Tukholma-syndrooma

sykiatrii-dazzuu

Narsistin kohtaaminen on siis yhtä todennäköistä kuin loton päävoiton osuminen kohdalle, mutta kysytään nyt kuitenkin.

Miten toimit, jos huomaat olevasi tekemisissä narsistin kanssa?

Eli seurustelisit narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsivän kanssa tai sellainen kuuluisi tuttavapiiriisi?

Ottasitko heti etäisyyttä?

16

222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xbabe

Hakeutuisin turva-asuntoon ja palkkaisin henkivartijat.

NARSISTIT OVAT VAARALLISIA OTUKSIA! ;)

• 15+13=28

"Narsistin kohtaaminen on siis yhtä todennäköistä kuin loton päävoiton osuminen kohdalle"

Erittäin hyvä pointti tuokin...

Mutta täälläkin "uhrinarsisti" kertoo kohtaavansa jopa kymmenittäin narsisteja jatkuvasti niin työssä, kuin vapaa ajalla...ja tietävänsä heistä kaiken...

suorastaan vilisemällä, minne ikinä hän katsookin...miten se on mahdollista..siten, että kun hän katsoo toista, hän näkee itsensä...ja siksi hän tietää...

Tämäkään ei ollut tarkoitettu "oikeille uhreille" jotka kipuilevat sen oman narsistinsa aiheuttaman mielipahan vuoksi...

• Järkeä päähän
        15+13=28 kirjoitti:

"Narsistin kohtaaminen on siis yhtä todennäköistä kuin loton päävoiton osuminen kohdalle"

Erittäin hyvä pointti tuokin...

Mutta täälläkin "uhrinarsisti" kertoo kohtaavansa jopa kymmenittäin narsisteja jatkuvasti niin työssä, kuin vapaa ajalla...ja tietävänsä heistä kaiken...

suorastaan vilisemällä, minne ikinä hän katsookin...miten se on mahdollista..siten, että kun hän katsoo toista, hän näkee itsensä...ja siksi hän tietää...

Tämäkään ei ollut tarkoitettu "oikeille uhreille" jotka kipuilevat sen oman narsistinsa aiheuttaman mielipahan vuoksi...

LOTOSSA VOITTAA 3 1 RIVIN TODENNÄKÖISYYDELLÄ 1,8477418 % KUN NARSISTEJA ON VAIN 1%. TUON 1,85% päälle vielä muut voitot. Eli lotossa voittaa tuplasti todennäköisemmin kuin törmäät narsistiin.

Uskomattominta on että täällä näin väittävät tapahtuneen, joten järkikin sanoo että huuhaata nämä "uhrit" tai suurin osa!

• Järkeä päähän kirjoitti:

LOTOSSA VOITTAA 3 1 RIVIN TODENNÄKÖISYYDELLÄ 1,8477418 % KUN NARSISTEJA ON VAIN 1%. TUON 1,85% päälle vielä muut voitot. Eli lotossa voittaa tuplasti todennäköisemmin kuin törmäät narsistiin.

Uskomattominta on että täällä näin väittävät tapahtuneen, joten järkikin sanoo että huuhaata nämä "uhrit" tai suurin osa!

Eikös se narsistiin törmäämisen todennäköisyys ollut jotain 100%:in luokkaa...
        Jos narsisteja olisi vaikka tuo 1% ( oikea lukema lienee pari/muutaman prosentin enemmän ) niin eihän se tarkoita, että todennäköisyys törmätä narsistiin olisi 1/100...
        Jos "uhriksi" olisi valittu yksi henkilö, joka olisi suljettu huoneeseen, missä on vain yksi ikkuna, minkä ohi kulkee jonossa nuo 100 ihmistä, niin, että hän näkee siitä yhden henkilön kerrallaan, niin SILLOIN todennäköisyys olisi tuo.
        Mikä näiden muiden jonossa kulkijoiden todennäköisyys olisi?

Tai jos ajatellaan, että olet heteronainen, joka seurustelet miesten kanssa, niin saat totutella siihen ajatukseen, että miehistä jopa joka kymmenes voi täyttää narsistin määritelmän, koska miehillä kyseisen häiriön on katsottu olevan niin monta kertaa yleisempää.

( Itse sen sijaan taidan olla suht harvinainen yksilö... ;P )

• xcch

Loton päävoitto mahdollisuus on jotain 1/7000 tai enemmän
      Narsistin kohtaaminen 1/33.

Ei ihme että nasset on paljon yleisempiä kuin loton täysosuman saaneet.

"Mutta täälläkin "uhrinarsisti" kertoo kohtaavansa jopa kymmenittäin narsisteja jatkuvasti niin työssä, kuin vapaa ajalla...ja tietävänsä heistä kaiken..."

En ole kyllä tällaista täällä lukenut, voitko laittaa linkin että mistä tällainen "uhrinarsisti" kirjoitus löytyy?

• Semmottista

Aloittaja on jo valmiiksi asennevammainen ja narsujen puolustaja. Mutta vastaanpa silti entisen narisistin uhrina.

Joidenkin ystävieni miehet ovat pesunkestäviä narsisteja. Sen huomaa hyvin äkkiä, kun narsisti alkaa kylässä olevaa vierasta (siis minua, jota ei edes kunnolla tunne) pilkata, aliarvoida ja mitätöidä, sellaista piilovittuilua olen muutamaan kertaan kuunnellut ja suoranaista kateutta siitä, että meillä naisilla on ollut esim. heidän kotonaan illanviettoa ja hauskaa. Sitähän narsisti ei voi sietää, että toisilla on hauskaa, vaikka itse ei osallistu, mutta korvat höröllä vahtii ja kuuntelee lähellä.

Mitenkö toimin, en enää käy heillä kylässä, kun tämä paskiainen on kotona, minulle riitti ja aina, kun törmään ihmiseen, jonka lähettyvillä on kerta toisensa jälkeen (ei siis ensinäkemältä ja kokemalta) käsittämättömän paha olla. Niin välttelen olemasta missään tekemisissä.

• LK

"Narsistin kohtaaminen on siis yhtä todennäköistä kuin loton päävoiton osuminen kohdalle, mutta kysytään nyt kuitenkin."
      No ei se nyt niin harvinaista sentään ole.

"Miten toimit, jos huomaat olevasi tekemisissä narsistin kanssa?"
      Samoilla periaatteilla kuin muittenkin ihmisten kanssa. En minä ole kokenut että narsisti vaatisi noin niinkun arkielämässä minun tahdoltani mitään erityiskohtelua suuntaan tai toiseen. Jos on epämiellyttävä tyyppi niin ei sillä ole minulle hirveästi väliä onko narsisti vai ei. Jos ei ole niin ei sittenkään.

"Eli seurustelisit narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsivän kanssa tai sellainen kuuluisi tuttavapiiriisi?"
      Sellainen kuuluu tuttavapiiriini, exiä en viitsi lähteä diagnosoimaan (tuskinpa kyllä olisivatkaan).

"Ottasitko heti etäisyyttä?"
      En ota, ei ole ollut semmoisia ongelmia minulle tästä. Jos alkaa joskus olla niin sitten varmaan otan. Mutta ei se narsismi se avainsana minulle ole tässä. Kyseinen ihminen nyt on vaan mukavaa seuraa niin miksipä ottaisi etäisyyttä.

• masentunut uhri

Entisenä narsistin uhrina voin minäkin sanoa että kyseiset piirteet tunnistaa sellaisten kokemusten jälkeen ihmisessä kuin ihmisessä.
      Narsistisia ihmisiä oppii kokemusten kautta karttamaan, tai ainakin olemaan päästämättä liian lähelle ja suhtautumaan tietyllä varauksella. Osaavat kyllä mielistellä ja kietoa pikkusormensa ympärille, joten kilttinä ja nöyränä ihmisenä on pakko välttää liikaa kaveeraamista alistavasti käyttäytyvän ihmisen kanssa ettei joutuis uudestaan samaan ansaan josta on helvetin vaikea päästä irti ja toipuminenkin kestää vuosia ja taas vuosia..

• "Narsistisia ihmisiä oppii kokemusten kautta karttamaan, tai ainakin olemaan päästämättä liian lähelle ja suhtautumaan tietyllä varauksella."

Jonkun arvion mukaan narsistisia ihmisiä ( kyseisiä piirteitä omaavia ) on melkein 20%:ia ihmisistä, että onnea vain yritykseen...
        Nämä äärinarsistiset tapaukset onkin sitten toinen juttu. Heitä kun on vain se pari/muutama prosenttia koko väestöstä. Miehistä sitten hieman enemmän...

