Huonovoitisuuteni (heikko olo,lihaskramppeja,kylmää hikeä) vuoksi yritin saada apua polilta. Lääkäri oli töykeä sanoi että täällä ei aleta tutkimaan tuommoisten asioiden vuoksi, että ne kuuluu virka-aikana tutkittavaksi. Olin sinnitellyt pari päivää kyseisten oireiden vuoksi ja kunnes oli sitten pakko mennä tk:n kun olo paheni.
Kysyin että eikö voi vähän tutkia, no lääkäri kuunteli sydäntä ja keuhkoja ja sano että kaikki hyvin. Minä että mutta kun oloni on tosi huono, lääkäri tuumas taas että tulla virka-aikaan. Sanoin että eikö etes verensokeria ja virtsakokeita voi ottaa ja verepainemitata. No lääkäri hyvin vastentahtoisesti mittas verenpaineeni se oli 170/126!! Ei kuulemma huolestuttavaa. Tuumas taas että ei me nyt täällä niitä nopeitakaan verensok. tai virtsakokeita oteta että virka-aikaan.. . Silloin minä sanoin että nyt vaadin koska arvelen nestetasapaino-ja verensokerin veittelyä kun olo oli mitä oli. Hyvin töykeästi ne sit!ten suostui ottamaan ja niissä oli vähän häikkää. Sen jälkeen sanoi että otetaanmpa sydänfilmi. No hoitaja alkoi ottamaan ja se ei onnistunut oli kuulemma eg-laitteessa häiriöta!! Makasin 20 min siinä laitteessa ja ei onnistunut. Lääkäri kävi huoneessa ja sanoi että hän lähtee nyt syömään kotia ja kun sydänfilmi saadaan hän soittaa siitä jos siinä on erikoista! No hoitaja riepu ei saanut otettua laite ei toiminut. Ihmettelin mitä tämä on, ei mitään tehty. Ihan ala-arvoista toimintaa. Kyllä lääkäriltäkin pitäs vähän inhimillisempää toimintaa olla, mehän olemme veronmaksajina maksaneet heidän kalliit koulutukset!
Mietin tuossa tehdä palautetta ja ehkä jo suoraan ylemmälle taholla, ei varmaan taida johtavalle lääkärille valittaa kyseisestä lekurista kun on samaa sukua!
Ikävää saada tuommosta palvelua ja nyt herää mietintä mitä tapahtuu jos tuota rataa mennään. Kaikkein hiljaisimmat ja vanhukset jäävät heitteille. Tuli sellainen tunne että täytyy olla tuommosissa vaivoissa varmaa tajuton ennen kun aletaan tutkimaan ja hoitamaan.
Kyllä minulla meni luottamus polin toimintaan. Pitäskö otta yhteyttä mediaan?
Huonoa palvelua TK:ssa
82
2747
Vastaukset
- hikeäkramppeja
Oireesi viittaa vahvasti pahaan krapulaan.
- vieläkin huonovintin
Ei ollut krapulaa, en käytä alkoholia!
- aiheetonta paskaa
Polille ei mennä noilla oireilla, miksi et mennyt päivällä? Terve ihminen jaksaa valittaa kun oikeasti saraat kaipaisi hoitoa!
sairas ei jaksa enää valittaa
terve jaksaa, tosin sillo heittää jo yläpäässä- aiheellista kakkua
Aina on parempi varmistaa jos olo on todella heikko, eli parempi että käy, jos vaikka on sydäri tms vakavaa. Eli lääkäriltä oikea asenna, vähän empaattista suhtautumista potilaaseen, eikä tiuskia ja ylimielisesti. Onneksi on tämä palsta jossa jokainen saa esittää omat mielipiteensä. Kysymyshän on lääkärin suhtautumisesta potilaaseen ja tutkimuksista jotka ei onnistuneet. Lääkäriltäkin odotetaan vähän inhimillisempää kohtelua!
Ps Myöskin jos heittää päässä sekin on aiheellinen käynti:;)
Palvelusta voi antaa aina sekä ruusuja että risuja! - Yksinäiset kotiin
aiheellista kakkua kirjoitti:
Aina on parempi varmistaa jos olo on todella heikko, eli parempi että käy, jos vaikka on sydäri tms vakavaa. Eli lääkäriltä oikea asenna, vähän empaattista suhtautumista potilaaseen, eikä tiuskia ja ylimielisesti. Onneksi on tämä palsta jossa jokainen saa esittää omat mielipiteensä. Kysymyshän on lääkärin suhtautumisesta potilaaseen ja tutkimuksista jotka ei onnistuneet. Lääkäriltäkin odotetaan vähän inhimillisempää kohtelua!
Ps Myöskin jos heittää päässä sekin on aiheellinen käynti:;)
Palvelusta voi antaa aina sekä ruusuja että risuja!Juuri niin! Tuollaisten päivittäismarisijoiden ja jokapäiväisten "kaveria kaipaavien" tuntemuksien takia tämä terveydenhoitomme ei vaan kestä.
- Parantumaan päin
Yksinäiset kotiin kirjoitti:
Juuri niin! Tuollaisten päivittäismarisijoiden ja jokapäiväisten "kaveria kaipaavien" tuntemuksien takia tämä terveydenhoitomme ei vaan kestä.
Höpö höpö, olet käsittänyt asian väärin, ei sinne menty tuntemuksien vuoksi! Vaan taustalta lopuksi löytyi vakava hoitia vaativa tauti!!
- Utelieas.
Parantumaan päin kirjoitti:
Höpö höpö, olet käsittänyt asian väärin, ei sinne menty tuntemuksien vuoksi! Vaan taustalta lopuksi löytyi vakava hoitia vaativa tauti!!
Kerropa dignoosi, jotta voimme arpoa kertomuksesi todenperäisyyden.
- jokokokoo
laita viestiä eteenpäin.itsekin olen laittanut ei ne muuten opi vaan jatkaa samaan malliin!!!
- 2012'
Valitettavasti enää ei voi luottaa, mitä lääkäri kertoo taudin vastaukseksi tai diagnoosiksi:(, surullista, mutta totta. Kannattaa mennä yksityiselle, maksaahan se, mutta tuleepahan varmaa tietoa!
- tympääntynyt kuntaan
Olen jo kuule oppinu ettei TK:hon ees kannata mennä, lääkärit ovat saaneet ohjeet, ettei lähetettä saa antaa. Mee yksityiselle niin saat heti kiireellisen lähetteen oikeelle lääkärille ja saat ittes kaikkien eteen keskussairaalaan oikeelle lääkärille. Ei kuule enää kannata terveyskeskuksia vaivata jos on oikeesti sairas. Itse olisin kunnan varsinainen rahanpesijä jos olisin kuunnellut paikallista. Nyt olen vielä ihan omilla jaloillani kävelevä työtä tekevä normaali ihminen. Jos olisin jäänyt TK:n ohjeiden mukaan olisin pyörätuolipotilas ja kunnan elätti. Näin asiat täällä hoidetaan
- Mullaki kramppas
Hohhoijaa. Kerro jo mikä diagnoosi tuli noilla lihaskrampeilla? Mullakin lekurina ois swiduttanu päivystysaikaan jotain kusinäytettä tulkita....sano suoraan että saikkua olit vailla kun ois duunipäivä ollu edessä.
- jartszza
Ei täälä mitään diagnooseja tarvi kertoa kellekään sahanjauhopää, se on jokaisen yksityisasia. Reklamaatiota vaan eteenpäin, olet saanut asiatonta hoitoa.
- Paranemista
Kyllä on katkeroitunutta ja tavallista tyhmempää vastaajaa tässäkin kekustelussa, ei ole kaikki muumit laaksossa muutamilla, no ne pilaavatkin jokaisen keskustelun aiheen ja sodiksen ihmisten maineen. Kyllä noin korkeat RR arvot ovat huolestuttavia ja lääkärin olisi pitänyt reagoida, jos ei oma ammattitaito riitä, niin olisi puhelimitse pyytänyt konsultaatiota tai laittanut lähetteen eteenpäin. Tsemppiä aloittajalle ja toivottavasti olet avun saanut. Itse olen aina saaanut asiallisen kohtelun ja oireidenmukaisen hoidon ko. paikassa. Mutta nämä keikkalääkärit ei aina osaa hommiansa. Sääli, kun tk:ssa nyt yksi hyvä lääkäri ja hänkin lähdössä keväällä pois. MIkä mättää kun ei hyvää pysyvää lääkäriä kuntaan saa???
