Löi karensin päälle

Autoton onneton

Sain työhön osoituksen ja kävin työhaastattelussa. Työ olisi vaatinut oman auton käytön jota minulla ei ole. Nyt kuitenkin oli työkkäriin lähetetty että työntekijä ei hyväksynyt työpaikkaa mutta ei oltu selitetty että minulla ei ollut autoa jota työ vaati.Rahaakaan ei ole ostaa autoa ja rahoituksella en saa kun olen työtön. Nyt sitten työkkäri pisti työstä kieltäytymisestä karensin. Että tämmöstä.

14

281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Työkkäriin yhteys

No oletko ollut yhteydessä työkkäriin selvittääksesi syytä tarkemmin? Jos työssä tarvitaan omaa autoa, selvähän se ettei sellaista työtä voi ottaa vastaan jos sitä autoa ei ole.

• 36

Jos aloittaja on pers'auki, niin sossuun sitten vaan...

• pitää toimia

Oma häpeä,kun ei ole selvittänyt asiaa.Ei kun työkkäriin heti aika ja selittään asia.Noi työhaastattelut muuten kannattaa nauhoittaa puhelimella kaikki nykyisin salaa.Ei voi myöhemmin sanoa että ei ollut mitään oman auton pakkoa:=)
      Eli aina nauhoittakaa salaa koko haastattelu.

• että näin

Salaa nauhoittaminen ei ole sallittua. Entä jos siitä jää kiiinjni, voi tulla sakkoa tai ehkä jopa vankeutta.

• 16
        että näin kirjoitti:

Salaa nauhoittaminen ei ole sallittua. Entä jos siitä jää kiiinjni, voi tulla sakkoa tai ehkä jopa vankeutta.

"""Salaa nauhoittaminen ei ole sallittua. Entä jos siitä jää kiiinjni, voi tulla sakkoa tai ehkä jopa vankeutta. """

No sinulla on lakipykälät tähän? onhan?

Kyllä tallentaa saa semmoisia keskusteluja joissa on itse osapuolena.
        Niiden tallenteiden julkaisu on sitten toinen asia.

• Kaikkeasitä

Kumma työvoimatoimisto halot ihan sekaisin. Työnantajakin sekaisin. Tee valitus.
      Soskuun vaan päätökset ym.. mukaan.

• 16

"".Noi työhaastattelut muuten kannattaa nauhoittaa puhelimella kaikki nykyisin salaa""

Minä tallennan MP3 soittimella.

• ...

Raija Huhtasen kirjassa Toimeentulotuki on kerrottu tapaus jossa katsottiin, että toimeentulotukea voitiin alentaa koska hakija oli kieltäytynyt työstä sen vuoksi, että kulkemisen olisi pitänyt tapahtua omalla autolla eikä tuen saajalla ollut autoa käytettävissään.

• hthdthg

Mitä kerroit kirjallisessa selvityksessäsi? Sellainenhan sinulta on pyydetty, koska sait karenssin.

• karenssi

mä sain karenssin sen perusteella et mun olisi pitänyt ottaa loparit työpaikasta jossa mulla oli sopimusta kuukausi jäljellä. Olin meinaan vähän ennen sopinut uudesta työstä joka olisi kestänyt 8 kk. Työkkärin akka oli soittanut sinne uuteen paikkaan et otan loparit vanhasta työstä ja tulen sinne uuteen paikkaan heti. Mut tää ei sopinut mulle eikä tälle pomolle missä olin töissä. Nyt taistellaan oikeudessa karenssista ja mun uuden työpaikan menetyksestä. Vaadin työkkäriltä 20 000 egee palkkasaatavia korkoineen. Työkkärin akka oli siis sanonut sen uuden paikan pomolle että olin kieltäynyt siitä uudesta paikasta kokonaan joten se pomo oli palkannut uuden työtekijän. Lisäksi kun mun se nykyinen työ loppui niin sain heti karenssin koska työkkärin akan mukaan olin kieltäytynyt töistä. Sori jos sekava selostus. Parin kuukauden päästä olem kohtuulisen rikas kun työkkäri joutuu maksamaan mulle rahaa. Todisteet on aika selvät että työkkärin akka pilasi mun uuden duunin. Näin on se toisen työpaikan pomo todistanut kirjallisesti.

• todistettu

Pidä puolesi.

• -l-l-l-

Näistä kaikista kyykytyksistä ym. työkkärin / sossun sekoiluista pitäis varmaan ilmoittaa EU:n ihmisoikeustuomioistuimeen... Ei tää muuten lopu koskaan. Tavallisia ihmisiä kyykytetään ja viilataan linssiin niin paljon kun vaan pystytään ja osataan. nimim. kokemusta on.

• karenssi

no niin pitäis mut niis päätöksis menee ikuisuus et saa jotain oikeutta. itse olen 12 vuotiaana mennyt ekan kerran kesätöihin ja pisin aika on 11 vuotta mis olen samas työpaikas ollut. olen opiskellut 3 ammattia ja sit kohdellaan kuin rikollista ja orjaa työkkärissä. enkä ole työpaikasta ikinä kieltäytynyt jos siitä on edes kohtuullisesti saanut palkkaa. olen tehnyt paljon myös ilman palkkaa työtä koska siitä työstä on saanut hyvää työ kokemusta, mut mitään selvää kusetusta en ala sietämään ja valehtelua. Mä vaadin oikeutta ja et työkkäri myöntää mokansa.

• karen-ci

Aivan, onhan tuo aikamoinen prosessi tehdä valitus tuolle asteelle.. Ei mikään helppo homma. Mutta miten muutenkaan tää orjuutus loppuu? Sossun tädit jakaa rahoja niinkun ne olis niiden omasta pussista pois ja olettavat että ihminen pystyy elämään "normaalia" elämää jollain 150 - 200e / kk.

Ja turha kenenkään viisastella että "mene töihin", töitä haetaan kokoajan, mutta aina ei vaan natsaa vaikka kuinka yrittää.

Tarvisi jonkun rohkean ja ennen kaikkea riittävän älykkään Kansan Edustajan, joka puuttuisi näihin asioihin tosissaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1197
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      190
      551
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe