Pihlan ikkunat ja asennus?

Sepis

Eli ollaan mahdollisesti kevään/kesän aikana vaihtamassa taloomme ikkunoita ja olisin kysynyt palstan lukijoiden mielipiteitä(asiallisia kommentteja) ko. ikkunoista/asennuksesta. Kohde sijaitsee satakunnassa. Kiitoksia kaikille etukäteen!!!

19

711

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysyimpä vaan kun en

Mikä vika entisissä,lasit rikki pokat lahot vai vuotaako karmienvälistä.

• I-Asiantuntija

Hyvä kun joku on kiinnostunut myös asennuksesta. Asennustyön laatu vaihtelee paljon enemmän kuin ikkunoiden laatu ja on siten erittäin merkittävä lopputuloksen kannalta.

Itse teettäisin asennuksen tuntityönä, niin asentajien ei tarvitse hosua elääkseen...

• uhinhp ihjn

Ikkunoitten vaihtaminen?

Kuten edellä todettiin, mikä vika vanhoissa???????????????????

Oletko todellakin vaihtamassa ehyitä ikkunoita ehyisiin ikkunoihin?

Ikinä ei tule maksamaan itseään takaisin, mutta saahan siinä näennäistyötä joku ikkunavirma ja jotkut "huippuammattilaiset" asentajat. Pääasia että kansantalous pyörii, se että ikkunoitten vaitamisessa ei ole mitään jäekiperustetta, se on sivuseikka.

Osta karhuntaljaa ja silikoonia, opettele hiomaan ja maalaan pokia. Ei niissä laseissa ole kerrassaan yhtään mitään vikaa, kai niistä läpi näkee ja jos lämpöeristys ei tunnu riittävältä, laita yks lasi lisää.

• happy glas

Kaikilla ei ole moiseen "askarteluun" aikaa! Itse olet ilmeisesti monitaituri eläkeläinen tai muuten vaan "jokapaikan höylä"joutomies... Itse uusin juuri rivarin vm-70 kaksilasiset Pihlan 4lasisiin ja olen tyytyväinen! Energia tehokkuudesta olen ns.satavarma näiden uusien eduksi ja asennus sujui erittäin mallikkaasti. Voihan niitä vanhoja korjailla kaiken mailman tököteillä ja uskotella itselleen olevansa varsinainen mäk kaiveri...

• "huoltovapaa"

Kun vanhoista ikkunoista tiivisteet kuoleentuvat, niin ikkunoista alkaa vetää.
      Sama koskee myös uusia ikkunoita.
      Vedontunteeseen vedoten vaaditaan uusia ikkunoita.
      Vedontunteen poistamiseksi, ikkunoiden tiivistäminen on tehokas ja halpa toimenpide.
      Samalla voidaan suorittaa käyntisovitukset ja pienet huoltotoimet.
      Kaikki ikkunat vaativat huoltotöitä määrätyin aikavalein, myös ne uudet "huoltovapaat" ikkunat.
      Katso netistä: Huoltovapaata ikkunaa ei ole.

• Jokaisen oma asia

Eikö ole jokaisen oma asia, vaihtaako uusiin, vai korjaako vanhat?

Toisille riittää, että läpi näkyy ja lämpimän pitää, mutta ikkunoissa on muitakin ominaisuuksia. - Vaihtaahan moni autoakin, vaikka vanhallakin vielä pääsisi...

• Pave 5700

Kyllä laseissa pitää ajatella myös pesua, onko 6 vai 4 pintaa pestävänä. tähän meillä kyllästytty.

• Timpermanni 54

Kesällä on satakunnassa timpurilla vapaata, voisin käydä ikkunat vaihtamassa, jos talosta saisi edes yhdet auttavat kädet kaveriksi.. edullisesti, ja huolella, koska oon jo ikämies..

• Luu luuhun

Vanhojen ikkunoiden energiakulutus sekä vedontunne johtuu pääosiltaan kuoleentuneista ikkunatiivisteistä. Uudet ikkunatiivisteet pystyy hankkimaan paljon edullisemmin kuin ostamalla uudet ikkunat.
      Asentamalla sisäpuolen ikkunaan lämpölasi, on myös halvempi parannustoimenpide kuin ikkunavaihto.
      Uusien ikkunoiden hankintaan pitää olla muut syyt kuin vedontunne tai energiasäästö.
      Harvoin löytyy valon kestävää perustetta, vanhojen ikkunoiden vaihtamiseen uusiin ikkunoihin.

• Ei enää koskaan

Myös sillä on merkitystä, että kuinka kauan remontti kestää.

Hinnanero korjauksen ja vaihtamisen välillä on niin pieni, että en missään tapauksessa valitsisi vaivatonta ikkunoiden uusimista monta päivää tai viikkoa kestävään korjaushelvettiin.

Kuka väittää, että korjaus taphtuu yhtä nopeasti kuin vaihto, niin puhuu palturia. Olen kunnostanut muutamia ikkunoita ja jos sen tekee niin hyvin, että laatu edes lähentelee uutta, niin maalin- ja kitinkuivausajat huomioonottaen jo yhden ikkunan kunnostamiseen menee useita päiviä aikaa.

• Mistä tähdet?

Ei enää.. ja kenen ikkunavalmistajan palveluksessa olet?
      Remontti sotkee aina hieman asukkaan normaalia päivärytmiä.
      Hinta, laatusuhde ja mielekkyys on aina asetettava etusijalle.
      Vuotavien ikkunoiden vaihto, uusiin vuotaviin ikkunoihin kannattaa harkita uudestaan.
      Tiivisteiden vaihto ja litra maalia ei maksa maltaita.

• Timperman

Vaihda uudet ja itse.mä en maksa asentajille vaan teen tilin itselle.Tuttu peltiseppä tekee pellit.Helppo homma jos vähän osaa käyttää työkaluja ,vatupassi ym.Pihla ikkunoissa kannattaa katsoa pokien maalaus myös sisä Ollut huolimattomuutta.Ja sälekaihtimet.Soitto tehtaalle homma hoidossa.Korvaavat kyllä

• Pihla ostaja

Terve Sepis
      Taloyhtiömme vaihtoi viime marraskuussa terassien ovet Pihlan oviin. Ovet pihkaantuvat ja viimeistely heikoa. Odotamme reklamaation hoitoa vielä nyt huhtikuussa. Urakoitsijaa (Pihlaa) asia ei kiinnosta. Ei vaivaudu hoitamaan reklamaatioita ja ei vastaa yhteydenottoihin.

• komiat fönsterit

En osaa sanoa kun ei saatu ikkunoita. Käytiin rakennusmessuilla ja talopiirustukset oli oikein mukana. Äijä lupas kyllä ottaa yhteyttä kun on tarjouksen laskunut, mutta sitä ei koskaan kuulunut. Joten laitettiin toisen firman laadukkaat ikkunat. Ja maksettiin paljon, mutta ollaan kyllä tyytyväisiä!

• ALAVUS / alavus

ovatko Alavus ikkunat laadukkaita ja mikä hintaluokka?

• oooooooooooo ooooo

1000 reikä

• fitteri
        oooooooooooo ooooo kirjoitti:

1000 reikä

3 lasiset (energialuokka B)

• tällä menolla
        fitteri kirjoitti:

3 lasiset (energialuokka B)

3 lasisena löytyy u-arvo 1,0 E-arvo 84, energialuokka A

tiedot löytyy näköjään kaikki kotisivuilta jos osaa vaan lukea...

• Pihla ovi

Meillä on Pihla ovet. Ensimmäisenä vuotena takuuseen meni 1 ovi, kun vesi valui lasista sisälle. Nyt 5 vuotta myöhemmin ulkopinnoitus repsottaa irti pariovien molemmista ovista. Olisi pitänyt ostaa kunnon ovet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1197
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      190
      551
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe