AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!
 /   /  / Avoimen suhteen säännöt

Avoimen suhteen säännöt

45 Vastausta 3 517 Lukukertaa
Mitä sääntöjä teillä on jotka olette avoimessa suhteessa? Meillä on se, että kumia pitää käyttää ja että suudella ei saa muita. Ensimmäinen on ymmärrettävää, mutta toka oli poikaystävän idea. Mä oon sen luonteinen että kun näen hyvännäköisen miehen niin haluan vaan suudella sitä enkä välttämättä harrastaa seksiä. Sen takia musta onkin outoa että poikaystävä haluaa että mä ennemmin imen muiden miesten kaluja kuin niiden huulia =D
Heh, onpas teillä erikoinen sääntö; ei suutelua.. :D

Me ollaan mun miehen kanssa eletty nyt melkein vuosi avoimessa suhteessa ja sääntöinä on ollut lähinnä suojautuminen (mikä nyt onkin täysin ymmärrettävää) ja että ihastua ei saa. Jälkimmäinen onkin aika vaikee, koska mä itse ihastun aika helposti.
Mulla on ollut jokusia kumppaneita mieheni lisäks, sekä yli 3kk:n seksisuhde varatun miehen kanssa, joka juuri päättyi, koska mies sai tietää mun olleen toisen kanssa. (luulin että en oo hänelle mitenkään tilivelvollinen)

Toi suutelun jättäminen ei kyllä multa onnistuis, rakastan sitä niin paljon ja suutelu saakin mut aina kiimaseks.. ;)
avoimessa suhteessa annetaan toisen päättää kenen kanssa, missä , minkänkälaista seksiä ja millä ehdoilla. Toinen pitäköön näppinsä erossa tästä päätöksen teosta tai suhde ei ole avoin.....
Joten älkää puhuko paskaa, suhde ei ole avoin jos siihen vieraasseen suhteeseen laitetaan rajoituksia, kyse on vain näennäis-avoimesta-suhteesta.
Kerran olin jonkun aikaa "avoimessa suhteessa", nainen sai tehdä mitä haluaa ja kenen kanssa vaan, mutta minä en saanut olla kenenkään muun kuin hänen kanssaan. Hän myös halusi aina kertoa yksityiskohtaisesti mitä oli tehnyt näitten miesten kanssa. Että tehkää ne pelisäännöt ihan alussa selväksi ja katsokaa kenen kanssa olette tekemisissä :)
Avoin suhde tarkoittaa ettei ole mitään rajoitteita tai vaatimuksia toista kohtaan. Nautitaan vaan siitä mitä näiden kahden välillä tapahtuu.

Jos itse tuntee että haluaisi jotain enemmän, kuten tapailla enemmän, tuntee edes pientä mustasukkaisuutta, tarvetta yhteiseen arkielämään tms., silloin pitäisi kellojen soida ei ole avoin suhde enää. Tai jos toinen alkaa näitä rajoitteita laittamaan.

Kondomi nyt on päivänselvä asia omalta kohdalta. Mitä toinen sitte tekee, on hänen asia, koska jos sinä vaadit kondomia niin ei toisen tekemisillä ole merkitystä.

Suutelu on jokaisen parin keskinäinen asia siihen ei puutu kolmas. Eli jos suutelet muita miehiä ei se kuulu tälle avoinsuhdemiehelle. Ehkä se pelkää että rakastut toiseen ja hän menettää sinut, vaikka ei haluaisi muuta kuin avoimen suhteen. Ei hyvä.

