Pikavipeistä velkakierteeseen?

tiina.paasonen

Hei,

Etsin haastateltavaa pikavippejä käsittelevään aikakauslehtijuttuun. Tarvitsisin henkilön, joka on nostanut pikavippejä ja päätynyt sen takia taloudellisiin ongelmiin tai velkakierteeseen. Haastattelun tekisin mieluusti puhelimitse ja se voidaan julkaista anonyymina eli ei tarvitse kertoa omaa nimeä. Jutun tarkoituksena on kertoa varoittava esimerkki, mihin pikavippaaminen voi johtaa.

Löytyisikö ketään, joka voisi kertoa omista pikavippi-kokemuksistaan? Ota yhteyttä osoitteeseen [email protected].

Kiitos jo etukäteen!

11

395

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20+13

Mikset saman tien keksi mielikuvitustarinaasi ihan itse jos kerran anonyyminä voisi olla jutussa mukana? Pyydä samalla tarinaasi pari vippifirman johtajaa kertomaan anonyymisti minkälaisia henkisiä kärsimyksiä he ovat joutuneet kokemaan kun asiakas lainaa mutta ei halua maksaa takaisin. Olet taas tekemässä asenteellista juttua joka ei ole journalismin kanssa missään tekemisissä.

• 20+14

Minä voin tähän ihan kertoa miten minun kävi. Pikavippien liian helpon lainan myöntämisen takia minulla on nyt 15000€ edestä pikavippejä ulosotossa. Minulla oli entuudestaan pankkilainaa, luottolainaa, sekä mastercardlainaa. Pankit sekä muut luottoyhtiöt tajusivat että minulle ei ole vastuullista myöntää enempää luottoa, koska talouteni oli tosi kireällä. Tämähän ei pikavippi yhtiöitä haitannut, vaan luottoa irtosi joka paikasta, nyt sitten olen totaalisesti ku.sessa. Jos sitä helpon rahan mahdollisuutta ei olisi ollut, olisin lainannut rahat muualta, kuten sukulaisilta, mutta ei kehdannut vaan otin pikavipin. Se mihin vippini käytin ei ole oleellista, koska syitä voidaan keksiä tuhansia, joku tarvitsee uudet kengät, joku takin, joku ruokaa, joku bensaa jne jne. Se ei ole oikea kysymys että MIHIN sitä ottaa, vaan se että MITEN sen maksaa takaisin, jos ei kerran ole 100-300€ saanut säästöön. Tällainen henkilö ei voi itse pystyä maksamaan lyhytaikaista luottoa takaisin 30% korolla. Todennäköisesti sen tekee joku toinen, sukulainen/vanhemmat tai joku kaveri, tai sitten otetaan toinen isompi vippi jolla maksetaan ensimmäinen pois ja senhän tietää mitä siitä seuraa.

PIKAVIPPIÄ EI TARVITSE HENKILÖT JOILLA ON SÄÄSTÖJÄ JA HENKILÖT JOILLA EI OLE SÄÄSTÖJÄ HEILLE PIKAVIPIN MYÖNTÄMINEN ON TODELLA VASTUUTONTA. Eli pikavippejä ei oikeasti tarvitse ketään, ne saavat vain jo entuudestaan tiukilla olevan henkilön talouden syöksykierteeseen.

Tätä tekstiä saa vapaasti käyttää sellaisenaan.

• tiina.paasonen

Hei 20 14, kiitos viestistäsi. Haluaisin kuitenkin mielummin tehdä haastattelun henkilökohtaisesti. Tai haluaisitko mahdollisesti vastata sähköpostitse muutamaan lisäkysymykseen? Jos mahdollista, ota yhteyttä [email protected]

• rttrtrtrtrrt

lainoja ennestään pankkiin

ja pikavipit käräjien kautta ulosottoon ulosmittaavat tilistä

pankin lainat menossa nyt perästä samaan laskuun

ei pikavippejä suomeen ulkomaalaiset nettivipit saa pois kun valtio ei käsittele niitä käräjillä

• trhwrtjwryjwrh

Jospa Tiina mainitsisi myös sen aikakauslehden nimen? Vai onko sellaista olemassakaan? Miksi pitäisi tehdä puhelimitse, miksei kasvokkain?

• tiina.paasonen

Hei trhwrtjwryjwrh, kerron mielelläni jutusta lisää sähköpostilla tai puhelimessa. Voin toki tehdä haastattelun kasvotustenkin, mutta ajattelin aiheen olevan sellainen, mistä harva haluaa kasvotusten jutella.

• 20+13

20 14. Onko se pikavippien syy että olet tyhmä? Onko se pikavippien syy että luottotiedot menee vai olisiko syy liian suurten pankkilainojen ja kulutusluottojen? Mitä olisit tehnyt toisin jos pikavippejä ei olisi ollut saatavilla? Olisiko silloin luottotiedot pelastuneet? Otatko yleensä vastuuta mistään omista tekemisistäsi? Onko sinulla muita mielenterveydellisiä ongelmia?

• 3+17

En pidä itseäni tyhmänä. Kyllä olisi luottotiedot pelastuneet, en olisi pystynyt ylivelkaantumaan, koska mikään muu luottofirma ei enää myöntänyt luottoa. Jos olisit lukenut tekstin tietäisit tämän asian ja minulla ei ollut liian suuria pankkilainoja eikä kulutusluottoja, hyvin olin ne hoitanut siihen päivään asti kunnes pikavippikierre tuhosi talouteni. Sekin että mitä olisin tehnyt toisin selviää tekstistäni, mutta sinulla on luetun ymmärtäminen jäänyt heikolle, eli olisin lainannut vanhemmiltani/sukulaisiltani. Kyllä, otan vastuun teostani, hoidan tälläkin hetkellä ulosottoani niinkuin pitääkin. Ei ole todettu mielenterveys ongelmia.

Noin vastasin sinulle, voisitko sinä sitten vastata missä tapauksessa on vastuullista myöntää lyhytaikaista luottoa henkilölle jolla ei ole säästöjä ja talous on niin tiukilla ettei ole saanut 100€ säästöön?!? Vai oletko "20 13" oikeasti sitä mieltä että rahattomalle on vastuullista myöntää lainaa?!?

• sldkfjoiuw

Moi Tiina,
      Minkä ikäinen olet? Olen ite yli nelikymppinen ja haluaisin löytää tyttöystävän. Tulisitko ystäväkseni. Tykkään halia ja pitää sua hellästi. Laita puhelinumerosi tähän jos kiinnostaa tavata. Mulla ei ole vippivelkoja, mutta sinuun haluaisin tutustua. Kuulostat järkevältä Tiinalta.

Ystäväsi

• Hexagon

Kreikasta voisi löytyä hyviä haastateltavia. Ja kohta tilanne siellä vain paranee, kun suomalaiset verovirkailijat menevät paikalle.

Paikallinen korruptio ostaa heidät ja suomalaisen hyyväveelisysteemin ja kadun Papadoblus maksaa vielä tuonkin.

• tyttö25K

Hei. Pelaaminen ja vipit aiheuttivat kierteen. Jos kiinnostaa tarinani niin laita viestiä. [email protected]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2158
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      139
      1797
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      173
      1333
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      805
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      744
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      731
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      730
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      619
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      587
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      47
      550
    Aihe