Vaille työttömyyskorvausta ja sosiaalisia tukia jäänyt ruotsalaismies kyllästyi saamiinsa rukkasiin ja järjesti suloisen "koston".
Dagens Nyheter kertoo 27-vuotiaasta lundilaisesta Carl Emilssonista, joka jätti lukionsa kesken ja oli työelämässä sen jälkeen seitsemän vuotta. Viime vuonna hän suoritti lukio-opintonsa loppuun, mutta jäi työttömäksi.
Työttömyyskorvausta Emilssonille ei kuitenkaan myönnetty, koska hän oli ollut viimeksi kuluneen puolen vuoden aikana - opiskelujen vuoksi - liian vähän aikaa töissä. Hän jäi vaille myös sosiaalisia tukia.
- Olin hakenut kaikkia töitä aloilta, joilla olen jo työskennellyt. Se ei riittänyt. Minun olisi kuulemma pitänyt olla aktiivisempi, hän kertoo lehdelle.
Emilssonin "kosto" on erikoinen: hän on kerännyt työnvälityksen tietokannasta itse kehittämäänsä ohjelmistoon kaikki sellaiset vapaat työpaikat, joita voi hakea sähköpostitse. Nyt miehen tietokone lähettää työnantajille työpaikkahakemuksen sisältävää sähköpostia 300-500 viestin tuntitahdilla. Kaikkiaan Emilsson hakee 62 000 vapaata työpaikkaa.
- Ei tämä mikään jippo ole. Aikomuksenani on saada työpaikka. Voin kuvitella muuttavani mihin päin Ruotsia tahansa, hän sanoo ja aikoo näyttää hakemusluettelonsa viranomaisille, kun nämä seuraavan kerran moittivat häntä liian laiskasta työnhausta.
Ruotsissa on DN:n mukaan noin 120 000 työtöntä, jotka eivät saa minkäänlaista työttömyyskorvausta.
http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=73727:kyllaestyi-tyoettoemyyskassaan-hakee-62-000-tyoepaikkaa&catid=4:ulkomaat&Itemid=6
LOL Itse teen tämän saman jos Suomeen tulee käyttöön vastaava viranomaiskyttäys jossa kytätään kuinka monta työpaikkaa on hakenut missäkin ajassa.
Olen sen verran tehnyt verkkoohjelmointia, että kirjotan hetkessä skriptin, joka kerää kaikki työnantajien sähköpostiosoitteet tekstitiedostoon työkkärin ja muiden työnhakupalvelujen tietokannasta ja sen jälkeen toisen, joka pommittaa hakemustani satojen hakemusten tunti nopeudella tunnissä näihin osotteisiin.
Kyllästyi työttömyyskassaan - hakee 62 000 työpaikkaa
Työtön135256
0
73
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882108Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361766- 1801316
- 241784
- 67732
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49566
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337502