- urpooon
Kuulkaas voin kertoa teille että jos kuvittelette että teillä on joku "maine" niin vähän liikoja itsestänne kuvittelette. Sodankylä on yks pieni kyläpahanen jota ei muualla liiemmin ajatella. Täällä ei ole mitään millä ylpeillä että jalat maassa vaan lahjattomat.
- Sodis rules...:-DD
Hohhoijaa...menkää turistit kotipaikkanne terkkariin tarkistuttamaan vointinne ennen lomailua.Jos ootte jotain Nitro-spedejä ennen Levin lomailua niin turha oottaa mitn kaikenkattavia tutkimuksia.
Pulssi kohoaa vierasta pildeä/mahtimoloa saadessa...ei kande saikkua tulla hakemaan...me vaan terkkarissa nauretaan teille urakalla..:-D - Sodis ei ruleta
Just niin Sodis rules, juuri tuommoiset tekstit, mitä pystyt tuottamaan, pilaavat nämä muuten mukavat keskustelut. Jos on paska olla niin hae ammattiapua, ei toi sinun ja kaltaistes sairaus täälä parane. Pikkupoikien touhua, kun uskaltaa kirjoittaa pikkutuhmia ta jopa härskiä tekstiä. Eikö koko kylässä ole muuta kuin katkeroituneita vähä-älyisiä netin käyttäjiä. Olis kiva jos joku keskustelu pysyisi asiallisena.
- kälyääpiö,
Ei tulta ilman savua?!
- entinen potilas
Muualta tulleena voin todeta että missään asumassani paikassa ei ole niin alaarvoinen palvelu kun Sodankylän TK:ssa. Sinne et pääse puhelimella etkä jonottamalla. Kun jonotat niin akat juoruaa akvaariossa kuulumisia ja nauraa kihertävät. Kun olet aikasi jonottanut tulee joku naama vinossa kysymään mikä on MUKA hätänä!!! Yhtä hoitajaa lukuunottamatta kaikkien perusilme on kun.... revitty!
- sairas joskus
Kylläpäs on ollut surkeaa palvelua... Ei se kuitenkaan aina ole niin surkeaa, paljon on ihmisiä autettu Sodankylän TK:ssa. Olen saanut hyvää palvelua ja myös huonoa. Niin hoitajilta kuin myös lääkäreiltä. Arvostan toistaiseksi suomalaisia lääkäreitä, heillä tuntuu olevan parempi koulutus kuin virolaisilla. Puhelimeen ei tosin meinaa kukaan vastata ja se ottaa välissä aivoon. Jatkotutkimuksiin on myös vaikea päästä ja se kai johtuu kunnan rahatilanteesta. Lks:än palvelut taitaa maksaa kunnalle paljon.
- Kotipaikkakunnalle
Kannattaa ajella oman paikkakunnan terkkariin hakemaan sairaslomaa.Meillä on muutakin hommaa kuin turistien päänsärkyjä pohtia.
- Terveyskeskukseen
Ei se mene noin! Olet asiakaspalvelija jos et palvele kunnolla teemme sinunlaisistasi valituksen. Sillä jokainen asiakas joka hakee apua esim. pääsärkyyn pitää hoitaa ja tutkia,sillä taustalta voi löytyä vakavaakin. Et voi käännyttää ja käskeä ajaa esim 500km päähän. TK on yksi niistä paikoista joissa asiakasta on palveltava vaikka kuinka olisi työhönsä leipääntynyt!
- Kaikki kiittää
Tottakai jokaista palvellaan.Buranaa kouraan ja kotiin.
- mievaan
eikai se nyt uutta ole että arvauskeskuksessa on huonoa palavelua:DDD
- HEHHEHEHHEHE
Kandee palvella ihan itte ja ittiään..saa parasta mahollista ymmärrystä.. : -DDDD
- paranee hetkessä
Koskenkorvan avulla kun ittiään palvelee niin eipä ole enää vaivoja!