Avoimessa suhteessa ollaan vähän kuin kavereita mutta seksilisäyksellä. Tai ei olla kavereita vaikka paneskellaan. Siinä mitään sääntöjä ole.
En tiennytkään, että "avoin suhde" ja "seksisuhde" ovat synonyymejä... Aika vähän avoimuutta on sinun kuvaamasi kaltaisessa suhteessa...
Ne on avoimen suhteen säännöt.
Säännöt ovat avioliitossa ja avoliitossa samat.Jos liittojen autuus katkeaa ja olette jo sitoneet itsenne toisiinne lapsilla on avio- ja avoliitossa kai yhtä helppoa erota maksattaen kaikki lastennelatusmaksut yhteiskunnalla sekä saaden isommat asuinhuoneet mitä enemmän lapsia tuomitaan kummankin vastuulle.Osapuolet voivat sekoittaa lastensa ja toistensa asioita joka asiassa jos molemmat tai jompikumpi ovat sairaalloisen kriminaalisoituja.Keskimmäärin jos tosiaan haetaan eroa taikka jos vain leikitellään sillä yhteiskunnan kustannuksella usein hyvinkin yksinkertaisten ammattilaisten välityksellä.Nämä ovat juuri niitä jotka panevat Jordan virrankin muuttamaan virtaustaan.
Mitä ihmeen merkitystä on sellaisella suhteella, että millään ei ole mitään väliä? Naisen ja miehen suhde pitää perustua rakkauteen. Rakkauteen kuuluu toisen kunnioitus ja uskollisuus. Eihän se aina onnistu, muttä tämä on tarkoitus ja lähtökohta.
Onhan se nyt halvempaa Hesassa asua ökylukaalissa kaksin, yhdellä ei siihen olisi varaakaan. Ja kiva käydä varakkaassa kulttuurisuvussa sunnuntailounailla siististi pukeutuneen avoinsuhdepuolison kanssa perhettä mielistelemässä. Paljon ilmeisiä etuja, eikö.
Mie oon elän nyt 1v avoimes suhtees ja minust tuntuu et mie oon se joka ei saa tehdä asioita vaikka ollaan sovittu et eletään avoimes suhtees... molemmilla pitäis olla samat säännöt eikä niin et toinen vaan tekee... Ite joo elän salaa sitä avointa suhdetta mist oli alunperin puhe ja kotona esitän kilttiä kotiakkaa.. :(((
Teillä taitaa sittenkin olla suhe.

Itse en ole sopinut miehen kanssa mitään, ehkä huikkaamme että nähdään. Muuten emme ole tekemisissä, emmekä kysele mitään toistemme tekemisistä. Kumpikin toki voi kertoa mitä on tehnyt -siis ihan arkipäivän juttuja tyyliin: kävin uimassa tms.
Meillä taas että vaimo ei saa antaa pesää, vaan suihinotto ja nieleminen on ok kuten myös b-rapun touhut. Ja samat säännöt minulle mutta toisinpäin ja jos vahingossa yhdynnässä niin ei saa laueta sisään. Tämä koska aika harvat naiset suostuvat tuhkaluukkutouhuihin ja munnarin antamiseen. Suutelu on myös ok.
No saatko sinä sitten koskaan muuta kuin vaimoa?
Kyllä on uskomattomia "sääntöjä"! Minä eläisin mieluummin yksin lopun ikäni kun sellaisessa suhteessa jossa olisi noin sairaita "sääntöjä"!
Eihän avoin suhde ole suhde, ootteko ihan idiootteja?!
Säännöt sovitaan niin kuin parista hyvältä tuntuu ja säännöt koskevat tietysti molempia / kaikkia suhteen osapuolia samalla tavalla. Itse en suostuisi siihen, etten saa suudella muita.
Tauteja ei tietenkään tuoda kotiin ja tästä syystä suuseksi on rajattu vain vakituisille rakastajille.

Vink. suosittelen jotain ihan muuta foorumia kuin tätä, jos asioista haluaa ihan oikeasti keskustella. ;)
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että miten on käytännössä asiat hoituneet seuraavanlaisissa tilanteissa..?

Tämä on täysin omasta päästä keksitty tilanne, mutta varmaan on monissa tapauksissa oikeasti näin ollutkin.

Eli mies ja nainen olleet aviossa vaikka sen 10 vuotta ja siihen saakka oltu ns. uskollisessa suhteessa toisiinsa. Sitten päätetään kokeilla pientä "kivaa" ja laitetaan homma avoimeksi.

Mies pitänyt vähän kehnosti huolta itsestään ja painoa tullut, sekä tukka kadonnut päästä :) Nainen on huolehtinut itsetään ja on ilo silmälle vastakkaisen sukupuolen mielestä.

Noh, tässähän kävisi niin, että nainen saisi seksiä suhteen ulkopuolelta sen minkä jaksaa vastaan ottamaan ja miehellä ei käy flaksi sitten millään.
Mies aikansa katselee vaimonsa touhua kateellisena ja pikku hiljaa musertuu ja voi huonosti. Hän päättääkin, että eipäs tämä kivaa ollutkaan ja sanoo vaimolleen, että eiköhän lopeteta koko homma.

Noh, vaimo on ollut onnensa kukkuloilla siihen saakka, kun on saanut laadukasta seksiä runsaasti ja mukaavaa on ollut. Uusi nuoruus on koittanut :)

Pystyykö pariskunta ihan aikuisten oikeasti viheltämään pelin poikki ja palaamaan tuttuun ja turvalliseen "normaaliin" parisuhteeseen heti kun toinen osapuoli niin haluaisi? Onko näin oikeasti käynyt kenellekään ?

Joku täällä tai muualla keskuteluissa niin väitti, että heti lopetetaan, jos toinen niin haluaa.

Itselle näin "tavallisen" parisuhteen omaavana tuntuisi, että jos laitetaan suhde avoimeksi, niin paluuta ei enää olisi "normaaliin".
1. Kondomin käyttö muiden kanssa ja avoimuus omasta terveydentilasta
2. Rehellisyys ja tasapuolisuus
3. Kertominen tunteiden muutoksista. Jos vaikka yhdessäolo alkaa rakastuttamaan tai, jos on löytänyt jonkun, jonka kanssa haluaa olla uskollinen.

Tällaisia "sääntöjä" minulla on avoimen suhteeni kanssa. Aika monet tuntuvat tuomitsevan avoimen suhteen kylmäksi, toisen ihmisen hyväksikäytöksi, vaikka ihan oikeasti avoimessa suhteessakin on toimiessaan kunnioitusta, tunnetta, lämpöä, arvostusta. Teidän muiden kokemuksia lukiessa mulle tuli tunne, että olen onnekas, kun olen saanut elää selväpäisen ihmisen kanssa avoimessa suhteessa.
Kukaan selväpäinen ihminen ei ole avoimessa suhteessa!
Selväpäinen ihminen yleinsä pystyy perustelemaan mielipiteensä, ilman sinun töksäytykselläsi ei ole mitään arvoa.
Elän avoimessa suhteessa aviomieheni kanssa. Olemme olleet naimisissa yli 10 vuotta. Rakastamme toisiamme, emmekä aio erota. Avoimen suhteen on tarkoitus virkistää ja piristää, sekä tuoda uusia ihmisiä ja kokemuksia elämäämme.

Kyllä minusta avoimessa suhteessa täytyy ehdottomasti olla säännyt ja ensimmäinen on, ettei sivusuhteesta saa olla haittaa primäärisuhteelle. Kondomin käyttö ja muu turvaseksi on itsestäänselvyys. Toisesta suhteesta pitää kertoa ja vastata kysymyksiin, jos toinen jotain haluaa tietää. Jos ei, niin ei turhaan kannata hieroa yksityiskohtia toisen naamaan. Itse en harrasta yhden illan juttuja vaan haluan ensin tutustua kumppaneihini. He ovatkin siis enemmän ystäviä mahdollisella seksilisällä.

Avoin suhde on ollut hyödyksi meille molemmille, koska nyt on taas syytä pitää itsestään huolta. Mieliala ja itsetunto pysyvät koholla, kun tietää olevansa haluttu muidenkin kuin sen "pakollisen" kumppanin mielestä. Haluan pysyä kunnossa, hoidattaa ihoani ja hiuksiani, syödä terveellisesti, pysyä nuorekkaana, ostaa uusia vaatteita jne. Miehelleni suhteistani on suoraa hyötyä, koska olen taas seksuaalisesti "virittynyt", opin muissa suhteissani uutta ja haluan seksiä enemmän myös hänen kanssaan.

Elämä voi olla ihanaa, kun löytyy luotettava elämänkumppani ja yhteiset säännöt.
Tuo olisi voinut olla minun näppäimistöltäni. Allekirjoitan kaiken ja toivon teillekin hyvää jatkoa.
Oikein jos se luotettava elämänkumppani haluaakin jatkaa elämää kahdestaan jonkun toisen kanssa ilman kolmansia pyöriä.
Niin, eli niin kauan kuin olitte vain toisillenne, ei ollut mitään syytä pitää itsestänne huolta...tuossa se ongelma taisi tullakin, tietenkään ei suhde enää toimi jos toinen on itsestäänselvyys. Arvostatte uusia seksikumppaneitanne enemmän kuin toisianne.
Meilläkin avoin suhde yli 10v ja toimii !!
Olen saanut hyviä ystäviä ja kuumaa seksiä, en halua edes palata vanhaan.
Hankin kierukan kun aloitimme avoimuuden nyt saan nauttia paljaalla ja moni
puolisesti seksistä!!
Suosittelen kaikkille jotka tykkäävät!!
Voi teitä! Minun itsetuntoni ja kunnioitukseni ainakin alenisi maan syvyyksiin jos jakaisin "sitä" ympäriinsä...yök!
sitähän mäkin just ajattelin että jotain todistamamistahan tuo käyttäytyminen on,tosi outoa.joo,kyllähän ne söpöt halinallet -piip ketä vaan jos saa halvalla ja helposti.etpä arvioi itseäsi lainkaan,mikä lie oletkaan ja ilmainen halppiskamaa! miehenä en koskis sormelaakaan halpahalliin.ja samaa pätee toisinpäin,söpöt halinallet ovat kertakäyttökamaa ja ei itseään arvostavien rappananaisten hätään käytettäviä.
ei se itsetunto ole aitoa ,miehethän panee keitä tahansa jos saa.eivät ole kovin vaativia piparinsa suhteen,ja itsetunnoton nainen olettaa että olisi erityisen haluttua .patja on aina patja ja sun miehes on alhaalla! rakastuntu tosi m ies antaisi hatkat tuollaiselle hampuusille joka luulee että hänen piparinsa voisi vallata kaiken! roskaluulottelua,onko henkinen elämäsi tylsää? miehesi tylsä? miehen ja sun täytyy olla epätoivoisia!
väärä nimitys suhde.ei suhteen kanssa ole tekemistä.avoin yhtäkuin yleiskone.suhteella ei ole mitään virkaan,sanoisin että riippuvuussuhde .....noh jotakin sekin kait sitten on.ette tiedä muuta kuin miten toimii hyvä ehkäisy ja miten se toimii-mitä muuta tyhjiin päihinne kuuluu?
jestas mitä sepostusta eukko tilittää avoimen suhteens atavoista,kyllä on puurot ja vellit sekasin...miesten alennuskone.
ja pojat sitten n auraa ja sanoo v----mikä h......! oikeesti ne halveksii tuollaisia ja naureskelevat.miksi alennat itsesi iin alas? otapa naisenalku homma nyt haltuun ja ala normaaliksi.eli et miellytä miehiä seksillä,koska se ei anna susuta parempaa mitenkään.oikeesti siis! eikö akalla ole muuta tekemistä ku piip....eri jätkien kanssa? hanki elämä,ja itsetunto!!!!
Toista ihmistä ei voi omistaa.

Niin kauan, kun avopuolisoni suhteen ulkopuoliset suhteet eivät ole minulta pois, eivätkä minun muut suhteeni häneltä, kaikki on hyvin.

Vaikka rakastaa, se ei tarkota, ettei joskus myös ihastuisi johonkuhun muuhun. Avoimessa suhteessa tämä asia myönnetään ja sen kanssa eletään.

Mikään parisuhde ei ole täydellinen. Parempi, kuin jättää rakastamansa partneri, on mielestäni täydentää sen primäärisuhteen epäkohtia jollakin suhteen ulkopuolisella. Toiset tekevät sen salaa - sitä kutsutaan pettämiseksi - toiset puhuvat tunteistaan ja haluistaan partnerilleen, ja jos partneri ei niitä pysty tai halua toteuttaa, etsitään ratkaisua sitten jostain suhteen ulkopuolelta.

Meidän suhteemme avoimuus on sen verta tuore, että tässä vielä vähän tunnustellaan pelisääntöjä ja sitä, kuinka avoimia haluamme toistemme olevan. Jos jompikumpi ei ole tulossa yöksi kotiin, siitä on hyvä kertoa toiselle, mutta kaikkia likaisia yksityiskohtia en halua naamaani hierottavan, kuten joku yllä hyvin sanoitti. Samoin myös ihastumisista: minusta on jotenkin hullua vaatia, ettei saisi ihastua, koska itse en ainakaan sille tunteelle mitään mahda; eikä rakkaus tai ihastus ole mikään yhtenäinen kimpale, joka jaetaan sen kohteille epätasaisesti, vaan ihastunut voi olla kyllä moneenkin ihmiseen samanaikaisesti. Ja toisaalta ainakin omalla kohdalla sellaiset typerät ihastukset menevät myös huomattavasti nopeammin ohi, jos ne jakaa avokin kanssa eikä jää märehtimään niitä itsekseen "kiellettyinä". Sitten on sellaisia ihmisiä, jotka ovat jommallekummalle meistä joko niin läheisiä tai sitten joista jompikumpi meistä ei pidä ollenkaan, joita emme halua suhteeseemme sotkea.

Selvää tietenkin on, että kaikki ei sovi kaikille. Minä en kuitenkaan koe, että se olisi minulta pois, etteivät kaikki ihmiset ole avoimessa suhteessa, eikä sen nyt pitäisi olla mitenkään keneltäkään pois, että minä ja jotkut muut olemme. Mekin olimme reilut kolme vuotta ns. perinteisessä parisuhteessa ennen kuin avasimme suhteemme. Mutta totta varmaankin se, että jos tämän joskus jompikumpi haluaisi sulkea - miltä tällä hetkellä ei näytä - se varmaankin olisi vaikeaa. Ja toisaalta on mahdollisuus, että avokki tai minä menee ja rakastuu johonkuhun enemmän kuin minuun... mutta toisaalta, niin olisi suljetussakin suhteessa. Sitten sen asian kanssa pitäisi vain oppia elämään, ei sitä oikein voi etukäteen sen enempää ajatella.
jotenkin minua kiehtoo kovasti että puolisoni olisi haluttava muidenkin silmissä. Tiedän että vaimoni 40v. joskus vähän flirttailee esim. sinkkumiesten (työkavereiden) kanssa ja jos miehet ovat kiinnostuneet niin se kohentaa vähän minunkin omatuntoa. En ole ihan varma että haluasinko unelman toteutuvan vai pitää sen unelmana. En usko että hän on ollut muiden kanssa 20 vuoteen joten eiköhän se hänestäkin tuntuisi aika jännältä? Kivempaa kai se olisi jonkun vähän tutun kanssa kuin täysin ventovieraan?? Ajattelen tätä paljon enemmän kuin että itse hakisin uutta partneria onko tämä naisten mielestä outoa? Ei siinä kai mitään pahaa olisi, mies jota yritän tässä värvätä on sinkku??
Älä hyvä mies ketään ala värvätä ennen kuin oot puhunut vaimosi kanssa. Ja ihan niinkun vaimo ei itse osaisi mieluista etsiä jos sille tielle lähtee...
Hienoja ajatuksia! Tätähän se on. Kaikkea hyvää teille :-) Olen itse kirjoitellut nimimerkillä Onnellinen nainen 30.
siksihän avointa suhdetta roikotellaan,jottaei jää tyhjänpäälle puutteeseen tai yksin olon pelkoon
Onnellinen nainen 30
24.10.2012 15:48
0
Sulje
Elän avoimessa suhteessa aviomieheni kanssa. Olemme olleet naimisissa yli 10 vuotta. Rakastamme toisiamme, emmekä aio erota. Avoimen suhteen on tarkoitus virkistää ja piristää, sekä tuoda uusia ihmisiä ja kokemuksia elämäämme.