• nisse..
        dizel kirjoitti:

"Narsistisia ihmisiä oppii kokemusten kautta karttamaan, tai ainakin olemaan päästämättä liian lähelle ja suhtautumaan tietyllä varauksella."

Jonkun arvion mukaan narsistisia ihmisiä ( kyseisiä piirteitä omaavia ) on melkein 20%:ia ihmisistä, että onnea vain yritykseen...
        Nämä äärinarsistiset tapaukset onkin sitten toinen juttu. Heitä kun on vain se pari/muutama prosenttia koko väestöstä. Miehistä sitten hieman enemmän...

Tuohon kun vielä lisää hovin jäsenten määrän niin luku kasvaa huomattavasti, nimittäin jos haluaa irtautua narsusta, on jätettävä myöskin hovi.

• LK
        nisse.. kirjoitti:

Tuohon kun vielä lisää hovin jäsenten määrän niin luku kasvaa huomattavasti, nimittäin jos haluaa irtautua narsusta, on jätettävä myöskin hovi.

No miten iso osa ihmiskunnasta on sitä mitä tässä pitäisi välttää?

Mutta se hovihan on sosiaalinen rakennelma. Se on olemassa vain siinä tietyssä sosiaalisessa kontekstissa. Ei se määritä jäseniensä kaikkea sosiaalista elämää.

Tai no... menee liian monimutkaiseksi, ehkä, joten: Iso osa (ehkä jopa valtaosa) ihmisistä on pahoja eikä niitten kanssa kannata olla missään tekemisissä koska ne tahtoo pahaa.

• nisse..
        LK kirjoitti:

No miten iso osa ihmiskunnasta on sitä mitä tässä pitäisi välttää?

Mutta se hovihan on sosiaalinen rakennelma. Se on olemassa vain siinä tietyssä sosiaalisessa kontekstissa. Ei se määritä jäseniensä kaikkea sosiaalista elämää.

Tai no... menee liian monimutkaiseksi, ehkä, joten: Iso osa (ehkä jopa valtaosa) ihmisistä on pahoja eikä niitten kanssa kannata olla missään tekemisissä koska ne tahtoo pahaa.

Ei ihmiset välttämättä oo pahojakaan vaan hyväuskoisia ja sehän riippuu ihan narsistista miten laaja se hovinsa on, joskus siihen silmien avautumiseen kuluu vuosia, jopa vuosikymmeniä. Itse en ainakaan viitsi jäädä sitä ihmettä odottelemaan ja miksi pitäisikään.

• LK
        nisse.. kirjoitti:

Ei ihmiset välttämättä oo pahojakaan vaan hyväuskoisia ja sehän riippuu ihan narsistista miten laaja se hovinsa on, joskus siihen silmien avautumiseen kuluu vuosia, jopa vuosikymmeniä. Itse en ainakaan viitsi jäädä sitä ihmettä odottelemaan ja miksi pitäisikään.

No mutta se varsinainen kysymys oli se että ketä tässä nyt sitten pitäisi niinkun pitäisi pakoilla. Kun tuosta tulisi jo mahdollisesti melko suuri määrä ihmisiä.

• nisse..
        LK kirjoitti:

No mutta se varsinainen kysymys oli se että ketä tässä nyt sitten pitäisi niinkun pitäisi pakoilla. Kun tuosta tulisi jo mahdollisesti melko suuri määrä ihmisiä.

Ei sun tarvitse ketään pakoilla jos kaikki on ihan ok.

• 8+1=9

"Narsistisia ihmisiä oppii kokemusten kautta karttamaan, tai ainakin olemaan päästämättä liian lähelle ja suhtautumaan tietyllä varauksella."

mutta pakoilla pitää henkilöä jonka olettaa aiempien kokemuksien perusteella olevan mahdollisesti väkivaltainen...

• vittuuntunut

No mulla on sitten sattunut lottovoitto 3 kertaa kohdalle. Kuinka todennäköistä se on? On se "kiva" olla tällainen harvinaisuus. Mun isä oli narsisti ja 2 väkivaltaista poikaystävää sen jälkeen, joita sai paeta henkensä edestä,.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      95
      2318
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      179
      1913
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      179
      1456
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      246
      900
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      79
      882
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      11
      796
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      789
    8. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      702
    9. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      213
      643
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      611
    Aihe