- Epäilevä
Lääkäreitä jo viimeinkin lisää Sodnkylään. Kauankohan sitten jaksavat olla niin se jää nähtäväksi?
- Henkilöstöpäällikkö
Kyllä ne jaksaa..kunhan kaikki turhan saikun hakijat tekee töitään....kaikille selkävaivasille,polvivaivasille kehotus duuniin tai sairaseläkkeelle....turha kuormittaa työyhteisöä moisilla vempoilla.....osa sakista sairastaa polvea,selkää aina ennen juhlapyhiä...ennen joulua,juhannusta.....kyllä me niille nauretaan sakilla.... :-DDD
- Hohhoijaa taas
Henkilöstöpäällikkö kirjoitti:
Kyllä ne jaksaa..kunhan kaikki turhan saikun hakijat tekee töitään....kaikille selkävaivasille,polvivaivasille kehotus duuniin tai sairaseläkkeelle....turha kuormittaa työyhteisöä moisilla vempoilla.....osa sakista sairastaa polvea,selkää aina ennen juhlapyhiä...ennen joulua,juhannusta.....kyllä me niille nauretaan sakilla.... :-DDD
Se on kylläkin työterveyshuolto, joka työtä tekeville sairauden perusteella voi sairauslomaa antaa. Jos työterveyspalvelut on ostettu TK:sta niin sieltä silloin.
Terveyskeskus palvelee kuntalaisia virka-aikana ja myös päivystysaikana, jos on akuutti tapaus.
- Veronmaksaja...
Nyt ainakin lääkäreiden taso tuossa murjussa paranee jos palkkoja katellaan 12000 ja 10000 näky olevan hinta nuilla...toivottavasti saahan rahoille vastinetta...
- Typerykset
Ihana kun tulee duuniin uusia lekureita.Aiwan sama vaikka palkka ois 20000egeä.Me kerromme lekureille ketkä ovat jokapäiväiset saikun hakijat. Siis 20 prossaa sakista tulee inisemään polille saikkua kuormittaen 80 prossaa. Hyi.
Sairaseläkkeelle moiset selkä- ja polvivaivaset ja työttömiä kehiin. - yksiin
Elähän valita TK:toiminnasta !! mee yksityiselle , saat sitä mitä tahdot , pitää vaan aukaista turpavärkki !!!
- go go
Vielä oon hengissä ku olen harvoin asioinut. Kiitos hyvästä palvelusta.
- kyläläinen 89
ei kait sodankylässä mitään yksityisiä olekkaan..vai onko?
- kaikkea löytyy
on
- toipilas1
Kyllä ne tuolla Sodankylän terkkarissa parhaansa tekee, jos kuormitus lisääntyy voi joskus olla kohtelu kiireisenä aikana sen mukaista. Itse pyörähdin vajaa 2 minuttia polilla tapaturman vuoksi ja jo nopealla vilkaisulla tiesi nuori Minna niminen naislääkäri, että murtumasta kyse ja laittoi lähetteen LKS:sään, mutta sen jälkeen vasta 1,5 kk myöhemmin tuli tuo jo polilla todettu oikea diagnoosi, vaikka siis tosi ammattilaisena pitämäni lääkärit tutkivat röntgenkuvia yms. magneetista näkyi totuus. Että aina pitää itsekin ajatella voiko kyseessä oikeasti olla vakavampi vaiva vai ei.
- Onnea sinulle
Ja nyt voit sillä diagnoosilla ratsastaa ja hakea saikkua aina kun hommat ei nappaa.
- einari11
kunantalolta se pahoinvointi jo alkaaa...... ;)
- elli vaan
Onneksi kesällä aukiaa tuo Aslakin lentolääkäriasema. Pääsee oikeen lääkärille ja vaivatkin tulee varmasti hoidetuksi. Jotkut poraa ettei rahaa, viinaan kyllä rahaa piisaa.
- kalle koi
Ite alan käymään sielä. Otin vakuutuksen ammattiyhdistykseni sairauskassan kautta, maksaa melkoisesti kaiken. Vaivan ko vaivan. Juon viinaa ja välillä kaljaa. Kyllä ihan taviskin voi käydä yksityisellä, kunhan hoitelee nuo hommelit eli vakuutukset ja sairauskassat kuntoon. Koppa kaljaa vähemmän, niin voi maksaa vakuutuksen.
- Oikein koirille..
Kohta voitte käydä ihan missä haluatte.Kukaan lääkäri ei halua Sodankylän terkkarin töihin.
Saikkua ei siis saa ja pitää mennä töihin. - Lekuri Roi
Missä vika,kun ei lääkärit halua,sodankylän terveyskeskukseen töihin? Ja jotka tulevatkin,niin eivät kauaa pysy. Onko se työilmapiirin ,potilaiden vai mikä siinä on syynä??
- Pois muuttanut lekur
Sodankylä on paskapaikka,tympeät sisäälämpiävät ihmiset.
- kertokaa totuus
Pois muuttanut lekur kirjoitti:
Sodankylä on paskapaikka,tympeät sisäälämpiävät ihmiset.
voisitko kertoa tarkemmin miksi sodankylä on mielestäsi paska paikka, lekurina löydät täältä välillä hyvinkin mielenkiintoisia ja hyvin harvinaisia tapauksia... toki tuolla tk ssa työ määrä on varmasti hirveä...
- Per5
kertokaa totuus kirjoitti:
voisitko kertoa tarkemmin miksi sodankylä on mielestäsi paska paikka, lekurina löydät täältä välillä hyvinkin mielenkiintoisia ja hyvin harvinaisia tapauksia... toki tuolla tk ssa työ määrä on varmasti hirveä...
Laiskoja ovat eivätkä viitsi hoitaa hommiaan. Heille ihan sama hoidetaanko vai annetaanko kuntalaisten kuolla pois..keikkalääkäreistä voisin nimetä ainakin yhden pis...pään palaamaan kotiinsa..on niin töykeä ja tyhmä..menköön sinne missä pippuri kasvaa ja lääkärin oikeudet pitää perua. Pitäis osata sanoa ees päivää mut kun ei oo käytöstapoja..miten osaa hoitaa hommiaan..palkkaa ansaitsee n 2000 per kk. 12000 on todella liikaa..kun ihmisiä kuolee ton typeryksen vuoksi..
- Tyrpä
Koko kunnan asenne
- Jobbari
Lentoasemalla saa avun. Joutuu vähän maksaa, mutta heti pääsin sisälle eikä vit**iltu tai vähätelty. Vikakin selvisi ja nyt lääkekuuri päällä. Terkkariin menen vain jos pakko, ja saan toki sitäkin käyttää koska veroni maksan.
- Näinhän se tottuus o
Koko ikänsähän me kaikki maksamme sairausvakuutusta jne....
Miksemme saa vastinetta rahoille? En minä ainakaan ole saanut mitään koskaan terveyskeskuksesta.Ei muuta kuin ankeaa kohtelua.
No oli yks kerta asiallinen. Soli virolainen mieslääkäri silloin.
En ole kyllä siellä monta kertaa käynytkään elämäni aikana.
Muistakaa jokka oletta siellä niinsanotusti töissä. Palvelkaa asiallisesti elättäjiänne.- laiskat sinnikot
Näinhän se on. Miksi meidän pitää maksaa koko ikämme turhasta? Voitaisiin lakkauttaa minun puolestani koko nykyinen arvauskeskus (turhana) juonikko- loispesänä.
Tilalle vapaaehtoinen vakuutus kuten amerikassa. - Juonikot, kärtyt.
laiskat sinnikot kirjoitti:
Näinhän se on. Miksi meidän pitää maksaa koko ikämme turhasta? Voitaisiin lakkauttaa minun puolestani koko nykyinen arvauskeskus (turhana) juonikko- loispesänä.
Tilalle vapaaehtoinen vakuutus kuten amerikassa.Pitää muistaa että se vastaanotolla kävijä maksaa palkkasi. Älä syö ko käki elättäjääsi joka on tejät hommannut sinne sairaalaan veromaksajien rahoilla "töihin".
Menkää muualle sieltä jos ei hommat maistu. Siellä ole pakko juonitella.
Menkää vaikka Venäjälle. Juonitelkaa siellä. - Hehhehehheheheheeheh
Juonikot, kärtyt. kirjoitti:
Pitää muistaa että se vastaanotolla kävijä maksaa palkkasi. Älä syö ko käki elättäjääsi joka on tejät hommannut sinne sairaalaan veromaksajien rahoilla "töihin".
Menkää muualle sieltä jos ei hommat maistu. Siellä ole pakko juonitella.
Menkää vaikka Venäjälle. Juonitelkaa siellä.Ei me täällä juonitella.Hoidamme kaikki potilaat.Mene sinä Venäjälle vikisemään nuhaasi.Saat varmasti toivomasi sairasloman."Nauraa sinulle" ja säälii puolisoasi.
- Raha rantautuu
Tilalle vapaaehtoinen vakuutus kuten amerikassa.Voidaan lakkauttaa...samoin koko sossu ja kela.Mitään tukia ei mistään kelleen.Kaikki pellet töihin.
- Hienoa olisi,upeaa!!
Tilalle vapaaehtoinen vakuutus kuten amerikassa.Oikea homma. Lakkautetaan myös työkkäri ja Kela.Jokainen maksaa palveluistaan.
Ja työtä tai kahta tekevät saavat palkat verottomana tililleen.Ihana asia se olisi!
Ei tarttis elättää perheen lisäksi sossupummeja,työtä vieroksuvia jne.....
- Urpot inisee
Missä sinä olet töissä? Jos sinä haet saikkua joka stanan nuhaan niin ei ihme että me olemme ankeita.Töihin vaan,OLE MIES!
- Menkee, menke pois
Menkää Venäjälle sieltä juonittelemasta laiskat.
- Ei moittimista
Terkkarissa minulle on oltu ystävällisiä ja kohteliaita ja hyvin olen aina avun sieltä saanunna.
- Saikkua ahterikasaan
No mikä sielä sitte on? Välillä imutetaan oikke pyllyä ja hetken päästä moititaan taas niin että naukuu.
Terskari mikä terskari joop. Olette varsin cool kun sanotte noin että terskari.
Eikö se ole terveyskeskus. Tekö olette ristineet sen joutessanne terskariksi. Juuri te sairasloman hakijat.
Saikkua ja terskari. on teillä sitä joutilasta aikaaki kehitellä noita persauksista revittyjä sanoja. Terskari...saikku....voi saat.....joutilaat saikunsaajat, nuolijat. saikkua terskarista vaan ja palkka juoksee teille saikun saajille. - Jees, jees, jes
Siinähän se juju onkin, että ne yhet ja samat höntää päntiönään hakemassa saikkua. Vievät kaikki resussit yksinjotka ovat tarkoitettu kaikille kuntalaisille. Siitte ovat ne vakiovalittajat eläkeläiset kuolemanpelossaan siellä aina istumassa.
Niinhän se jo joku sanoikin edellä. Samat naamarit hakemassa jatkuvasti sitä saikkua.
oikeasti sairaille ei riitä sitten resussit. - Tartten salakkua
Sieltäkö saa salkkuakin sieltä "terskarista"?
Onko niissä salakuissa anal lubea? - Jobbari taasen
Soli niin että sain heti lentoasemalla sairasvakuutuksen päältä pois ja maksoin loput rahalla. Hyvä homma, ettei tarttennu ite juoksennella kelassa päätä pahkaa. Eikä ollu kallis toi lysti.
- Jobbari taas
Soli niin että otti heti sairausvakuutuskorvauksen päältä siellä lentoasemalla. Ei tarttennu juoksennella kelassa. Sain sen mikä mulle kuuluu ko maksan palkasta sitä joka kerta itelleni varalle.
- Lekuri sodiksesta
Toimin lähes 10 vuotta erään terveyskeskuksen päätoimisena peräpukamien poistajana. Koulutukseltani olen lääketieteen lisensiaatti. Olen nähnyt rehellisesti sanottuna kymmeniä tuhansia peräpäitä. Syy, miksi kirjoitan nyt tänne, on se, että täällä ei tunnuta ymmärtävän sitä, mitä toistuva anaaliyhdyntä tekee sille ns. passiiviselle osapuolelle.
En nyt puhu siitä, jos joku hairahtuu antamaan peräaukkoaan muutaman kerran, ehkä vielä muutama kymmenenkin menee ilman muutoksia. Mutta kauan harjoitettu peräaukkoyhdyntä tekee korjaamattomia, peruuttamattomia vaurioita anuksen ja peräsuolen lihaksistoon, limakalvoihin ja kudoksiin.
Toivon, että uskotte minua, kun sanon, että pystyin kertomaan sekä miehistä että naisista ne tapaukset 100 % varmuudella, joita oli yhdytty peräaukkoon lukuisia kertoja. Sen sekä näki että tunsi peräpäästä. Arpeutunutta, löystynyttä kudosta, joka päästi ilman ulos itsestään.
Myös vaiva, jonka takia sain "asiakkaan", johtui usein tästä kyseisestä harrastuksesta. Peräpukamien poistossa, mikäli kyseessä on suolen sisäiset pukamat, jouduimme laittamaan peräsuoleen jonkin verran instrumentteja, itse poisto tapahtui ampumalla kiristävän kumilenkin pukaman ympärille, joka "kuristi" pukaman pois. Samaa tekniikkaa käytetään vielä tänäkin päivänä.
Olin melko hienotunteinen, eli en tuonut asiaa esille asiakkalle, mutta joskus keskustelimme hoitajan kanssa leikkimielisesti asiasta jälkeenpäin, että "olipas siinä taas isopaikkainen nainen" , tms.
Haluan vain sanoa, että suhtautukaa asiaan vakavasti, en halua puuttua kenenkään yksityisasioihin, mutta älkää hyvät ihmiset vaan kuvitelko, ettei anaaliseksi pitkään ja useasti harrastettuna aiheuttaisi mitään anuksellenne ja peräsuolellenne. Jos käytätte ns. seksileluja, olkaa tarkkana, että niiden koko pysyy kohtuullisena, ihan vakavasti puhuen, joku ruuvimeisselin pään kokoinen dildo on kyllä jo tarpeeksi iso, ja hyvin öljyttynä se ei vielä vaurioita pahasti kudoksia. Luopukaa ns. monstereista, niillä kyllä pilaatte paikkanne, nyrkkinainnista puhumattakaan! - Nauraa urpoille
Ja noita pesäpallomailojen perzeeseentunkijoita ei tartte edes terkkarissa kattoo.Menköön yksityiselle puolelle lekurille valittamaan jos anus falskaa ja paska huilaa pöksyyn kun on antanut jonku homon rassata peräänsä kaikenmaailman koivuhaloilla.
- Kiimaaaaaa!!!!!!
Kiimako se vain ja rivoukset kiinnostaa.eikö kunnon asiat. Heti tärppää,kun jostain raiskauksesta,tai pedofiilistä kirjotetaan on,SAIRASTA.
- Pelottava setä
Sinä olet kiimassa. Olet sairas ja kehoitan hakeutumaan heti hoitoon.Ei veronmaksajien rahoilla vaan yksityispuolen kautta.
- Kohtuuttomiapalkkoja
Saapi nähä, vieläkö maksavat sote sopan jälkeen johtajalääkärille 12000 euroa kuukaudessa. Ei ihme että verot kovat ja menot älyttömät.
- piäkipiä
No ko noin yks lääkäri pakkakunnalla ja painaa hommia 24/7 viikosta-kuukaudesta toiseen nii jo siihen pitäs saaha enemmänkin korvausta.kuka hullu 9 eurolla viittii ees kylykeä kääntää,ksyppä vaikka soinin timpalta
- verotmaksanut
Yritin soittaa aikaa omaiselleni polille terveyskeskukseen. Puhelimiin ei vastata. Kuinka kauan pitää jonottaa?
- Sanokaaedesyksi
Onko Sodankylän tk:n polia joku kehunut ? Eipä taida olla eikä löydy.
- hyvänpalvelunsaanut
Sodankylän terveyskeskuksessa on ollut minulle ikäni erittäin hyvä ja ystävällinen palvelu. Olen saanut ajan lääkäreille aina kohtuullisen nopeasti ja hoitajat ovat olleet erittäin mukavia auttavia, kohtelijaita ja ovat edelleenkin. Vika on ittessä jos on valittamista.
- tympiintyny
Taidat olla kännissä jos hyvää palvelua olet saanu. Nyrpeää on ja puhelimiin ei vastata. Käsittämätöntä, että pittää maksaa veroja eikä palvelua tipu. Sitten kun satut pääsemään polille, tulee siitäkin vielä polimaksu eli maksamaan joudut. Ja yönselkään Rovikseen jos satut menee ennen sulkuaikaa.
- inkkarivaan
Mikä pakko se on sitten mennä minnekään sairaalaan vaivojaan valittaan.Ennen tätä nykyaikaaa esim intianit ottivat nyyttinsä mukaan ja menivät puunoksalle rakentamaansa lavalle ootteleen poismenoaan.
Me ihmiset ollaan vaan maan matosia, jotka sitten lakaistaan pois tuoreempien ja terveempien tilalta.Turha sitä on muita syytellä jonninjoutavilla. - kokemuksenkautta
Miksi menette sinne arvauskeskukseen, menkää Aslakille siellä on hyvä palvelu, eikä tarvitse valittaa.
- sepäsevaanon
Kyllä tämä on täällä meidän kylillä ymmärretty ja vakuutukset joka savussa.
- lietsukka
Mistä se johtuu että joutuu oottamaan monta tuntia. Sole mitään hommaa jos viimeksikin olin aulassa ja istua sain 4 tuntia! On se aika raskasta olla ja ootella.
- kärsivällisyyskunniaan
päivytyksessä kiireelliset tapaukset menee aina ohi annettujen aikojen, ja joskus näitä voi olla useita yhtäaikaa tai peräkkäin, eli kärsivällisyyttä odotteluun. 4h tunita on lyhyt aika, meneppä isoon päivytys sairaalaan pikku vaivan kanssa niin voit helposti odottaa tuplasti enemmän
- kuntolenkkihelppaa
Se on sitä varten tuo 4 tunnin ootus,että ehit siinä kuulla kylän tuoreimmat juorut ja juoruilla vähän itteki. Yllättäen se helepottaa oloa,kun kuulee,että naapurissa asiat on vielä kehnommin kuin itellä.Nohtorille voiki sitten säveltää,että kö minulle vähän syänalassa ajoittain epämääräisiä tuntemuksia,mutta nyt helepompaa.
- Jeesiön-homo-Ritari
Palvelu on hyvää! Perseeni hieman repesi kesken "touhujen". Menin terveyskeskukseen ja pääsin heti lekurin puheille. Suihinoton jälkeen sain vielä resepin, jolla saan apteekista ana-lubea.
- NuoriaMatujaTilalle
Tähän on tultu.
Kohta on eutanaasia pakollinen ainakin yli 55 vuotiaille. Soini yksin vastustaa tätä eutanasiaa.
Siru ranteeseen. Muuten olet kokonaan yhteiskunnan ulkopuolella. - LaihaLappilainen
Meinaakko että nyky-somettajat selviää 55 v eutanaasia ikään.Aika optimistiselta vaikutat.Minusta tuo mainitsemasi henkilö on väärä ihminen antamaan elämänohjeita toisille kun ei oikein puku istu päälleen,katoppa kuvaa
- laiheliinipoli
Terveyskeskuksen polilla on mukavaa kun saa istuskella lämpimässä tuntikaupalla ja seurata ihmisten höpinöitä sairauksistaan ja kuulee siinä aina uusimmat juorut. Ja samalla saa hyvän päivityksen kun kuuntelee ihmisten tarinoita sairauksistaan. Noin 4-6 tuntia kun on istuskellut on taas paljon tietoisempi asioista ja että missä noin mennään.
- hihihihihi
Melko näsäviisasta on porukka ainakin polilla. Soon varma että vielä paranee nämä hommat, saatte nähä. Loppuu hihittely.
- anallubeakorviin
Minä se käyn lentokentällä. Sama se muille, missä käyvät. Soon nin. Saavat keskenään kyräillä siellä polilla.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2633438
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?372983Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n342218Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari452131Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa791999Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo841776Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh501696Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?
Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?1231558Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr561454Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.
Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä151390