuudestani. Iso osa selkeistä muistoistani on tilanteista, joissa äitini sanoo minulle ettei minulla ole mitään arvoa, tai että hänellä on nyt tärkeämpää tekemistä kuin kaitsea minua.
        Mutta ehkä minun kannattaisi vain suosiolla mennä terapeutille puhumaan, ehkä oppisin ajattelemaan toisin.

No, siinähän se tuli. Vanhempasi (äitisi?) ovat tuhonneet itsetuntosi. Sama juttu mulla. Koet että sinun pitää olla jotenkin hyvä (fiksu yms) kelvataksesi kavereillesi...aivan kuten varmasti koit lapsena että sinun täytyisi olla jotain enemmän kuin olet, kelvataksesi äidillesi. Ihminen jonka olisi pitänyt hyväksyä ja kannustaa on väheksynyt ja sivuuttanut.

Kannattaa tosiaan mennä terapiaan. Ja viivyttely ei asiaa paranna.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      82
      1985
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      113
      1708
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1296
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      707
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      676
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      610
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      199
      566
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      508
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe