100% harmoninen särö

Sekoboltzmann

Voiko olla olemassa sadan prosentin harmoninen särö? Silloinhan ei perustaajuutta olisi lainkaan Olisiko silloin mikä tahansa äänitaajuus f vain taajuutta f/2 100% säröllä?

Ja, jos valkoinen kohina sisältää kaikkia taajuuksia, silloin siinä on kaikki koskaan sävelletty musiikki. Heti vaan Teostoon väittämään tehneensä valkoisen kohinan niin saa rojalteja astronomisissa mitoissa kaikilta muusikoilta.

6

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fadf

      näihän se on, rojaltit mulle...

    • baabaa333

      Kyllä, oikein.

      Muistaakseni teoston määritelmissä puhuttiin jotain "tunnistamisen" käsitteellä.

    • rojulti

      Tuskin saisit mölyllesi itsekään tekijänoikeuksia.

    • martta0

      ei voi

    • alfa123om

      Joo kiitos tämän ketjun aloituksesta. Ajattelin juuri yhtä muuta asiaa, johon tässä lienee vastaus. Nimittäin faasimuutosmuistia eli memristoria. Memristori trasnsistori on maximissaan 4 nanometriä ja ihmettelen kuinka se on mahdollista kun 10 nm on maximi, jossa tapahtuu absortoitumista. Eli atomi säteilee tai johtaa energiaa tai lämpöä ulospäin maximissa 10 nanometriä.

      Kun sanot, että toi juttu voidaan jakaa kahdella f / 2 niin ymmärrän hyvin, että ainakin periaatteessa voi olla mahdollista tehdä 4-5 nm memristori transistori.

      Toi 10 nanometriä on ultaraviolettivalon rajapyykki, joka absorpoi. Alle 10 nm aallot ovat röntgensäteitä, jotka puolestaan emittoi. Eli röntgensädehän menee aineen lävitse johtamatta atomin viritystasolla energiaa tai lämpöä ulospäin.

      Ultraviolettivalo on 10 nm-400 nm. Se on ainoa valo, jolla on 100 nm päällekkäistä kaistanleveyttä sillä näkyvän valon alaraja on 300 nm.
      300 nm-400 nm on kaksiluontoista valoa; näkyvää valoa sekä ultraviolettivaloa samanaikaisesti.

      Näin muutama vuosi sitten sateenkaaren jossa oli 11 väriä. Olin silloin aivan sateenkaaren alapuolella eli 90 asteen vai 180 asteen kulmassa siihen.
      Alimmat värit olivat: Violetti-transparent-violetti-transparent-violetti.
      Eli kolme violettia, joiden välissä oli vaalea läpinäkyvä kaari. Lieneekö minulla ollut onni ensimmäisenä ihmisenä saada lahjaksi ultraviolettinäkökyky???

      Linsseillä ei normaalisti voi nähdä aluetta 100-200 nm. Lieneekö tuo juuri se transparent kohta sateenkaaressa. On kehitetty linssit joilla voi nähdä alle 100 nm eli 97 nm.

      Eli kyllä aalloissa esiintyy särjöjä, jos ne ovat transparent kohtia aallonpituudessa. Etenkin niin on ultraviolettialueella. Valitettavasti silloin puhutaan taajuuksissa luokkaan satoja GigaHertzejä ja ihmiskorva kuulee vain johonkin 20 kHz.

      (Tässä vastauksess on muutamia tarkastamattomia väitteitä, joten ei oteta sitä sitten liian vakavasti....)

      Kuitenkin odotan innolla mitä uutta memristori tai faasimuutos tuo muokanaan äänentoistoon. Minua jopa kiellettiin hankkimata kuuloke-mikrofonilaitteistoa ennen kuin memristori on arkipäivää.

    • alfa123om

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      35
      7804
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4626
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3291
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2176
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1719
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1687
    7. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      17
      1526
    8. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      358
      1508
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1199
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      278
      1098
    Aihe