Kyllä minusta avoimessa suhteessa täytyy ehdottomasti olla säännyt ja ensimmäinen on, ettei sivusuhteesta saa olla haittaa primäärisuhteelle. Kondomin käyttö ja muu turvaseksi on itsestäänselvyys. Toisesta suhteesta pitää kertoa ja vastata kysymyksiin, jos toinen jotain haluaa tietää. Jos ei, niin ei turhaan kannata hieroa yksityiskohtia toisen naamaan. Itse en harrasta yhden illan juttuja vaan haluan ensin tutustua kumppaneihini. He ovatkin siis enemmän ystäviä mahdollisella seksilisällä.

Avoin suhde on ollut hyödyksi meille molemmille, koska nyt on taas syytä pitää itsestään huolta. Mieliala ja itsetunto pysyvät koholla, kun tietää olevansa haluttu muidenkin kuin sen "pakollisen" kumppanin mielestä. Haluan pysyä kunnossa, hoidattaa ihoani ja hiuksiani, syödä terveellisesti, pysyä nuorekkaana, ostaa uusia vaatteita jne. Miehelleni suhteistani on suoraa hyötyä, koska olen taas seksuaalisesti "virittynyt", opin muissa suhteissani uutta ja haluan seksiä enemmän myös hänen kanssaan.

Elämä voi olla ihanaa, kun löytyy luotettava elämänkumppani ja yhteiset säännöt.

Mistöhän kuusta näitä tollasia SAIRAITA ihmis tyyppejä oikeen sikiää,ei tollasitten tartis ees olla parisuhteessa saatika sitte viel naimisissa viel kaikenlisäks :=O huhhuh kyl on täänykymaailma menny ihan sairaaks :/
Okei ymmärrän tuon idean mistä kirjoitit, mutta eikö ihminen voi olla haluttu muiden ihmisten seurassa, näyttää hyvältä ja se on normaalia, kuuluu normaalin ihmisen elämään, olla seksuaalinen ja nauttia kaikesta, elää siis, mutta itse en tajua, koska en kannata vapaata suhdetta, niin voin nauttia näistä asioita, ja samalla olla uskollinen omalle kumppanilleni, koska minulla on se kuva hyvästä parisuhteesta mielessä, ja en tarvitse kohteliaisuuksia tai katseita muilta, että kokisin olevani täydessä vireessä, toinen puolisko on se keskiö itselleni, tottakai täytyy nähdä muutakin elämää. Muiden ihmisten haluaminen minua kohtaan, ei määritä yhtään omaa seksuaalisuuttani tai sitä miten koen sen itse sisällä, pikemminkin koen sen että okooo se tapahtuu, ihmiset katselee toisia, mutta se ei tee silti minusta vapaasuhde-ajattelijaa.

No anyway. Jokainen näkee asiat omalla tavallaan. Tuntuu vaan välillä, että onko omien haluen leviäminen joka suuntaan, se on vaan egoilua ja seksuaalisuuden tavoittelua, kun taas itse koen, että on katsottava oman itsensä sisään, ja hyväksyttävä asiat itsessä, mutta itse en saa mitään juomaa muiden katseista, eikä se elämä ole siellä baareissa, ja toisten nuolemisessa, se on meissä jokaisessa itsessä, myös intohimo, ja se miten ja mihin sen purkaa. Merkityksellistä, ainakin mulle, kuka, miten, mitä kerron, onko yhteyttä, vaiko ei, ei toimi vapaasuhde mulla. Piste.
nämä säännöt toimii ainakin meillä
-suojautuminen
-ei toistemme kavereita
-ei samana päivänä
-ei tuoda toistemme eteen ketään muuta
-ei ihastuta toisiimme liikaa(enää)
Suojaamattomat touhut ok mikäli tunnettu ja puhdas. Ei maksullista. Suutelu ja suihinotto / anto ok. B-rapun touhut suositeltavia vieraiden kanssa jos sitä kautta voi väistää pesän antoa / ottoa. Kimppakiva ok jos tunnettuja ja puhtaita. Kotiin aina klo 06:00. Valokuva ja yhteystiedot otettava aina.
Avointa suhdetta aloin harjoittamaan 5/2012 ja muutaman kanssa onnistui hyvin. Sitten kävi silleen , että näillä sivuilla tutustuin erääseen mieheen ja kutsuin hänet kotiin. Oma mieheni oli töissä toisella paikkakunnalla ja seksi ystävä tuli illalla. Otin muutaman viinilasin hänen kanssa ja sitten alkoi rakastelu en alistunut jokaiseen hänen toivomukseen ja sitt tuli nyrkistä. Hän vetaisi bikinit ja rintsikat pois ja rikkihän ne meni. Lopetin tämän huvin lyhyeen.
Kirjoittelin aiemmin nimimerkillä "Onnellinen nainen 30". Nyt nikkiini on tullut vuosia lisää, koska en jaksa kirjautua. Kiva, että asia herättää keskustelua. Vastaan nyt asiallisiin kysymyksiin. Selkeät trollit ohitan tai voihan se olla, että jotakuta ahdistaa tämä aihe oikeastikin.

"Mitä jos aviomiehesi jättää sinut uuden takia?" Emme pidä tätä kovin suurena riskinä - tai ainakaan sen suurempana kuin tavallisissa suhteissakaan. Tilastojen mukaan puolet ihmisistä on pettänyt puolisoaan, joten mielestäni tilanne on jopa helpompi kuin ns. normaaliavioliitoissa. Avoimessa suhteessa ei ole "kiellettyjä hedelmiä", joten mieliteot ja fantasiat eivät ole vaarallisia ja niistä kerrotaan puolisolle. Kummankin oma asia on, haluaako niitä yrittää toteuttaa. Miehelläni on käynyt jopa niin, että avoin suhde on vienyt hehkua mahdollisilta sivusuhteilta, eikä hän jaksa olla niistä niin kauhean kiinnostunut ts. ei aktiivisesti etsi uusia kumppaneita. Hänellä ei ole ollut pariin vuoteen toista suhdetta.
Sivusuhteet pitävät myös mielessä suhteiden realismin. Ihastumista ja rakastumista kestää aikansa - kaikissa suhteissa arki koittaa. Mielestäni toista ei voi kieltää ihastumasta. Sivusuhde on sopivasti annosteltuna piristävää eskapismia, kunhan ei lähde rakentelemaan pilvilinnoja sen varaan. Tunteet toisia kohtaan eivät ole vaarallisia, eivät ne vähennä tunteitani miestäni kohtaan.
Myönnän toki, että ei tämä kaikille sovi. Minä ajattelen miestäni todellisena elämänkumppaninani - hän on kanssani ylä- ja alamäet. Mutta en omista häntä. Toivon hänelle kaikkea hyvää ja hänen elämästään niin täyttä kuin mahdollista. Hänen onnensa ei ole minulta pois - päinvastoin.

"Et arvosta itseäsi, kun jaat muille. Teidän suhde on lässähtänyt, jos et pidä itsestäsi huolta miehesi takia. Annat toisten ihmisten määritellä seksuaalisuutesi." Mielestäni on hassua, että monet näkevät avoimen suhteen kuin prostituutiona ilman maksun perimistä. Minulla ei ole ollut mieheni ohella avoimessa liitossamme kuin yksi kumppani koko aikana. Toki ihastumisia ja "läheltä piti"-tilanteita on ollut, mutta en ole seksuaalisesti aktiivisempi kuin keskivertokansalainen. Mielenkiintoista on myöskin huomata, että mahdollisuus useihin seksikumppaneihin tekee minusta "likaisen" - ilmeisesti sekä kirjaimellisesti että moraalisella tasolla. Tähän liittyi kai ajatus siitä, että sukupuolielimet tai seksuaalisuus on jotain pyhää tai erityistä. Ne "kuluvat" toisin kuin esimerkiksi kädet kättelemisestä. Seksuaalisuus on minullekin tärkeä, intiimi ja herkkä asia, mutta sitä ei tarvitse varjella kotona pimeässä :-)
Mitä tulee itsestä huolehtimiseen, niin en mä kyllä oikeasti ole jaksanut välittää yhteen muuttamisen jälkeen siitä, näkeekö mies minut ilman meikkiä tai säärikarvat ajelematta. Meidän suhde ei perustu ulkonäköön, eikä mitään yllätyksiä ole luvassa suuntaan eikä toiseen. Hyvä niin. Siinä kyllä kieltämättä on totuuden siemen, että ehkä avoin suhde minun puoleletani liittyy tavallaan osittain elämättä jääneeseen nuoruuteen. Olen todella onnellinen, että voi osittain elää sitä nyt ihanan kumppanin tuella. Saan vähän kuin rusinat pullasta, koska nuoruuden epävarmuus ja kokemattomuus ei ole tiellä.
Huoli siitä, että miehet käyttävät minua hyväkseen on turha, koska uskon, että myös nainen tarvitsee ja nauttii seksistä. Lisäksi avioliiton ulkopuolinen kiinnostukseni suuntautuu lähinnä naisiin. Olen siis bi-seksuaali, vaikka se ei todellakaan automaattisesti tarkoita sitä, että kumppanin on suostuttava avoimeen suhteeseen. Kyllä meissä bisseissäkin on valtaosa yksiavioisia ;-)
Mikäs siinä meillä pelannut niin ,että harrastaa seksiä muualla kuin kotona ,suojautumisesta ei väliä niinkauan kun tunnetaan seksikumppani.

Kotona emme harrasta seksiä keskenämme ollenkaan.

Eli:
Ei asuinpaikassa
Ei keskenämme
Suojaus ainoastaan tuntemattomien kanssa
Ei baarituttavuuksia
Avoimessa suhteessa pitää olla säännöt. Aina.
Kumia pitää käyttää ja muista partnereista pitää kertoa sille avoimen suhteen toiselle osapuolelle!! Avoin pitää olla asioistaan muutenki, mitään ei saa jättää kertomatta, mitään oleellista siis :--) toisen pitää olla tietonen toisen muusta seksielämästä..suomalaiset ei oo tosin kovinkaan usein avoimia persoonia,siis avoimia omista asioistaan naiselle mutta onneks on poikkeus-miehiä olemassa kans ;) Kyllä niitä suomalaisistakin löytyy, tiedoks vaan ;)
No seksistä puhuessa oikeastaan viimeisten kahden avovaimoni kanssa kumin käyttäminen on oikeastaan ollut ainoa sääntö.
 /   /  / Avoimen suhteen säännöt

Keskusteluhaku

Laaja haku

Match.com

Oletko sinkku?

1/3 kaikista suomalaisista sinkuista on jo kokeillut deittailua netissä, mikset sinäkin! Match.com on helppo ja turvallinen tapa aloittaa nettideittailu! Liity täysin ilmaiseksi!

E-Kontakti

LÖYDÄ SE OIKEA!

Hae sinkkuja Suomen suurimmasta nettideittisivustosta E-kontakti.fistä. Löydä seuraa jo tänään!

Haen naista:  25-34 v.  35-49 v.  50+ v.
Haen miestä:  25-34 v.  35-49 v.  50+ v.

Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta